Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Criminaliteit dalende, onveiligheidsIDEE neemt toe. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=7923)

Bobke 4 januari 2004 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies
P.S. Zoals ik ook al eender wist te vertellen kan ik u niet vertellen welke factoren wel aan de basis liggen van het onveiligheidsgevoel omdat er namelijk absoluut geen onderzoek naar gedaan is of wordt.
P.P.S. Begin maar terug met modder te smijten naar elkander.

Gisteren nog maar eens in het nieuws: “de brandstichtingen in het flatgebouw in Gent gaar door”
Dat is nu al drie weken zo met een max. van vijf/week.
Blijkbaar is de politie niet in staat om de daders te vatten maar privé initiatief wordt ontraden.
Ik vraag mij af of de ouderen die er wonen een onderzoek nodig hebben om te weten dat het er onveilig wonen is.

Seba 4 januari 2004 23:46

Citaat:

Bent u nu ook niet racistisch bezig door vreemdelingen te beschuldigen van een schandalig slechte opvoeding?

Ik wil met dit voorbeeld je enkel laten aanvoelen dat elke kritiek op vreemdelingen als racistisch kan bestempeld worden.
Wanneer ik zeg dat vreemdelingen tegen ons vlamingen demonstreren is dat evenmin racistisch. Het is een feit en een feit kan nooit racistisch zijn.
ik beschuldig de ouders van criminele, niet van alle, vreemdelingen een gebrekkige opvoeding, net zoals ik evenmin vind dat uw uitspattingen getuigen van een gezonde opvoeding.

Peace 5 januari 2004 09:25

Seba,

Citaat:

ik beschuldig de ouders van criminele, niet van alle, vreemdelingen een gebrekkige opvoeding, net zoals ik evenmin vind dat uw uitspattingen getuigen van een gezonde opvoeding.
Ik beschuldig zowel de ouders alsook de nakomelingen van vreemdelingen dat ze een slechte invloed op de samenleving hebben. Dit feit baseer ik op waarnemingen en niet op racistise verschillen. Wanneer de blanke bevolking van België zich bijvoorbeeld veel crimineler zou engageren dan de vreemdelingen, dan zou ik hetzelfde schrijven over de Belgen.

Je moet mijn posting eens goed lezen dan zal je merken dat al mijn uitspraken gebaseerd zijn op waarnemingen, bewijzen of andere objectieve gegevens.

De aarde is nu eenmaal rond of jij dat racistisch vindt of niet verandert daar niets aan. Feiten blijven feiten.

ancapa 5 januari 2004 14:18

[04/01/2004] - De jungle rukt op...

Vele duizenden Vlaamse pendelaars rijden via de Keizer Karellaan (Koekelberg) elke werkdag Brussel binnen. Weten zij veel dat daar 's nachts de wet van de jungle heerst...

Ach, het is maar net goed voor de lokale nieuwsbladzijden in een paar kranten: afgelopen zaterdagnacht werd een jongeman aan de Keizer Karellaan, vlakbij de ingang van de Leopold II-tunnel, aangevallen door "een twintigtal jonge Afrikanen" en "bewerkt met messen en een bijl".

Het is maar één incident uit een lange rij. Talrijke handelaars uit de buurt zijn de onveiligheid beu en sluiten de deuren. Een lokale kruidenier - in tien jaar tijd niet minder dan acht keer overvallen ! - getuigt :

"De mensen durven hun huis niet meer uit. Wij betalen belastingen voor onze veiligheid maar we merken er niets van. Bijna een jaar geleden startte ik een petitie. Ik haalde al heel snel 3500 handtekeningen bij mekaar. Allemaal van mensen uit Ganshoren die dit klimaat van onveiligheid niet meer aankunnen."

Als wij het goed verstaan zijn dat dus 3500 mensen die niet echt geloven wat Karel de Gucht zo mooi uitdrukt: "De veiligheid is sterk toegenomen, ge voelt dat toch!"

Pelgrim 5 januari 2004 15:06

Piano, ik nodig u uit om eens een maand bij mij hier in Hoboken te komen wonen.

ancapa 5 januari 2004 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Piano, ik nodig u uit om eens een maand bij mij hier in Hoboken te komen wonen.

is dat daar nog bruiner dan zijn "staaad" 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be