Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Deurwaarders beleven gouden tijden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162192)

eno2 30 oktober 2011 09:54

In een democratie bepalen de burgers binnen welke democratische speelruimte de ondernemingen zich mogen bewegen, door hun internationale activiteiten hebben de multi's zich evenwel daaraan onttrokken, er moet dus een internationale democratische controle op hun activiteiten komen.

Boduo 30 oktober 2011 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5770380)
In een democratie bepalen de burgers binnen welke democratische speelruimte de ondernemingen zich mogen bewegen, door hun internationale activiteiten hebben de multi's zich evenwel daaraan onttrokken, er moet dus een internationale democratische controle op hun activiteiten komen.

Dat is een mooie theorie...

;-)

eno2 30 oktober 2011 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5770400)
Dat is een mooie theorie...

;-)

De praktijk is onderweg

Boduo 30 oktober 2011 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5770407)
De praktijk is onderweg

Ik hoop dat het zo is maar het gaat toch héél traag.

:evil:

artisjok 30 oktober 2011 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5770338)
't Is misschien een filosofische discussie,
maar de politiek moet de economie niet leiden,
de politiek moet de economie (en andere zaken) reguleren ten einde een aantal zaken te bekomen (zoals de bescherming van de consument, de spaarder, de handelaar door eerlijke handelspraktijken ...)

Waarom doet de politiek dat dan niet?

De schoofzak 30 oktober 2011 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5770468)
Waarom doet de politiek dat dan niet?

Omdat de mensen op de verkeerde partijen stemmen.
Dat de mensen eens nadenken over het sleutelwoord van de N-VA, namelijk 'verantwoordelijkheid'.

(ge moet mij niet verwijten dat ik die open doelkans aangrijp)

eno2 30 oktober 2011 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5770438)
Ik hoop dat het zo is maar het gaat toch héél traag.

:evil:

Ja:-(

Distel 30 oktober 2011 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5770380)

Je kan je niet onttrekken aan iets dat niet bestaat.

eno2 31 oktober 2011 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5770954)
Je kan je niet onttrekken aan iets dat niet bestaat.

Lokaal zijn er voorschriften genoeg, juist door te delocaliseren onttrekken ze zich daaraan

subocaj 31 oktober 2011 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5770485)
Omdat de mensen op de verkeerde partijen stemmen.
Dat de mensen eens nadenken over het sleutelwoord van de N-VA, namelijk 'verantwoordelijkheid'.

(ge moet mij niet verwijten dat ik die open doelkans aangrijp)

Schoof, zoek eens even op in welke speech van welke politieke strekking ook, het woord "verantwoordelijkheid" niet valt. Het enige woord dat ontbreekt is "nemen". Maar dat mag niet gebruikt worden, want dan kunnen ze uit eindelijk voor het gerecht gebracht worden voor de "verantwoordelijkheid" die ze "genomen" hebben. Of gelijk het nu is "niet genomen" hebben.:-D

De schoofzak 31 oktober 2011 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5773058)
Schoof, zoek eens even op in welke speech van welke politieke strekking ook, het woord "verantwoordelijkheid" niet valt. Het enige woord dat ontbreekt is "nemen". Maar dat mag niet gebruikt worden, want dan kunnen ze uit eindelijk voor het gerecht gebracht worden voor de "verantwoordelijkheid" die ze "genomen" hebben. Of gelijk het nu is "niet genomen" hebben.:-D

2

Distel 31 oktober 2011 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5772933)
Lokaal zijn er voorschriften genoeg, juist door te delocaliseren onttrekken ze zich daaraan

Dat bedoel ik niet. Je had het over democratische speelruimte in een democratie...

eno2 2 november 2011 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5773111)
Dat bedoel ik niet. Je had het over democratische speelruimte in een democratie...

Ja, en daar onttrekken de multi's zich aan (allemaal off topic natuurlijk)

Distel 3 november 2011 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5777218)
Ja, en daar onttrekken de multi's zich aan (allemaal off topic natuurlijk)

Nogmaals, je kan je niet onttrekken aan iets dat niet bestaat.

Herr Flick 3 november 2011 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5764755)
Als ik mijn ouders hoor praten dan zijn de lonen amper gestegen de afgelopen 15 jaar. Daarnaast zijn de dagelijkse kosten wel erg hoog geworden, ik geloof nooit dat je met zo een loon gelukkig kan zijn en kan rondkomen.

Toch zijn er wel degelijk mensen die het daar mee moeten rooien...

Karel Martel B 3 november 2011 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5764624)
Tenzij je vindt dat mensen maar kou moeten lijden, niet warm eten, en de kinderen in een koud bad moet wassen.

Als dat nodig is om hun TV, kabelabonnement en GSMs te betalen, dan is dat hun eigen dikke schuld. Moeten ze maar hun prioriteiten kennen.

subocaj 3 november 2011 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5777708)
Als dat nodig is om hun TV, kabelabonnement en GSMs te betalen, dan is dat hun eigen dikke schuld. Moeten ze maar hun prioriteiten kennen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...ederland.dhtml

Vertel dit tegen deze 2700 mensen.
Is nochtans een bank, die door alle Nederlandse belasting betalers, uit de stront getrokken moest worden.
Maar och arme ze hebben nog maar 1,06 miljard € winst dit jaar.

Karel Martel B 3 november 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5777718)
Vertel dit tegen deze 2700 mensen.

Beste 2700 mensen.

Ziet dat ge eerst budgetteert voor verwarming en eten, en dan pas voor gsm, internet of kabel-tv!

Zo goed?

eno2 3 november 2011 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5777708)

Daarin heb je gelijk, ik, met mijn 750€ gemiddeld gedurende 20 jaar, kende mijn pijnlijke prioriteiten.

Een ander, een aangetrouwd familielid, die zijn prioriteiten bij de zelfde inkomsten niet kende, leende bij een bank een hypotheek voor een huis, en werd bij wanbetaling in de psychiatrie opgesloten, hij, niet zijn bankier.

eno2 3 november 2011 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5764755)
Als ik mijn ouders hoor praten dan zijn de lonen amper gestegen de afgelopen 15 jaar. Daarnaast zijn de dagelijkse kosten wel erg hoog geworden, ik geloof nooit dat je met zo een loon gelukkig kan zijn en kan rondkomen.

Niks te maken met gelukkig zijn.

eno2 3 november 2011 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5777677)
Nogmaals, je kan je niet onttrekken aan iets dat niet bestaat.

Off topic

je bedoelt dat de activiteit van privé-ondernemers niet gereguleerd wordt?

the_dude 3 november 2011 15:57

wanneer gaat er eens een deurwaarder bij de zware fraudeurs langs?
Electrabel? Die hebben toch serieuze belastingsschulden?

Descartes Jr 3 november 2011 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5778285)
wanneer gaat er eens een deurwaarder bij de zware fraudeurs langs?
Electrabel? Die hebben toch serieuze belastingsschulden?

Zo'n turbine buitensleuren is geen makkie. En ge maakt uw handen vuil hé :p

Karel Martel B 3 november 2011 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5778164)
Daarin heb je gelijk, ik, met mijn 750€ gemiddeld gedurende 20 jaar, kende mijn pijnlijke prioriteiten.

Werken was blijkbaar ook geen van je prioriteiten?

eno2 3 november 2011 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5778297)

reden te meer om er gewoon een loodje aan te hangen.

eno2 3 november 2011 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5778326)
Werken was blijkbaar ook geen van je prioriteiten?

Eerste prioriteit is altijd overleven hé (behalve bij zelfmoordenaars natuurlijk)
Mij als leefbaar betaald 50plusser aanvaarden was blijkbaar geen prioriteit van de baasjes

Karel Martel B 3 november 2011 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5778334)
Eerste prioriteit is altijd overleven hé (behalve bij zelfmoordenaars natuurlijk)
Mij als leefbaar betaald 50plusser aanvaarden was blijkbaar geen prioriteit van de baasjes

Aan het verschil tussen bruto en netto kunnen de bazen weinig doen, dat is enkel te danken aan de linkse partijen en hun enablers, de beroepsdoppers en andere welvaartsprofiteurs.

the_dude 3 november 2011 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5778297)

:lol:
je gaat me toch niet vertellen dat daar geen bedrijfswagens te vinden zijn? of een secretaresse of 2?

eno2 3 november 2011 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5778369)
Aan het verschil tussen bruto en netto kunnen de bazen weinig doen, dat is enkel te danken aan de linkse partijen en hun enablers, de beroepsdoppers en andere welvaartsprofiteurs.

Ik heb inderdaad nooit veel gezien van het verschil tussen bruto en netto, als minimumloon-werker kreeg ik alleen het netto onder de armoedegrens, met de rest liep de sociale zekerheid weg en de criminele overbelasting op laagsteloonwerkers. Kortom: fiscaal staatsterrorisme gecombineerd met te laag minimumloon om de baasjes maximale uitbuiting te verzekeren, die professioneel bevoorrechte profiteurs van de welvaartstaat.

Karel Martel B 4 november 2011 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5778570)
Ik heb inderdaad nooit veel gezien van het verschil tussen bruto en netto, als minimumloon-werker kreeg ik alleen het netto onder de armoedegrens, met de rest liep de sociale zekerheid weg en de criminele overbelasting op laagsteloonwerkers.

Nogmaals, het zijn niet de bazen die daar mee weglopen, Eno, dat geld gaat naar de beroepsdoppers en andere profiteurs, nadat de vakbonden hun percent hebben genomen.

Distel 4 november 2011 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5778170)
Off topic

je bedoelt dat de activiteit van privé-ondernemers niet gereguleerd wordt?

Neen, dat we geen democratie hebben, en dus dat je je daaran dan ook niet kan onttrekken.

subocaj 4 november 2011 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5779748)
Neen, dat we geen democratie hebben, en dus dat je je daaraan dan ook niet kan onttrekken.

Is niet iedereen gelijk voor de wet?
Kan een werknemer zich daaraan onttrekken?
Daar bestaat geen enkele mogelijkheid toe, die voor bedrijven wel nog bestaat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be