![]() |
India bouwt auto van 2.500 dollar
Citaat:
Let vooral op het pikante detail dat zij ook een Europees top merk willen overnemen en dus zeker niet zomaar de eerste de beste zijn, maar weldegelijk over de nodige kennis beschikken om een veilige auto te bouwen. Gaan we met de Chinese en Indiase voertuigen dezelfde weg op als 35 jaar geleden met de Japanse voertuigen. Eerst massaal alles afkeuren en daarna massaal mee gaan rondrijden. En ga ook even de reacties op HLN zelf lezen, ze geven je een beter inzicht in bepaalde mentaliteitsheersingen over deze voertuigen. |
Als ze er even lang over gaan doen als de Japanners om deftig uit een crash test te komen, dan wacht ik nog wel even. Ik denk dat Honda nog maar 15 jaar terug de eerste veilige wagens begon af te leveren...
|
Ik wacht nog ff tot de prijs ver genoeg zakt dat men mij betaald om een auto te kopen, moet kunnen.
|
Die Chinese auto's zijn een tijdje terug zelfs omwille van veiligheidsredenen weer van de Belgische markt gehaald, als ik me niet vergis. Dat belooft voor deze hier...
|
Citaat:
Honda is enkel met een paar nieuwe modellen terug gevlogen, maardat kwam omdat men hier de testen plots had verzwaart. En het waren dan nog modellen ontworpen en getekend door Europeanen. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo moeten zij een bocht van 75° kunnen nemen tegen topsnelheid, zonder met hun wielen van de grond te komen. Maar ook de Chinezen hebben reeds veel bijgeleerd en gaan binnenkort waarschijnlijk met goedkope voertuigen op de Europese markt komen die de testen wel hebben doorstaan. Vergeet ook niet dat er op dit ogenblik slechts één merk is dat met slechts twee modellen 5 sterren haald in de Europese veiligheidstesten. De meeste modellen komen niet verder dan 3 sterren en zijn dan nog stik duur ook. |
Citaat:
|
Als ze getest worden naar Westerse maatstaven, geen enkel probleem.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tata Motors Limited werd in 1945 opgericht en wist maar liefst 4 miljoen auto´s te verkopen, dit zonder ooit op de Europese of Amerikaanse markt te komen. Het zijn dus echt geen kleine jongens die hier bezig zijn. Maar mensen die reeds jaren verstand hebben van de autoindustrie. |
Ik heb geld genoeg voor een moffenbak, dus waarom zou om financiële redenen voor minder comfort kiezen?
|
Citaat:
http://www.euroncap.com/tests.aspx |
No way dat ik ooit een Chinese of Indische wagen zou kopen. De goedkope prijs is ten koste van de veiligheid en dat heb ik er echt niet voor over.
|
De veiligheid van die dingen laat meestal te wensen over (en is vergelijkbaar met onze eerste 'auto's'.)
Er is nog altijd een gat in de markt voor de auto die en snel kan rijden, en die een heel laag risico op verwondingen geeft bij een botsing voor de inzittenden en voor de geraakten. Een sponsen of watten auto zou bijvoorbeeld een goed idee zijn. Snelheid aanpassen bij regen, of sneeuw gebeurt dan meteen automatisch. :mrgreen: |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
Duitsers zijn niet onder de indruk, zij weten dat de meeste Europeanen kiezen voor statusmerken, ook al is de betrouwbaarheid en de prijs slecht.
|
Bestaat daar een +200PK-versie van? ;-)
|
Citaat:
Vooral deze categorie ![]() |
Citaat:
En geven zelfs toe dat ze niet echt veel veranderen aan de modellen en technische zaken van de gestolen modellen. En de drie door jou aangebrachte merken zijn nu juist drie merken die met het zelfde teken en ontwerpkantoor werken, dit om kosten te besparen. Het is dus helemaal geen toeval. |
Citaat:
want het model van een auto is nog altijd auteursrechterlijk beschermd. |
Citaat:
Heeft wel weinig uitstaans met een bocht van 75° aan topsnelheid;-) |
Citaat:
Had je zelfs kunnen zien op de foto's, trouwens er is niet geweten of zij hiervoor geen toelating hebben gekocht bij dat ontwerpkantoor. |
Citaat:
Want een voertuig dat met zijn wielen van de grond komt, betekend een groter gevaar voor de andere weggebruikers. |
Citaat:
![]() Zo ééntje? |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Een kwestie van royalties en aandeelhouders (en in feite had FIAT de lijn en vooral de achtervering reeds geleend van deze Alfa Romeo: ![]() |
Zijn ze reeds in europa te koop?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En Citaat:
Wat natuurlijk veel verklaard en wat de bangerikken wel de zekerheid geeft dat de voertuigen weldegelijk veilig zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Dacia en een Turkse fabriek produceerden ook de Renault 12: de Turkse was goed, de Roemeense de "slechtste auto vh jaar". De Turkse werd niet uitgevoerd (ik reed ermee in Turkije), de Roemeense wél. |
Citaat:
Ze moeten dus niet eens hard oppassen voor de copy-rechten |
Citaat:
peugeot106/CitroenC1/Toyota Aygo Citroen Berlingo-Peugeot Partner De monospaces CitroenC-8, Peugeot, Lancia, Fiat en nog enkele lookalikes komen uit dezelfde Portugese fabriek. (ik weet niet meer of de Ford en de VW ook uit die fabriek komen Mitsubishi 4X4 verkocht door Citroen en Fiat Opel Corsa en Fiat Grande Punto bijna identiek wijlen Smart for Four was een Mitsubishi Polo, Ibiza, Skoda, zelfde chassis de kleine Chevrolets zijn Hyundai Hyundai is hier begonnen met een lookalike van een Opel Kadett Saab en Opel zelfde chassis en motoren Een kleine Cadillac is een Opel Jaguar gebruikt een Fordchassis Lamborghini, Ferrarimotoren voor sommige modellen Bij de dieselmotoren is 't nog "erger"... BMW en Peugeot werken samen aan een kleine diesel. Fiat, Ford en Opel hebben voor sommige modellen een Peugeotdiesel, in andere een Fiatdiesel |
Citaat:
|
Citaat:
|
ze kunnen nog altijd doen zoals vw, als ze op de europese markt willen verkopen.
die maken ergens in zuid amerika een fox, waarbij de zuidamerikaanse versie spotgoedkoop en een rijdende grafkist is, terwijl hij samen gemaakt wordt met de duurdere en veiligere europese versie. |
Citaat:
De dag dat ze in China hun leven wat waard achten dan gaan de wagens ook daar veilig worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be