![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Eerst en vooral:
Vertrouw nooit iemand die zegt te spreken namens het volk. Bij gebrek aan argumenten is er de volkswil! JM Dedecker vond het populisme opnieuw uit. Samen met zijn leeghoofdige vrienden (Walter Grootaerts, Margriet Hermans, Pascal Bal,...) heeft hij het lumineuze idee opgevat om de chaffeurs te verdedigen. Want dat blijkt nodig te zijn. De chaffeurs worden misbruikt om de staatskas te vullen, de chauffeurs worden gecriminaliseerd,... Er is helemaal geen reden om bepaalde chauffeurs te criminaliseren of te culpabiliseren. Dat doen ze zelf wel! Hoe? Door tegen 180 km/h op de Brusselse Ring te vlammen (om 10h 's ochtends), door tegen 110 km/h twee meisjes van 13 van de weg te blazen,... Daar is helemaal geen hetze voor nodig. Het gedrag van sommige chauffeurs en de maatschappelijke verontwaardiging is genoeg. Dedecker vindt het in dit verkiezingsjaar blijkbaar nodig om de ouders van verongelukte kinderen in het gezicht te slaan. Hij vindt het blijkbaar nodig om wetsovertredingen te vergoeilijken, hij vindt het blijkbaar nodig om met valse, misleidende en leugenachtige info de burgers verkeerd te informeren.=> een voorbeeld => Die zogenaamde superboetes bestaan gewoon niet. De maximumboetes zijn gewoon met 10% verhoogd(€2500 => €2750). Het is nog altijd aan de rechters om de overtreding te evalueren en er de strafmaat voor te bepalen. Dat kan dus gaan van €0 tot maximaal €2750. Ieder zinnig mens weet dat die €2750 boete niet wordt gegeven aan iemand die enkele kilometers te snel rijdt of iemand die voor het eerst voor een politierechter verschijnt. Daarenboven is die tariefverhoging goedgekeurd door alle partijen in de coalitie. Ook de VLD, de partij van Dedecker. Dus kan Dedecker misschien zijn conclusies trekken en deze zielige en wraakroepende campagne stopzetten.
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die rekels met een zware voet vinden altijd wel genoeg argumenten om hun asociaal gedrag te verklaren en te wettigen. Stel dat je inderdaad de snelheid op autowegen zou vrijlaten. Eerst en vooral is het Belgische wegennet in zo'n erbarmelijke staat, dat er zelfs stukken zijn waar 100 km/u al bijna zelfmoordoperatie is. Ook de signalisatie is soms ronduit belachelijk en levensgevaarlijk te noemen, vooral bij wegenwerken en onderhoudswerkzaamheden, ga maar eens in Duitsland, Frankrijk en Nederland kijken hoe ze daar zoiets aanpakken. Tweedens zou je jongeren die net hun rijbewijs hebben gehaald en nagenoeg geen enkele rijervaring hebben, in een moordende snelheid loslaten op Jan Publiek. Beroepschauffeurs met autocars en trucks zijn al jaren verplicht met een snelheidsbegrenzer te rijden, beperkt op 90 (trucks) en autocars op 100 km p/u. Ik heb het dan over beroepschauffeurs, mensen die miljoenen kilometers achter de rug hebben. Amateurs van 19 jaar kunnen voluit plankgas geven, zonder snelheidsbegrenzer, zonder medisch attest en zonder de effectieve pakkans verhoogt te zien worden. Absurde situatie, totaal onverantwoord, en in feite een door de staat gelegaliseerde 'License to Kill"!
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel grappige natuurlijk dat ze op die manier de belangen van de 'gewone' man proberen te verdedigen terwijl iedereen weet dat die mannen gewoon graag eens 'goed gaze' geven.
Ik vind dat er zoals in Finland een systeem moet komen zodat de boetes in verhouding staan met het vermogen van een bepaalde persoon. Op die manier wordt iedereen evenveel gestraft (wat nu dus helemaal het geval niet is) en kan men niet meer zeggen dat ze asociaal zijn. Ik weet best dat zoiets in Belgie niet kan met de huidige partijen die hun relaties met de economische 'elite' willen onderhouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||||||
|
![]() Citaat:
Blijf van die fles af Ludo, vroeg of laat wordt je dronkenschap je nog eens fataal. ![]() In mijn archieven heb ik in dit verband een autenthieke tekst gevonden en wel in: "De Geneesheer der Armen" van Doctor Beauvillard Het is een erg handig boekje uitgegeven voor de eerste maal in 1882 en de herdruk die ik voor me heb liggen dateert van 1929. Nog niet zo heel lang geleden dus ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() [quote="thePiano"]In mijn archieven heb ik in dit verband een autenthieke tekst gevonden en wel in:
"De Geneesheer der Armen" van Doctor Beauvillard Het is een erg handig boekje uitgegeven voor de eerste maal in 1882 en de herdruk die ik voor me heb liggen dateert van 1929. Nog niet zo heel lang geleden dus ![]() [quote] Ik heb dat boek niet zien staan tussen die literatuur op dat fottoke dat je ooit eens gepubliceerd hebt! Ik denk dus dat heel je kot vol staat met boeken! Maar 't is aan mij niet besteed! Ik ben namelijk nen hele sobere mens en alcohol drink ik maar met mate: ik kan niet goed tegen al die klets in mijnen buik en dan moet ik te dikwijls naar de koer. En rijen op nen brommer met een goei pint op is ook niet aan te raden... alhoewel, van die boetes moet ik mij toch niet veel aantrekken, gezien mij IQ! ![]()
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() We kunnen misschien eens on-topic blijven?
![]()
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Ben ik dan de enige die verontwaardigd is door zo een laag bij de grondse, leugenachtige en plat populistische actie?
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Jarenlang ben ik als vertegenwoordiger de baan op geweest. In België werd de snelheidsbeperking beschouwd als een lachertje. De pakkans was miniem, bijna iedereen reed sneller dan toegelaten (ik ook). Discipline was onbekend bij de chauffeurs. In vergelijking met het buitenland waren wij cowboys. Vooral in vergelijking met de States was het verkeer hier stresserend. Als er een Amerikaan meereed met mij was die bevroren van de schrik en verbouwereerd dat er hier zo bruut gereden werd. "In the US they throw you all in jail"
Er moest inderdaad iets aan gedaan worden. Met een serieuze pakkans en repressie dmv zware boetes en intrekking van het rijbewijs zie ik nu al het resultaat: we rijden allemaal trager (en relaxer). Binnen hier en twee, drie jaar zullen we het wel verleerd hebben om de rally piloot uit te hangen. We zullen een veiliger verkeer krijgen, op conditie dat de overheid de gevaarlijke chauffeurs blijft aanpakken. Ik wil blijven rijden zonder gevaar voor mijn leven. En dan komt er zo een omhooggevallen Jean Marie bleiten. Het Groot Genie van Oostende heeft weer een nieuw gat in de politiek gevonden. Hij hoopt weer om hiermee stemmen te ronselen, zoals destijds met zijn bezoek aan Dutroux. Moest het niet zo wreed zijn zou ik bijna gezegd hebben: de dag dat dien onnozelaar iemand omverrijdt zal het de kiezers wel invallen welk vlees ze in de Senaat hebben zitten. Beste politiemensen: als ge hem kunt pakken, slinger hem maar op de bon. Beste politierechters als ge het geluk hebt dat hij voor u moet komen, pak hem maar zijn rijbewijs af. En VLD-bestuur smijt hem zo vlug mogelijk buiten. Ik hoop dat zijn reactie alleen maar tegenstemmen zal opleveren. Maar ja, er lopen nog veel imbecielen rond.
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al die astronomische boetes-bijv. ook voor het drinken van een glas wijn-zijn gewoon een verkapte vorm van fiscaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een vier of vijftal pinten achter het stuur moet gewoon kunnen. Dat heeft geen enkele invloed op het rijgedrag; itt, ge gaat er nog voorzichtiger door rijden. Een misdrijf bestraffen alvorens het gebeurd is, dat is knap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Waar ik mij aan stoor, is dat er door de desbetreffende politici een signaal wordt gegeven dat het normaal is dat je je niet aan de wet houdt. Je zou je kunnen afvragen waarom we dan nog verkeersregels, ja zelfs politiek nodig hebben? En het is niet voor de goede zaak hé! Het is zuiver en alleen om eens goed de rechtervoet te kunnen gebruiken.
Ik begrijp het toch niet hoor hoe je als politicus de ganse tijd met wetten bezig bent, en dan een campagne opzet die ervan uitgaat dat het normaal is dat je de wet breekt. Is er dan iets boven de wet buiten de grondwet? Misschien het ego van JMDD? Dedecker for anarchy ![]()
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |