Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Deurwaarders beleven gouden tijden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162192)

1207 27 oktober 2011 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5766119)
Daar bestaan subsidies voor, wees gerust.

mja

alleen moet je eerst alles voorschieten en dan in een administratie stappen die maanden duurt.
tegen dat je subsidies krijgt heeft de deurwaarder je huis al geplunderd.

ik heb het gevoel dat heel veel mensen hier geen armoede kennen en die paar hier die fantaseren er maar op los.
van 700 per maand of de bekende 5O euro per week vh ocmw kun je echt niet leven.

en die ene loewe tv is echt geen bewijs dat elke mens in schulden er zelf om gevraagd heeft.

De schoofzak 28 oktober 2011 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 5766049)
ga bij Uw OCMW de lonen opvragen. de barema's moeten u ter beschikking gesteld worden
raadslid ocmw

Kan je dan ook bevestigen of ontkennen dat ze goedkoop kunnen eten 's middags, dat ze een hospitalisatieverzekering hebben, haard of standplaatsvergoeding (vakantiegeld en eindejaarspremie moet ge niet bevestigen, want dat is zeker) ?

De schoofzak 28 oktober 2011 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5766098)
In tegenstelling tot wat jij hier verkondingd, komen de meeste mensen tegen hun wil in de problemen.
En vaak komen die mensen niet aan de oppervlakte, juist door het idee dat het hun eigen schuld is dat ze in de problemen zijn geraakt.
Laatst nog in het nieuws, veel mensen die de schoolrekeningen van hun kinderen niet meer kunnen betalen.

Reden, vaak lopen die schoolrekeningen op tot meer dan 1000€/jaar.
Als je dan als alleenstaande ouder met slechts een inkomen van 1300€/maand moet zorgen voor 3 kinderen zit je direct al in de problemen.

Is dat (alweer) fantasie ?

Want met mijn drie kinderen, heb ik dat nooit meegemaakt (tenzij inschrijvingsgeld universiteit meegerekend, maar ik had wegens teveel verdienen geen recht op beursstudent voor mijn addergebroed).

Dus, vertel ons eens een keer: van waar weet ge datgene wat ge beweert.

somme 28 oktober 2011 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5765683)
Onzin! Ik heb zelf een tijd voor een deurwaarderskantoor gewerkt en ben dat gestopt na wat ik daar allemaal heb zien gebeuren.
Deurwaarders mogen geen medewerkers de baan opsturen, zij zijn verplicht zelf de dagvaardingen, aanmaningen, inboedel-opschrijvingen,... zelf te doen. Ik ben destijds zelf nog meegeweest op toer maar mocht geen juridisch bindende handelingen stellen.

De jonge kandidaat deurwaarder kan dat echter wel.

somme 28 oktober 2011 07:09

Als ik moet betaald worden en tegenpartij weigert dat, ben ik blij dat ik mijn vonnis kan laten uitvoeren door een deurwaarder. Waarom zou ik de kosten moeten dragen van iemand die niet wil of kan betalen? Ik heb ook mijn kosten en ik ben geen bank noch ocmw.

1207 28 oktober 2011 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door somme (Bericht 5767774)
Als ik moet betaald worden en tegenpartij weigert dat, ben ik blij dat ik mijn vonnis kan laten uitvoeren door een deurwaarder. Waarom zou ik de kosten moeten dragen van iemand die niet wil of kan betalen? Ik heb ook mijn kosten en ik ben geen bank noch ocmw.

Daar gaat het niet om.

uiteraard moeten schulden terugbetaald worden maar hoe ga jij ooit je geld zien als de deurwaarder een inboedel ter waarde van € 1000 verpatst voor € 150 en van die € 150 euro nog eens € 50 in eigen zak steekt onder het mom van administratiekosten?

als iemand 500 schulden heeft bij jou en dan heb jij er geen baat bij dat die dief/deurwaarder dat bedrag onmiddelijk verdubbelt en verdrievoudigt. hij krijgt namelijk voorrang op jou als het om afbetalen gaat.

eno2 28 oktober 2011 08:59

Citaat:

1207
de bekende 5O euro per week vh ocmw
Wat is dat?

(ik heb in al mijn misère het OCMW nooit nodig gehad :cheer:)

fernand 28 oktober 2011 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5767769)
Kan je dan ook bevestigen of ontkennen dat ze goedkoop kunnen eten 's middags, dat ze een hospitalisatieverzekering hebben, haard of standplaatsvergoeding (vakantiegeld en eindejaarspremie moet ge niet bevestigen, want dat is zeker) ?

ze kunnen heel goedkoop eten als ze hun bokes zelf mee brengen!

Tavek 28 oktober 2011 10:20

Ik heb het al gezegd, en ik blijf het zeggen: de kredietverstrekking loopt te gemmakkellijk.

Banken weten nu dat ze het geld krijgen bij mensen. Ofwel via loonsbeslag, ofwel via een schuldregeling. Daarom blijven ze maar krediet toekennen. Ook al zorgt dit voor gestegen armoede.

Indien men schulden niet meer kan recupereren als de persoon in kwesite bankroet is, gaat een bank niet snel meer gevaarlijke leningen of kredieten verstrekken, en lost het probleem zichzelf op.

Descartes Jr 28 oktober 2011 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 5767853)
hoe ga jij ooit je geld zien als de deurwaarder een inboedel ter waarde van € 1000 verpatst voor € 150 en van die € 150 euro nog eens € 50 in eigen zak steekt

En dan hebben we het nog niet gehad over curatoren ....

backfire 28 oktober 2011 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5764755)
Als ik mijn ouders hoor praten dan zijn de lonen amper gestegen de afgelopen 15 jaar. Daarnaast zijn de dagelijkse kosten wel erg hoog geworden, ik geloof nooit dat je met zo een loon gelukkig kan zijn en kan rondkomen.

Dan hebben uw ouders het verkeerd of ze moeten dringend eens met hun werkgever gaan praten. Die ontduikt namelijk de index.

backfire 28 oktober 2011 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5765398)
UItkeringen onder de armoedegrens=>lenen om te overleven, niet bij banken, want die lenen je niets, maar bij vrienden of familie=>geen werk vinden=>schulden niet kunnen betalen=> ruzie met vrienden en familie=>deurwaarder=> weeral eens een kei gestroopt

Ga maar eens bij Cofidis en dergelijke, die lenen je graag geld. Hoe armer je bent, hoe gemakkelijker je lening.

backfire 28 oktober 2011 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 5766624)
mja

alleen moet je eerst alles voorschieten en dan in een administratie stappen die maanden duurt.
tegen dat je subsidies krijgt heeft de deurwaarder je huis al geplunderd.

ik heb het gevoel dat heel veel mensen hier geen armoede kennen en die paar hier die fantaseren er maar op los.
van 700 per maand of de bekende 5O euro per week vh ocmw kun je echt niet leven.

en die ene loewe tv is echt geen bewijs dat elke mens in schulden er zelf om gevraagd heeft.

Echt, ik ben de laatste persoon om 'armoede' over één kam te scheren. De minimumuitkeringen zijn véél te laag, de gaten in het sociaal vangnet zijn te groot, ...

Maar wees er maar zeker van dat deurwaarders niet alleen bij 'armen' terechtkomen, hoor.

eno2 28 oktober 2011 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5768057)
Ga maar eens bij Cofidis en dergelijke, die lenen je graag geld. Hoe armer je bent, hoe gemakkelijker je lening.

Totaal belachelijke uitspraak.

Ik heb vruchteloos geprobeerd bij Cofidis op internet.

Ook mijn eigen bank niet, waar mijn inkomen op de rekening komt.

Daardoor rij in nu niet met een moto, die ik cash zou kunnen betalen, maar waarvoor ik mijn rekening niet wil leegplunderen.

Ezels.

Savatage 28 oktober 2011 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5768069)

Daardoor rij in nu niet met een moto, die ik cash zou kunnen betalen, maar waarvoor ik mijn rekening niet wil leegplunderen.

* KNIP *.

backfire 28 oktober 2011 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5768069)

Ezels.

Nog effe sparen dan! De beloning zal des te groter zijn.

eno2 28 oktober 2011 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5768125)
Nog effe sparen dan! De beloning zal des te groter zijn.

Trek dat door op wereldvlak en ge hebt een dubbeldip

1207 28 oktober 2011 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5768060)
Echt, ik ben de laatste persoon om 'armoede' over één kam te scheren. De minimumuitkeringen zijn véél te laag, de gaten in het sociaal vangnet zijn te groot, ...

Maar wees er maar zeker van dat deurwaarders niet alleen bij 'armen' terechtkomen, hoor.

Het gaat er niet om waar deurwaarders terechtkomen of hoe men aan schulden is geraakt en uiteraard moet men schulden afbetalen.

het gaat om de handelspraktijken vd deurwaarders en hun woekertarieven/diefstal/afzetterij die mensen systematisch vd kant in de goot duwt.

artisjok 28 oktober 2011 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5768052)
Dan hebben uw ouders het verkeerd of ze moeten dringend eens met hun werkgever gaan praten. Die ontduikt namelijk de index.

Je weet toch dat een deel van de dagelijkse kosten, uit de index gehaald werden. Sedert volgen we de "gezondheids"index. Mooi woord, hé.

eno2 28 oktober 2011 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5768201)
Je weet toch dat een deel van de dagelijkse kosten, uit de index gehaald werden. Sedert volgen we de "gezondheids"index. Mooi woord, hé.

Nu nog een "crepeerindex" om de neocons te plezieren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be