![]() |
Hart voor België
Zo zou het eigenlijk er moeten uitzien...
En eventueel een opschrift erbij...Verzin ze maar. ![]() |
hik.
|
Citaat:
|
Of deze kan ook;
Een hartaanval voor België ![]() |
Of misschien deze!
(u mag ze rustig ctrl-c) ![]() |
Al die belachelijke belgische propaganda op het web verdient wat tegenwind.
Ze plaatsen geen argumenten maar emoties. |
Ik ben liever hard voor België. Wat heeft België voor ons Vlamingen ooit gedaan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik vraag mij af welke invloed deze idd volledig Belgisch vermolmde gedachten van deze heren invloed hebben gehad op zijn keuze ... hij had Eyskens daar nog bij moeten vragen :-) |
Citaat:
nagels met koppen. |
Citaat:
|
Citaat:
La Belgique sera latine ou elle ne sera pas. :-D |
Citaat:
|
Citaat:
We mogen blij zijn dat we er belastingen aan mogen betalen zodat het zou kunnen blijven pronken met z'n Bruxelles = capitale de l'optimisme, z'n lidmaatschap van la Francophonie, z'n wit-rode plaques de matricule, z'n démocratie équlibrée, z'n aftandse monarchie en z'n pacificatie-model van m'n botten. Het leert ons wat tolérance is, négocier, en solidarité. En het zorgt er in z'n oneindige goedheid voor dat we niet in een nóg kleiner landje leven. Je zou je voor minder aan bier te pletter zuipen, frieten en pralines en Luikse wafels vreten tot je d'r in stikt, en uit volle borst met Sandra Kim de Brabanconne meezingen (liefst in 't Frans, want da's ten minste een táál). "Touche pas �* mon pays!" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
whoeeeeeeee. dan nog liever Hollander dan frankofone gatlikker. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook Eyskens niet. |
manipulation du peuple :cheer:
|
Citaat:
Jawel hoor... En liefst nog samen met de nederlandse limburgers een lekker groot, economisch sterk en natuurkundig mooi Vlaamse deelstaat binnen Nederland worden! Oeps.. natte droom :p :lol: |
Citaat:
Maar ik voeg daar wel aan toe dat Vlaanderen vandaag een economisch sterke regio is. België is een blok aan ons been, maar we moeten intellectueel eerlijk blijven. Zo slecht leven is het hier niet, het kan gewoon nog een stuk beter met de staatsstructuren. |
Citaat:
|
Citaat:
Ooit pikken we hem terug in. |
Citaat:
|
Citaat:
We kunnen Eyskens hoogstens betichten van schuldig verzuim, omdat hij te weinig ondernomen heeft om de verloedering van wat ooit wérkelijk de mooiste stad van de Zuidelijke Nederlanden was een dwingend halt toe te roepen. Ik woon nu lang genoeg in het Hoofdstedelijk Gewest om begrip op te kunnen brengen voor die Vlamingen die deze stad (hopelijk slechts tijdelijk) zo beu zijn dat ze ervoor kiezen élders hun geluk te zoeken. Er zijn trouwens ook heel wat Franstalige Belgen die de stad de rug toekeerden (en dat blijven doen). Ik vind het natuurlijk ook wel jammer dat ik hier op straat niet meer en vaker Nederlands in al zijn verschijningsvormen kan horen. Gisteren had ik een beetje meer geluk. Op de bus naar het centrum zaten twee broertjes, en die waren zich nogal luidruchtig aan het vermaken met plagerijtjes en worstelpartijtjes. Je kon de geërgerde reizigers zo zien denken: "Ho, ils sont quand-même bruyants, ces Maghrébins!" (want ja, het was wel erg duidelijk dat die kereltjes 'gene van bij ons' waren). Ik was wellicht de énige in de hele bus die beide broertjes zonder moeite kon begrijpen: ze waren namelijk aan het grappen en grollen in het schoon Verkavelings-Brabants. En ze deden dat met een verve en een virtuositeit die ik maar al te goed (her)kende. :-) |
Citaat:
|
de stad brussel heeft enorm veel potentieel, maar dan moeten wel de potentaatjes opzouten. Toen ik daar vorig jaar rondliep zag ik dingen die in een Nederlandse stad ondenkbaar zijn. Ntuurlijk zijn Nederlandse steden ook steden, met hun nadelen, maar hier zie je duidelijk een sausje verloedering dat in een NL-VL confederatie effectief bestreden zou kunnen worden (met veel geld, heel veel geld) wat Brussel een bruisende en rechtmatige hoofdstad van de lage landen zou maken. Nu is het een beetje armoe, vergane glorie en urinelucht.
|
Citaat:
|
België: een sterk merk!
Citaat:
Vermijd Belgische kledij in Egypte |
Citaat:
En dan is er ook nog 'dynamiet'. Letterlijk én figuurlijk. Dat je er een sausje verloedering meent te zien, is wellicht een understatement. De oorspronkelijke stad is grondig vernietigd, en is zichzelf aan het her-uitvinden, zo goed en zo kwaad als dat gaat. Ik hoop dat Brussel ooit weer een open, tolerante en kosmopolitisch ingestelde stad wordt, met een stralende 'Leitkultur', een soort Amsterdam aan de Zenne, maar dat zal wellicht een utopie blijven. Ik vrees dat het navelstaarderdom hier net iets te sterk staat. Voor avontuurlijk ingestelde mensen is het alleszins wél een boeiend samenraapsel van biotopen die met haken en ogen aan elkaar vasthangen. Ja ja, Bruxelles. La Capitale de l'Optimisme. Hoe wanhopig moet ge niet zijn om met zoiets af te komen? :lol: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be