Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Snelheidsverlaging tot 90 km/u op E313 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95730)

Edina 3 oktober 2007 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2971221)
Wanneer jij op een vlak stuk autosnelweg je gaspedaal blokkeert bij een bepaalde snelheid (bijvoorbeeld aan 120 km/h in 6-de versnelling) en die gaspedaal constant op dezelfde manier ingedrukt houdt verbruik je minder dan wanneer je gebruik maakt van cruise control.(PUNT)

Laat nu net dat "gaspedaal constant op dezelfde manier ingedrukt houden" niet zo simpel zijn dan jij hier doet uitschijnen. Kleine veranderingen daarin merk je zelfs niet.

Edina 3 oktober 2007 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2971427)
90 per uur in 4de aan 2000rpm; verbruik, 4 liter
140 per uur in 6de aan 2000 rpm; verbruik, 4 liter

Zonet nog geprobeerd.

En nu? :D

Nog ene die niet weet waar het over gaat en de moeite niet heeft genomen om te gaan kijken naar de link die ik gaf. Vraag het eens aan Gun, die had hetzelfde probleem, al probeerde hij zich daar achteraf handig uit te praten...

Gun 3 oktober 2007 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2971427)
90 per uur in 4de aan 2000rpm; verbruik, 4 liter
140 per uur in 6de aan 2000 rpm; verbruik, 4 liter

Zonet nog geprobeerd.

En nu? :D

En 90 per uur in 6de aan 1200 rpm?;-)

Sfax 3 oktober 2007 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2972885)
Nog ene die niet weet waar het over gaat en de moeite niet heeft genomen om te gaan kijken naar de link die ik gaf. Vraag het eens aan Gun, die had hetzelfde probleem, al probeerde hij zich daar achteraf handig uit te praten...

Heb je je eigen tekstje zelf wel eigenlijk gelezen snoes? :D

Of ga je nu zeggen dat ik al eerder had moeten schakelen, ook al geeft jouw eigenste site aan dat dat nog niet hoeft?

Sfax 3 oktober 2007 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2973104)
En 90 per uur in 6de aan 1200 rpm?;-)

Zoiets vrees ik 8-), met een motor die rare kuren moet uithalen om normaal te draaien als gevolg :D

Gun 3 oktober 2007 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2973206)
Zoiets vrees ik 8-), met een motor die rare kuren moet uithalen om normaal te draaien als gevolg :D

Welke motorversie heb jij?

Edina 3 oktober 2007 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2973204)
Heb je je eigen tekstje zelf wel eigenlijk gelezen snoes? :D

Ja hoor, en de relevantie van jouw post ontging me dan ook compleet.

Sfax 3 oktober 2007 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2973210)
Welke motorversie heb jij?

318; zelfs geen zwaar bakske dus, maar rijdt wel goed.

Enkele jaren geleden met een 320 rondgereden, en die reed bijlange na zo vlot niet; dat was een echte dweil... Qua motorisatie zijn bij BMW wel stevig vooruit aan het gaan.

Sfax 3 oktober 2007 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2973240)
Ja hoor, en de relevantie van jouw post ontging me dan ook compleet.

Die regimes voldeden perfect aan jouw favo-site; edoch, 90 blijkt niet "het meest zuinige punt" te zijn. Wat nu?

Edina 3 oktober 2007 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2973246)
Die regimes voldeden perfect aan jouw favo-site; edoch, 90 blijkt niet "het meest zuinige punt" te zijn. Wat nu?

Ik heb nergens geschreven dat 90 het meest zuinige punt was, beste Sfax. Wel dat de meeste mensen te laat schakelen.

Sfax 3 oktober 2007 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2973247)
Ik heb nergens geschreven dat 90 het meest zuinige punt was, beste Sfax. Wel dat de meeste mensen te laat schakelen.

Als reactie op iemand anders die stelde dat hij aan "90 nog in vierde reed".

Dus of je wil daar met die reactie aantonen dat 90 rijden in 4de verkeerd is, quod non gezien het voorbeeld dat ik je gaf, of die reactie is daar misplaatst...

Welk van beide zal het zijn?

Edina 3 oktober 2007 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2973254)
Als reactie op iemand anders die stelde dat hij aan "90 nog in vierde reed".

Dus of je wil daar met die reactie aantonen dat 90 rijden in 4de verkeerd is, quod non gezien het voorbeeld dat ik je gaf, of die reactie is daar misplaatst...

Welk van beide zal het zijn?

Uit jouw cijfers valt helemaal niet af te leiden of je aan 90 per uur in vijfde niet minder zou verbruikt hebben.

Overigens bezitten de meeste wagens geen zes, maar vijf versnellingen.

Sfax 3 oktober 2007 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2973287)
Uit jouw cijfers valt helemaal niet af te leiden of je aan 90 per uur in vijfde niet minder zou verbruikt hebben.

Maar jouw site laat helemaal niet blijken dat 90 rijden in 4de uberhaupt verkeerd is... Als reactie was dat dus nogal pointless.

Citaat:

Overigens bezitten de meeste wagens geen zes, maar vijf versnellingen.
Waarmee je hopelijk dadelijk beseft dat je niet zomaar één statement kan gaan gebruiken voor het volledige autopark... 8-)

Gun 3 oktober 2007 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2973243)
318; zelfs geen zwaar bakske dus, maar rijdt wel goed.

Enkele jaren geleden met een 320 rondgereden, en die reed bijlange na zo vlot niet; dat was een echte dweil... Qua motorisatie zijn bij BMW wel stevig vooruit aan het gaan.

b of d?;-)

Sfax 3 oktober 2007 15:02

d :D

In de b-versie hoort een 320 toch al redelijk wat poeier in zijn gat te hebben steken ;)

Gun 3 oktober 2007 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2973329)
d :D

In de b-versie hoort een 320 toch al redelijk wat poeier in zijn gat te hebben steken ;)

Ik zelf rij met een 120d en naar mijn mening verbruikt hij nogal veel

Edina 3 oktober 2007 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2973319)
Maar jouw site laat helemaal niet blijken dat 90 rijden in 4de uberhaupt verkeerd is... Als reactie was dat dus nogal pointless.

Dat staat er idd niet, maar in praktijk komt het daar wel ongeveer op neer. Vergelijk je verbruik maar eens aan 90 km/u in 4de en 5de versnelling ;-)

Citaat:

Waarmee je hopelijk dadelijk beseft dat je niet zomaar één statement kan gaan gebruiken voor het volledige autopark... 8-)
De statement dat de meeste mensen te laat schakelen, klopt perfect. In de rijschool leren ze het ook foutief aan.

Sfax 3 oktober 2007 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2973356)
Ik zelf rij met een 120d en naar mijn mening verbruikt hij nogal veel

Nog niet mee gereden met de 1-serie; gaan die een beetje vlotjes?

Maar die zijn verbruik moet je toch ook wel onder de 6liter kunnen houden?

Sfax 3 oktober 2007 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2973360)
Dat staat er idd niet, maar in praktijk komt het daar wel ongeveer op neer. Vergelijk je verbruik maar eens aan 90 km/u in 4de en 5de versnelling ;-)

Voor sommige wagens komt het daar in praktij inderdaad op neer; voor andere wagens komt het daar in praktijk helemaal niet op neer en dat was zowat het punt.

En 90 in 5de rijdt niet alleen niet comfortabel, een motor die niet in zijn regime kan draaien, verbruikt/vervuilt ook meer.

Citaat:

De statement dat de meeste mensen te laat schakelen, klopt perfect. In de rijschool leren ze het ook foutief aan.
Maar aangezien je niet weet waarmee de kerel waar je op reageert, rijdt, kan je de statement niet maken.

Los daarvan, mij zal je nooit betrappen op het schakelen tegen de 2000rpm; die motor draait dan bijlange na nog niet in regime en trekt amper. Dat is evenmin gezond voor een motor...
Richting 3000 tot 3500 schakelen, gaat al een pak vlotter. Dat dat wat meer verbruikt, neem ik er graag bij. Op het einde van de rit zal ik in elk geval niet opgescheept zitten met een motor waar de fut uit is.

Gun 3 oktober 2007 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2973374)
Nog niet mee gereden met de 1-serie; gaan die een beetje vlotjes?

Maar die zijn verbruik moet je toch ook wel onder de 6liter kunnen houden?

Rijdt zalig, maar onder de 6.0 liter is zowat onmogelijk.

In het verleden (Audi A3, Toyota Avensis, Mercedes C, ...) kon ik mijn verbruik steeds makkelijk onder hen normverbruik houden maar met deze is het volledig onmogelijk, mijn paarden (163) hebben dorst maar het normverbruik is 4.9 en dat is in mijn ogen een tikkeltje optimistisch.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be