Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zondag 4 Mei: Betoging vóór België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=3023)

alpina 5 mei 2003 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Waarom blijft het zo akelig stil aan BUB-kant???

Omwille van hun schandelijke vaandelvlucht i.v.m. het BROV was ik verplicht mijn massale achterban huisarrest te geven zodat de betoging qua opkomst niet echt een groot succes kon worden.
Ikzelf mocht niet deelnemen omwille van betoginsverbod vanwege mijn flamingante wederhelft.
't Was thuisblijven of geen frietjes.
:( :? :cry:

Het was een betoging van b-plus die voor referenda zijn! Foute uitvlucht Superstaaf. :wink:

Tantist 5 mei 2003 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Het was een betoging van b-plus die voor referenda zijn! Foute uitvlucht Superstaaf. :wink:

Bwah, ik vond het toch leuk om te lezen dat de belgicisten toch al toegeven dat het geen succes was. Misschien is hun aanhang bij de bevolking toch niet zo groot als ze wel denken, misschien gaan ze dat nu toch beseffen? Want om eerlijk te zijn, een groot deel van de bevolking trekt er zich gene zak van aan, en van die dat wel doen, wil 3/4 een verdere overdracht van bevoegdheden.

Ik heb altijd gezegd dat zo'n Belgische beweging uitermate goed is om de silent majority die de belgicisten traditioneel claimen van hen te ontdoen. En dat lukt uitermate goed, dat hebben we gisteren gezien. Eens zullen ze zich omdraaien en zien dat ze geen achterban hebben.

Zeno! 5 mei 2003 19:29

[size=7]OPSPORINGSBERICHT[/size]

Child Focus en de Federale Politie vragen uw aandacht voor het volgende opsporingsbericht:

Na maandenlange, dagelijkse aanwezigheid op dit forum zijn de personen Patriot, Tacitus, Nello e.a. spoorloos verdwenen. Zij werden het laatst gezien te Brussel op 4 mei, alwaar zij een Belgische vlag droegen.

Persoonsbeschrijving:

- normaal gebouwd
- droegen een zwart-geel-rode uitrusting
- zijn vlot drietalig FR-D-NL

Iedereen die inlichtingen kan verschaffen betreffende deze onrustwekkende vermissing, wordt dringend verzocht contact op te nemen met de federale politie via het gratis telefoonnummer.

0800/91.119

of met de lokale politie in uw buurt.

alpina 5 mei 2003 19:35

Citaat:

[size=7]OPSPORINGSBERICHT[/size]

Child Focus en de Federale Politie vragen uw aandacht voor het volgende opsporingsbericht:

Na maandenlange, dagelijkse aanwezigheid op dit forum zijn de personen Patriot, Tacitus, Nello e.a. spoorloos verdwenen. Zij werden het laatst gezien te Brussel op 4 mei, alwaar zij een Belgische vlag droegen.

Persoonsbeschrijving:

- normaal gebouwd
- droegen een zwart-geel-rode uitrusting
- zijn vlot tweetalig

Iedereen die inlichtingen kan verschaffen betreffende deze onrustwekkende vermissing, wordt dringend verzocht contact op te nemen met de federale politie via het gratis telefoonnummer.

0800/91.119

of met de lokale politie in uw buurt.

:P :P :P

Toch een kleine opmerking: moeten zij als echte Belgen niet vlot drietalig zijn?

Jan van den Berghe 5 mei 2003 19:38

Citaat:

- zijn vlot tweetalig

Blijkbaar zijn het dan slechte Belgen. Een vaderlandslievende Belg kan immers de drie landstalen. Of niet?

Zeno! 5 mei 2003 19:56

Voila, aangepast. :oops:

Dimitri 5 mei 2003 20:06

:lol:

Maar weet je zeker dat ze wel Duits kunnen? De BUB-site is tot op heden slechts tweetalig. Ik stel daarom een emailactie naar de BUB voor... 8)

Dimitri 5 mei 2003 20:17

Over de BUB-site gesproken... enkele weken geleden stipte ik hier aan dat op de Nederlandstalige pagina de verwijzing naar de Franstalige pagina aangegeven stond als 'version française', terwijl op de Franstalige pagina de Nederlandstalige pagina aangegeven stond als 'Nederlandstalige versie'. Tot mijn grote blijdschap zie ik nu dat 'version française' inmiddels is aangepast tot 'version francophone'.

Als iemand van de BUB dit ooit nog leest, bedankt! :D

John Stufflebeam 5 mei 2003 20:44

Stefanie 5 mei 2003 21:10

Citaat:

Citaat:

Waarom blijft het zo akelig stil aan BUB-kant???

Omwille van hun schandelijke vaandelvlucht i.v.m. het BROV was ik verplicht mijn massale achterban huisarrest te geven zodat de betoging qua opkomst niet echt een groot succes kon worden.
Ikzelf mocht niet deelnemen omwille van betoginsverbod vanwege mijn flamingante wederhelft.
't Was thuisblijven of geen frietjes.
:( :? :cry:

In het VRTnieuws hebben ze heel duidelijk gemeld dat die betogers een referendum eisten. De VRT meldde dat als één van hun eisen.

Supe®Staaf 5 mei 2003 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
In het VRTnieuws hebben ze heel duidelijk gemeld dat die betogers een referendum eisten. De VRT meldde dat als één van hun eisen.

Dan waren dat geen BuBers.
Ofwel zijn de BuBers op dit forum kleine garnalen en partijslaafjes die niet goed weten waar hun partij écht voor staat. Dan verkwanselden ze door hun onwetendheid mijn steun en stem.

Zeno! 5 mei 2003 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam

:lol: Schitterend! :lol:

alpina 5 mei 2003 21:47

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie

Dan waren dat geen BuBers.
Ofwel zijn de BuBers op dit forum kleine garnalen en partijslaafjes die niet goed weten waar hun partij écht voor staat. Dan verkwanselden ze door hun onwetendheid mijn steun en stem.

Nog eens: het was geen betoging van de BUB maar van b-plus!

Knuppel 5 mei 2003 22:19

De BUB heeft op dit forum opgeroepen voor die betoging.
De BUB heeft het logo van B-plus naast het hare gezet op dit forum.
De BUB is tegen referenda.
B-Plus eist het referendum.
SP-A en PS willen er geen.
B-plus zit vol met SP-A-ers en PS-ers.
Consequent volk, die belgcicisten. :wink:

John Stufflebeam 6 mei 2003 05:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De BUB heeft op dit forum opgeroepen voor die betoging.

B-plus zit vol met SP-A-ers en PS-ers.
Consequent volk, die belgcicisten. :wink:

Niet alleen SP-a-ers en PS-ers. Ook iemand van de CD&V is lid van Bplus. Bianca Debaets (CD&V Brussel, kabinetsmedewerkster Chabert) schaart zich tevens achter het Bplus manifest "Open brief voor verenigd België".

In een lezersbrief aan De Standaard (juli 2002) schreef deze CD&V politica ook nog: "De strijd is gestreden: wij zijn een der best beschermde minderheden ter wereld, inclusief met eigen parlement en minister-president". Ze vindt dat het nu maar uit moet zijn met de "Vlaamse arrogantie".

N-VA 6 mei 2003 14:29

Die betoging van de "zwijgende meerderheid" was precies geen succes! :lol: Een grote duizend man, overwegend franstalig...

België is dood in Vlaanderen :!:

Zeno! 6 mei 2003 15:54

En het blijft wachten op de eerste BUB'er......

Patriot! 6 mei 2003 16:27

Ik ben 3 dagen weggeweest wegens persoonlijke redenen.
Ik was wel aanwezig op de betoging.
Er waren 2 �* 3000 aanwezigen.
Opvallend is dat TAK enkel foto's neemt waar de Belgische rijen nogal dun waren... waarom zouden ze dat toch doen :?:
De TAK actie was nogal onnozel; 10 man die zich hadden uitgedost in de zwart-geel-rode voetbaltenue, om de Belgische Beweging weer direct te linken aan voetbalnationalisme.
Wanneer ze hun idiote boekje aan een van de onzen lieten zien gaven BUB'ers de slachtoffers van TAK steevast een pamflet van de BUB, waarmee ze het lege boekje konden opvullen. Er stond ook een link naar onze webstek op, zodat ze wat teksten konden afprinten, en zo het boekje gauw vullen.
Ik betwijfel echter of er één boek verkocht is, of anders zal 't als notitieboekje voor argumenten zijn.
De fanfare was overigens niet ingehuurd, maar vrijwillig.
Er waren inderdaad veel Franstaligen, wat wil je in Brussel, maar zeker ook veel Vlamingen.
Meer dan de helft van de betogers waren overigens jongeren.

Waarom was er dan zo weinig volk? (hoewel ik 3000 man toch niet echt weinig kan noemen)
Wel; communiefeesten, studie, etc etc

Belangrijkst is echter het uitbouwen van een netwerk.
Wanneer flaminganten een paar telefoontjes plegen kunnen ze direct een paar honderd man mobiliseren. Zij hebben dan ook 90 jaar de tijd gehad om de Vlaamse Beweging uit te bouwen.
De Belgische Beweging is veel jongeren, geef ons wat tijd.

En geen nood, dit is zéker niet de laatste keer dat je van ons hoort :wink:

Knuppel 6 mei 2003 18:04

Zelfs met drieduizend deelnemers is België niet alleen in Vlaanderen dood maar zelfs in Brussel. De witte mars lokte er minstens honderd maal meer. Als vergelijking kan dat tellen.

Zelfde scenario te verwachten met de verkiezingen.
Om het Belle-ziek te redden zouden de 90% overtuigde Belgen (volgens de BUB) de benen onder hun gat moeten uitlopen om op de BUB te kunnen stemmen.
Eens zien hoe hard ze in werkelijkheid gaan lopen maar de excuus-truusjes kennen we nu al: 'we hadden niet genoeg tijd' en 'we kwamen onvoldoende in de media'.

België "beweegt" al 172 jaar op een zodanige wijze dat er vandaag geen kruid meer gewassen is tegen zijn ziekte.

Lesane 6 mei 2003 18:13

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam

:lol: Schitterend! :lol:

Vond ik ook, heb deze foto dan ook meteen bij de sferbeelden op onze webstek (www.ronduitnva.be/limburg) gezet. Ik hoop dat 't mocht. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be