Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Leterme is al twee poten van zijn stoel kwijt... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116321)

brother paul 18 december 2008 16:07

Leterme is al twee poten van zijn stoel kwijt...

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...120344-438.art

gomer 18 december 2008 16:11

Dat die tjeef nog premier mag zijn. :twisted:

E. Gidius 18 december 2008 16:15

Het lot van de Vlaming die, in plaats van zoals beloofd de Vlaamse belangen te promoten, de Franse agenda van het Belgisch establishment gaat uitvoeren en daarvoor een grotere leugenaar moest worden dan Verhofstadt. Moge zijn lot afschrikwekkend genoeg zijn om eventuele opvolgers te ontmoedigen.

gomer 18 december 2008 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 3866851)
Het lot van de Vlaming die, in plaats van zoals beloofd de Vlaamse belangen te promoten, de Franse agenda van het Belgisch establishment gaat uitvoeren en daarvoor een grotere leugenaar moest worden dan Verhofstafd. Moge zijn lot afschrikwekkend genoeg zijn om eventuele opvolgers te ontmoedigen.

amen :lol:

I amsterdam 18 december 2008 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 3866851)
Het lot van de Vlaming die, in plaats van zoals beloofd de Vlaamse belangen te promoten, de Franse agenda van het Belgisch establishment gaat uitvoeren en daarvoor een grotere leugenaar moest worden dan Verhofstadt. Moge zijn lot afschrikwekkend genoeg zijn om eventuele opvolgers te ontmoedigen.

Daarom is het nu de hoogste tijd dat een Franstalige de volgende regering gaat leiden ,want als Peeters het doet komt ook hij ten val.
U ziet dat ik er vanuit ga dat de regering vandaag valt en dat we volgend jaar
een andere regering krijgen ,in welke hoedanigheid en voor hoe lang zou ik niet weten.

gomer 18 december 2008 16:25

Bravo voor yves. Hij neemt ontslag. Hoop ik toch. :-D Scheiding der machten is heilig.

Seg schat 18 december 2008 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gomer (Bericht 3866866)
Bravo voor yves. Hij neemt ontslag. Hoop ik toch. :-D Scheiding der machten is heilig.

Aan het gezicht van Linde De Win van Villa Politica te zien wel... Ze kreeg net een orgasme...

E. Gidius 18 december 2008 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat (Bericht 3866901)
Aan het gezicht van Linde De Win van Villa Politica te zien wel... Ze kreeg net een orgasme...

Leterme heeft sinds januari 2008 iedereen die hem nu had kunnen verdedigen weggeschopt. Er is dus niemand meer om hem te verdedigen. No mercy.

Vette Pois(s)on 18 december 2008 17:02

Hij heeft gekozen voor staatsmanschap (wat dat ook moge betekenen) en dit is het resultaat.
Hopelijk trekt hij Vlaanderen nu niet nog meer de dieperik in.

Geert C 18 december 2008 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3866959)
Hij heeft gekozen voor staatsmanschap (wat dat ook moge betekenen) en dit is het resultaat.
Hopelijk trekt hij Vlaanderen nu niet nog meer de dieperik in.

De scheiding der machten schenden is staatsmanschap? 8O

Neen, uiteindelijk was Leterme een politicus waarvan men dacht dat het een hoogvlieger was maar die uiteindelijk een "low flyer supported by occasional gusts of wind" bleek te zijn, zoals Sir Humphrey dat zo mooi verwoordde. :-)

Burkide 18 december 2008 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3866862)
Daarom is het nu de hoogste tijd dat een Franstalige de volgende regering gaat leiden ,

Ik zie het nog niet gebeuren. Het duo MR-Ecolo zal dat nooit aan iemand van het duo PS-cdH gunnen en omgekeerd. Dan hebben ze liever dat een Nederlandstalige de hete kastanjes uit het vuur haalt; en dan kunnen ze ondertussen nog eens in een of ander debat klagen dat het toch eens tijd wordt dat het niet weer een flamand is.

Maar vraag me niet wié die flamand deze keer zou kunnen zijn. Ze lijden daar bij de CD&V aan een groot personeelstekort.

Ik moet wel toegeven dat ik een half jaar geleden niet had kunnen voorspellen dat deze regering misschien zou kunnen vallen door iets wat niet (openlijk) communautair is.

Geert C 18 december 2008 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3866985)
Maar vraag me niet wié die flamand deze keer zou kunnen zijn. Ze lijden daar bij de CD&V aan een groot personeelstekort.

Ik gok op Verhofstadt, met een nieuwe interimregering tot er vervroegde verkiezingen plaatsvinden (in februari of in juni).

Vette Pois(s)on 18 december 2008 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3866967)

Neen, uiteindelijk was Leterme een politicus waarvan men dacht dat het een hoogvlieger was maar die uiteindelijk een "low flyer supported by occasional gusts of wind" bleek te zijn, zoals Sir Humphrey dat zo mooi verwoordde. :-)

Inderdaad, dat vroeg ik me nu ook af en nog meer hoe ziet die staat er dan uit?

Er was al veel verraad gepleegd en nu raakt het bobiijntje stillekes op.

Van mijn part mogen nu alle lijken uit de kast vallen, dit zowel voor CD&V als alle andere partijen.
Het is nu toch om zeep.

E. Gidius 18 december 2008 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3866967)

Nee, alles doen wat het Franco-Belgisch establishment nodig vindt, hoe smerig ook: dat is staatsmanschap.

Citaat:

Leterme heeft zo hard als hij kon geprobeerd door het stof te kruipen voor zijn meesters, maar was daar helaas niet zo handig in als Guy. Dus wordt hij nu gedumpt.

Vette Pois(s)on 18 december 2008 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3866993)
Ik gok op Verhofstadt, met een nieuwe interimregering tot er vervroegde verkiezingen plaatsvinden (in februari of in juni).

Ik denk dat u juist gokt.

Afgestraft bij de vorige verkiezing, maar nu binnengehaald (waarschijnlijk) als de grote redder.

azert 18 december 2008 17:19

Flahaut staat anders op de VRT met De Win wel heel goed NL te spreken.

azert 18 december 2008 17:20

De Win feliciteert FLahaut met zijn NL.

fabianen 18 december 2008 17:20

Laten we 'weer'heerlijk voor dezelfden stemmen bij de volgende verkiezingen.:-D

omaplop 18 december 2008 17:21

Dat alle Vlamingen nu eens echt weigeren en een franstalige zich laten verbranden.

Maar wedden dat die weigeren???

Niemand die nu de scepter overneemt kan de boel oplossen tenzij ze alle problemen voor zich uitschuiven tot die ontploft!!

Burkide 18 december 2008 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3867017)
Flahaut staat anders op de VRT met De Win wel heel goed NL te spreken.

Wat heeft dat nu in hemelsnaam met dit onderwerp te maken?

Ik heb die uitzending nog niet opgezet, maar ik weet inderdaad dat Flahaut vrij goed Nederlands spreekt. Maar de kans dat hij de "reddende engel" zal zijn van het Belgische establishment, lijkt me momenteel klein.

Burkide 18 december 2008 17:23

Citaat:

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, zeker nu ik lees dat er geruchten gaan dat ook Reynders en Vandeurzen zouden ontslag nemen. Dat betekent niet dat beiden meteen van het politieke toneel zullen verdwijnen (zeker Reynders niet), maar maakt de kans wel nog kleiner dat zij het van Leterme zullen overnemen.

fransV 18 december 2008 17:24

laagvlieger

Citaat:

Een andere laagvlieger die al eens weggestemd is . In Wallonie zullen ze lachen en Albert zal hem ook verwelkomen .Voor Vlaanderen een even grote ramp als Leterme . Na pinocchio 1, volgde 2 en nu dus pinocchio 3 .

azert 18 december 2008 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3867027)
Wat heeft dat nu in hemelsnaam met dit onderwerp te maken?

Ik heb die uitzending nog niet opgezet, maar ik weet inderdaad dat Flahaut vrij goed Nederlands spreekt. Maar de kans dat hij de "reddende engel" zal zijn van het Belgische establishment, lijkt me momenteel klein.

Ik was aangenaam verrast en De Win blijkbaar ook want mijn letters waren nog niet koud of De Win zei: u spreekt overigens heel goed NL, u zou ons meer interviews moeten geven.
VL heeft altijd gedacht dat de Walen er niets van bakken; maar ontdekken nu alsmaar meer kwaliteiten bij de Walen (Leterme is een Vlaamse knoeier hé).

Burkide 18 december 2008 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3867035)
Ik was aangenaam verrast en De Win blijkbaar ook want mijn letters waren nog niet koud of De Win zei: u spreekt overigens heel goed NL, u zou ons meer interviews moeten geven.
VL heeft altijd gedacht dat de Walen er niets van bakken; maar ontdekken nu alsmaar meer kwaliteiten bij de Walen (Leterme is een Vlaamse knoeier hé).

Ik "zeg" het maar eens luidop, aangezien je het de eerste keer niet begrepen hebt:

WAT IS DE RELEVANTIE?

azert 18 december 2008 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3867042)
Ik "zeg" het maar eens luidop, aangezien je het de eerste keer niet begrepen hebt:

WAT IS DE RELEVANTIE?

Ik wilde het even laten weten.

Vette Pois(s)on 18 december 2008 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3867035)

Als Michel Daerden nu ook nog wat komt vertellen in het Nederlands is het land gered.

azert 18 december 2008 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3867046)
Als Michel Daerden nu ook nog wat komt vertellen in het Nederlands is het land gered.

Heeft hij zondag gedaan in de 7de dag.
Van veel mindere kwaliteit dan Flahaut, die duidelijk in het NL denkt en geen vertaalde zinnen produceert.

Burkide 18 december 2008 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3867045)
Ik wilde het even laten weten.

Je bericht was m.a.w. irrelevant.

Ik houd van broccoli. Ik wou dat gewoon eens laten weten.

Vette Pois(s)on 18 december 2008 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3867050)
Heeft hij zondag gedaan in de 7de dag.
Van veel mindere kwaliteit dan Flahaut, die duidelijk in het NL denkt en geen vertaalde zinnen produceert.

Uw komische noot is een waar plezier in deze tijden.

azert 18 december 2008 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3867051)
Je bericht was m.a.w. irrelevant.

Ik houd van broccoli. Ik wou dat gewoon eens laten weten.

Flahaut staat dichter bij de politiek dan broccoli (overigens zeer gezond).

De VL zeggen altijd: de premier moet VL zijn want er zijn geen FR die genoeg NL kennen.
Flahaut leek toch vrij goed tweetalig.

Seg schat 18 december 2008 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3867065)

De VL zeggen altijd: de premier moet VL zijn want er zijn geen FR die genoeg NL kennen.
Flahaut leek toch vrij goed tweetalig.

Inderdaad, die biljartbol ziet er echt gezond uit.

Burkide 18 december 2008 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3867065)

Ok dan. Martens was premier van 1979 tot 1992, met een interval van een paar maanden in 1981.
Voil�*. Dat was even relevant als jouw bericht over Flahaut, want het is even ver verwijderd van dit onderwerp.

brother paul 18 december 2008 17:35

volgens mij is Leterme een westvlaamse steenezel, dus ezels zijn koppig, hij is nog altijd niet overtuigd van zijn 'geklungel' Nu moeten ze hem nog uit zijn trance krijgen.
Het enige wat hij denkt is: gvd hoe gaat dat nu met mijn wedde, ik heb geen ander werk.

en misschien kan Flahaut wat broccoli eten en proberen dan Engels te spreken. In een pub zou hij niet misstaan

FDM 18 december 2008 17:37

( de journalisten gaan weer laanngge dagen tegemoet )

azert 18 december 2008 17:44

De FRanstaligen moeten zich een bult lachen.
800.000 VL die zo'n zwakke leider gekozen hebben.

brother paul 18 december 2008 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3867093)

ze hebben het ons gezegd, die gast is niet te doen, en wij maar denken dat zij tegen de vlamingen waren, het is waarlijk yves die het probleem was

lollysticky 18 december 2008 18:14

Citaat:

moet ik u eraan herinneren dat de franstaligen zich krampachtig vastklampen aan deze zwakke leider (ik ben geen van de 800.000 btw :P) ? hoe noemt men die mensen dan? Uber-zwakken?

uw pogingen om de vlaming in het algemeen als 'een zwak egoïstisch persoon' en de franstalige als 'moreel en taalkundig superieur persoon' voor te stellen blijven gewoon zielig :/

Max van Dietschland 18 december 2008 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 3866912)
Leterme heeft sinds januari 2008 iedereen die hem nu had kunnen verdedigen weggeschopt. Er is dus niemand meer om hem te verdedigen. No mercy.

Wat de staatshervorming, BHV, het gegeven woord betreft inderdaad. Wat Fortis betreft, vraag maar eens aan het personeel van Fortis, wat zij hiervan vinden.

HAMC 18 december 2008 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 3867020)
Laten we 'weer'heerlijk voor dezelfden stemmen bij de volgende verkiezingen.:-D

En zeker niet voor het VB want je kan er toch niets aan veranderen...

HAMC 18 december 2008 18:28

Citaat:

Het lachen vergaat u misschien nog naargelang waarop deze 800.000 Vlamingen de volgende verkiezingen zullen stemmen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be