Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De verlokkingen van een gezamenlijke fractie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16810)

stab 27 juni 2004 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Als CD&V en N-VA 1 fractie vormen, is er gewoon sprake van kiezersbedrog. Verwacht dan niet dat ik op de N-VA zal stemmen in 2006/2007.

Eerlijk gezegd, vind ik dat nog zo erg niet. Maar de houding van n-va ivm BRUSSEL_HALLE_VILVOORDE is voor mij REEDS BEWEZEN kiezersbedrog. Superstaaf heeft dat al goed ingezien. Alleen vergeet hij dat in dat gehakketak tussen Belgicisten en Niveanen, VB de spreekwoordelijke derde hond is.

Supe®Staaf 27 juni 2004 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Als CD&V en N-VA 1 fractie vormen, is er gewoon sprake van kiezersbedrog. Verwacht dan niet dat ik op de N-VA zal stemmen in 2006/2007.

Eerlijk gezegd, vind ik dat nog zo erg niet. Maar de houding van n-va ivm BRUSSEL_HALLE_VILVOORDE is voor mij REEDS BEWEZEN kiezersbedrog. Superstaaf heeft dat al goed ingezien. Alleen vergeet hij dat in dat gehakketak tussen Belgicisten en Niveanen, VB de spreekwoordelijke derde hond is.

De VB-hond is reeds door het gerecht in zijn kot geduwd, en kan enkel nog machteloos aan de ketting blaffen.
Zolang hij braaf mee richting N-VA tekeergaat, jut ik het beestje nog wat meer op.
Zelfs al is N-VA om verschillende reden 'de vijand': tegen separatisten is alle hulp welkom. Desnoods samen met andere secessionisten hun eigen (vroegere?) brothers-in-arms af te zeiken. 8)

stab 27 juni 2004 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
't Heeft er bleek uitgezien voor België, maar de ergste storm is geweken. De N-VA kan geen secessionistische vuist maken vanuit de binnenzak van de CD&V. Dat blijkt uit het op de lange baan schuiven van B-H-V naar comissies en fora etc. Als iets wat puur (grond)wettelijk niet eens palaver behoeft desondanks op die manier doorgeschoven wordt, dan hoeven we ons om ergere splitsings-fantasieën en -dromerijen al niet teveel zorgen meer te maken.
8)

Ondertussen deze morgen in de 7e dag sossen minister VDBroecke horen pleiten voor een 'eigen Vlaamse' sociale zekerheid. 32 jaar geleden in mijn humaniora, pleitte ik nog voor een federaal België. Nu kan men zonder gène de secessie bepleiten. Een Vlaamse republiek is, weliswaar NIET onvermijdelijk, maar toch een zeer reële mogelijkheid.

Supe®Staaf 27 juni 2004 13:32

Citaat:

Ondertussen deze morgen in de 7e dag sossen minister VDBroecke horen pleiten voor een 'eigen Vlaamse' sociale zekerheid.

Lijkt dramatisch, doch hij is reeds afgevoerd als federaal minister.
Hij mag verder zijn secessie-fantasietjes beleiden, lekker weggestopt in een krachteloos, machteloos, en eigenlijk overbodige Vlaamse regering.

Een roemloos einde voor een nochtans veelbelovende uiterst verstandige politicus.

stab 27 juni 2004 13:38

Citaat:

De VB-hond is reeds door het gerecht in zijn kot geduwd, en kan enkel nog machteloos aan de ketting blaffen.
Zolang hij braaf mee richting N-VA tekeergaat, jut ik het beestje nog wat meer op.

Wel, er is nog Cassatie. En of dit nou slecht of goed afloopt, maakt niet uit. Het point of no return is bereikt. Het is een win-win situatie voor het VB. En dan is er nog de verruimingsoperatie die niet alleen de zich bedrogen gevoelde kiezers van n-va maar ook wat andere rechtse Vlaamse kiezers kan aantrekken. Doe gerust verder met je gehakketak op de niveanen... komt mij goed uit.

Supe®Staaf 27 juni 2004 13:51

Citaat:

Wel, er is nog Cassatie. En of dit nou slecht of goed afloopt, maakt niet uit. Het point of no return is bereikt. Het is een win-win situatie voor het VB.

Dat ben het nog niet zo zeker.
Koken kost geld, en jullie 'huishoudbudget' komt stevig in het gedrang bij bevestiging van de veroordeling.
Om een 'nieuwe' partij aan de man brengen, zullen jullie op geen Stevaartiaanse gratis middelen hoeven te rekenen.

Citaat:

En dan is er nog de verruimingsoperatie die niet alleen de zich bedrogen gevoelde kiezers van n-va maar ook wat andere rechtse Vlaamse kiezers kan aantrekken. Doe gerust verder met je gehakketak op de niveanen... komt mij goed uit.
Eerlijk gezegd laat het mij zo koud als een doos ijskreem wie mijn gehakketak ten goede of ten kwade komt. 't Is mijn gedacht en al deelt de baarlijke duivel het, 't kan me geen barst verdoemmen.

Feit blijft: de N-VA heeft zich door de tsjeven een ferme tand laten trekken, en zal op communautair vlak hun zure Vlaamse wijn drastisch mogen aanlengen, of ze gaan een gang net als het separatistische Vlaamsblok. Zoniet zal die tsjevenhypocrisie ferm aangeklaagd worden, niet in het laatst door mijzelf. 8)

Clemens 27 juni 2004 13:59

Supe®Staaf

Bleit maar veder, het zal nodig zijn

België zal hoe dan ook op langere termijn verdwijnen.

Schaf u nu maar al de nodige zakdoeken aan.

N-VA heeft nooit gesproken van een Big Bang, dat deed Verhofstadt.

N-VA werkt aan een stap voor stap strategie voor meer Vlaanderen.

En tot nogtoe wijst alles erop dat CD&V, VLD en Sp.a deze strategie

van N-VA zullen ondersteunen.

Jan van den Berghe 27 juni 2004 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
N-VA werkt aan een stap voor stap strategie voor meer Vlaanderen.

En tot nogtoe wijst alles erop dat CD&V, VLD en Sp.a deze strategie

van N-VA zullen ondersteunen.

Ja?

Ik hoor de stoere taal van Geert Bourgeois toch niet meer. Zei hij niet dat er geen sprake kon zijn van een regeringsdeelname vooraleer BHV zou gesplitst zijn. Welnu, wat is daarvan terecht gekomen???

Supe®Staaf 27 juni 2004 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik hoor de stoere taal van Geert Bourgeois toch niet meer.

Ik kan je bevestigen dat de storm al flink geluwd is.
Ik hoor ook geen lawaai meer uit die hoek.
En maar goed ook.
Het begon me fameus te irriteren.
8)

Citaat:

Zei hij niet dat er geen sprake kon zijn van een regeringsdeelname vooraleer BHV zou gesplitst zijn.
Zwart op wit in vele kranten. :lol:

Citaat:

Welnu, wat is daarvan terecht gekomen???
Bourgeois:" Dank je wel voor nog op te richten werkgroep"

stab 27 juni 2004 14:12

Citaat:

[...] of ze [=N-VA] gaan een gang net als het separatistische Vlaamsblok.

Jongen, jongen toch. Blijkbaar heb je nog steeds niet door wat er op 13 juni gebeurd is. Het (separatistische) VB maakt een winst van 6 % en wordt in STEMMEN de grootste PARTIJ van ... België.

Supe®Staaf 27 juni 2004 14:17

Citaat:

Citaat:

[...] of ze [=N-VA] gaan een gang net als het separatistische Vlaamsblok.

Jongen, jongen toch. Blijkbaar heb je nog steeds niet door wat er op 13 juni gebeurd is. Het (separatistische) VB maakt een winst van 6 % en wordt in STEMMEN de grootste PARTIJ van ... België.

De grootste basketter van BC Avondrood, is desondanks nog te klein om bij de landskampioen mee te spelen.

Supe®Staaf 27 juni 2004 14:21

Citaat:

Het (separatistische) VB maakt een winst van 6 %

Jouw glazen bol vertelt je feilloos wat er in het hoofd van de stemmers omgaat wanneer ze het VB-bolletje kleuren?

Beweer je hier dat het VB eventueel zónder hun vreemdelingenstandpunt een vergelijkbare score zou halen?
Vandaar de tegenzin van de Vlaamsblokkopstukken om radicaal de bistouri in het racistische luik van het blok-programma te zetten. :roll:

Clemens 27 juni 2004 14:31

Jan van den Berghe

Ik hoor al 25 jaar dat het BLOK de Vlaamse Onafhankelijkheid uitroept.
Daar heb ik nog NIETS van gezien.

Trouwens, heb ik ook nog NIETS gezien dat BLokker Tastenhoye
met zijn leger Brussel gaat omsingelen en uithongeren.

En Geert Bourgeois heeft zijn uitspraak over de splitsing van BHV
nog dezelfde dag verduidelijkt.

Het is trouwens N-VA die thans in de regeringsonderhandelingen
de Vlaamse belangen verdedigd, en NIET het BLOK.

Supe®Staaf 27 juni 2004 14:34

Citaat:

Ik hoor al 25 jaar dat het BLOK de Vlaamse Onafhankelijkheid uitroept.

Yukkie!
Erg!
De VU deed het ook.
Tot ze een minister kregen.
Die riep al gauw: "Leve België!!!!!!!"

Citaat:

Daar heb ik nog NIETS van gezien.
En maar goed ook.
N-VA roept ook al niet zo luid meer.

Citaat:

En Geert Bourgeois heeft zijn uitspraak over de splitsing van BHV
nog dezelfde dag verduidelijkt.
Ferme paling.

Citaat:

Het is trouwens N-VA die thans in de regeringsonderhandelingen
de Vlaamse belangen verdedigd, en NIET het BLOK.
Ik ben er ferm gerust in. :lol:

Clemens 27 juni 2004 14:56

Supe®Staaf

Droomt maar verder van uw dierbaar België en dierbaar vorstenhuis.

Tussendoor bouwen de Vlamingen België verder af

en dit zowel in het belang van Wallonië als van Vlaanderen.

Supe®Staaf 28 juni 2004 10:57

Citaat:

Supe®Staaf

Droomt maar verder van uw dierbaar België en dierbaar vorstenhuis.

Graag.
Het leuke eraan is: ik word net als jij ook nog steeds wakker in de constitutionele monarchie België.
De dagelijkse realiteit is Belgisch.
Een Vlaamse republiek vind je enkel 's nachts op je hoofdkussen, ook al eens overdag aan de toog na een pint of twintig, en den 11e juli op je sandwich naast een door de Vlaamse nepregering gesponsorde BBQ-sossis. :lol:

Citaat:

Ge moet er fier op zijn.
Net als Vlaamsblokkers de Belgische staat naar het leven staan.
Bijten uit de hand waaruit ge eet.

Citaat:

Wat een hypocriete afzeik.
Elke flamingant hoopt er na secessie jaarlijks een halve auto beter op te worden.
Eigenbelang en eigen volk eerst.
Daarin zijn de N-VA en 't Vlaamsblok broederlijk verenigd.
De een luidruchtig vanuit de eeuwige oppositie, de andere stoemelings vanuit het hol van de tsjeven.

stab 28 juni 2004 11:13

De grootste PARTIJ in STEMMEN in BELGIE is het separatistische VB.
Tot spijt van wie het benijdt.

Supe®Staaf 28 juni 2004 11:24

Citaat:

De grootste PARTIJ in STEMMEN in BELGIE is het separatistische VB.
Tot spijt van wie het benijdt.

Waarom zou ik iets benijden?
Uw 'grootste partij' vindt voor haar splitsingsprogramma geen democratische meerderheid.
Zelfs niet langer bij de N-VA, restafval van dezelfde ontplofte flamingantische partij.
Je zal dus nog vaak wakker worden in België.

Distel 28 juni 2004 11:38

Citaat:

Citaat:

Ge moet er fier op zijn.
Net als Vlaamsblokkers de Belgische staat naar het leven staan.
Bijten uit de hand waaruit ge eet.

Iets afbouwen is niet de facto slecht. Een staat willen hervormen is niet de facto slecht. En het is de staat die uiteindelijk uit de hand van de belastingbetaler eet (en uit de hand van de kiezer zou moeten eten). Ik vraag mij af wie er eigenlijk in wiens hand bijt.

Citaat:

Citaat:

Wat een hypocriete afzeik.
Elke flamingant hoopt er na secessie jaarlijks een halve auto beter op te worden.
Eigenbelang en eigen volk eerst.
Daarin zijn de N-VA en 't Vlaamsblok broederlijk verenigd.
De een luidruchtig vanuit de eeuwige oppositie, de andere stoemelings vanuit het hol van de tsjeven.
Menig Flamingant heeft al duidelijk gemaakt het beste voor te hebben met Wallonië, en onze zuiderburen niet zomaar te willen dumpen. Het is niet van Clemens dat deze keer de afzeik komt. :evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be