Sus Iratus |
24 december 2009 00:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
(Bericht 4506851)
Persoonlijke smaken verschillen..
Sommige mensen hebben een hekel aan mannen die gel doen in hun haar, anderen aan vrouwen die hun benen niet scheren, dan heb je mensen die allergisch zijn als ze een man zien die juwelen draagt,..
laat de mensen toch eens hun zin doen..en laat de werkgevers eens kijken naar de competenties vd mensen ipv naar hun uiterlijk..
|
Als iemand die bij mij zou willen komen werken er uitziet als een mujahedinstrijder met lange baard, soepjurk, theedoek rond hoofd en de hele santekraam, handen weigert te schudden, niet opstaat als dat van hem verwacht wordt, etc etc -allemaal omdat zijn achterlijk geloof dat voorschrijft- dan komt die persoon bij mij niet aan de bak, al was hij de meest competente persoon ter wereld. Zo iemand kost gewoon klanten (behalve als men uitbater van een theehuis voor jihadi's is natuurlijk).
En die vrijheid heb ik als (potentiële) werkgever gewoon. Zo'n solicitant krijgt dan per brief een keurige afwijzing van mij waarin staat dat 'hij niet in het bedrijfsprofiel past' o.i.d. en dat de keuze op een andere kandidaat is gevallen.
Dan weten ze bij de sociale dienst ook meteen hoe de vork aan de steel zit wat die meneer betreft.
|