![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Drugsspuit die zesjarige prikte, bevat sporen van hiv-virus ANTWERPEN - Op de drugsspuit waar de 6-jarige Brandon Van Broeck (foto) zich zondag aan prikte, zijn sporen gevonden van het hiv-virus. Na het onderzoek gisteren reageerde het Antwerpse Stuivenbergziekenhuis met de mededeling dat ze de situatie onder controle zouden hebben. Op de spuit werden geen sporen van hepatitis gevonden, maar dus wel van het hiv-virus. Dokter Philip Maes, die de ouders gisterenavond op de hoogte bracht, probeerde paniekreacties te vermijden. 'De kans dat het jongetje daadwerkelijk besmet is, is erg klein en kan geschat worden op minder dan een kans op honderd.' Volgens het ziekenhuis kan de behandeling die Brandon nu krijgt ruimschoots volstaan, ook al zou het kind toch besmet zijn. 'De kans dat het virus actief wordt, is zo goed als nul. Als arts wil ik dit incident -hoe pijnlijk ook voor de ouders- wel in perspectief plaatsen. We hebben de situatie onder controle.' De ouders zelf wilden gisteren nog niet reageren. De kleuter prikte zich afgelopen weekend bij het spelen aan een spuit die hij had gevonden in de binnentuin van het Antwerpse Stuivenbergziekenhuis. Het kind wordt nu medisch gevolgd door verschillende experts en krijgt een gratis behandeling met aidsremmers. (dhh) Bron/Het Nieuwsblad Schande is nog een te mooi woord hiervoor,waar blijft de stad Antwerpen met haar verantwoordelijkheid hé ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb alleszins zwaar te doen met die kleine en zijn ouders, naast het psychologische leed (doodsbang afwachten of hij besmet is) zal er ook heel wat lichamelijk leed zijn, want die AIDS-remmers zijn naar het schijnt serieus zware medicamenten waar je maandenlang zo ziek als een hond van loopt.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 21 oktober 2007 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Decriminalisering van drugs, nu.
Kunnen we trouwens flink wat poen mee scheppen.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is weldegelijk door "drugsverslaafden" dat dit drama is ontstaan. de groep die jij hier blijkbaar betuttelend op slag in bescherming wil nemen hebben namelijk de gewoonte de door hen gebruikte spuiten vierkant in de tuin van Stuivenberg ziekenhuis te gooien, waar kinderen duidelijk zichtbaar spelen! Deze tuin werd door het OCMW tweemaal per week "gekuist", nu viermaal per week. Indien het kindje besmet is en eraan overlijdt kunnen we zeer zeker spreken van moord! Of ge hun nu graag hebt of niet. Informeer U in het vervolg beter in plaats van zo ridicuul te reageren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2007 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij is uw gezever dwaasachtig. U vind het normaal dat een HIV-besmette spuit zomaar ergens in een binnentuin ligt?. De logica is dat die spuit van een drugsverslaadfde was (men zal wel sporen van een drugs gevonden hebben). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Nee, het waren geen drugsspuiten maar DOODspuiten van enkele HOMO'S die russische roulette wilden spelen.
Kan dit juist zijn RAFKE? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat die spuiten van drugsgasten zijn das duidelijk. Het staat met zoveel woorden in ’t artikel en ik zie een suikerzieke dat niet snel doen, bovendien heeft de man ook HIV. Ik denk ook niet dat het hospitaal ze daar legt om blauwe vuilzakskes uit te sparen. Ik vind dat deze man of vrouw drugsgebruiker idd voor de rechter dient te verschijnen, moest men hem kunnen vinden. Of de man verslaafd is weten we (nog) niet, ook niet over welke drugs het gaat, nochtans doet dat niet ter zake. Doet de stad nog voldoende om het drugsprobleem in te dammen en drugsverslaafden opvang, hulp en verse spuiten te geven? Hopelijk is de jongen niet besmet geraakt, hoewel hier terecht werd opgemerkt dat de aidsremmers geen pretje zijn voor een kind van 6, ook niet voor volwassenen. Zelfs de bezoeken aan de dokters zijn er teveel aan. Triestig verhaal. Laatst gewijzigd door Ovidius : 21 oktober 2007 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Nee, dat is niet de logica. De logica is dat die spuit, die in de binnentuin van een ziekenhuis aangetroffen werd, haar oorsprong vond in het ziekenhuis zelf. Het is immers niet geheel ongebruikelijk dat in een ziekenhuis spuiten gebezigd worden. 3) Mijn kritiek is in eerste instantie gericht tegen de tendentieuze titel van dit topic. Er is niemand dood, dus kan er geen sprake zijn van "moord". Er is geen aanwijzing waar die spuit vandaan komt, dus is het op z'n minst voorbarig om de schuld in de schoenen van een drugsverslaafde te schuiven. 4) Nog afgezien van het schabouwelijke Nederlands waarin hij is opgesteld, is deze titel een zoveelste staaltje van pure stemmingmakerij. Het is mij alleen nog niet duidelijk of de topicstarter dat met opzet doet of uit pure onwetendheid.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wordt het de hoogste tijd dat je eens een beginnerscursusje strafrecht gaat volgen. Er kan van moord of zelfs van poging tot moord geen sprake zijn in dit geval.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het in ieder geval.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil maar zeggen: het zal wel nooit de bedoeling geweest zijn van diegene die de spuit liet rondslingeren, dat er een kind zich zou aan kwetsen, waar door het de HIV-virus zou oplopen, en er uiteindelijk zou aan overlijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Raf, i've got news for you: van aids ga je sterven. Knoop het goed in uw oren, blijkbaar was je niet op de hoogte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is hier geen sprake van aids. Blijkbaar was je daarvan niet op de hoogte.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() We leven in een wegwerpmaatschappij, en er liggen overal afgedankte producten, ook spuiten, als dan niet van seropositieve junkie's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en miereneuken is een therapie die niet werkt. maAgden ook niet overigens Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 oktober 2007 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, missch wist die drugsverslaafde niet eens dat hij seropositief was? Zijn dit dan verzachtende omstandigheden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |