Sfax |
3 oktober 2007 15:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
(Bericht 2973360)
Dat staat er idd niet, maar in praktijk komt het daar wel ongeveer op neer. Vergelijk je verbruik maar eens aan 90 km/u in 4de en 5de versnelling ;-)
|
Voor sommige wagens komt het daar in praktij inderdaad op neer; voor andere wagens komt het daar in praktijk helemaal niet op neer en dat was zowat het punt.
En 90 in 5de rijdt niet alleen niet comfortabel, een motor die niet in zijn regime kan draaien, verbruikt/vervuilt ook meer.
Citaat:
De statement dat de meeste mensen te laat schakelen, klopt perfect. In de rijschool leren ze het ook foutief aan.
|
Maar aangezien je niet weet waarmee de kerel waar je op reageert, rijdt, kan je de statement niet maken.
Los daarvan, mij zal je nooit betrappen op het schakelen tegen de 2000rpm; die motor draait dan bijlange na nog niet in regime en trekt amper. Dat is evenmin gezond voor een motor...
Richting 3000 tot 3500 schakelen, gaat al een pak vlotter. Dat dat wat meer verbruikt, neem ik er graag bij. Op het einde van de rit zal ik in elk geval niet opgescheept zitten met een motor waar de fut uit is.
|