Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Een auto uit China of india tegen betaalbare prijs, zou jij er één kopen en er mee ri
Zeker weten, een auto is toch maar een gebruiksvoorwerp 12 30,77%
Misschien, als ze even goed als de bekende merken. 10 25,64%
Waarschijnlijk niet, want ik vertrouw die voertuigen niet. 9 23,08%
Nooit, want om een of andere reden stoten zij mij af 8 20,51%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2007, 13:43   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard India bouwt auto van 2.500 dollar

Citaat:
India bouwt auto van 2.500 dollar

De Chinese BYD F1: voor 3.000 dollar

Het Chinese BYD liet onlangs de wereld versteld staan met zijn Toyota Aygo-kloon die voor drieduizend dollar aan de man kan worden gebracht. Het Indiase Tata gaat doet nog een beetje straffer met een auto die voor 2.500 dollar (1.736 euro) wordt verkocht.

Tata toont volgende maand op de Auto Expo in New Delhi de goedkoopste auto in de wereld. Dat weet het persbureau Reuters te melden. Aan de auto hangt een prijskaartje van 2.500 dollar. In de loop van 2008 komt die op de markt.Aan de stunt van Tata hangt een risico: als de prijs van grondstoffen omhoog gaat, kan de auto duurder worden en wellicht toch meer in de buurt van de 3.000 euro gaan kosten.

Pikant detail: de Indiase gigant Tata wordt ook genoemd als mogelijke nieuwe eigenaar van Jaguar en Land Rover. Die merken zijn door Ford in de etalage gezet en naar verluidt heeft het bedrijf 2,05 miljard dollar (1,42 miljard euro) geboden voor beide premium-merken. In het eerste kwartaal van 2008 moet die deal rond zijn. (autoweek.nl/jvr)
http://www.hln.be/hln/nl/940/Autonie...0-dollar.dhtml
Let vooral op het pikante detail dat zij ook een Europees top merk willen overnemen en dus zeker niet zomaar de eerste de beste zijn, maar weldegelijk over de nodige kennis beschikken om een veilige auto te bouwen.
Gaan we met de Chinese en Indiase voertuigen dezelfde weg op als 35 jaar geleden met de Japanse voertuigen.
Eerst massaal alles afkeuren en daarna massaal mee gaan rondrijden.

En ga ook even de reacties op HLN zelf lezen, ze geven je een beter inzicht in bepaalde mentaliteitsheersingen over deze voertuigen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 13:45   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Als ze er even lang over gaan doen als de Japanners om deftig uit een crash test te komen, dan wacht ik nog wel even. Ik denk dat Honda nog maar 15 jaar terug de eerste veilige wagens begon af te leveren...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 13:49   #3
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Ik wacht nog ff tot de prijs ver genoeg zakt dat men mij betaald om een auto te kopen, moet kunnen.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 13:49   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die Chinese auto's zijn een tijdje terug zelfs omwille van veiligheidsredenen weer van de Belgische markt gehaald, als ik me niet vergis. Dat belooft voor deze hier...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 13:58   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als ze er even lang over gaan doen als de Japanners om deftig uit een crash test te komen, dan wacht ik nog wel even. Ik denk dat Honda nog maar 15 jaar terug de eerste veilige wagens begon af te leveren...
De Honda Civic was tijdens mijn legerjaren zelfs een hype en dat is reeds meer dan 30 jaar geleden.

Honda is enkel met een paar nieuwe modellen terug gevlogen, maardat kwam omdat men hier de testen plots had verzwaart.
En het waren dan nog modellen ontworpen en getekend door Europeanen.
Oud 30 december 2007, 14:01   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Honda Civic was tijdens mijn legerjaren zelfs een hype en dat is reeds meer dan 30 jaar geleden.
Mijn vader heeft een stuk of 4 honda civic's gehad maar die kwamen allen uit de crash tests als conservenblikjes. Gelukkig was mijn vader een goed chauffeur

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 14:03   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Die Chinese auto's zijn een tijdje terug zelfs omwille van veiligheidredenen weer van de Belgische markt gehaald, als ik me niet vergis. Dat belooft voor deze hier...
Idd, maar die testen grenzen dan ook aan het absurde.
Zo moeten zij een bocht van 75° kunnen nemen tegen topsnelheid, zonder met hun wielen van de grond te komen.
Maar ook de Chinezen hebben reeds veel bijgeleerd en gaan binnenkort waarschijnlijk met goedkope voertuigen op de Europese markt komen die de testen wel hebben doorstaan.

Vergeet ook niet dat er op dit ogenblik slechts één merk is dat met slechts twee modellen 5 sterren haald in de Europese veiligheidstesten.
De meeste modellen komen niet verder dan 3 sterren en zijn dan nog stik duur ook.
Oud 30 december 2007, 14:09   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Mijn vader heeft een stuk of 4 honda civic's gehad maar die kwamen allen uit de crash tests als conservenblikjes. Gelukkig was mijn vader een goed chauffeur
In die tijd was de Citroën 2pk ook nog een goedgekeurde auto evenals de VW golf I en de Kever en de Fiat 500 en Fiat 126, welke het echt niet beter deden dan de Civic. Deze modellen haalden zelfs slechtere resultaten dan de Civic.
Oud 30 december 2007, 14:26   #9
Aeternitas
Banneling

Aeternitas's schermafbeelding

Standaard

Als ze getest worden naar Westerse maatstaven, geen enkel probleem.
Aeternitas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 14:35   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Die Chinese auto's zijn een tijdje terug zelfs omwille van veiligheidsredenen weer van de Belgische markt gehaald, als ik me niet vergis. Dat belooft voor deze hier...
Citaat:
Tata
Alle foto's van Tata

Zoek binnen Yahoo! Auto Kies uw favoriete automerk uit de lijst: Alfa Romeo Alpina Aston Martin Audi BMW Bentley Bertone Brilliance Bugatti Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Corvette Dacia Daihatsu Daimler Dodge Ferrari Fiat Ford Holden Honda Hummer Hyundai Infiniti Irmscher Jaguar Jeep Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Laraki Lexus Lincoln Lotus MG MINI Marcos Maserati Maybach Mazda Mercedes Mitsubishi Morgan Nissan Opel Orca Pagani Peugeot Pininfarina Pontiac Porsche Renault Rinspeed Rover SEAT Saab Saturn Skoda Smart Spyker Ssangyong Subaru Suzuki Tata Toyota Volkswagen Volvo
Meest recente foto's

Alle foto's van Tata if(window.yzq_d==null)window.yzq_d=new Object();window.yzq_d['rIPmodmSs_E-']='&U=127q33d7j%2fN%3drIPmodmSs_E-%2fC%3d-1%2fD%3dOEM%2fB%3d-1';
Tata Recent nieuws

Tata Elegante Concept: geschikt voor Europa (Autowereld.com)
Tata heeft in Genève de conceptcar Elegante onthuld. De Indiase autofabrikant geeft met deze conceptcar de toekomstige designrichting van Tata aan. Volgens de fabrikant is de conceptcar zo ontwikkeld dat deze voldoet aan de Europese ...
http://nl.cars.yahoo.com/merken/tata/index.html
Citaat:
Europese veiligheidseisen
Zoals gezegd is de auto ontwikkeld om ook te voldoen aan de Europese veiligheidseisen. Daarmee geeft Tata al aan dat de auto heel goed in Europa op de markt zou kunnen komen. Als tegenhanger van de Dacia Logan bijvoorbeeld?
http://nl.cars.yahoo.com/20032007/4/...-europa-0.html
Tata Motors Limited werd in 1945 opgericht en wist maar liefst 4 miljoen auto´s te verkopen, dit zonder ooit op de Europese of Amerikaanse markt te komen.
Het zijn dus echt geen kleine jongens die hier bezig zijn. Maar mensen die reeds jaren verstand hebben van de autoindustrie.
Oud 30 december 2007, 14:42   #11
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geld genoeg voor een moffenbak, dus waarom zou om financiële redenen voor minder comfort kiezen?

Laatst gewijzigd door ZERO : 30 december 2007 om 14:43.
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 14:43   #12
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, maar die testen grenzen dan ook aan het absurde.
Zo moeten zij een bocht van 75° kunnen nemen tegen topsnelheid, zonder met hun wielen van de grond te komen.
Maar ook de Chinezen hebben reeds veel bijgeleerd en gaan binnenkort waarschijnlijk met goedkope voertuigen op de Europese markt komen die de testen wel hebben doorstaan.

Vergeet ook niet dat er op dit ogenblik slechts één merk is dat met slechts twee modellen 5 sterren haalt in de Europese veiligheidstesten.
De meeste modellen komen niet verder dan 3 sterren en zijn dan nog stik duur ook.
Bronnen?

http://www.euroncap.com/tests.aspx

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 december 2007 om 14:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 14:46   #13
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

No way dat ik ooit een Chinese of Indische wagen zou kopen. De goedkope prijs is ten koste van de veiligheid en dat heb ik er echt niet voor over.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 14:46   #14
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De veiligheid van die dingen laat meestal te wensen over (en is vergelijkbaar met onze eerste 'auto's'.)
Er is nog altijd een gat in de markt voor de auto die en snel kan rijden, en die een heel laag risico op verwondingen geeft bij een botsing voor de inzittenden en voor de geraakten.
Een sponsen of watten auto zou bijvoorbeeld een goed idee zijn. Snelheid aanpassen bij regen, of sneeuw gebeurt dan meteen automatisch.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 december 2007 om 14:48.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 14:48   #15
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/940/Autonie...0-dollar.dhtml
Let vooral op het pikante detail dat zij ook een Europees top merk willen overnemen en dus zeker niet zomaar de eerste de beste zijn, maar weldegelijk over de nodige kennis beschikken om een veilige auto te bouwen.
Gaan we met de Chinese en Indiase voertuigen dezelfde weg op als 35 jaar geleden met de Japanse voertuigen.
Eerst massaal alles afkeuren en daarna massaal mee gaan rondrijden.

En ga ook even de reacties op HLN zelf lezen, ze geven je een beter inzicht in bepaalde mentaliteitsheersingen over deze voertuigen.
Lijkt wel véél op een Toyota Aygo/CitroenC1, Peugeot..: alle drie samen om 't beter te zien:

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 december 2007 om 14:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 14:48   #16
Another Jack
Banneling

Standaard

Duitsers zijn niet onder de indruk, zij weten dat de meeste Europeanen kiezen voor statusmerken, ook al is de betrouwbaarheid en de prijs slecht.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 14:50   #17
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Bestaat daar een +200PK-versie van?

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 30 december 2007 om 14:50.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 14:51   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je resultaten over het algemeen al eens goed bekeken.
Vooral deze categorie Pedestrian.
Oud 30 december 2007, 14:56   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Lijkt wel véél op een Toyota Aygo/CitroenC1, Peugeot..: alle drie samen om 't beter te zien:

Als je via de links hun site gaat lezen, zal je dan ook vaststellen dat ze het zelfs niet ontkennen, maar openlijk toegeven dat zij niet verlegen zijn om inspiratie en technische ervaringen van andere merken te stelen.
En geven zelfs toe dat ze niet echt veel veranderen aan de modellen en technische zaken van de gestolen modellen.

En de drie door jou aangebrachte merken zijn nu juist drie merken die met het zelfde teken en ontwerpkantoor werken, dit om kosten te besparen.

Het is dus helemaal geen toeval.

Laatst gewijzigd door Jantje : 30 december 2007 om 14:59.
Oud 30 december 2007, 14:58   #20
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je via de links hun site gaat lezen, zal je dan ook vaststellen dat ze het zelfs niet ontkennen, maar openlijk toegeven dat zij niet verlegen zijn om inspiratie en technische ervaringen van andere merken te stelen.
En geven zelfs toe dat ze niet echt veel veranderen aan de modellen en technische zaken van de gestolen modellen.
In dat geval zullen ze niet zo gemakkellijk op de EU-markt verschijnen,
want het model van een auto is nog altijd auteursrechterlijk beschermd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be