![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Griekse ambtenaren zijn voor 24 uur in staking gegaan uit protest tegen de massa-ontslagen die het ambtelijke apparaat van het land te wachten staan.
Ministeries, scholen en belastingkantoren blijven dicht. Ook het treinverkeer wordt getroffen door de staking en door een werkonderbreking in de burgerluchtvaart zal een aantal binnenlandse vluchten uitvallen. 150.000 ontslagen Als onderdeel van de bezuinigingsmaatregelen die nodig zijn om het door schulden geteisterde Griekenland er weer bovenop te helpen, zullen de komende jaren circa 150.000 ambtenaren hun baan verliezen. Nu nog 600.000 ambtenaren afdanken in België! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met een Belgische uitkering, waarom niet.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Trekt Demonen een uitkering?
Ik zo daar niet stom van staan... Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 december 2012 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo ver heeft "demonen" nog niet nagedacht... Als hij überhaupt al nagedacht heeft. In zijn blinde haat tegen alles wat "ambtenaar" is, ziet hij nog liever méér werkloosheid dan dat hij nadenkt over een structurele oplossing.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Geen idee, beste. Maar ik ga de problemen niet te lijf met verzuurde toogpraat.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou om te beginnen al een aantal "regeringen" en "parlementen" afschaffen: de Vlaamse, Waalse en Brusselse. Vervolgens zou ik alle dotaties aan religies, partijen en koningskinderen afschaffen. Dat zal ook meteen een slok op een borrel schelen. Een degelijke aanpak van het migratieprobleem is natuurlijk ook onontkoombaar. Wat denk je? Is dat al geen aardig beginnetje?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peut, 600 000 doptrekkers. En de dop is een stuk lager dan het doorsnee ambtenarenloon. Dus voor de staatskas is het een winstsituatie.
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Structurele oplossingen is iets waar alleen anderen moeten voor zorgen. De NVA aanhangers hier schermen daar alleen mee als Di Rupo (correcte)maatregelen neemt. Als die maatregelen dan blijken te werken zijn ze toch niet goed wegens "niet structureel".
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Peut, die "doptrekkers" geven dan ook minder uit en brengen niets op, slecht voor de economie, peut.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 19 december 2012 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Federale regering opheffen. Brussels gewest aan de EU geven als vergiftigd geschenk. De Oostkantons de keuze geven "Vlaanderen, Wallonië , of Duitsland". Subsidies en dotaties in zijn gehele aanpakken. Ook sport en cultuur mogen hun duit in het zakje doen. Mensen mogen hun eigen hobby gaan betalen.
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Dat is het hele punt, het is geen oplossing.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie maar naar de resultaten qua fallissementen en uitvlaggen van firma's. Dus, mensen uit de grote pot betalen blijft ook niet duren. Getuige Griekenland.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() We moeten met de beproefde methode verdergaan.
Lenen en met geld smijten. Dop- en leeflonen verhogen en meer ambtenaren aanwerven. Die gaan dan het geld laten rollen en dan spreken de linksen van terugverdieneffecten. We zien de resultaten duidelijk als we Duitsland en Griekenland vergelijken. Dirupo kijkt vol extase naar Hollande. Jaja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
...minder ambtenaren zullen nodig hebben ![]() Laatst gewijzigd door Sammael : 19 december 2012 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |