Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Drugs zijn niet gevaarlijk?!? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=38394)

krizis 10 augustus 2005 23:17

Ofwel had hij gewoon psychise problemen ...

Groentje-18 10 augustus 2005 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ben juist terug van dranouter :wink:

En daarom dat ik het onmogelijk acht. Mijn tent en een frigo-box vol Bacardi is al zwaargenoeg. En de helft van m'n vakantie geld ook, vooral opgesmukt in de biertent en de winkeltjes. Fameus gedronken en leute gemaakt, ongetwijfeld, maar een alcoholintoxicatie? Not even close, en voor zover ik weet zijn er geen doden gevallen op de 75.000 feestbeesten er zijn blijven plakken.

Je beseft toch wel dat je aan't impliceren bent dat die jongen een zwaar drankprobleem had, en een van de ergere gevallen moest zijn bij de plaatselijke AA-club?

Neeneeneenee, dat denk jij.
Je zegt toch zelf dat je veel gedronken hebt?
Ben jij ook lid van de plaatselijke AA-club?
Een frigo-box vol Bacardi? ...

Ik weet het trouwens niet zeker hé. Ik baseer me trouwens gewoon op het feit dat er van THC tot nog toe geen dodelijke slachtoffers bekend zijn, althans niet rechtstreeks. THC en alcohol zijn ook geen dodelijke combinatie.
Alcohol alleen kan wel dodelijk zijn.
En neen, daar hoef je, vooral niet als onervaren drinker ..., geen sloten vodka voor leeg te drinken ...

Niet dat het zo is. Maar als de jongen alleen cannabis en alcohol heeft 'geconsumeerd' lijkt me dat het meest waarschijnlijke.

Is trouwens een heel jammere zaak, zoals Mitgard zei.

Groentje-18 10 augustus 2005 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Iemand die niet gewoon is om te drinken kan zich dooddrinken op bier, hoor.
Jaarlijks komen trouwens een paar honderd jongeren het ziekenhuis binnen met een overdosis alcohol.
Dus wat je zegt, klopt niet.

Alcohol is een stuk gevaarlijker dan cannabis. Een overdosis cannabis is zo goed als onmogelijk, zeker als je het rookt.

Maar je kruipt niet stoned of zat achter uw stuur. Ik kan serieus kwaad worden op diegenen die het wel doen.

De gevaren van alcohol worden door jongeren heel zwaar onderschat vind ik, en blijkbaar ook door de rechtse ouders als ik heel dit forum zie ;-).

Verder vind ik dat als jongere zelf verantwoordelijk bent voor wat je doet. Cannabis combineren met veel alcohol is enorm DOM. Ik hoop dat ze op alle scholen ook al zo ver zijn om dat duidelijk te maken aan de jongeren.
Ouders hebben blijkbaar vaak onvoldoende kennis om hun jongeren juist te informeren.

Inderdaad!

Ambiorix 10 augustus 2005 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Alcohol alleen kan wel dodelijk zijn.
En neen, daar hoef je, vooral niet als onervaren drinker ..., geen sloten vodka voor leeg te drinken ...

8O
jawel, toch?
Komaan zeg doodvallen van alcohol? hoeveel moetje daar wel niet voor kappen?

Tavek 10 augustus 2005 23:20

Alcohol is een stuk erger als soft drugs.....

Daar heb ik toch al wat mensen aan kapot zien gaan, en maar mekkeren over een jointje.

Tavek 10 augustus 2005 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
8O
jawel, toch?

Vraag het eens aan een spoedarts die nu en dan nachtdienst heeft. Die hebben meestal mooie verhaaltjes.....

Pietje 10 augustus 2005 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Alcohol is een stuk erger als soft drugs.....

Daar heb ik toch al wat mensen aan kapot zien gaan, en maar mekkeren over een jointje.

Alcohol is dan ook niet voor niets een HARDdrug.

krizis 10 augustus 2005 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
een bier met liefde gebrouwen drink je met verstand!

Een cannabi-plant met liefde gekweekt, daar rook je de bloempjes ook met verstand van op ..., ik ben een verdediger van cannabis-gebruik ... noem je mij dan ook een radndebiel, ik ben nochtans industrieel ingenieur ...

Groentje-18 10 augustus 2005 23:28

Citaat:

8O
jawel, toch?

Doodvallen is nu ook weer een beetje overdreven.

Eerder kotsmisselijk worden, in slaap vallen, in coma vallen ...

Ik weet niet als iemand het hier beseft, maar alcohol is een gifstof die verwerkt moet worden door de lever. Eén pint betekent 24 uur werk voor je lever om de alcohol af te breken!! Maar idd, van één pint zal de meerderheid van de bevolking niets merken.
Ik wil maar zeggen ... de lever moet het gif allemaal verwerken ... maar als de lever te veel gif naar binnenkrijgt op te korte tijd, kan hij blokkeren... en dat is niet gezond ... (heel zwak uitgedrukt).

Ik woon hier trouwens niet zo heel ver (3km)van een befaamde straat vandaan. Allemaal cafees langs elkaar, ieder jaar als de examens gedaan zijn zie je daar van die jongeren op straat in coma vallen ... (tussen de resterende feestende die nog (wankel) op hun benen staan ... Het is dikwijls kantje-boordje geweest voor dat soort gasten ...

Misschien een misplaatste opmerking maar uiteindelijk waren die jongens dan beter afgeweest als ze bijvoorbeeld 5 joints na elkaar gerookt hadden ... in het slechtste geval lagen ze dan op de grond halfbewusteloos raar te doen (en te genieten), eventueel voor enkele uren ..., en zijn ze wat misselijk (maar dat komt dan vooral door de tabak) en daar blijft het dan bij.

Tavek 10 augustus 2005 23:30

Citaat:

8O
jawel, toch?

Sterke he

Jagermeister, vodka, whisky en ga maar zo door. Ik kan u garanderen dat ge u zelf naar de klote kunt zuipen als ge het echt wilt.

krizis 10 augustus 2005 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Door de mentale/fysieke ontspanning als gevolg van blowen 'vergeet' men al eens te ademen. De borstkas valt als het ware stil.
Als reactie op het zuurstoftekort in de longen begint na een tijd dan het hart sneller te pompen, met eventueel een lichte paniekreactie bij de eigenaar, waarop het ritme weerom versnelt enz.
Het 'bad trip' gevoel dat deze toestand teweeg brengt kan dan ook snel verholpen worden door bewust en rustig te beginnen met uit en in te ademen. Gewoon even aan denken als je de volgende opsteekt. ;-)

Ciao.

Wa is da voor schele zever, 'vergeet' te ademen, gij hebt duidleijk nog nooit een joint gerookt, 'bad trip', kerle van wiet tript ge niet, 'tzijn geen paddestoelen hè!
Dat is dikke zever!
Neem eens een kijkje op www.cannabis-belgie.com/index.php voor objectieve en wetenschappelijke informatie!

Raven 10 augustus 2005 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Een cannabi-plant met liefde gekweekt, daar rook je de bloempjes ook met verstand van op ..., ik ben een verdediger van cannabis-gebruik ... noem je mij dan ook een radndebiel, ik ben nochtans industrieel ingenieur ...

Een industrieel ingenieur zou beter moeten weten. Als een beetje organische chemie in je hoofd is blijven steken zal je weten dat het merendeel van zulke verbindingen erg schadelijk is. Ook THC is geen onschuldig kindje. Het is bewezen dat het negatieve effecten heeft op intelligentie, het verlaagd de vruchtbaarheid...

Tevens zal je, als ingenieur, ook weten dat er niets zo ongezond is als met je bek aan een rookbuis hangen. Uw joint is, net als een cigaret of de uitlaat van een auto, een rijke bron aan CO² en dioxines (met alle gevolgen van dien).

Dit alleen maakt 1 joint al schadelijker dan een avondje pinten drinken. 1 pintje per dag is even gezond als een glaasje wijn per dag. Ethanol heeft bewezen positieve effecten op de bloedbaan en het hart. Het wordt pas schadelijk als je er teveel van drinkt. Daar waar joints al vanaf de eerste je lichaam aan't kapot maken is.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Raven on 11-08-2005 at 00:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Een industrieel ingenieur zou beter moeten weten. Als een beetje organische chemie in je hoofd is blijven steken zal je weten dat het merendeel van zulke verbindingen erg schadelijk is. Ook THC is geen onschuldig kindje. Het is bewezen dat het negatieve effecten heeft op intelligentie, het verlaagd de vruchtbaarheid...

Tevens zal je, als ingenieur, ook weten dat er niets zo ongezond is als met je bek aan een rookbuis hangen. Uw joint is, net als een cigaret of de uitlaat van een auto, een rijke bron aan CO² en dioxines (met alle gevolgen van dien).

Dit alleen maakt 1 joint al schadelijker dan een avondje pinten drinken. 1 pintje per dag is even gezond als een glaasje wijn per dag. Ethanol heeft bewezen positieve effecten op de bloedbaan en het hart. Het wordt pas schadelijk als je er teveel van drinkt. Daar waar joints al vanaf de eerste je lichaam aan't kapot maken is.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Raven on 11-08-2005 at 00:47
Reason:

Citaat:

Dit alleen maakt 1 joint al schadelijker dan een avondje pinten drinken. 1 pintje per dag is even gezond als een glaasje wijn per dag. Ethanol heeft bewezen positieve effecten op de bloedbaan en het hart.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Tevens zal je, als ingenieur, ook weten dat er niets zo ongezond is als met je bek aan een rookbuis hangen. Uw joint is, net als een cigaret of de uitlaat van een auto, een rijke bron aan CO² en dioxines (met alle gevolgen van dien).[/size]
[/edit]

Raven 10 augustus 2005 23:56

Citaat:

Wa is da voor schele zever, 'vergeet' te ademen, gij hebt duidleijk nog nooit een joint gerookt, 'bad trip', kerle van wiet tript ge niet, 'tzijn geen paddestoelen hè!
Dat is dikke zever!
Neem eens een kijkje op www.cannabis-belgie.com/index.php voor objectieve en wetenschappelijke informatie!

Ook dit is weer verkeerd.

Je longen hebben een volume van x (in de aard van 4-5-6) liter. Bij iedere verbranding komt CO vrij, dus ook van je joint.

Als je ademt dan pers je niet je hele longinhoud uit. Je longen werken meer als een doedelzak. Terwijl je in "schokken" ademt, neemt je lichaam op een constant tempo zuurstof op.

Dat betekent dus dat er lucht blijft hangen in uw longen. Echter, CO is lichter dan lucht, dus het wordt gemakkelijker opgenomen, en blijft in je bloed & longen hangen. Als je dus snel achter elkaar trekt aan je cigaret, dan stapelt de CO op in uw longen. Waar CO hangt, kan geen zuurstof komen, bijgevolg ben je jezelf aan't verstikken. Uw lichaam wordt dit tekort uiteraard gewaar en zal uit nature u sneller laten doen ademen, wat een heel onaagename ervaring is. Beste dat je dan idd kan doen, is stoppen met roken en in gezonde lucht rustig in en uit ademen zodat je de concentraties aan allerhande rook-dampen verminderd.

Diego Raga 11 augustus 2005 00:02

Nét iets technischer uitgelegd dan ik bedoelde. Tnx.:-)

Groentje-18 11 augustus 2005 00:18

P.S. @ Krizis: als je nog van plan bent een tijdje te blowen ...ik raad je aan om aan een waterpijp te lurken, is stukken gezonder en naar 't schijnt ook plezanter. ;)

lyot 11 augustus 2005 08:05

Citaat:

tiens,ben jij dan voorstander van vrij wapenbezit?

neen . Appelen en peren vergelijking

lyot 11 augustus 2005 08:06

Citaat:

een bier met liefde gebrouwen drink je met verstand!

dat geldt toch voor alle roesmiddelen ?

lyot 11 augustus 2005 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
nogmaals, het lijkt me onmogelijk dat een 19 jarige jongen van het rasta type zich een overdosis heeft gedronken aan festivalbier.

Voordat hij halfweg is heeft hij alles al terug overgegeven, en ligt ie bij het rode kruis voor de rest van de avond.

Om jezelf een overdosis te drinken moet je ten eerste al dagen achter elkaar teveel gedronken hebben (op 1 avond lukt het u echt niet hoor). En ten tweede kunt ge u onmogelijk dood drinken aan bier alleen. Bier heeft niet genoeg ethanol hiervoor. Daarvoor moet je jezelf al werpen in flessen en nog meer flessen wijn + allerhande sterke drank... En ik denk niet dat een jongen van 19 dat kan mee sleuren naar dat festival, of daar kan betalen.

conclusie: Overdosissen aan alcohol zal men voornamelijk tegenkomen bij probleemgevallen, waarvan geen nog bij hun ouders zullen thuiswonen :wink:

En misschien het meest belangrijke van allemaal, Rasta types drinken niet zoveel bier. Een dronken Rasta is bijna een contradictie.

Wiet zal er wel voor een flink stuk tussenzitten.

wat een hypotheses.. Festivalbier ? Wie weet wat die jongen heeft liggen drinken ? jij weet het niet en ik weet het evenmin. Maar je bent wel héél snel om het vooral op de weed te steken, terwijl uit het verslag en het commentaar van de toxicoloog duidelijk naar voren komt dat het zéér onwaarschijnlijk is dat hij door een overdosis THC gestorven zou zijn. Maar ja, wat weet die expert ervan.. Met andere woorden, de negatieve voorstelling die men heeft over marihuana worden hier weer eens lustig geprojecteerd. Dansen op de lijken om je eigen gelijk te bewijzen.. Moreel zéér hoogstaand !

Nynorsk 11 augustus 2005 08:20

Citaat:

8O
jawel, toch?

Toen ik studeerde is er iemand die ik vaag kende (geen echte vriend, soms eens mee staan babbelen of uitgeweest) gestorven aan het drinken van bier. Eerstejaars, nooit veel weggeweest, nooit meer dan een pintje of 4 op een avond gedronken, en dan ging 'm eens zuipen... Aan z'n drankkaart te zien, moet 'm 17 of 18 pinten gedronken hebben die avond. Hij lag eerst wat half bewusteloos te liggen, iedereen lachen natuurlijk ('die gaat zich morgen niet lekker voelen') maar er kwam geen morgen meer, hij sukkelde in een coma, en voor zijn vrienden het doorhadden, was het te laat om hem nog te redden.
Er zijn geen sporen van andere drugs of medicamenten gevonden in z'n lichaam - pure alcoholoverdosis dus. Hij heeft ook geen hartstilstand of dergelijke gehad - coma door alcoholintoxicatie was de oorzaak.
Wie samen met mij gestudeerd heeft, zal zich dit wellicht nog herinneren, en dit verhaal kunnen beamen.

jan hyoens 11 augustus 2005 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Zei de man met een link naar de website van Ortwin Depoortere :-D

heb je hem al gelezen of zeur je maar wat?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be