Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   onderhandelingen al (bijna) mislukt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142203)

fonne 3 augustus 2010 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4905743)
En bon bijkomend voordeel is dat ie met fiets naar zijn werk zou kunnen.

Het oud gemeentehuis van Borgerhout heeft wel iets als presidentswoning. Groot genoeg voor een gezin met vier kinderen. Moet hij niet verder meer zoeken naar iets betaalbaars in Antwerpen:lol:

Sukkelaar13 3 augustus 2010 20:44

Na alle tussenkomsten gelezen te hebben blijf ik bij mijn besluit dat NVA beter zou stoppen met hun en onze tijd te verliezen. Onderhandelen over België met de franstaligen is onbegonnen werk. De enige strategie is de onafhankelijkheid uit te roepen en dan te onderhandelen over de verdeling van de bezittingen en de schulden. De onafhankelijkheid kan gemakkelijk uitgeroepen worden in het Vlaams parlement door NVA + VB + LDD + niet ACW CD&V-ers + andere parlementsleden uit de andere partijen die voor een onafhankelijk Vlaanderen gewonnen zijn. Wat Brussel betreft kunnen de Brusselaars opteren voor de Vlaamse nationaliteit, en de slimmerikken onder hen zullen dit ook doen omdat zij financieel beter af zijn bij Vlaanderen dan bij het arme BXL-Wallonie. In het begin zal dit slechts een klein % zijn maar na een paar jaar kan dit uitgroeien tot een ernstige minderheid. Gedurende de onderhandelingen met de franstaligen over de de boedelscheiding kunnen intussen alle ministeries ontmanteld worden met hun Vlaamse bevoegdheden, kunnen heel wat maatschappelijke zetels naar Vlaanderen overgebracht worden en kunnen er internationale akkoorden afgesloten worden met de EU, de Navo, en de andere landen. Na de laatste uitspraak over de onafhankelijkheid van Bosnië kan dit geen probleem vormen. Het grote voordeel is dat Vlaannderen intussen verder kan en orde op zaken kan stellen ivm de begroting.

system 3 augustus 2010 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar13 (Bericht 4905846)
Na alle tussenkomsten gelezen te hebben blijf ik bij mijn besluit dat NVA beter zou stoppen met hun en onze tijd te verliezen. Onderhandelen over België met de franstaligen is onbegonnen werk. De enige strategie is de onafhankelijkheid uit te roepen en dan te onderhandelen over de verdeling van de bezittingen en de schulden. De onafhankelijkheid kan gemakkelijk uitgeroepen worden in het Vlaams parlement door NVA + VB + LDD + niet ACW CD&V-ers + andere parlementsleden uit de andere partijen die voor een onafhankelijk Vlaanderen gewonnen zijn. Wat Brussel betreft kunnen de Brusselaars opteren voor de Vlaamse nationaliteit, en de slimmerikken onder hen zullen dit ook doen omdat zij financieel beter af zijn bij Vlaanderen dan bij het arme BXL-Wallonie. In het begin zal dit slechts een klein % zijn maar na een paar jaar kan dit uitgroeien tot een ernstige minderheid. Gedurende de onderhandelingen met de franstaligen over de de boedelscheiding kunnen intussen alle ministeries ontmanteld worden met hun Vlaamse bevoegdheden, kunnen heel wat maatschappelijke zetels naar Vlaanderen overgebracht worden en kunnen er internationale akkoorden afgesloten worden met de EU, de Navo, en de andere landen. Na de laatste uitspraak over de onafhankelijkheid van Bosnië kan dit geen probleem vormen. Het grote voordeel is dat Vlaannderen intussen verder kan en orde op zaken kan stellen ivm de begroting.

Volgens mij bent u niet sukkelaar13 maar sukkelaar14.

De schoofzak 3 augustus 2010 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4905702)
Zijn verantwoordelijkheid genomen? Wat gaat u ons nog allemaal proberen wijs te maken. Ik blijf erbij en ik herhaal het, tot spijt wie het benijdt:

BDW en NVA = VB-light.

Dat komt mij goed uit, want het Blok is me te zwaar.

Blijkbaar is het ook veel kiezers goed uitgekomen, want dat licht geval is de grootste fractie geworden in de kamer.

(bedankt om me de gelegenheid te geven dit nog eens in de verf te zetten)

De schoofzak 3 augustus 2010 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar13 (Bericht 4905846)

Je hebt natuurlijk gelijk dat jij bij jouw besluit blijft.
Zelfs al is het een verkeerd besluit. Gewoon omdat het je recht is om bij een verkeerd besluit te blijven.

Persoonlijk zou ik niet graag hebben dat het Weverke en de nva aan kiezersbedrog doet.
Volgens mij hebben ze niet aangekondigd - zoals het Blok wel - dat sito presto de stekker eruit getrokken moet worden.

Misschien zal dat wel nodig zijn bij volgende verkiezingen.

Ergerlijk hé, zo simpele toepassing van democratie.

Zwitser 3 augustus 2010 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4905372)
Ach zo.Tja Quebec en Zwitserland.Typisch. Dat wist ik niet. Tja op dit punt moet ik mijn opmerkingen dus wat nuanceren.

Ik wou vooral aantonen dat het argument "dit bestaat nergens" niet echt steek houdt.

Zwitserland en Canada zijn beide voorbeelden van landen die enkel maar middels ingewikkelde compromissen kunnen blijven bestaan. Als je naar die landen kijkt is veel van wat de NV-A voorstelt helemaal zo absurd niet.

Citaat:

En Zwitserland. De federale overheid heeft daar op het eerste zicht toch nog steeds een flinke vinger in de pap te brokken. Voor zover ik heb kunnen zien ligt de uiteindelijke beslissing qua visas ook bij de nationale overheid. Enfin ik heb nog gewerkt in de "asielbusiness" en in België is het complex maar daar lijkt het me nog 10 keer complexer met zowal gemeentelijke, cantonale en federale overheden die een vinger in de pap te brokken hebben. In België is dat uitsluitend de federale overheid.
Zwitserland is behoorlijk ingewikkeld. Zo is de taakverdeling tussen kantons en gemeentes in elk kanton weer anders. In een paar kantons zijn er niet eens gemeentes...
Elk kanton heeft ook zijn eigen grondwet, zijn eigenheden.
Wat verblijfsvergunningen betreft hebben de kantons veel in de pap te brokkelen en dat is eigenlijk wel logisch, want deze horen bij het arbeidsmarktbeleid. Toen Google onderhandelde met het kanton Zürich om aldaar hun europees engineering centre te vestigen was het aantal buitenlanders dat Google mocht laten overkomen deel van het akkoord.

solidarnosc 3 augustus 2010 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 4905991)
Ik wou vooral aantonen dat het argument "dit bestaat nergens" niet echt steek houdt.

Zwitserland en Canada zijn beide voorbeelden van landen die enkel maar middels ingewikkelde compromissen kunnen blijven bestaan. Als je naar die landen kijkt is veel van wat de NV-A voorstelt helemaal zo absurd niet.

Zwitserland is behoorlijk ingewikkeld. Zo is de taakverdeling tussen kantons en gemeentes in elk kanton weer anders. In een paar kantons zijn er niet eens gemeentes...
Elk kanton heeft ook zijn eigen grondwet, zijn eigenheden.
Wat verblijfsvergunningen betreft hebben de kantons veel in de pap te brokkelen en dat is eigenlijk wel logisch, want deze horen bij het arbeidsmarktbeleid. Toen Google onderhandelde met het kanton Zürich om aldaar hun europees engineering centre te vestigen was het aantal buitenlanders dat Google mocht laten overkomen deel van het akkoord.

Nja dat Zwitserland een ingewikkeld land is tot daar aan toe maar het is ook het bewijs dat een confederatie niet werkt. Het is misschien een complex land maar duidelijk een federale staat met toch een pak meer bevoegdheden dan NVA wil overhouden. Idem voor Canada.

Zwitser 4 augustus 2010 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4906059)
Nja dat Zwitserland een ingewikkeld land is tot daar aan toe maar het is ook het bewijs dat een confederatie niet werkt.

Het werkt als je het gewoon een confederatie noemt, en je er verder voor zorgt dat je instituten gewoon werken. Ik denk dat je daarmee met de NV-A wel een eind komt.

Nyquist 4 augustus 2010 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4906059)
Nja dat Zwitserland een ingewikkeld land is tot daar aan toe maar het is ook het bewijs dat een confederatie niet werkt. Het is misschien een complex land maar duidelijk een federale staat met toch een pak meer bevoegdheden dan NVA wil overhouden. Idem voor Canada.

Wil je het een federale staat noemen met verregaande autonomie voor de deelstaten? Prima hoor. Dat klopt ook, sinds 150 jaar, en ze zijn daar zeer tevreden met de locale bevoegdheden. Daarvoor was het meer dan 500 jaar een zeer succesvolle confederatie. Hoe jij dat kan blijven beschouwen als een 'bewijs' dat een dergelijke staatsvorm niet werkt gaat boven mijn petje.

speurneus 4 augustus 2010 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4905608)
Maar het is natuurlijk allemaal nog wat wennen voor de Franstalige onderhandelaars: een Vlaamse partij die het aandurft haar verkiezingsprogramma mee te brengen naar de onderhandelingstafel8O Nooit gezien in België.

Maar als het geen resultaten opleverd kan je al even goed je schoonmoeder meenemen.
Aan eisen stellen is niks aan dat kan het klenste kind, ze kunnen verwezelijken is heel andere koek.

speurneus 4 augustus 2010 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4905670)
Di Rupo gaat het in ieder geval niet doen. Bart wel, want Bart kan niet verliezen: ofwel komt er verregaand confederalisme, ofwel de totale splitsing. Bart moet niets anders doen dan rustig afwachten, hij zit in een zetel.

Ach zo, is het dat wat NVA bedoeld als ze het hebben over verantwoordelijkheid op nemen.
Proficiat, alweer duizenden kiezers die in het zak gezet zijn.

E. Gidius 4 augustus 2010 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4904686)
Sommige voorstellen van NVA zijn dan ook gewoon te gek voor woorden. Ze vragen competenties die overal in de rest van de wereld de bevoegdheid zijn van de nationale staten.

De twee grootste partijen van het land, N-VA en PS, zijn dan ook voorstander van een 'big bang', ttz een omwenteling waarbij alle bevoegdheden in principe naar de zgn. deelstaten gaan, die dan samen beslissen welke bevoegdheden ze naar de confederatie doorschuiven. Vlaanderen en Wallonië zijn dan geen "regio's" meer maar worden staten zoals Nederland, Frankrijk etc., met weliswaar één bijzonder aspect, nl. dat ze een geïnstitutionaliseerde samenwerking hebben.

Het vergt een mentale ommekeer om mee te kunnen, solidarnosc.

E. Gidius 4 augustus 2010 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4904713)
Uiteraard s het best mogeljk dat deze lekken gemanipuleerd zijn. Maar buiten dit staat ook in de tekst dat NVA de politiediensten wil regionaliseren. Deze maatregel speelt, zal in mijn ogen althans,gemakkelijk leiden tot "la guerre des flics" hetgeen in het voordeel speelt van het banditisme.

Bah, de politiediensten in Brussel zijn al enkele decennia gesplitst in zes. En niemand die daar problemen mee heeft, hé speurneus.

nihao 4 augustus 2010 08:07

Citaat:

En bon bijkomend voordeel is dat ie met fiets naar zijn werk zou kunnen.
Fietsen langs de A12 ? Kan ik niet echt aanbevelen !

E. Gidius 4 augustus 2010 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4904715)
NVA wil dus verhinderen dat België nog weet wie haar inwoners zijn laat staan enige controle kan uitoefenen wie, wat en waar. NVA wil zelfs verhinderen dat België nog zelf verkiezingen kan organiseren. De gewesten zouden dat "federale" verkiezingen moeten organiseren. Het zou niet alleen het zwaartepunt qua bevoegdheden naar de gewesten leggen maar zou ook staatskundig het Belgisch niveau ondergeschilkt maken. In zekere zin is dat confederalisme by stealth.

Volgens mij gaat de N-VA versterkt uit deze regeringsonderhandelignen komen, hoe ze verder ook aflopen. :-)

En dat zal dan mede te danken zijn aan La Libre Belgique.

speurneus 4 augustus 2010 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4906219)
De twee grootste partijen van het land, N-VA en PS, zijn dan ook voorstander van een 'big bang', ttz een omwenteling waarbij alle bevoegdheden in principe naar de zgn. deelstaten gaan, die dan samen beslissen welke bevoegdheden ze naar de confederatie doorschuiven. Vlaanderen en Wallonië zijn dan geen "regio's" meer maar worden staten zoals Nederland, Frankrijk etc., met weliswaar één bijzonder aspect, nl. dat ze een geïnstitutionaliseerde samenwerking hebben.

Daar is Di Rupo helemaal geen voorstander van. Waar haal je dat in godsnaam.

E. Gidius 4 augustus 2010 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4904871)
Ik heb de indruk dat veel politiek talent er bij de NVA niet aanwezig is. Keihard vasthouden aan het programma getuigt van weinig verantwoordelijkheidszin.

De N-VA heeft geen mandaat gekregen om "verantwoordelijkheidszin" op te brengen maar om haar programma uit te voeren. En dat is: de macht van de Belgisch-Brusselse staat breken. Tot nu toe doet ze dat ogenschijnlijk goed, en is ze dus stemmen aan het winnen voor het geval er in oktober verkiezingen zouden komen.

Anna List 4 augustus 2010 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4905718)
Neen neen. U hebt het niet begrepen. Mensen als BDW zullen nooit eerste minister willen zijn van België. Die willen België gewoon kapot.

jij kent je belgische 'vaderlandse' geschiedenis niet.

wanneer is er in B iets ooit gesplitst ?

ik stel voor dat je bij de koningskwestie begint, dan over naar de vastlegging van de taalgrens, over naar de splitsing van de nog steeds unitaire partijen.

1 constante : wanneer franstaligen geconfronteerd werden met de democratie : dwz geconfronteerd werden met hun minderheid in aantal ... hebben Franstaligen altijd het initiatief genomen tot splitsing.

als jij dat niet wil inzien, ga jij binnenkort verschieten ... het zullen nl de franstaligen weer zijn die de stop uittrekken, niet de vlamingen

E. Gidius 4 augustus 2010 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4904933)
Dus staten kunnen dus geen eigen immigratiebeleid voeren? Moeten we Wilders van op de hoogte brengen.

Toch wel: Vlaanderen en Wallonië worden staten. Wat begrijp je daar niet aan?

nihao 4 augustus 2010 08:29

Citaat:

Nu ben ik er vrij zeker van dat Elio wel geen verdere risico's op een uiteindelijke splitsing van de solid_ van het land zal willen lopen

E. Gidius 4 augustus 2010 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4905053)
Volgens indiscrete verklaringen van een Franstalige onderhandelaar wil de NVA geen enkele toegeving doen. Olijke Bart wil gewoon dat België kapot gaat en doet alsof hij wil onderhandelen om daarna de mislukking en de zwarte Piet door te spelen naar de Franstaligen. Of het waar ik weet ik natuurlijk niet, maar moest het waar zijn, dan zou me dat geen sikkepit verbazen.

Als er iets mooi is aan deze periode, dan wel dat de ontboezemingen van de Belgicisten eerlijker en eerlijker worden: als de Vlamingen niet onder de lat doorkruipen, dan gaat België kapot.

Inderdaad, System, dat is het concept waarop uw separatistisch rompstaatje gebouwd is. Dat u nu zichzelf niet meer controleer en hysterisch rond u heen slaat naar Vlamingen die niet meer zomaar plat op de buik gaan, toont aan dat de N-VA het goed doet.

Citaat:

Als men geen water in zijn wijn wil doen, waarom gaat men dan onderhandelen? Waarom gaat de NVA dan aan de onderhandelingstafel zitten? Blijf dan daar weg, blijf thuis en lees Suske en Wiske.
De N-VA is bezig met versterkt uit deze regeringsonderhandelingen te komen, hoe ze verder ook aflopen. :-)

E. Gidius 4 augustus 2010 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4905646)
Het is Centurio Bart die het moet doen, de man die als slogan "Denken, durven, doen" heeft. Je moet de hete patat nu niet naar iemand anders proberen door te schuiven, dat gaat niet lukken.

Onzin, degenen die iets Belgisch willen overhouden moeten België redden. Voor ons hoeft het helemaal niet. Dus, degene die een Belgische regering wil, zal daar voortaan zwaar moeten voor betalen.

E. Gidius 4 augustus 2010 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4905681)
U moet ons niet voor onnozelaars houden. Dat Di Rupo premier wilde worden, is zeker niet onjuist. Maar dat Bart Dewever al op voorhand gekozen had voor de veilige rol van informateur is ook juist.

En dat hij dat laatste heeft gedaan omdat hij geen formateur wilde worden en zeker niet durfde te worden, is nog juister. Want dan moest hij verantwoordelijkheid nemen. En dat doet stoere Centurio Bart niet zo graag. Want als de grond hem te heet wordt onder de voeten, dan muist hij vanonder. Zoals gewoonlijk.

Jullie proberen De Wever in een Belgische rol te duwen, maw hem te incorpereren in jullie door en door rotte systeem.

Laat De Wever nu juist verkozen zijn om die boel op te ruimen.

Ik hoop dat hij slim en vooral moedig genoeg is om geen Belgische rol op te nemen en dus niet corrupt te worden. In dat geval zit hij inderdaad op rozen en kan hij niet verliezen.

E. Gidius 4 augustus 2010 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4905702)
Zijn verantwoordelijkheid genomen? Wat gaat u ons nog allemaal proberen wijs te maken. Ik blijf erbij en ik herhaal het, tot spijt wie het benijdt:

BDW en NVA = VB-light.

Jammer dat die schuldinductie niet meer werkt hé? :-)

E. Gidius 4 augustus 2010 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4905718)
Neen neen. U hebt het niet begrepen. Mensen als BDW zullen nooit eerste minister willen zijn van België. Die willen België gewoon kapot.

En dat is geen legitieme politiek doelstelling, of wat?

Wilt u bepalen wat Bart De Wever, de N-VA en de N-VA wel en niet mogen denken en willen?

E. Gidius 4 augustus 2010 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4906229)

Citaat:

Di Rupo: 'Het zwaartepunt moet bij de deelstaten liggen'

vrijdag 30 juli 2010, 15u55 Bron: belga, eigen berichtgeving

Preformateur Elio Di Rupo heeft deze namiddag verslag uitgebracht bij de koning over de evolutie van zijn opdracht. Volgens Di Rupo zijn de Franstaligen zich ervan bewust dat het zwaartepunt bij de deelstaten moet komen te liggen. Dat zei hij tijdens een persconferentie.
Volgens Di Rupo 'zijn alle partijen het erover eens dat het mogelijk is dat er een staatshervorming komt die vergelijkbaar is met de staatshervormingen van 1980 en 1988/1989'.

Tegelijk legt Di Rupo de nadruk op de moeilijkheid van de opdracht. 'We staan voor één van de moeilijkste periodes in ons land', zegt Di Rupo. 'De verkiezingsuitslag heeft aangetoond dat de meerderheid van de Vlamingen wil evolueren naar een confederaal België of zelfs naar de onafhankelijkheid van Vlaanderen. De Franstaligen willen daarentegen het land federaal houden. De voorbije twintig dagen waren dan ook vooral een periode waarin iedereen zich kon uitdrukken en er sprake was van een forse botsing van de ideëen'.

'De Franstaligen zijn ervan bewust dat we evolueren naar een land waar het zwaartepunt bij de deelstaten komt te liggen', zegt Di Rupo. 'Ik hoop dat dit kan gebeuren op een manier om het land te stabiliseren en ik hoop dat het land nog een meerwaarde kan hebben voor de hele bevolking.'
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100730_082

Alvas 4 augustus 2010 09:51

De heer Farage krijgt nog gelijk!

God I just love this guy !

<3

Henri1 4 augustus 2010 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4906282)
En dat is geen legitieme politiek doelstelling, of wat?

Wilt u bepalen wat Bart De Wever, de N-VA en de N-VA wel en niet mogen denken en willen?

Wat is precies het verschil tussen "de N-VA en de N-VA" ?

Anna List 4 augustus 2010 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4905720)
:cheer: ik ook :cheer:

geef toe, gewoon kapot is niet goe genoeg ! :-)

gecombineerd met een actie 'ieder zijn belgo-collbo' ... dat zou al meer in de richting gaan ;-)

Zwartengeel 4 augustus 2010 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4906414)
geef toe, gewoon kapot is niet goe genoeg ! :-)

gecombineerd met een actie 'ieder zijn belgo-collbo' ... dat zou al meer in de richting gaan ;-)

Wie neemt Kristien Hemmerechts? Jij of ik? :-D

nihao 4 augustus 2010 11:10

Citaat:

Tuurlijk, hij kan het weten, als verkozene van het Knocked Together Kingdom.

E. Gidius 4 augustus 2010 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4906403)
Wat is precies het verschil tussen "de N-VA en de N-VA" ?

Dat tweede moest "de N-VA kiezers" zijn. Waarvoor mijn warme excuses.

fonne 4 augustus 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4906218)
Ach zo, is het dat wat NVA bedoeld als ze het hebben over verantwoordelijkheid op nemen.
Proficiat, alweer duizenden kiezers die in het zak gezet zijn.

Waarom, ze krijgen waar ze om gevraagd hebben: meer autonomie voor de Vlamingen. De onderhandelingstaktiek is maar een manier om iets te bereiken. En Bart de Wever zit in een zetel, laat Di Rupo nu maar eens laten zien wat hij uit de kast kan toveren om "België te redden".

quercus 4 augustus 2010 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4905868)
Volgens mij bent u niet sukkelaar13 maar sukkelaar14.

Ja, maar je hebt geen serieus tegenargument. Je leest en hoort het natuurlijk niet graag, maar je kunt er niet omheen: de besprekingen zitten nog nergens. Het is de allereerste keer dat de Belgische francofonie geconfronteerd wordt met Vlamingen die niet behept zijn met de "Belgische" mentaliteit. Dat is voor hen natuurlijk wel even wennen ... Natuurlijk voor Vlaamse belgicisten zoals jij is het ook wel even slikken. Maar, je zult je aanpassen. Het zal wel moeten ...

fonne 4 augustus 2010 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4906418)
Wie neemt Kristien Hemmerechts? Jij of ik? :-D

Gaan we ervoor vechten? Vinden jullie dat ook zo een kreng?

solidarnosc 4 augustus 2010 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4906219)

PS is daar helemaal geen voorstander van. Het zwaartepunt bij de deelstaten brengen is totaal anders dan daarom alle bevoegdheden bij de deelstaten te brengen. De volgende regering- als die er komt- zal nog altijd een federale regering zijn met behoorlijk wat bevoegdheden 'meerwaarde voor alle Belgen". Het idee dat de Franstaligen ooit akkoord zullen gaan met wat u voorstelt (idem voor Groen! en SP.a) is een illusie. Dan kunnen ze evengoed akkoord gaan met de splitsing van het land.

fonne 4 augustus 2010 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvas (Bericht 4906320)

God I just love this guy !

<3

Ja, het klonk wel heel demagogisch, maar toch ook wel wat hypocriet van de afgevaardigde van een land dat aan het uiteenvallen is.
Your Scotland, Your Voice: A National Conversation

Misschien leuk om het Schotse regeerprogramma eens te vergelijken met het programma van de N-VA.

Zwartengeel 4 augustus 2010 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4906648)
Gaan we ervoor vechten? Vinden jullie dat ook zo een kreng?

Het was Hemmerechts die een pleidooi voor 'iedere Vlaming zijn Franstalige' hield. Wat gezien de huidige 60/40-verhouding niet echt evident is. Of er zouden een pak Franstaligen moeten bijkomen.

fonne 4 augustus 2010 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4906653)
PS is daar helemaal geen voorstander van.

Oh jawel, maar ze willen wel dat de Vlamingen hun rekeningen blijven betalen. Dat is het enige twistpunt.

solidarnosc 4 augustus 2010 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4906243)
Toch wel: Vlaanderen en Wallonië worden staten. Wat begrijp je daar niet aan?

De Franstaligen zullen daar nooit mee akkoord gaan. Als Vlaanderen dat wil dan zal het dat zelf moeten doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be