Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Privacy vs camera's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140911)

illwill 28 juni 2010 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843400)
Feiten :
- Er worden niet meer misdaden opgelost, integendeel.
- Er worden niet minder misdaden gepleegd, integendeel.

Vraagstelling :

- Wat is het nut van de camera's, bovenstaande feiten in acht genomen.

Dat zijn geen feiten.
Als een feit word gepleegd en de crimineel staat op beeld is het toch normaal dat het feit opgelost kan worden of niet misschien? Zonder camera`s had men misschien de moordenaar van Joe niet gevonden.

Cdude 28 juni 2010 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4843398)
Criminele feiten gaan al jaren de hoogte in, dit is geen meteen gevolg van de camera`s.

Die gaat de citatenbak in :rofl:

illwill 28 juni 2010 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843406)
Die gaat de citatenbak in :rofl:

Dus volgens jou gaat het aantal feiten de hoogte in omwille van de camera`s? :lol::lol::lol: Doe die idd maar in je citatenbak. :lol:

Cdude 28 juni 2010 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4843404)
Dat zijn geen feiten.
Als een feit word gepleegd en de crimineel staat op beeld is het toch normaal dat het feit opgelost kan worden of niet misschien? Zonder camera`s had men misschien de moordenaar van Joe niet gevonden.

It doesn't make him any less dead.
De meeste moorden zijn passionele moorden en worden door bekenden gepleegd.
Hoe werden deze vroeger opgelost?

Cdude 28 juni 2010 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4843407)
Dus volgens jou gaat het aantal feiten de hoogte in omwille van de camera`s?

Nee echt? Ik dacht dat nochtans:roll:

Dus de camera's helpen niet. Dat zijn wel feiten. Vastgesteld door de politie en al 2 maal geciteerd.
Ben je wel zeker dat je Engels begrijpt? Anders heeft dat weinig zin uiteraard.

Herr Flick 28 juni 2010 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843264)
Begindegij nu ook al? Het gaat over camera's buiten!!

IT DOESN'T WORK dus WEGGESMETEN GELD!!!
Lees de F*** links. :evil::evil:

Binnen is privaat, buiten is schending van de privacy.

Binnen is geneut van de vakbond...

Buiten is het zoals ik al duidelijk maakte een hulp voor de guards, natuurlijk houd die camera geen inbreker tegen, je ziet hem wel bezig...

Als je hem buiten wil houden moet je stroom op de klinken zetten, maar dat mag in deze mietjes wereld niet, ...

Cdude 28 juni 2010 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4843423)
Binnen is geneut van de vakbond...

Buiten is het zoals ik al duidelijk maakte een hulp voor de guards, natuurlijk houd die camera geen inbreker tegen, je ziet hem wel bezig...

Als je hem buiten wil houden moet je stroom op de klinken zetten, maar dat mag in deze mietjes wereld niet, ...

Binnen zie je die even goed bezig.
Buiten mag als die gericht is op de deur.

Stroom op de klink? Geen probleem tot jouw kind/neefje/nichtje/... er per ongeluk aan komt/iemand het vergeet af te zetten.
Er zijn alternatieven hoor. Het fijne is, ze treffen ENKEL de perpetrator

Smartwater
Citaat:

By raising the risk of capture and conviction, SmartWater Index intensifies a criminal’s fear of being caught – and this makes SmartWater Index one of the most powerful and longstanding criminal deterrents available.

illwill 28 juni 2010 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843410)
It doesn't make him any less dead.
De meeste moorden zijn passionele moorden en worden door bekenden gepleegd.
Hoe werden deze vroeger opgelost?

Heeft er iemand beweerd dat alle criminele feiten hiermee worden opgelost/voorkomen?

giserke 28 juni 2010 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4843407)
Dus volgens jou gaat het aantal feiten de hoogte in omwille van de camera`s? :lol::lol::lol: Doe die idd maar in je citatenbak. :lol:

Heu ik lees dat nergens.
Ik lees enkel dat het aantal feiten niet zakt onder invloed van camera's.

illwill 28 juni 2010 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843411)
Nee echt? Ik dacht dat nochtans:roll:

Dus de camera's helpen niet. Dat zijn wel feiten. Vastgesteld door de politie en al 2 maal geciteerd.
Ben je wel zeker dat je Engels begrijpt? Anders heeft dat weinig zin uiteraard.

How how e kerel. Er is wel een groot verschil met...feiten gaan de hoogte in omwille van de camera`s of feiten gaan de hoogte in ondanks de camera`s.

illwill 28 juni 2010 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4843431)
Heu ik lees dat nergens.
Ik lees enkel dat het aantal feiten niet zakt onder invloed van camera's.

Dat kan ja, omdat criminele feiten nu gewoon verplaatst word naar plaatsen waar geen camera`s hangen. :roll:

illwill 28 juni 2010 15:20

@ c-dude voor 3de keer...

Misbruik kan altijd ja...schaf dan de GSM af, internet, openbaar vervoer, jobs, speeltuinen, openbare zwembaden, festivals, pc-games, tv,... alles wat bestaat kan misbruikt worden. Wil je dus alles gaan afschaffen?

giserke 28 juni 2010 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4843434)
Dat kan ja, omdat criminele feiten nu gewoon verplaatst word naar plaatsen waar geen camera`s hangen. :roll:

Ok, laten we dan maar camera's plaatsen bij ieder huisgezin.
Want het is daar dat de meeste feiten gebeuren zoals moorden en mishandeling.
Liefst in de slaapkamer. :roll:

Cdude 28 juni 2010 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4843434)

Dus overal camera's géén feiten meer? :clapping:

Strange, zonet zei je nog dat misdadigers bivaks droegen omwille van de camera's :?

giserke 28 juni 2010 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4843435)

Misbruik kan altijd ja...schaf dan de GSM af, internet, openbaar vervoer, jobs, speeltuinen, openbare zwembaden, festivals, pc-games, tv,... alles wat bestaat kan misbruikt worden. Wil je dus alles gaan afschaffen?

Op de door U opgesomde feiten heb je ZELF controle.
Camera's op openbare ruimte niet.

giserke 28 juni 2010 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843438)

Strange, zonet zei je nog dat misdadigers bivaks droegen omwille van de camera's :?

Ssst, het zijn camera's die door bivakmutsen kijken. :-)

illwill 28 juni 2010 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4843436)
Ok, laten we dan maar camera's plaatsen bij ieder huisgezin.
Want het is daar dat de meeste feiten gebeuren zoals moorden en mishandeling.
Liefst in de slaapkamer. :roll:

De meeste feiten? Ik denk niet dat er meer moorden gebeuren bij de mensen thuis dan dat er overvallen worden gepleegd. :lol:

Als dat jou wens is...camera`s in ieders slaapkamer...moet jij weten, dat is alvast niet wat ik wil.

Cdude 28 juni 2010 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4843435)

Ik neem willekeurig ...."TV". Graag het verband met privacy.

Stel je voor dat we zouden afdwalen van het onderwerp.

illwill 28 juni 2010 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843438)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4843430)
Heeft er iemand beweerd dat alle criminele feiten hiermee worden opgelost/voorkomen?

Lezen voor je dingen beweerd...:roll:

Cdude 28 juni 2010 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4843444)
Lezen voor je dingen beweerd...:roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dat kan ja, omdat criminele feiten nu gewoon verplaatst word naar plaatsen waar geen camera`s hangen.

illwill 28 juni 2010 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4843439)
Op de door U opgesomde feiten heb je ZELF controle.
Camera's op openbare ruimte niet.

Het ging over "misbruik", jullie willen geen camera`s omdat ze misbruikt kunnen worden. Al deze zaken welke ik opnoem kunnen misbruikt worden.
Alles dus afschaffen?
Jij hebt geen controle over GSM, TV, INTERNET,... jij hebt geen controle over deze dingen en wat anderen ermee doen.

illwill 28 juni 2010 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843443)
Ik neem willekeurig ...."TV". Graag het verband met privacy.

Stel je voor dat we zouden afdwalen van het onderwerp.

Het ging over misbruik ervan.

Cdude 28 juni 2010 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4843453)
Het ging over misbruik ervan.

Jj haalt het woord misbruik hier totaal uit de context.

Maar geen probleem, ik heb geen zin jou Nederlands te leren.
Ik ga een openbaar zwembad "misbruiken":lol:

Raf 28 juni 2010 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4843137)
Nee, ik vind dat niet noodzakkelijk ok... (dat zeg ik ook niet... ) ik zeg gewoon dat dat de dagelijkse realiteit is...

Dat is nu net het probleem: mensen beginnen die indringing in hun privé-leven steeds meer als iets "alledaags" te zien en zien stilaan geen reden meer om zich daar tegen te verzetten...

giserke 28 juni 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4843477)
Dat is nu net het probleem: mensen beginnen die indringing in hun privé-leven steeds meer als iets "alledaags" te zien en zien stilaan geen reden meer om zich daar tegen te verzetten...

Sommigen stellen zich wel vragen hoe en waarom.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100628_055

Eigenzinnig 28 juni 2010 16:07

Citaat:

Nee..mensen beginnen in te zien dat de gedoemde privacy invasie gewoon een slechte SF film was..

Cdude 28 juni 2010 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4843491)
Nee..mensen beginnen in te zien dat de gedoemde privacy invasie gewoon een slechte SF film was..

omdat de realiteit nog véél erger gaat worden?

Raf 28 juni 2010 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843494)
omdat de realiteit nog véél erger gaat worden?

Inderdaad... :|

giserke 28 juni 2010 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4843491)

Zolang mensen met hun pintje en sigaretje naar de voetbal kunnen kijken zullen ze niet reageren.

Maar wanneer grote broer over hun schouder meekijkt, en denigrerende opmerkingen maakt omwille van dat pintje en sigaretjes zal je iets zien. Ze zullen wel uit hun zetel schieten. Maar tegen dan heeft oompje staat zoveel informatie dat niemand nog uit zijn zetel zal durven schieten.

illwill 28 juni 2010 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843457)
Jj haalt het woord misbruik hier totaal uit de context.

Maar geen probleem, ik heb geen zin jou Nederlands te leren.
Ik ga een openbaar zwembad "misbruiken":lol:

Hoe kun je hier het woord "misbruik" uit zijn context halen? :roll::roll::roll::roll:

Wat sommigen toch niet zeggen om rond de pot te draaien...man man man.
Ga maar een zwembad misbruiken ja. :roll:

illwill 28 juni 2010 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4843508)
Zolang mensen met hun pintje en sigaretje naar de voetbal kunnen kijken zullen ze niet reageren.

Maar wanneer grote broer over hun schouder meekijkt, en denigrerende opmerkingen maakt omwille van dat pintje en sigaretjes zal je iets zien. Ze zullen wel uit hun zetel schieten. Maar tegen dan heeft oompje staat zoveel informatie dat niemand nog uit zijn zetel zal durven schieten.

:lol::lol::lol::lol::lol: Echt ja.

brother paul 28 juni 2010 16:35

Wat ik mij afvraag, op de autostrades waarom ze zonodig ongeveer op elke kilometer nu een camera hangen hebben, en als je nog verder kijkt, waarom die camera's dienen die per rijstrook volgens mij uw nummerplaat kunnen lezen,

Als je zo van kortrijk naar antwerpen rijdt kom je een 100tal camera's tegen, een 5tal flitspalen, een 3tal nummerplaatcontroles

kan het nog erger ?

ja natuurlijk, door via een rfid uw nummerplaat als bewegend object te volgen
door uw GSM nummer die getrakt wordt door al die GSM masten

sommig kiezen ervoor volledig traceerbeer met hun iphone door het leven te gaan...

dus ja privacy...

laten we privacy nu eens gewoon als volgende definitie zoeken: wanneer informatie verzameld via camera's of informaticasystemen die wordt vrijgegeven buiten de wil van de persoon en vooral tot 'schade' van die persoon. Dan denk ik eerlijk gezegd, als het concept schade erbijkomt er echt wel niemand moet lullen over die camera's.

Eigenzinnig 28 juni 2010 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4843508)

Orson Wels fantasie..:roll:

Een dictatuur ontstaat niet door camera's op de openbare weg..

Khwajagan 28 juni 2010 17:04

Citaat:

hoe juist hoe juist! zie eventueel ook de NWO draad.
Ze doen het volgens de methode die officieel geloof ik 'gradualisme' heet.
Steeds een stukje verder zonder tegenspurtelen en je komt waar je wezen moet, maar als je in een keer het hele stuk afgelged had, dan was de oppositie te groot. Als ze bv in een dorp waar geen enkele camera hangt, opeens 100 camera's hangen zijn de poppen aan het dansen. Gebruik je eerst echter een klein voorval (zie ook hageliaanse dialectiek) en je hangt er een camera neer;geen probleem. En nog een keer en nog een keer, en uiteindelijk hangen die 100 camera's daar zonder enige tegenstand, en mischien wel meer medestanders. Zie ook bv systematische desensitisatie uit de gedragstherapie.

Cdude 28 juni 2010 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4843549)

Nee maar wel door een COMBINATIE van :

- OVERAL camera's
- Rfid paspoorten
- Geheime lijsten
- Verplicht bewaren en controle van ALLE INTERNETVERKEER
- Meer en meer gebruik maken van "bijzondere opsporingsmethodes" voor "NIET bijzonder misdrijven, zonder dit te melden
- ...

Bits Of Freedom

Khwajagan 28 juni 2010 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4843549)

zucht, wat maken we het ze makkelijk, idioot gewoon!

Khwajagan 28 juni 2010 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843568)
Nee maar wel door een COMBINATIE van :

- OVERAL camera's
- Rfid paspoorten
- Geheime lijsten
- Verplicht bewaren en controle van ALLE INTERNETVERKEER
- ...
- ...

gossie begint gassie wakker te worden? ;)

artisjok 28 juni 2010 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4842281)
Een legitiem argument in de discussie (het blijft een discussie, dat van 'gij zult u plooien' is inderdaad geen discussie meer) is het gebruik van de meerderheid van de wil van de bevolking.

Maar ik weet niet of er een meerderheid van de bevolking wel meer camera's wil. Dus beter dat maar eens verifiëren...

Als er gevraagd wordt "Wat is jullie mening?"; vraagt men niet naar de mening van de meerderheid.

Eigenzinnig 28 juni 2010 17:37

Er zijn landen waar men het verplicht bij hebben van een identiteitskaart een zware aantasting van de privésfeer vindt...gossie

In België vindt iedereen dit normaal ( die zonder boter op hun hoofd ) en zelfs gewenst omwille van de voor de hand liggende misbruiken...

Er is zeker en vast een relatie tussen een nultolerantie tegenover controles en angst voor 'betrapping'...

gehuigert 28 juni 2010 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4843608)
Er zijn landen waar men het verplicht bij hebben van een identiteitskaart een zware aantasting van de privésfeer vindt...gossie

In België vindt iedereen dit normaal ( die zonder boter op hun hoofd ) en zelfs gewenst omwille van de voor de hand liggende misbruiken...

Er is zeker en vast een relatie tussen een nultolerantie tegenover controles en angst voor 'betrapping'...

=D Onlangs had ik daar nog een discussie over ^^ Ik neem nooit mijn identiteitskaart mee, behalve als ik rijd met de auto.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be