forumspook |
23 oktober 2007 15:05 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC
(Bericht 3017555)
Ja ok, maar als men spuiten in zijn aders steekt kan men toch moeilijk stellen dat het zonder er erg op te hebben gebeurt is.
Ik vind dat die mensen geholpen moeten worden al heb ik zo direkt geen idee hoe dat dit dan wel moet gebeuren.
|
De spuiters waren in die tijd de meest roekelozen en/of minst slimmen, ten minste in mijn omgeving. Zelf heb ik het "geluk" gehad een paar kameraden met grote broers te hebben, dewelke al een tijd aan de spuit zaten.Het beobserveren van hoe die jongens het zo stelden heeft mij vanaf vroeg zeer wantrouwig tegenover spuiten doen staan. Zelden zo weinig vrije mensen als junkies gekend, altijd op de loop achter geld & drugs. Impotent worden ze van die smeerlapperij ook nog...
Later, in andere landen, zag ik net hetzelfde. In Italië bvb was het heroïne gebruik in de jaren 70-80 een ware plaag geworden, in elk openbaar park lag het vol spuiten, en de "toxicomani" verstopten zich amper. Als de politie u controleerde op straat, vroegen ze niet je papieren: eerst keken ze naar je armen.
Junkies helpen ? ik denk dat het makkelijker zal zijn om de mensen te beletten er mee te beginnen, dan ze er mee te doen stoppen. Eén van mijn kennissen zei me eens: "als je begonnen bent met heroïne spuiten, is dat net alsof je je ziel aan de duivel verkocht hebt".
De jeugd minder onzin vertellen over die produkten zou al een begin van hulp zijn, en de import harder aanpakken mischien. Alhoewel, trafikanten strenger straffen zou iets zijn als wraak, maar of het de trafiek zou doen ophouden twijfel ik aan. Zolang er geld mee te verdienen valt, en we spreken hier toch over een miljarden business, van allemaal "zwart" geld dat op één of andere manier toch terug in het legale circuit zal gepompt worden, en dus in feite indirect belastingen opbrengt, zo lang er geld mee verdient word dus, zal dat blijven verdergaan.
|