Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
En hoe moeten mensen gelijk Grellig dat betalen ? U mag uzelf gelukkig prijzen dat u niet tot de 25 percent vd bevolking behoord die zich dat nooit zal kunnen pemiteren.
Wat u zegt over de modale nederlanders die naar hier komen wonen dat is inderdaad een probleem dat er nog eens bovenop komt. Maar de belastingvoordelen die ik eerder vermeldde zijn nog steeds van kracht. Het probleem blijft. Ik ben ooit drie jaar postbode geweest in een villawijk van een van de gemeente s die u vernoemde. Geloof me dat je als postbode als geen ander een zicht hebt op dat soort zaken. Wie er bijkomt en wie er weggaat. Uw bewering over de kapîtaalsvlucht als zou dat iets van twintig jaar geleden zijn klopt pertinent niet ( vraag me ook af waar u ze vandaan haalt ?).In mijn wijk waren er in het begin van die drie jaar om precies te zijn 64 % nederlanders en nadien 77 %. Het was een villawijk waar modale nederlanders zich eveneens niets zouden kunnen permitteren. In die wijk bloeiden er drie bureau s voor fiscaal advies heel weeldig. Ze draaiden alleen op het belastingadvies aan de rijke hollanders.
|
Eerst over de hollanders. Er zijn eind jaren '90, in nederland wel degelijk maatregelen genomen, die het uitwijken van kapitalen van nederland naar bvb belgie wel degelijk fiscaal minder interessant maken.
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/pub.../index1549.pdf
Maar toegegeven er blijven nog wel een aantal fiscale voordelen over (minder belasting op onroerende goederen, eigenlijk op vermogen in zijn geheel dacht ik - vlotte omzeiling van successierechten (veronderstel dat de fiscale adviesbureaus het hier vooral van moeten hebben)). Dit zal dan, naast de huizenprijzen, wel een argument blijven.
Wat nu de immigratie van modale tweeverdieners, ipv vroeger uitsluitend rijke nederlanders betreft :
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2001/01/20/Vp/08.html
Dan het belgische probleem. Hoe komt het dat voor vele mensen, het hoe langer hoe moeilijker wordt om een woning te betalen ? Dit is zo, maar deze problemen moeten zich in het buitenland toch ook stellen. In nederland bvb liggen de prijzen hoger, terwijl ik toch niet dacht dat de wedden hoger liggen (misschien wel, weet het niet juist).
|