![]() |
Eerst en vooral:
Vertrouw nooit iemand die zegt te spreken namens het volk. Bij gebrek aan argumenten is er de volkswil! JM Dedecker vond het populisme opnieuw uit. Samen met zijn leeghoofdige vrienden (Walter Grootaerts, Margriet Hermans, Pascal Bal,...) heeft hij het lumineuze idee opgevat om de chaffeurs te verdedigen. Want dat blijkt nodig te zijn. De chaffeurs worden misbruikt om de staatskas te vullen, de chauffeurs worden gecriminaliseerd,... Er is helemaal geen reden om bepaalde chauffeurs te criminaliseren of te culpabiliseren. Dat doen ze zelf wel! Hoe? Door tegen 180 km/h op de Brusselse Ring te vlammen (om 10h 's ochtends), door tegen 110 km/h twee meisjes van 13 van de weg te blazen,... Daar is helemaal geen hetze voor nodig. Het gedrag van sommige chauffeurs en de maatschappelijke verontwaardiging is genoeg. Dedecker vindt het in dit verkiezingsjaar blijkbaar nodig om de ouders van verongelukte kinderen in het gezicht te slaan. Hij vindt het blijkbaar nodig om wetsovertredingen te vergoeilijken, hij vindt het blijkbaar nodig om met valse, misleidende en leugenachtige info de burgers verkeerd te informeren.=> een voorbeeld => Die zogenaamde superboetes bestaan gewoon niet. De maximumboetes zijn gewoon met 10% verhoogd(€2500 => €2750). Het is nog altijd aan de rechters om de overtreding te evalueren en er de strafmaat voor te bepalen. Dat kan dus gaan van €0 tot maximaal €2750. Ieder zinnig mens weet dat die €2750 boete niet wordt gegeven aan iemand die enkele kilometers te snel rijdt of iemand die voor het eerst voor een politierechter verschijnt. Daarenboven is die tariefverhoging goedgekeurd door alle partijen in de coalitie. Ook de VLD, de partij van Dedecker. Dus kan Dedecker misschien zijn conclusies trekken en deze zielige en wraakroepende campagne stopzetten. |
Citaat:
Die rekels met een zware voet vinden altijd wel genoeg argumenten om hun asociaal gedrag te verklaren en te wettigen. Stel dat je inderdaad de snelheid op autowegen zou vrijlaten. Eerst en vooral is het Belgische wegennet in zo'n erbarmelijke staat, dat er zelfs stukken zijn waar 100 km/u al bijna zelfmoordoperatie is. Ook de signalisatie is soms ronduit belachelijk en levensgevaarlijk te noemen, vooral bij wegenwerken en onderhoudswerkzaamheden, ga maar eens in Duitsland, Frankrijk en Nederland kijken hoe ze daar zoiets aanpakken. Tweedens zou je jongeren die net hun rijbewijs hebben gehaald en nagenoeg geen enkele rijervaring hebben, in een moordende snelheid loslaten op Jan Publiek. Beroepschauffeurs met autocars en trucks zijn al jaren verplicht met een snelheidsbegrenzer te rijden, beperkt op 90 (trucks) en autocars op 100 km p/u. Ik heb het dan over beroepschauffeurs, mensen die miljoenen kilometers achter de rug hebben. Amateurs van 19 jaar kunnen voluit plankgas geven, zonder snelheidsbegrenzer, zonder medisch attest en zonder de effectieve pakkans verhoogt te zien worden. Absurde situatie, totaal onverantwoord, en in feite een door de staat gelegaliseerde 'License to Kill"! |
Wel grappige natuurlijk dat ze op die manier de belangen van de 'gewone' man proberen te verdedigen terwijl iedereen weet dat die mannen gewoon graag eens 'goed gaze' geven.
Ik vind dat er zoals in Finland een systeem moet komen zodat de boetes in verhouding staan met het vermogen van een bepaalde persoon. Op die manier wordt iedereen evenveel gestraft (wat nu dus helemaal het geval niet is) en kan men niet meer zeggen dat ze asociaal zijn. Ik weet best dat zoiets in Belgie niet kan met de huidige partijen die hun relaties met de economische 'elite' willen onderhouden. |
Citaat:
:D :D :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Blijf van die fles af Ludo, vroeg of laat wordt je dronkenschap je nog eens fataal. :roll: In mijn archieven heb ik in dit verband een autenthieke tekst gevonden en wel in: "De Geneesheer der Armen" van Doctor Beauvillard Het is een erg handig boekje uitgegeven voor de eerste maal in 1882 en de herdruk die ik voor me heb liggen dateert van 1929. Nog niet zo heel lang geleden dus ;) Citaat:
Citaat:
|
[quote="thePiano"]In mijn archieven heb ik in dit verband een autenthieke tekst gevonden en wel in:
"De Geneesheer der Armen" van Doctor Beauvillard Het is een erg handig boekje uitgegeven voor de eerste maal in 1882 en de herdruk die ik voor me heb liggen dateert van 1929. Nog niet zo heel lang geleden dus ;) [quote] Ik heb dat boek niet zien staan tussen die literatuur op dat fottoke dat je ooit eens gepubliceerd hebt! Ik denk dus dat heel je kot vol staat met boeken! Maar 't is aan mij niet besteed! Ik ben namelijk nen hele sobere mens en alcohol drink ik maar met mate: ik kan niet goed tegen al die klets in mijnen buik en dan moet ik te dikwijls naar de koer. En rijen op nen brommer met een goei pint op is ook niet aan te raden... alhoewel, van die boetes moet ik mij toch niet veel aantrekken, gezien mij IQ! :D |
Citaat:
|
We kunnen misschien eens on-topic blijven? :idea:
|
Ben ik dan de enige die verontwaardigd is door zo een laag bij de grondse, leugenachtige en plat populistische actie?
|
Citaat:
|
Jarenlang ben ik als vertegenwoordiger de baan op geweest. In België werd de snelheidsbeperking beschouwd als een lachertje. De pakkans was miniem, bijna iedereen reed sneller dan toegelaten (ik ook). Discipline was onbekend bij de chauffeurs. In vergelijking met het buitenland waren wij cowboys. Vooral in vergelijking met de States was het verkeer hier stresserend. Als er een Amerikaan meereed met mij was die bevroren van de schrik en verbouwereerd dat er hier zo bruut gereden werd. "In the US they throw you all in jail"
Er moest inderdaad iets aan gedaan worden. Met een serieuze pakkans en repressie dmv zware boetes en intrekking van het rijbewijs zie ik nu al het resultaat: we rijden allemaal trager (en relaxer). Binnen hier en twee, drie jaar zullen we het wel verleerd hebben om de rally piloot uit te hangen. We zullen een veiliger verkeer krijgen, op conditie dat de overheid de gevaarlijke chauffeurs blijft aanpakken. Ik wil blijven rijden zonder gevaar voor mijn leven. En dan komt er zo een omhooggevallen Jean Marie bleiten. Het Groot Genie van Oostende heeft weer een nieuw gat in de politiek gevonden. Hij hoopt weer om hiermee stemmen te ronselen, zoals destijds met zijn bezoek aan Dutroux. Moest het niet zo wreed zijn zou ik bijna gezegd hebben: de dag dat dien onnozelaar iemand omverrijdt zal het de kiezers wel invallen welk vlees ze in de Senaat hebben zitten. Beste politiemensen: als ge hem kunt pakken, slinger hem maar op de bon. Beste politierechters als ge het geluk hebt dat hij voor u moet komen, pak hem maar zijn rijbewijs af. En VLD-bestuur smijt hem zo vlug mogelijk buiten. Ik hoop dat zijn reactie alleen maar tegenstemmen zal opleveren. Maar ja, er lopen nog veel imbecielen rond. |
Citaat:
Al die astronomische boetes-bijv. ook voor het drinken van een glas wijn-zijn gewoon een verkapte vorm van fiscaliteit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een vier of vijftal pinten achter het stuur moet gewoon kunnen. Dat heeft geen enkele invloed op het rijgedrag; itt, ge gaat er nog voorzichtiger door rijden. Een misdrijf bestraffen alvorens het gebeurd is, dat is knap. |
Citaat:
|
Waar ik mij aan stoor, is dat er door de desbetreffende politici een signaal wordt gegeven dat het normaal is dat je je niet aan de wet houdt. Je zou je kunnen afvragen waarom we dan nog verkeersregels, ja zelfs politiek nodig hebben? En het is niet voor de goede zaak hé! Het is zuiver en alleen om eens goed de rechtervoet te kunnen gebruiken.
Ik begrijp het toch niet hoor hoe je als politicus de ganse tijd met wetten bezig bent, en dan een campagne opzet die ervan uitgaat dat het normaal is dat je de wet breekt. Is er dan iets boven de wet buiten de grondwet? Misschien het ego van JMDD? Dedecker for anarchy :!: |
Citaat:
|
De Decker heeft groot gelijk. Deze nieuwe boetes zijn absurd! Als je een beetje te snel rijdt, heeft de staat het recht om uw huis aan te slaan, al uw bezittingen te onteigenen en u en heel uw gezin in de armoede te storten. Dat is toch de bedoeling, nietwaar, met boetes van 50.000 euro? Men komt er veel goedkoper vanaf als men iemand in groep verkracht, een roofmoord pleegt, of iets dergelijks. Waar is hier de rede??
De boetes in belgië WAREN al de hoogste in heel de wereld!!! En nu gaat men ze nog eens verhogen? Hebben die schurken die ons land besturen - sorry: de regering - dan totaal geen verstand in hun kop? Hoge boetes werken niet - dat is proefondervindelijk bewezen door de extreem hoge boetes die er al waren!!! Het enige dat helpt is de pakkans verhogen. Op elke hoek van de straat een onbemande camera, boetes administratief afhandelen, enz. |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien, waar flitsen ze het meest? Op autostrades. En waar worden de kinderen doodgereden? In de bebouwde kom en bij scholen. Wat een flauwe kul! Dat ze al eens beginnen met de snelheidsbeperkingen op de autostrades af te schaffen. Door 180 te rijden op de E19 om 3u 's morgens brengt ge echt niemand behalve uzelf in gevaar. In Duitsland marcheert dat systeem al jaren prima. Dat ze gewoon eens werk maken van het consequent bestraffen van alle snelheidsovertredingen in gebieden waar zwakke weggebruikers rondlopen. Telkens 25 euro per overtreding. De mensen zullen het wel afleren. |
Voor mensen die een tegengewicht willen vormen.
Onderschrijf volgende petitie: http://www.sp.be/common/showdocument.asp?iID=216 Want onverantwoord rijgedrag raakt ons allemaal. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Op de webstek van VTB-VAB kon ik nochtans iets anders lezen http://www.vab.be/nl/VABactueel_text.asp?Id=57 Hieruit blijkt duidelijk dat bepaalde bedragen een normale strafbepaling echt overschrijden en er een soort terreur wordt georganiseerd waartegen senator Dedecker terecht protesteert. Nu probeert men Dedecker af te schilderen als iemand die de werkelijkheid verdraait om zogezegd zijn eigen wangedrag op de weg te verschonen; dat is evenwel niet het geval. Dedecker protesteert tegen de overdreven bedragen die de overheid wil opleggen en die niet beantwoorden aan de zwaarte van de overtreding. Zoiets heet een onredelijk beleid. Men moet zich trouwens ook eens gaan bezinnen over bepaalde dingen. Is het bijvoorbeeld zo levensgevaarlijk aan 150 km per uur rijden op een verlaten autosnelweg om drie uur 's nachts bij goed weer en een droog wegdek? Neen, toch?! In Duitsland heeft men dat al veel langer begrepen en vanaf vorig jaar de "groene snelheden" ingevoerd. Niet alleen was de snelheid op autosnelwegen altijd al vrij, maar nu worden er ook variabele snelheden op andere wegen ingevoerd. Na een bepaald uur 's avonds en voor een vastgelegd uur 's morgens (onder de voorwaarden van goed weer en droog wegdek) mag men nu op bepaalde wegen twintig tot dertig kilometer vlugger rijden dan aangeduid. In België zou dit bijvoorbeeld betekenen dat men op de grote steenweg Brussel-Ninove negentig of honderd mag rijden i.p.v. de op bepaalde plaatsen voorgeschreven 70/90. |
Citaat:
Al eens van Aken naar Greven gereden, beste vriend? Daar heb je gemiddeld om de vijf kilometer een in- en uitrit! Op dat stuk autosnelweg is er evenwel geen snelheidsbeperking. Die geldt alleen op bepaalde knooppunten. |
Citaat:
België is een grote wirwar, terwijl in Nederland en Duitsland er een uniform snelheidssysteem heerst. Hier niet: in de ene bebouwde kom staat er 50, ergens anders 30, in bepaalde gemeenten zijn bepaalde delen 30 andere weer 50 en ergens anders 60. Wie van Ninove naar Brussel rijdt ziet de toegelaten snelheid variëren naar gelang de provincie: in Oost-Vlaanderen 70, terwijl Brabant 90 toelaat. Het schrijnende daarbij is dat er een halfversleten bord 70 staat achter het provinciebord (waar dus een groot deel van de mensen geen aandacht aan besteed...) en op enkele meters verder staat al een flitspaal. Kom, dat is niet ernstig. Dat lijkt verdraaid veel op "burgertje-pesten". |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote="Jan van den Berghe"]
Citaat:
Wetsontwerp voor de verkeersveiligheid De Kamer heeft op 5 december 2002 het wetsvoorstel aanvaard met betrekking tot de verkeersveiligheid van de Minister van Mobiliteit en Transport. Het wetsontwerp voert naast gewone overtredingen drie graderingen in van zware overtredingen en houdt daarnaast vooral rekening met de bescherming van zwakke weggebruikers. Bovendien werden maximum- en minimumbedragen ingevoerd voor de boetes voor elke categorie van overtredingen. Voor de eerste graad van zware overtredingen zal een boete gevraagd worden van 275 tot 1375 EUR, voor de tweede graad lopen de boetes van 275 EUR tot 2750 EUR en voor de derde graad is dat van 550 EUR tot 2750 EUR. De lijst van overtredingen per categorie zal via Koninklijk Besluit vastgelegd worden. Het wetsontwerp voorziet tevens in het wegvallen van een groot gedeelte van de gevangenisstraffen ten gunste van andere vormen van bestraffing zoals het ontzeggen van het recht op sturen. Als daarentegen kan aangetoond worden dat slagen en verwondingen of de dood het gevolgd zijn van tekortkomingen of fouten van de chauffeur, dan is een opsluiting van 8 dagen mogelijk en zijn er boetes van 275 tot 5500 EUR voorzien. Nog een wijziging is dat steden en gemeenten nu de bevoegdheid krijgen aanvullende verkeersregels op te leggen, mits de goedkeuring van het Ministerie van Verkeer. Het wetsontwerp moet nu nog goedgekeurd worden in de plenaire vergadering van de Kamer en in de Senaat. http://www.dekamer.be |
Citaat:
En in de zevende dag was bijna iedereen het erover eens dat JMDD een totaal fout signaal geeft. Hij geeft aan iedereen de indruk dat het normaal is dat je de wet overtreedt. Kan wel zijn dat hij het niet zo bedoelt, maar dat is eigenlijk niet het belangrijkste. Wat wel belangrijk is, is dat signaal. En dat is fout. Van een BV mag je nochthans verwachten dat hij een beetje deftig kan communiceren. Ook moet hij zijn mensen leren kiezen. Walter Grootaerts zei op dei persconferentie dat 120 op de autostrade 's nachts 'middeleeuws' is... BTW Moest er 5 jaar geleden iemand mij gezegd hebben dat JMDD, Walter Grootaerts en Margriet Hermans een politieke campagne voerden, ik had eens goed gelachen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
BTW, u bevindt zich in het gezelschap van Jean-Marie Dedecker, Pascale Bal, Walter Grootaerts en Margriet Hermans. Welkom in de club der leeghoofdigen. |
Citaat:
|
Citaat:
Niemand MOET te snel rijden. Wie geen boete wil kan dat simpel voorkomen. Wie voor het eerst betrapt wordt op ietsjepietsje te snel rijden zal er niet zo bekaaid van afkomen zoals pofessioneel overdrijver Jean Marie DD beweert. In Nederland staat het vol flitspalen daar hebt u bij wijze van spreken kans dat u op een traject van 5 km drie keer geflitst wordt. Hier hebt u al heel veel ongeluk wanneer je één keer op een maand wordt geflitst. En wanneer iemand met een leefloon of OCMW uitkeuring het nodig acht om veel te snel te rijden en daarmee zijn inkomen op het spel wil zetten dan is dat zijn zaak. Daar heb ik hoegenaamd geen medelijden mee. Wie zich aan de regels houdt moet 0 Euro betalen. Poepsimpel en rechtvaardig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be