![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ooit eens gehoord van belastingsschijven? Daar zit nogal wat speelruimte in hoor. |
Citaat:
het oude of het nieuwe vaderland? zolang er belastingverschillen zijn zal er vlucht zijn, zelfs voor 1 % verschil, daarom zal het economisch systeem van alle landen geleidelijk moeten gelijkvallen er zijn ook fransen die een Belgisch paspoort aanvragen omdat Fransen niet naar Monaco mogen verhuizen, als Belg mogen ze dat wel daarom wil Neutr-On de economische sluiting van dwergstaten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens de cijfers van de enquête van de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie (FOD Economie) over de arbeidskrachten telde België ongeveer 4 489 000 werkende personen en tussen de
420 000 en 620 000 werklozen. Dat betekent het volgende: • een werkgelegenheidsgraad van 62,0 % • een werkloosheidsgraad van 8,4 % • een activiteitsgraad van 67,7 % 5 % werklozen wordt als een "volledige tewerkstelling" beschouwd gemiddeld 500.000 werklozen - 225.000 (de 5 %) = 275.000 werklozen. 4.500.000 werknemers drie uren minder laten werken is 13.500.000 uren te verdelen onder 275.000 werklozen �* 35 uren per m/v = 13.500.000 / 35 uren = 385.500 extra arbeidsplaatsen, afgerond besluit: 35 urenweek lost de werkloosheid op en zorgt tevens voor herverdeling van de rijkdom begrotingstekorten moeten aangevuld worden met vermogensbelasting, aftopping van extreme weddes en cumulatieverbod. |
Citaat:
|
150.000 ambtenaren ontslaan in een tijd waar geen werk is?
Ideale bodem voor een burgeroorlog. En langs die kanten kennen ze er wat van, als je de geschiedenis kent. |
Citaat:
België heeft voordeel bij zijn verhuis, dus waarom zouden zij de vluchteling straffen. Dat Frankrijk een nieuwe Belg zou kunnen straffen lijkt mij ook onwaarschijnlijk. |
Citaat:
bvb, als er een fiscaal verschil is tussen beide landen betaalt de vluchteling evenveel in het nieuwe land als dat hij in het vroegere land zou hebben moeten betalen |
Citaat:
Afhoudingen van ambtenaren zijn fictie. Wat indien ipv 274 Euro rsz afhouding 247.124.014.002.321.245 Euro afhouding staat, welke invloed heeft dat op de staatskas? Zijn er werkgeversbijdragen betaald op ambtenarenlonen? De gigantische bijdragen die ik betaald heb zijn maar voor een fractie voor mij bestemd. De rest is gestolen om oa leerkrachten godsdienst die 22 u/week "werken", behalve op woensdag namiddag en gedurende 4 maanden vakantie, een exuberant loon te geven en het dubbele of meer (en ik zwijg indien die gast zijn vrouw ook ambtenaar is) pensioen, perikwatie, gratis bus-tram-trein en een hoop extra betaalde feestdagen en verlofdagen te betalen. Op deze maatschappij kotst ik!! |
Citaat:
Maar ondertussen…………. |
Citaat:
Wie heeft U leren lezen en schrijven? Wie heeft uw opleiding verzorgd? Wie int de werknemersbijdragen? Wie int de werkgeversbijdragen? Zo je eens kunnen zeggen welke categorie ambtenaren je graag ziet verdwijnen? Brandweer? Politie? Zorgsector? Hospitalen? Onderwijs? Maar goed, ik denk dat je eigenlijk liever scheldt op iedereen ipv een constructief debat. Ik ben blij dat jij blij bent dat je ervan overtuigd bent dat je de maatschappij rechthoudt met je productiviteit! |
Citaat:
|
Citaat:
Zo een vragen kan ik ook stellen. De private industrie wurgen is de kip met de gouden eieren slachten. |
Citaat:
|
Citaat:
In clichés en dogma's discussiëren is gemakkelijk, zou het gewoon concreet tegen de kleuterleidster van uw kinderen zeggen, de abtenaar die in uw gemeente zijn best doet om u te helpen, de lokale politieagent die bemiddelt in uw buurt, enz ipv het hier veralgemeend, niet onderbouwd te roepen. |
Citaat:
Maar ik vraag mij af op welke basis de scheefgetrokken verhoudingen kwa arbeidsvoorwaarden worden in stand gehouden ? |
Citaat:
En je hebt uiteraard gelijk dat het ambetenarenapparaat niet zo georganiseerd kan zijn dat je er de private sector mee moet doodknijpen om het allemaal te kunnen betalen. Met de naderende pensioeneringsgolf zijn er heel wat opportuniteiten, maar dit vergt ook investeringen en een visie, wat hier maar al te vaak ontbreekt. mvg, |
Citaat:
Volgens uw logica kan bvb een ingenieur die 35 ipv 60u werkt vervangen worden door bvb een werkloze bakker, boekhouder of arbeider? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be