![]() |
Wordt Roeland Raes nu uit de partij gezet?
"Wordt Roeland Raes nu uit de partij gezet?
Na de veroordeling in eerste aanleg van Roeland Raes zei Filip Dewinter de uitspraak in beroep af te wachten om te zien of het VB Raes als partijlid zou moeten buitenzetten. Gisteren is Roeland Raes in hoger beroep opnieuw veroordeeld voor zijn negationistische uitspraken. Wordt Roeland Raes nu uit het VB gezet? .... Het is huidig VB-voorzitter Bruno Valkeniers die dat moet doen. Valkeniers verklaarde eerder dat bij het VB geen plaats is voor “nazisten”, en het zal hem ongetwijfeld bekend zijn dat het VB mee de wet tegen het negationisme goedkeurde. ...." http://aff.skynetblogs.be/archive/20...-vb-gezet.html Het is natuurlijk lastig kronkelen voor de partij. Enerzijds doen ze zo hun best om salonfähig over te komen; anderzijds kunnen de kopstukken binnen de partij moeilijk hun ideologie afzweren. |
Ik vind het schandalig dat ie veroordeeld is voor zijn (compleet idiote) mening
|
Citaat:
|
Citaat:
De vraag is; is er plaats voor een negationist in het VB? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het interesseert me wel. En ik mag er me ook een mening over vormen; en deze daarenboven nog uiten ook. |
Citaat:
Gelukkig mag jij jouw mening nog wel zeggen he, Artisjok.. |
Citaat:
|
Voor het Vlaams Belang is het een tweesnijdend zwaard.
|
Citaat:
|
Ah ok, dus het gaat je alleen om de partij?
Toch nog relevant dus. |
Citaat:
|
Neen, Roeland Raes wordt nu niet uit de partij gezet.
Roeland Raes mag lid blijven van VB Het partijbestuur van Vlaams Belang heeft enkele weken geleden beslist dat oud-ondervoorzitter en ex-senator Roeland Raes lid kan blijven van de partij, ondanks zijn veroordeling in september vorig jaar door het Brussels hof van beroep wegens negationisme. Voorzitter Bruno Valkeniers bevestigde vandaag een bericht in die zin op de site Apache. http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-van-VB.dhtml Ze hebben er wel lang over moeten nadenken. |
Citaat:
Al maar goed dat zo'n types als Artisjok het nog niet voor het zeggen hebben. |
Citaat:
Na de veroordeling in eerste aanleg van Roeland Raes zei Filip Dewinter de uitspraak in beroep af te wachten om te zien of het VB Raes als partijlid zou moeten buitenzetten. Gisteren is Roeland Raes in hoger beroep opnieuw veroordeeld voor zijn negationistische uitspraken. Wordt Roeland Raes nu uit het VB gezet? .... Het is huidig VB-voorzitter Bruno Valkeniers die dat moet doen. Valkeniers verklaarde eerder dat bij het VB geen plaats is voor “nazisten”, en het zal hem ongetwijfeld bekend zijn dat het VB mee de wet tegen het negationisme goedkeurde. ...." http://aff.skynetblogs.be/archive/20...-vb-gezet.html Het is natuurlijk lastig kronkelen voor de partij. Enerzijds doen ze zo hun best om salonfähig over te komen; anderzijds kunnen de kopstukken binnen de partij moeilijk hun ideologie afzweren. |
.
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Ja, whatever ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten eerste: laten we wel wezen. U gebruikt het woord negationisme maar dat is een vlag die héél véél ladingen dekt. I.e. de noemer dekt zowel het compleet ontkennen van jodenvervolging als bvb twijfels hebben of er nu wel 6 miljoen gestorven zijn. Het eerste lijkt mij met de mij bekende feiten een absurde stelling. Het tweede vind ik eigenlijk eerder een rationele overtuiging. I.e. het lijkt mij alleszins alles behalve uitgesloten dat er bvb een overschatting van het aantal slachtoffers is. Zonder meer info over de precieze uitspraken is het aldus erg moeilijk om te zeggen of ik meneer Raes moet inschatten als een die-hard neo-nazi, een onevenwichtig man of simpelweg iemand die kritische vragen stelt bij het officiële holocaust verhaal. Voor mij is het onmogelijk terzake een uitspraak te doen zonder meer over bovenstaande te weten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gerecht deed daarover een uitspraak. Nu was het de beurt van het VB-partijbestuur om een uitspraak te doen. De uitspraak is : Roeland Raes mag blijven. Erg rechtlijnig is het VB-bestuur niet; want : "Na de veroordeling in eerste aanleg van Roeland Raes zei Filip Dewinter de uitspraak in beroep af te wachten om te zien of het VB Raes als partijlid zou moeten buitenzetten." en BIJ HET VB IS ER GEEN PLAATS VOOR... http://aff.skynetblogs.be/archive/20...aats-voor.html |
Voor sommigen kan het niet koosjer genoeg zijn.
|
Citaat:
Spijtig voor jou dat je blijkbaar niet zo bent. Ik kan alleen maar voor je hopen dat je verstandige mensen jouw mening laat bepalen. |
De uitspraken die Filip Dewinter onlangs in Israël gedaan heeft over Gaza en de Westelijke Jordaanoever zijn véél negationistischer dan die die Roeland Raes gedaan heeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vul aan met wat jij wegliet : Nu was het de beurt van het VB-partijbestuur om een uitspraak te doen. |
Citaat:
Inderdaad. Het is trouwens opvallend hoe weinig ruchtbaarheid aan dat bezoek werd gegeven, gelet op een aantal zaken. Het journaille heeft haar werk weer eens niet goed gedaan. |
Citaat:
Faurisson is crapuul, Garaudy een idioot. De twee andere (Rassinier en Thion) ken ik niet en wil ik zelfs niet kennen. |
Citaat:
|
Citaat:
Roeland Raes is dan ook geen onthaalmoeder die Hitler aanbidt. |
Citaat:
alsof de vertaler de mening van de brontekst moet delen ?! tamelijk dom :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Enkel veroordeelt om een mening dat over twijfels ging. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be