![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je wilt dat de onderhandelingen mislukken, moet je maar 1 doen: alles lekken naar de media, dat is toch de les van 2007. Blijkbaar willen sommigen dat deze onderhandelingen mislukken, ten bewijze dit artikel uit la libre Belgique: http://www.lalibre.be/actu/elections...e-di-rupo.html
Dit artikel beschrijft wat de NVA op tafel legt, toch volgens degene die dit lekt. los van het inhoudelijke, toch wel een serieuze indicatie dat het de verkeerde richting uit gaat. toch enkele citaten: Citaat:
een volgend citaat getuigt echt van wereldvreemdheid van de Franstaligen: Citaat:
als je met zulke eisen afkomt, dan wil je toch gewoon niet tot een akkoord komen?? ma goed, het lijkt er op dat we binnenkort een serieuze crisis krijgen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige voorstellen van NVA zijn dan ook gewoon te gek voor woorden. Ze vragen competenties die overal in de rest van de wereld de bevoegdheid zijn van de nationale staten. Ik zie zelfs niet hoe men dit internationaal uberhaupt zou kunnen invoeren. Het zou betekenen dat mensen toegang tot het Vlaams grondgebied zouden kunnen krijgen maar niet tot het Brusselse of Waalse of omgekeerd. Face it. U mag zich in Vlaanderen komen vestigen maar niet in de hoofdstad van Vlaanderen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 augustus 2010 om 07:42. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor de rest zie ik niet in waarom wij sowieso zoals de rest van de wereld moeten doen? ik zie trouwens niet in wat de negatieve gevolgen kunnen zijn van dit voorstel?? zonder te zeggen dat ik dit nu belangrijk vind hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de bron kan trouwens maar bij 1 partij liggen: CDh van Milquet.
De PS gaat zijn eigen (in)formateur niet afschieten, Ecolo zie ik dat nog niet direct doen. Enkel Milquet heeft baat bij de verdere verrotting van het communautaire.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De toegang, verwijdering van het grondgebied en het intrekken en uitreiken van identiteitspapieren zijn fundamentele kerntaken en eigenschappen van iedere staat. Dat is het eerste waar men mee begint als men een eigen staat opricht en het eerste waar men mee eindigt om een staat op te doeken. Het toont nog maar eens aan hoe weinig we eigenlijk echt weten wat die staatshervorming concreet inhoudt. Ik vind het wat vreemd dat je daar zo licht over gaat. Nu de combinatie van komkommertijd, het feit dat de onderhandelingen aanslepen en dat er eigenlijk weinig lekt maakt dat de geringste lekken meteen voorpaginanieuws worden. Aangezien er wellicht tientallen mensen betrokken zijn bij de onderhandelingen waarvan er altijd zijn die niet kunnen zwijgen (met name mindere goden die zich belangrijk vinden) is dit voorspelbaar. Vandaar dat het snel zal moeten gaan. Nu volgens mij heeft NVA dat voorgesteld maar dit is zelfs voor CD&V wellicht een paar stappen te ver. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 augustus 2010 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja volgens mij gaat het om oude voorstellen die gelekt zijn door één van de mindere goden. Milquet zal Di Rupo ook niet in de wind willen zetten. De onderhandelingen duren nu al een heel end en het is een wonder dat er nog niet meer is gelekt. Vandaar dat komende periode cruciaal is.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alhoewel het vooral een psychologisch iets is hé, niemand gaat er echt nadeel van ondervinden.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uiteraard s het best mogeljk dat deze lekken gemanipuleerd zijn. Maar buiten dit staat ook in de tekst dat NVA de politiediensten wil regionaliseren. Deze maatregel speelt, zal in mijn ogen althans,gemakkelijk leiden tot "la guerre des flics" hetgeen in het voordeel speelt van het banditisme.
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja als we morgen die burgemeesters in de rand zouden benoemen dan zie ik ook niet in wie daar echt nadelen van zou ondervinden. Zo zijn er zoveel van die dingen in het leven. ![]() Het is trouwens absoluut niet alleen psychologisch, integendeel. Vandaar dat de opmerking van die Libre pippo over taal zo absurd is. Het is als klagen over een mug in de kamer terwijl er een eeuh leeuw in zit. Het is fundamenteel. Absolute core-business van elke staat. Veel Catalaanse nationalisten hebben een zelfgemaakte Catalaans "paspoort" omdat zelfs in die regio de paspoorten zoals in elk land nationaal zijn. NVA wil dus verhinderen dat België nog weet wie haar inwoners zijn laat staan enige controle kan uitoefenen wie, wat en waar. NVA wil zelfs verhinderen dat België nog zelf verkiezingen kan organiseren. De gewesten zouden dat "federale" verkiezingen moeten organiseren. Het zou niet alleen het zwaartepunt qua bevoegdheden naar de gewesten leggen maar zou ook staatskundig het Belgisch niveau ondergeschilkt maken. In zekere zin is dat confederalisme by stealth. Iets waarvan ik altijd heb gezegd dat ze het zouden proberen. Nu voor zover ik weet staat dat niet in die Octopus nota. Enfin één van de weinige dingen die er niet in staan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, stemmingmakerij om 1) gazetten te verkopen en 2) de onderhandelingen te doen mislukken?
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch cynisch dat men in België wil splitsen wat diezelfde politici op Europees vlak willen éénmaken. In Europa wil men grenzen opheffen in België wil men er nieuwe maken maar goed. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik geef je op een briefje dat zoiets niet werkt en zal leiden tot juist veel minder samenwerking iets wat de politiehervorming juist wilde voorkomen.
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 augustus 2010 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() we blijven in Schengen hoor.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom zouden ze hun "non"-taktiek niet kunnen blijven verder uitoefenen? het heeft al 3 jaar gewerkt, dus waarom nu niet?
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan? Is dat een reden om Europa op te gaan splitsen in elvendertig verschillende politiediensten? De bestaande internationale politiesamenwerking is trouwens verre van ideaal en dan zou men in het hart van Europa de politie in drie splitsen. Denk je dat die Brusselse flikken nog één reet zullen geven om lokaal krapuul die in het rijke Brabant op strooptoch trekt? Ze zullen misschien zelfs opgelucht zijn dat ze het op een ander doen en hen met rust laten. En ja sommigen zullen er wellicht een stil genoegen in scheppen om hun "ex-collegas" een kloot af te trekken. Hadden ze maar niet moeten splitsen. Kunnen hun plan trekken etc... Niet netjes maar zeer voorspelbare reacties.
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gevarenzone komt nu toch wel echt dichterbij en zoals ik mijn Franstalige vrienden in 2007 al waarschuwde stijgen de eisen eerder dan dat ze dalen. Vandaar dat men in 2007 al beter had verkocht dan te wachten.
|
![]() |