![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2821 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2822 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2823 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Feit 1: de grens voor debiliteit ligt bij een IQ van 70. Feit 2: uit zowel jouw als mijn kaartje blijkt dat het gemiddelde IQ van subsaharaans Afrika zich op of beneden die grens van 70 bevindt. Die vaststaande feiten weergeven, kan onmogelijk racisme zijn. Als dat racisme is, dan zijn we weer terug ten tijde van Galileo Galilei... En dan nog zal ik zeggen: "eppur si muove"
![]() |
![]() |
#2824 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij bent slim genoeg om te weten dat als je dé waarheid wilt spreken, je dan alle kennis van de wereld tegelijkertijd moet presenteren. Elke selectie van waarheden beperkt de waarheid. (Diep heh? ![]() Maar serieus: Door te selecteren welke waarheden je gebruikt (en dát doen we allemaal) geef je je eigen gekleurde versie van dé waarheid weer. Dat kan dus ook een racistisch betoog zijn. Wat artisjok en de haren niet schijnen te begrijpen is dat daar de discussie niet eindigt maar dient te beginnen. Uw bericht over het iq in bepaalde landen in het kader van debiliteit zou voor mij aanleiding zijn geweest om met u te discussieren over wat u er precies mee bedoelt. Als u zou bedoelen dat alle Afrikaanse mensen debiel zijn dan zouden we een nog steviger discussie hebben gevoerd. (Nog afgezien van het feit dat ik weer een ''andere waarheid'' zou hebben gepresenteerd: Op één van de wereldkaarten die ik heb gezien verschillen Nederland en Belgie 3 iq-punten in plaats van 1 zoals in de nu gebruikte kaarten. Die vind ik veeeeeel leuker om te gebruiken...en is desondanks ook de uitkomst van een onderzoek en dus dé waarheid.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2825 | ||||
Minister
|
![]() Verdorie Hertog, waarom kom jij zo vaak zo laat online, net als ik wil gaan slapen? Bon, ik zal dan maar wat slaap opofferen zeker.
Citaat:
![]() Citaat:
Daar werd verder ook door niemand moeilijk over gedaan, geen enkel verwijt van "racisme" of wat dan ook, en artisjok zelf was in geen velden of wegen te bekennen om in geval van twijfel tekst en uitleg te komen vragen, terwijl ze wel in die draad actief was. En nu komt artisjok opeens af met dat uit het verband gelichte citaat, en geheel tegen haar gewoonte in zonder de link erbij te geven. Dat roept bij mij toch wel bepaalde gedachten op over haar intenties. Citaat:
Als kwaadwillenden daar dan "racisme" in willen zien, is dat verder niet echt mijn probleem, maar het hunne, en misschien wel te wijten aan een benedengemiddeld IQ hunnerzijds dat hen belet bepaalde informatie vanuit verschillende invalshoeken te zien. Het frappante is dat je rustig mag en kan beweren dat subsaharaanse Afrikanen verschrikkelijk goede hardlopers zijn omdat ze aantoonbaar een andere fysiek dan bijvoorbeeld Europeanen hebben. Iets met meer, of juist minder, dat zou ik even moeten opzoeken, lange vezels in de spierbundels. Dan zul je de antiracisten niet horen. Maar o wee als je een andere invalshoek neemt, en zelfs maar durft te suggereren dat diezelfde mensen een lager gemiddeld IQ hebben, dan is er opeens wel sprake van "racisme" volgens hen. Anders gezegd: als Europeanen, of blanken, op een bepaald vlak vergeleken worden met andere bevolkingsgroepen, en de blanke scoort slechter, is er niets aan de hand, en hoor je niemand over "racisme", maar zodra de blanke het beter doet, is de boot aan en wordt er "racisme" geroepen. Ik snap dat niet, want er wordt verder helemaal nergens een waardeoordeel aan verbonden, noch worden mensen er anders door behandeld of daartoe aangezet. Er zijn nu eenmaal verschillen tussen bevolkingsgroepen en het bestaan van die verschillen erkennen, maakt van iemand nog geen racist noch maakt het de erkenning een racistische uitspraak. En als dat wel racisme zou zijn, dan betekent dat niets meer dan dat de wetenschap aan politieke doctrines onderworpen is, en dat lijkt me niet bepaald gezond. In dat kader is het werk van Trofim Lysenko, de hof-agronoom van Stalin, een afschrikwekkend voorbeeld van gepolitiseerde wetenschap in dienst van links totalitarisme. Citaat:
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 26 augustus 2011 om 00:54. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2826 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2827 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2828 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je begrijpt wellicht dat Macc wil vertellen dat het daar allemaal dommeriken en debielen zijn. Dat heeft dit heerschap goed begrepen. Maar dat is allemaal niet racistisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2829 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2830 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zult dus eerst moeten nagaan op welke manier wat werd vastgesteld alvorens je kunt oordelen, intellientie lijkt me echt niet verbonden aan ras, wel hoe intelligentie wordt gebruikt kan geografisch verschillend zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2831 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wow, wanneer u het citaat volledig zou weergeven krijgt u juist ongelijk, en dan citeert u selectief om vervolgens te beweren dat iets exact en dus juist is, kortom bruikbaar in uw opvattingen?
Dat is niet erg eerlijk of volwassen, wilt u volledig citeren en niet relectief reageren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2832 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2833 | |
Minister
|
![]() Ik ben dan ook vriendelijk. En heb jij nu ook de vriendelijkheid om te antwoorden op de vragen die ik je stelde, maar die je in je citaat hebt weggelaten? Die luidden als volgt:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2834 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
het gemiddelde IQ in die landen - het kaartje dat ik gaf. Misschien heb je liever het kaartje dat Hertog van Gelre gaf? In dat geval kun je hier klikken, en dan een beetje naar beneden scrollen. de grens van debiliteit Feit 1: uit die kaartjes blijkt dat het gemiddelde IQ van subsaharaans Afrika zich op of beneden die grens van 70 bevindt. Feit 2: de grens voor debiliteit ligt bij een IQ van 70. Citaat:
Zoals ik in mijn post aan Hertog van Gelre al zei: "Met betrekking tot die discussie over Somalië, waar dit door toedoen van artisjok een soort vervolg op is, waren er al andere zaken aangedragen, al andere argumenten aangevoerd, zoals de gevolgen van het kolonialisme, het eeuwige "uitbuiting door het westen", en nog meer van dat soort zaken waarbij alles en iedereen steevast de schuld kreeg, maar niet de Somaliers zelf. De hoogste tijd vond ik, om daar ook eens aandacht aan te besteden en de Somaliers eens wat meer aan een nader onderzoek te onderwerpen om een zo compleet mogelijk beeld te scheppen. Daar werd verder ook door niemand moeilijk over gedaan, geen enkel verwijt van "racisme" of wat dan ook, en artisjok zelf was in geen velden of wegen te bekennen om in geval van twijfel tekst en uitleg te komen vragen, terwijl ze wel in die draad actief was. En nu komt artisjok opeens af met dat uit het verband gelichte citaat, en geheel tegen haar gewoonte in zonder de link erbij te geven. Dat roept bij mij toch wel bepaalde gedachten op over haar intenties." En: "Natuurlijk bedoel ik niet dat alle subsaharaanse Afrikanen debiel zijn, anders had ik het niet over het gemiddelde IQ gehad. Een gemiddelde impliceert immers dat er uitschieters zowel naar boven als naar beneden zijn. Ik had het in die post ook over een mentaliteitsverandering die er daar onder die mensen zou moeten plaatsvinden om uit de problemen te geraken, en vroeg me af of zoiets wel mogelijk zou zijn. Als het gemiddelde IQ zo laag is, betekent dat ook dat er weliswaar uitschieters naar boven zijn, maar zijn er wel genoeg van zulke uitschieters om die landen te leiden, om daar aan volksverheffing te doen en een mentaliteitsverandering te bewerkstelligen? Die conclusie leek me eigenlijk de evidentie zelve toen ik die zaken opnoemde. Als kwaadwillenden daar dan "racisme" in willen zien, is dat verder niet echt mijn probleem, maar het hunne, en misschien wel te wijten aan een benedengemiddeld IQ hunnerzijds dat hen belet bepaalde informatie vanuit verschillende invalshoeken te zien." Hij heeft inderdaad goed begrepen dat "Arabieren zijn precies ook stukken minder verstandig volgens die kaart." Dat is inderdaad allemaal niet racististisch. Jij wil er in jouw belevingswereld misschien wel graag "racisme" van maken, en van mij mag je dat, maar dan moet je natuurlijk wel eventjes met gedegen argumenten aankomen waarom dat "racistisch" zou zijn. Zomaar zeggen dat iets "racistisch" zou zijn, zonder verdere toelichting, en zonder zelf ook maar gevraagd te hebben wat er mee bedoeld wordt, volstaat echter niet om iets "racistisch" te kunnen noemen artisjok.
![]() |
![]() |
#2835 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Opdat jij dezelfde racistische uitspraken nog eens in het lang en breed zou herhalen? Het is niet de eerste keer dat die wiki-pagina wordt aangehaald om dergelijke conclusies te trekken, en die conclusies worden weerlegd. In een volgende draad wordt weer dezelfde nonsens herhaald. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2836 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kortom, de wetenschap is er na jaren door een politiek correct taboe gegijzeld te zijn geweest, nu serieus mee bezig, ook met de zaken die jij aanhaalt, en uit hetgeen ik tot nu toe over het onderwerp gelezen heb, blijkt gewoon dat subsaharaanse Afrikanen een beduidend lager gemiddeld IQ hebben dan Europeanen of Aziaten. Dat de politiek correcte cultuur-marxistische mensen dit niet leuk vinden, lijkt me evident. Dat zou immers wel eens hun mantra van "alle mensen zijn gelijk en alle mensen zijn hetzelfde" onderuit kunnen halen. Alle mensen zijn niet gelijk, wel zijn alle mensen gelijkwaardig. Het frappante is dat je rustig mag en kan beweren dat subsaharaanse Afrikanen verschrikkelijk goede hardlopers zijn omdat ze aantoonbaar een andere fysiek dan bijvoorbeeld Europeanen hebben. Iets met meer, of juist minder, dat zou ik even moeten opzoeken, lange vezels in de spierbundels. Dan zul je de antiracisten niet horen. Maar o wee als je een andere invalshoek neemt, en zelfs maar durft te suggereren dat diezelfde mensen een lager gemiddeld IQ hebben, dan is er opeens wel sprake van "racisme" volgens hen. Anders gezegd: als Europeanen, of blanken, op een bepaald vlak vergeleken worden met andere bevolkingsgroepen, en de blanke scoort slechter, is er niets aan de hand, en hoor je niemand over "racisme", maar zodra de blanke het beter doet, is de boot aan en wordt er "racisme" geroepen. Ik snap dat niet, want er wordt verder helemaal nergens een waardeoordeel aan verbonden, noch worden mensen er anders door behandeld of daartoe aangezet. Er zijn nu eenmaal verschillen tussen bevolkingsgroepen en het bestaan van die verschillen erkennen, maakt van iemand nog geen racist noch maakt het de erkenning een racistische uitspraak
![]() |
![]() |
#2837 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2838 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2839 |
Minister
|
![]() Die heb je destijds al gehad:
http://forum.politics.be/showthread....36#post5629436 en: http://forum.politics.be/showthread....27#post5629427 Waarbij de aantekening bij mijn tweede link dat ik van jou nog steeds geen afdoende antwoorden heb gehad, maar soit. Als je hier weer een nietszeggend linkjes-oorlogje van wilt maken om de aandacht van de werkelijke discussie af te leiden, moet ik je teleurstellen. Daar doe ik niet meer aan mee.
![]() |
#2840 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is nu net het fijne aan wetenschap, dat die in principe a-politiek is -althans zou moeten zijn- en waarbij men theoriën formuleert, die toetst en onderzoekt, voorlegt aan collega-wetenschappers, etcetera.
![]() |