![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Een auto uit China of india tegen betaalbare prijs, zou jij er één kopen en er mee ri | |||
Zeker weten, een auto is toch maar een gebruiksvoorwerp |
![]() ![]() ![]() |
12 | 30,77% |
Misschien, als ze even goed als de bekende merken. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,64% |
Waarschijnlijk niet, want ik vertrouw die voertuigen niet. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,08% |
Nooit, want om een of andere reden stoten zij mij af |
![]() ![]() ![]() |
8 | 20,51% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let vooral op het pikante detail dat zij ook een Europees top merk willen overnemen en dus zeker niet zomaar de eerste de beste zijn, maar weldegelijk over de nodige kennis beschikken om een veilige auto te bouwen. Gaan we met de Chinese en Indiase voertuigen dezelfde weg op als 35 jaar geleden met de Japanse voertuigen. Eerst massaal alles afkeuren en daarna massaal mee gaan rondrijden. En ga ook even de reacties op HLN zelf lezen, ze geven je een beter inzicht in bepaalde mentaliteitsheersingen over deze voertuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze er even lang over gaan doen als de Japanners om deftig uit een crash test te komen, dan wacht ik nog wel even. Ik denk dat Honda nog maar 15 jaar terug de eerste veilige wagens begon af te leveren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Ik wacht nog ff tot de prijs ver genoeg zakt dat men mij betaald om een auto te kopen, moet kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Chinese auto's zijn een tijdje terug zelfs omwille van veiligheidsredenen weer van de Belgische markt gehaald, als ik me niet vergis. Dat belooft voor deze hier...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Honda is enkel met een paar nieuwe modellen terug gevlogen, maardat kwam omdat men hier de testen plots had verzwaart. En het waren dan nog modellen ontworpen en getekend door Europeanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo moeten zij een bocht van 75° kunnen nemen tegen topsnelheid, zonder met hun wielen van de grond te komen. Maar ook de Chinezen hebben reeds veel bijgeleerd en gaan binnenkort waarschijnlijk met goedkope voertuigen op de Europese markt komen die de testen wel hebben doorstaan. Vergeet ook niet dat er op dit ogenblik slechts één merk is dat met slechts twee modellen 5 sterren haald in de Europese veiligheidstesten. De meeste modellen komen niet verder dan 3 sterren en zijn dan nog stik duur ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In die tijd was de Citroën 2pk ook nog een goedgekeurde auto evenals de VW golf I en de Kever en de Fiat 500 en Fiat 126, welke het echt niet beter deden dan de Civic. Deze modellen haalden zelfs slechtere resultaten dan de Civic.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Als ze getest worden naar Westerse maatstaven, geen enkel probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tata Motors Limited werd in 1945 opgericht en wist maar liefst 4 miljoen auto´s te verkopen, dit zonder ooit op de Europese of Amerikaanse markt te komen. Het zijn dus echt geen kleine jongens die hier bezig zijn. Maar mensen die reeds jaren verstand hebben van de autoindustrie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb geld genoeg voor een moffenbak, dus waarom zou om financiële redenen voor minder comfort kiezen?
De Witte Pion Laatst gewijzigd door ZERO : 30 december 2007 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.euroncap.com/tests.aspx Laatst gewijzigd door filosoof : 30 december 2007 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() No way dat ik ooit een Chinese of Indische wagen zou kopen. De goedkope prijs is ten koste van de veiligheid en dat heb ik er echt niet voor over.
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De veiligheid van die dingen laat meestal te wensen over (en is vergelijkbaar met onze eerste 'auto's'.)
Er is nog altijd een gat in de markt voor de auto die en snel kan rijden, en die een heel laag risico op verwondingen geeft bij een botsing voor de inzittenden en voor de geraakten. Een sponsen of watten auto zou bijvoorbeeld een goed idee zijn. Snelheid aanpassen bij regen, of sneeuw gebeurt dan meteen automatisch. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 december 2007 om 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 30 december 2007 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Duitsers zijn niet onder de indruk, zij weten dat de meeste Europeanen kiezen voor statusmerken, ook al is de betrouwbaarheid en de prijs slecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaat daar een +200PK-versie van?
![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 30 december 2007 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral deze categorie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geven zelfs toe dat ze niet echt veel veranderen aan de modellen en technische zaken van de gestolen modellen. En de drie door jou aangebrachte merken zijn nu juist drie merken die met het zelfde teken en ontwerpkantoor werken, dit om kosten te besparen. Het is dus helemaal geen toeval. Laatst gewijzigd door Jantje : 30 december 2007 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
want het model van een auto is nog altijd auteursrechterlijk beschermd.
![]() |