Pandareus |
5 december 2014 13:09 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
(Bericht 7438887)
we leven meer en meer in een gepolariseerd land. de verwijten vliegen langs de alle kanten en komen van alle kanten.
Alle N-VA'ers zijn per definitie verdacht van collaboratie en alle PS'ers zijn communisten waar niets mee aan te vangen is.
Beide stellingen zijn even stompzinnig maar beide stellingen worden gretig overal verkondigd, tot in het parlement toe.
We zijn goed bezig.....
|
Vroeger keek ik met verbazing naar de berichtgeving over politiek in de VS. Als je ziet hoeveel energie de republikeinen en de democraten steken in het elkaar couilloneren en zwartmaken is dat extreem te noemen.
Ondertussen is het bij ons identiek geworden. Of nog erger ?
Oppositie is tijdens de twee vorige legislaturen véél harder geworden, en de kiesresultaten bewezen dat dit lukt. Je komt er meer door in de media, krijgt er meer bekendheid door en je resultaat gaat om hoog. Wat de (huidige) oppositie nu lijkt te doen is gewoon copy/paste van wat zij zelf heeft moeten ondergaan. Namelijk een onophoudelijke matrakkage, verdachtmakingen en beschuldigingen.
Ik zie dit niet stoppen om 2 redenen : ten eerste omdat de huidige oppositie zich daar behoorlijk goed bij lijkt te voelen en ze goed beseft dat ze niet in de val mocht lopen waarin de cd&v enkele jaren geleden was getrapt. Die voerden een kalme en serene oppositie, en niemand wist nog dat ze bestonden.
Ten tweede omdat ze merken dat de meester van deze techniek (BDW himself) die nog alle dagen toepast in elk interview. Hij trapt liever naar achter dan uit te leggen wat er voor hem ligt. 'Alles is de fout van de sossen' is het mantra.
Wat PS doet is de faveur terugsturen. SP.A schijnt nog altijd niet haar eigen recept voor oppositie te hebben gevonden, ik vind dat Tobback er niets van terecht bakt.
|