![]() |
Citaat:
Mijn vrouw is Amerikaanse, met taiwanese roots, zij voelt zich hier gewoon buiten gekeken. Als ze een winkel binnen komt, kijken de mensen al op, en doen ze al argwanend. Ze heeft bij enkele universiteiten gesolliciteerd naar werk, maar werd de deur gewezen. (ze paste niet in het profiel) Nochtans, ze is in Amerika opgevoed, heeft een PHD van een voorname Amerikaanse universiteit, spreekt Nederlands, Engels, Frans, Mandarijns, Taiwanees en Vietnamees. En bij de dienst bevolking als ze zich in Gent wil laten registreren doet men ook al argwanend en begint men haar vragen te stellen over haar situatie in Taiwan. (Amerikaans paspoort, maar Taiwanees geboortecertificaat). Het is makkelijk om als rijke Vlaming, met oogkleppen op, jaloers te zijn en zich te wentelen in waanbeelden en vooroordelen. |
@BartP
En u woont... waar precies, Bart ? Ah, Gent zie ik hier... waar in Gent ? Want mijn ervaring leert dat het beeld dat u hier schildert op z'n zachtst gezegd zeer overtokken is. ps. ik woon vlakbij ... en heb dit nog nooit zo meegemaakt of horen vertellen. En nogal wat van m'n beste vrienden zijn niet van het typische "schoone vlaemsche blanke ras". |
Moeten wij jaloers zijn op Taiwanese vrouwen?
Vertel eens Bartje, wat hebben ze meer dan de Vlaamse? |
Citaat:
Hoe kan iemand daar nu objectief op antwoorden? Hoe kan je dat trouwens zo veralgemenen? Waarom ben jij met jouw vrouw getrouwd en niet met haar zus of nicht of vriendin? Waarom is iemand in godsnaam getrouwd met iemand? Naast de kwaliteiten van die persoon, die trouwens voor iedereen zichtbaar en apprecieerbaar zijn, is er toch dat net ietsjes meer dat maakt dat jij met die persoon en geen andere wil samenleven? Wat is dus de bedoeling van zo'n vraag? Bart tot bepaalde uitlatingen verleiden waarop je'm daarna kan pakken? goe bezig Dorus.. weeral eens :roll: |
Citaat:
2. ik neem aan dat u blanke vlaamse man bent 3. Waarom denkt u nu dat dit overtrokken is omdat u het persoonlijk niet meegemaakt hebt. U bent niet eens een aziatische vrouw. |
Citaat:
Bent u soms gefrustreerd dorus? |
Citaat:
mijn vrouw is een Amerikaanse |
Citaat:
Zoals je het hier beschrijft, klint het net alsof je vrouw dagelijks vernederende spitsroeden moet lopen... in de Gentse binnenstad? Dat weiger ik gewoon aan te nemen. We hebben het er soms over hoor... zo 's avonds als we een pintje zitten te drinken, vrienden ondereen. Het bestaat, dat rascisme en vooral ook de dommekloterij en vooringenomenheid (hoewel het één bij het ander hoort), maar het is eerder occasioneel dan wel systematisch. ... en laat nu toevallig de beste vriendin van m'n vrouw een Koreaanse dame zijn (reeds 10 jaar met een Vlaming gehuwd); en die heeft nog nooit de toestanden aangeklaagd die jij hier beschrijft. (en we kennen elkaar ondertussen toch al meer dan 5 jaar) |
Met een Taiwanees heb ik nu nog nooit problemen gehad. 8O
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn vrouw heeft gedurende een maand de racistische opmerkingen en uitlatingen bij gehouden. Gemiddeld 3, drie per week!
Van mijn part weiger je het aan te nemen. Citaat:
|
Citaat:
Ik heb mij wel KUNNEN integreren, ook dankzij de gastvrije Vlaming. Het is niet omdat er iemand kijkt, dat het een persoon buiten kijken is, of kan u vrouw gedachten lezen? Ze doen argwanend? Brengen ze hun goederen dan in veiligheid of volgt de manager haar dan, om zeker te zijn dat ze niets steelt? Iedereen zal wel eens een kans missen op een sollicitatie, moest ik iedere werkgever gaan beschuldigen van racisme omdat ik niet ben aangenomen dan heb ik nog wat werk voor de boeg. Het zou er nog maar bijkomen dat ze geen vragen mogen stellen op het gemeentehuis, hallooo… toen ik ging verhuizen kwam er een wijkagent, héél verdacht. En waren ze niet bewapend daar bij de bevolkingsdienst? Uw verhaaltje kan bijna verfilmd worden na enkele aanpassingen, ik zou als ik van u was Steven Spielberg even raadplegen, succes gegarandeerd. Rijke Vlaming die jaloers is? Als hij rijk is, zal hij geen probleem hebben om een Thaise vrouw te bemachtigen dacht ik zo. En wat noemt u rijk? Als men een internetaansluiting heeft en een wagen bezit, of bent u een arme Vlaming? |
Citaat:
|
Citaat:
@Oriana, zou je niet eerst lezen voor je weer begint te tieren? @Bartje, weet je zelf wel wat je allemaal post? |
BartP schreef:
Citaat:
Vooroordelen: 99% van de kleine criminaliteit is het werk van allochtone jongeren. enz.enz. Wordt wakker man! Als je administratieve problemen hebt, stap dan naar een van de ombudsmannen. Maar dat doe je niet, want heel je verhaal is niets meer dan een natte droom van een puber, die aandacht zoekt. |
Citaat:
Dagelijks worden honderden oude vrouwtjes overvallen enkel de honderduizenden moslim criminelen plegen overvallen alle moslimhonden profiteren van ons systeem, geen een die werkt en met de opbrengsten van de misdaden kopen ze zich dikke vette BMW's. Ze zijn ook aan het samenspannen om van Belgie een moslimstaat te maken. Ik ben inderdaad niet met een Taiwanees/Amerikaanse gehuwd, heb de perikelen met de papieren compleet verzonnen, en zoek inderdaad aandacht. Gelukkig dat goeie Vlaamse burgers als u bestaan om me te helpen en te steunen. Ik zal volgende keer ook op het Blok stemmen. De wereld zal er dan ineens zoveel beter uitzien. Bedankt om me de ogen te openen met uw fantastische inzichten en duidelijke en verhelderende uiteenzettingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Criminaliteit heeft inderdaad een kleur, dezelfde kleur die je op bedorven voedsel kunt vinden : nl. bruin in al z'n variaties. Vreemdelingen zijn genetisch aangelegd om crimineel gedrag te vertonen, ze weten immers niet beter en willen trouwens niet beter weten. Dit feit hebben ze voldoende aangetoond hoe ironisch het ook mag klinken. Het succes van het Vlaams Blok is grotendeels aan het onaanvaardbaar respectloze gedrag van vreemdelingen in onze maatschappij te danken. Wanneer harde maatregelen dan ook vroeg of laat zullen voortvloeien tegen dit gespuis moeten ze niet gaan janken : zijzelf hebben erom gevraagd. Genoeg is genoeg ! No mercy !
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be