Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

Alboreto 30 augustus 2011 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5658411)
Is er eigenlijk een kans dat Alboreto/Artisjok (en misschien anderen die ik gemist heb) een verklaring gaan afleggen waar ze racisme inzien en dat deze verklaring als verklaring geaccepteerd wordt door Macchiavelli/SDX/...?

Nee, ik denk het niet.
Ze aanvaarden zelfs de definitie niet, dus hoe kunt ge dan tot een overeenkomst komen.

Alboreto 30 augustus 2011 06:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5658291)
Er wordt nèrgens gesteld dat alle Marokkanen, moslims...dom zijn, toon dat anders even aan met 'n citaat + link.

Goed, het waren Somaliërs die debiel waren.

Same diff.

Alboreto 30 augustus 2011 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5658445)
Iemand die mensen van racisme beschuldigt zonder te zeggen, waarom zij dat denkt, is toch wel een beetje als iemand die mensen veroordeelt zonder eerlijk proces vind ik.

Ik denk dat niemand hier dat doet.
Er is altijd al heel wat uitleg geweest, vele pagina's trouwens.

Eigenzinnig 30 augustus 2011 06:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5658660)
Nee, ik denk het niet.
Ze aanvaarden zelfs de definitie niet, dus hoe kunt ge dan tot een overeenkomst komen.

Ze aanvaarden UW definitie niet..groot verschil

Paulus 30 augustus 2011 06:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5658652)
Ik heb het in die post uitgelegd. Maar je moet dat willen zien.
Vertel me wat er verkeerd is aan mijn uitleg.

Dan zal je het nog eens moeten doen op een andere manier misschien.

Je kan er toch niet van onderuit dat tenminste een paar mensen, mezelf incluus, uw uitleg onvlodoende vinden om "uw" waarom te begrijpen.

Nu lijkt het alsof jij niet begrepen wil worden. Maar nog meer lijkt het erop dat uw 'racistisch vinden' eerder een persoonlijke visie is die anderen kwetst, dan wel daadwerkelijk 'racistisch zijn'. En dat je dat gegeven wil verbergen door doelgerichte vragen te ontwijken ipv deze als kansen te zien om uw standpunt kracht bij te zetten.

En als je niet antwoordt, lijkt dat alleen maar meer en meer zo. Sommigen zijn er zelfs al van overtuigd, dat u, niet meer objectief en onafhankelijk kan/wil denken, maar dat u zo gefocust bent op het dedecteren van 'racisme', dat je overreageert.

U lijkt op een jager die in het bos wacht op een geluidje van een dier om te kunnen schieten en zo per ongeluk een mens doodt.

Paulus.

Paulus 30 augustus 2011 06:19

Citaat:

Dat het uw uitleg niet is. Het is een link naar wat de moderatie als racisme beschouwt. En daar staat ook niet bij waarom ze dat doet.

Daarom vraagt men naar uw waarom.

Paulus.

Alboreto 30 augustus 2011 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5658666)
Dan zal je het nog eens moeten doen op een andere manier misschien.

Je kan er toch niet van onderuit dat tenminste een paar mensen, mezelf incluus, uw uitleg onvlodoende vinden om "uw" waarom te begrijpen.

Het kan natuurlijk ook aan u liggen ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5658666)
Nu lijkt het alsof jij niet begrepen wil worden. Maar nog meer lijkt het erop dat uw 'racistisch vinden' eerder een persoonlijke visie is die anderen kwetst, dan wel daadwerkelijk 'racistisch zijn'.

Het zal altijd een persoonlijke visie zijn en blijven.
Bij sommigen is het echter overduidelijk.

Het is ook niet de bedoeling om anderen te kwetsen.
Maar als iemand tegen u zegt 'ik vind die uitspraak toch racistisch' dan zou dat toch tot nadenken moeten stemmen ipv te overreageren.

Alboreto 30 augustus 2011 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5658667)
Dat het uw uitleg niet is. Het is een link naar wat de moderatie als racisme beschouwt. En daar staat ook niet bij waarom ze dat doet.

Daarom vraagt men naar uw waarom.

Paulus, dat is al 100 keer gezegd.
Omdat het een discriminatie omvat van mensen met een andere afkomst, etniciteit, ...

Paulus 30 augustus 2011 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5658688)

Dat zou inderdaad kunnen. Het is zelfs zo. Een reden te meer om nog eens uit te leggen. Tenminste voor wie begrepen wil worden.

Citaat:

Neen. Zoals u weet was ik van mening dat discriminatie op grond van religie geen racisme was. Ik heb van u mogen leren, dat ik daarin verkeerd was en heb mijn mening eerlijkheidshalve moeten bijpassen.

Citaat:

Dat zou er nog aan moeten mankeren.

Citaat:

Maar als iemand tegen u zegt 'ik vind die uitspraak toch racistisch' dan zou dat toch tot nadenken moeten stemmen ipv te overreageren.
Dat stemt ook tot nadenken. Vandaar de 'waarom-vraag'.

Paulus.

Paulus 30 augustus 2011 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5658689)
Omdat het een discriminatie omvat van mensen met een andere afkomst, etniciteit, ...

In sé betekent discriminatie: het maken van een onderscheid. Daar is op zich niks mis mee. Het wordt pas kwalijk als dat als grond gebruikt wordt om mensen te benadelen.

Ik zie geen verschil tussen de uitspraak dat negers een ander pigment hebben dan blanken en de uitspraak dat Somaliërs een lager IQ hebben dan aziaten.

Zo lang het met de waarheid strookt.

Sommigen zien daar wel een verschil in, die tot juridische gevolgen kan leiden.

Dan mag toch wel eens uitgelegd worden waarom iemand dat vindt, denk ik.

Paulus.

Sywen 30 augustus 2011 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5658524)
Leuke poging, maar helaas voor jou, die vlieger gaat niet op.

Ik geef twee feiten weer:

1) de grens van debiliteit ligt bij een IQ van 70

dit is inderdaad een feit
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5658524)
2) het gemiddelde IQ van landen ten zuiden van de Sahara ligt rond of onder de 70

dit is geen feit, dit is een mening.

Sywen 30 augustus 2011 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5658703)
In sé betekent discriminatie: het maken van een onderscheid. Daar is op zich niks mis mee. Het wordt pas kwalijk als dat als grond gebruikt wordt om mensen te benadelen.

Ik zie geen verschil tussen de uitspraak dat negers een ander pigment hebben dan blanken en de uitspraak dat Somaliërs een lager IQ hebben dan aziaten.

Zo lang het met de waarheid strookt.

Sommigen zien daar wel een verschil in, die tot juridische gevolgen kan leiden.

Dan mag toch wel eens uitgelegd worden waarom iemand dat vindt, denk ik.

Paulus.

dat is het juist, daar zit geen enkele waarheid in.

als jij nu naar Somalië verhuist en Somaliër wordt,, heb je toch niet plotseling een lager IQ?

of bedoel je soms alleen de 'gekleurde" somaliërs ?

Eigenzinnig 30 augustus 2011 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5658755)
dit is inderdaad een feit

Nee ,dat zijn 2 gecontroleerde feiten..

Eigenzinnig 30 augustus 2011 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5658787)
dat is het juist, daar zit geen enkele waarheid in.

als jij nu naar Somalië verhuist en Somaliër wordt,, heb je toch niet plotseling een lager IQ?

Begrijp je de term 'gemiddeld IQ' niet ?

Overigens hecht ik persoonlijk weinig waarde aan dit soort 'statistische wetenschap'

Sywen 30 augustus 2011 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5658790)
Nee ,dat zijn 2 gecontroleerde feiten..

bronnen? welke 'controles' ?

Sywen 30 augustus 2011 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5658791)
Begrijp je de term 'gemiddeld IQ' niet ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5658703)

ik zie hier nergens de term 'gemiddeld'. Jij wel?

Eigenzinnig 30 augustus 2011 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5658799)

IQ statistieken spreken altijd over 'gemiddeld' IQ per inwoner..uiteraard heeft niet iedereen hetzelfde..

Wat bronnen betreft , zie de bronvermeldingen op de desbetreffende wikipedia pagina

Paulus 30 augustus 2011 09:08

Citaat:

Als het niet waar zou zijn heb je natuurlijk gelijk.

Maar gesteld dat het wel een feit zou zijn,...

... dan was het toch geen racisme?

Of toch volgens u? Waarom?

Paulus.

Sywen 30 augustus 2011 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5658814)
IQ statistieken spreken altijd over 'gemiddeld' IQ per inwoner..uiteraard heeft niet iedereen hetzelfde..

een IQ verlopt volgens de Gauss curve:

http://www.hoogbegaafdvlaanderen.be/...gausscurve.gif

als de gemddelde iq voor afrikanen 70 zou zijn, zou maar0.4% of 4 op de 1000 van de bevolking intelligent zijn ... dat is pas belachelijk.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5658814)
Wat bronnen betreft , zie de bronvermeldingen op de desbetreffende wikipedia pagina

de enige 'bron' die ik hier zag is een kaartje op wiki die uit een controversieel boeksje komt, dus duidelijk zeker geen geldige bron, enkel een autoriteits-drogreden.

dus graag een geldige bron.

Sywen 30 augustus 2011 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5658827)
Als het niet waar zou zijn heb je natuurlijk gelijk.

Maar gesteld dat het wel een feit zou zijn,...

Paulus.

ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vragen:

Cynara Cardunculus 30 augustus 2011 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5658840)

Sinds de toepassing van snelbelgwet is het gemiddelde IQ van de belgen drastisch gedaald;
Dat komt waarschijnlijk door de Vlaams Belangers.

Dit is niet racistisch.
Het zou natuurlijk wel racistisch zijn te beweren dat dit komt door de instroom van mensen uit landen waar het IQ gemiddeld een pak lager ligt.

Scandinaven zijn gemiddeld groter dan zuid-afrikanen.
Door de toevloed van zuid-afrikanen in Scandinavië is de gemiddelde lengte verlaagd. Zeggen dat dit door de zuid-afrikanen komen is natuurlijk racistisch.

Sywen 30 augustus 2011 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5658843)
Sinds de toepassing van snelbelgwet is het gemiddelde IQ van de belgen drastisch gedaald;
Dat komt waarschijnlijk door de Vlaams Belangers.

Dit is niet racistisch.
Het zou natuurlijk wel racistisch zijn te beweren dat dit komt door de instroom van mensen uit landen waar het IQ gemiddeld een pak lager ligt.

Scandinaven zijn gemiddeld groter dan zuid-afrikanen.
Door de toevloed van zuid-afrikanen in Scandinavië is de gemiddelde lengte verlaagd. Zeggen dat dit door de zuid-afrikanen komen is natuurlijk racistisch.

uw eerste voorbeeld is racistisch, het tweede niet.

IQ heeft niets te maken met het ras, etniciteit, of nationaliteit waartoe je behoort(de).

Cynara Cardunculus 30 augustus 2011 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5658849)
IQ heeft niets te maken met het ras, etniciteit, of nationaliteit waartoe je behoort(de).

dus U heeft er nog nooit van gehoord dat aziaten een p�*k intelligenter zijn dan blanken?

Dan wordt het toch tijd dat U zich wat beter gaat informeren.

Citaat:

"Race differences show up by 3 years of age, even after matching on maternal education and other variables," said Rushton. "Therefore they cannot be due to poor education since this has not yet begun to exert an effect. That's why Jensen and I looked at the genetic hypothesis in detail. We examined 10 categories of evidence."

1.The Worldwide Pattern of IQ Scores. East Asians average higher on IQ tests than Whites, both in the U. S. and in Asia, even though IQ tests were developed for use in the Euro-American culture. Around the world, the average IQ for East Asians centers around 106; for Whites, about 100; and for Blacks about 85 in the U.S. and 70 in sub-Saharan Africa
http://www.news-medical.net/news/2005/04/26/9530.aspx

Voel je je nu racistisch gediscrimineerd omdat blanken gemiddeld 100 hebben en aziaten gemiddeld 106?

Eigenzinnig 30 augustus 2011 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5658849)
uw eerste voorbeeld is racistisch, het tweede niet.

Indirect wel ,als een bepaald land een schabouwelijk onderwijssysteem heeft merkt men dit in 'tests'.

Wat de wikibron betreft het is er een alhoewel ik ook twijfel aan de objectiviteit daarvan..

Sywen 30 augustus 2011 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5658851)
Indirect wel ,als een bepaald land een schabouwelijk onderwijssysteem heeft merkt men dit in 'tests'.

in correcte tests wordt er daar rekening mee gehouden. een correcte IQ test wordt op maat gemaakt voor iedereen.

bv: je mag nog hier de hoogste onderscheiding halen aan een universiteit, een test in het swahili zou je waarschijnlijk ook niet hoger scoren dan 70

educatie (kennis) is niet gelijk een intelligentie.

het is is niet omdat iemand de mogelijkheden niet krijgt om te studeren, dat hij daardoor minder intelligent is, hij heeft echter wel minder kennis.

of nog een ander voorbeeld, een hoogbegaafde schoolverlater (IQ 140+) hier in België zal ook slechter scoren dan een "normale"( IQ 100) met een doctoraats diploma als ze dezelfde testen krijgen.

Sywen 30 augustus 2011 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5658850)
dus U heeft er nog nooit van gehoord dat aziaten een p�*k intelligenter zijn dan blanken?

Dan wordt het toch tijd dat U zich wat beter gaat informeren.

http://www.news-medical.net/news/2005/04/26/9530.aspx

Voel je je nu racistisch gediscrimineerd omdat blanken gemiddeld 100 hebben en aziaten gemiddeld 106?

genetische factor ( de g-factor) is inderdaad verschillend, voor verschillende rassen, daar ga ik mee akkoord.

maar bij IQ-testen speelt niet enkel dat een rol, ook onder andere geheugen, emotionele intelligentie, sociale intelligentie, mathematische intelligentie en tal van andere factoren

Cynara Cardunculus 30 augustus 2011 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5658874)
genetische factor ( de g-factor) is inderdaad verschillend, voor verschillende rassen, daar ga ik mee akkoord.

maar bij IQ-testen speelt niet enkel dat een rol, ook onder andere geheugen, emotionele intelligentie, sociale intelligentie, mathematische intelligentie en tal van andere factoren

Blijft dat de gemiddelden hoger zijn voor aziaten en dat de laagste cijfers gevonden worden in de populatie van de sub-sahara gebieden.

Dit wil niet zeggen dat het voor de sub-sahara mensen niet interessanter is om goed te kunnen jagen, dan om een of andere ingewikkelde cursus te memorizeren. Afhankelijk van de gebieden waar men al tienduizenden jaren verblijft heeft elke bevolkingsgroep zich blijkbaar aangepast aan hetgeen voor die groep in d�*t gebied het belangrijkste is.
Blanken en aziaten ontwikkelden dus grote hersenvolumes niet enkel door de weersomstandigheden maar ook omdat ze genoodzaakt waren de koude periodes te overbruggen. In Central Afrika was het daarentegen een pak belangrijker om goed te kunnen jagen dan uw hoofd te breken over hoe men het regenseizoen ging doorkomen blijkbaar.

En in deze topic ging het nu niet bepaald over de kunst van het boogschieten maar over de resultaten van de IQ testen.

Paulus 30 augustus 2011 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5658840)

Dat is juist. Als ik naar Somalië zou verhuizen heb ik niet plots een lager IQ. En ik bedoelde ook niet alleen de gekleurde Somaliërs.

Mag ik nu antwoord op mijn vraag?

Maar gesteld dat het wel een feit zou zijn,...(Dat Somliërs gemiddeld een lager IQ hebben)

Paulus.

Cynara Cardunculus 30 augustus 2011 10:46

@ Sywen: als zowel Paulus als ik als jij naar Somalie verhuizen, zou het best kunnen dat het gemiddelde IQ stijgt! is dat racistisch denk je?

En als ik dan nog mijn chinese buurman meeneem dat wordt het gemiddelde vast nog hoger! nog racistischer?

rookie 30 augustus 2011 11:36

moderne definitie van racisme : als een linkiewinkie geen gelijk krijgt

Macchiavelli 30 augustus 2011 11:54

Citaat:

Je hebt helemaal niets uitgelegd artisjok, niets.

Maar kom, laten we jouw drie linkjes er even bijnemen.

Link 1: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2828

Wáár is jouw uitleg dan?
Je stelt er een vraag (= "Dat hun gemiddelde IQ "ligt rond de grens van debiliteit" is ook de waarheid?"). Een vraag stellen is géén uitleg geven, artisjok.
En je komt met een bewering (= "Je begrijpt wellicht dat Macc wil vertellen dat het daar allemaal dommeriken en debielen zijn."). Dat is gewoon jouw mening, maar een objectief argument is het beslist niet. Noch is het een uitleg.

Over naar link 2: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2835

Hierin geef je letterlijk aan dat je niet eens aan mij tekst en uitleg hebt willen vragen over wat ik ermee bedoelde, maar slechts dat je het "racisme" vindt. Verder noem je die wikipedia-pagina die in het verleden al heel vaak weerlegd zou zijn. En noem je het nonsens. Wederom jouw mening, en wederom géén argument. Je stelt hier "nonsens" gelijk aan "racisme". Als ik dat zou doen, dan kan ik 95% van wat jij schrijft wel "racisme" noemen, want ik vind dat "nonsens".

Tenslotte link 3: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2882

Hier reageer je op een post van Hertog van Gelre, en met name op zijn conclusie die logischerwijs op het eind van zijn stukje staat. Daar betwijfel jij wederom de juistheid van dat onderzoek en vervolgens citeer je de richtlijnen van wat de forumleiding als verschillende soorten racisme beschouwt. En dan concludeer jij dat er hier sprake zou zijn van "type C racisme" terwijl jij nergens enig "racisme" hebt aangetoond of beargumenteerd.

Ik zal ook even citeren wat de forumleiding over dat "type C racisme" te zeggen heeft:
Citaat:

C. 'Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders zijn dom/gemeen/inhalig/werkschuw' = Wel racisme maar niet strafbaar. (Pas op: Als u veel van dit type berichten plaatst zouden wij dit wel als geheel kunnen laten vallen onder 'haatzaaien' waarvoor we al eerder een forummer hebben verbannen.)
En ik citeer dat zinnetje waar jij zo over gevallen bent, in de juiste context uiteraard (even op het pijltje achter mijn naam klikken om deze post in de context van de desbetreffende discussie te zien):
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5634824)
Ik geloof ook niet dat de lokale inwoners een politiek systeem op touw kunnen zetten en onderhouden dat voor de bevolking kan zorgen, maar ik ben toch tegen jouw oplossing van een koloniaal bewind etc te installeren. Dat gaat alleen maar scheve gezichten geven en zal ongetwijfeld weer misbruikt gaan worden om het westen nog eens van van alles en nog wat aan slechte dingen te betichten.

De bevolking daar dient een mentaliteitswijziging te ondergaan en dat is iets wat zij, en zij alleen, kunnen bewerkstelligen. Of misschien ook niet, want het gemiddelde IQ in die landen ligt rond de grens van debiliteit, en dan blijven ze dus aanmodderen en honger lijden, ongeacht hoeveel je ze ook helpt.

Nog los van dat feiten en daaraan verbonden conclusies nooit racistisch kunnen zijn, graag je aandacht voor het volgende:

Ten eerste had ik het over het gemiddelde IQ, hetgeen, zoals ik je al uitgelegd heb, "impliceert immers dat er uitschieters zowel naar boven als naar beneden zijn." waarmee het al geen "type C racisme" is. Er staat namelijk nergens dat subsaharanen debiel zijn.
Ten tweede heb ik het over het gemiddelde IQ in die landen. Ik duid daarmee geen specifieke bevolkingsgroepen aan, enkel landelijke gemiddelden. Wederom voldoet dit op geen enkele manier aan "type C racisme"
Ten derde heb ik aan die uitspraak nergens een waardeoordeel verbonden, noch heb ik gezegd dat de mensen in die landen daarom anders behandeld zouden moeten worden. Ook al geen "racisme", noch van het type C, noch van de types A, B of D.
En ten vierde staat er toch duidelijk te lezen "of misschien ook niet," etc, waarmee ik zelf al enige twijfel uitdruk, waarmee ik aangeef dat het een mogelijkheid is, maar niet meer dan dat.

Dat het feit dat je die uitspraak bij de forumleiding gemeld hebt, en dat de forumleiding blijkbaar geconcludeerd heeft dat er niets onoorbaars staat, zou toch al een belletje bij je moeten doen rinkelen.

Het ware racisme artisjok, vindt dan ook niet in mijn uitspraak plaats, maar in jouw hoofd. Jij bent hier de crypto-racist die jouw eigen verholen en onderdrukte racisme in de uitspraken van anderen meent te herkennen.

Macchiavelli 30 augustus 2011 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5658661)
Goed, het waren Somaliërs die debiel waren.

Same diff.

Nee hoor, je roept hier opnieuw maar wat. Er is nergens gesteld dat Somaliërs debiel zouden zijn, hoe graag jij en de jouwen dat er ook van willen maken.

Macchiavelli 30 augustus 2011 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5658688)

Als jij of artisjok zoiets zeggen, dan stemt mij dat inderdaad tot nadenken, over jullie motieven welteverstaan, omdat ik inmiddels uit ervaring weet dat jullie het hele "racisme"-begrip willen misbruiken om mensen met een andere mening dan die van jullie monddood te maken, uit te sluiten en uit het debat te weren. Op politieke gronden te discrimineren zeg maar.

Macchiavelli 30 augustus 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5658689)

Er is nog altijd niet uitgelegd waar die vermeende "discriminatie" (we hadden het trouwens over "racisme" hier) dan precies in schuilt, noch is er uitgelegd hoe er dan gediscrimineerd zou zijn of worden.

Je kunt wel honderd keer "racisme" of "discriminatie" gaan roepen zonder dat te onderbouwen, maar ook bij de honderdste keer blijft het gewoon hetzelfde wat het altijd al was: loos geroep.
Het is niet zo dat als je het maar vaak genoeg zonder onderbouwing herhaalt, dat het dan opeens wél onderbouwd zou zijn.

Macchiavelli 30 augustus 2011 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5658755)

Volgens dat onderzoek is dat wel een feit.

Macchiavelli 30 augustus 2011 12:07

Citaat:

Dan moet je beter lezen, want ik heb het altijd over het gemiddelde IQ gehad.

Macchiavelli 30 augustus 2011 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 5659041)
moderne definitie van racisme : als een linkiewinkie geen gelijk krijgt

Daar begint het verdacht veel op te lijken ja.

Eigenzinnig 30 augustus 2011 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5659083)
Als jij of artisjok zoiets zeggen, dan stemt mij dat inderdaad tot nadenken, over jullie motieven welteverstaan, omdat ik inmiddels uit ervaring weet dat jullie het hele "racisme"-begrip willen misbruiken om mensen met een andere mening dan die van jullie monddood te maken, uit te sluiten en uit het debat te weren. Op politieke gronden te discrimineren zeg maar.

En als dat mislukt, gewoon de mensen met een andere mening uit het debat weren door ze op hun negeerlijst te zetten...8-)

Macchiavelli 30 augustus 2011 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5659131)
En als dat mislukt, gewoon de mensen met een andere mening uit het debat weren door ze op hun negeerlijst te zetten...8-)

Dat ook al, maar er dan wél een mening op nahouden over wat er door de genegeerden gezegd zou zijn, terwijl ze (lees: Alboreto) dat door mensen op hun negeerlijst te plaatsen niet eens zelf kunnen lezen...
Het maakt er de "racisme"-jagers alleszins niet geloofwaardiger op.

Eigenzinnig 30 augustus 2011 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5659145)
Dat ook al, maar er dan wél een mening op nahouden over wat er door de genegeerden gezegd zou zijn, terwijl ze (lees: Alboreto) dat door mensen op hun negeerlijst te plaatsen niet eens zelf kunnen lezen...
Het maakt er de "racisme"-jagers alleszins niet geloofwaardiger op.

En ondertussen willen ze 'nieuwkomers' waarschuwen tegen deze valselijk van racisme beschuldigde personen...als de forummoderatie geen racisme (wil) zien dan moet het forum maar via een omweg uitgezuiverd worden..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be