Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Virtuele verkiezing 2011 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154940)

looneytoon1975 8 mei 2011 21:06

Virtuele verkiezing 2011

Met onze vorst, die een nieuwe verkiezing wil boycotten, had ik graag eens getoetst via een virtuele verkiezing. Stemplicht is er niet, doch graag jullie mening

Svennies 8 mei 2011 21:16

Nah, om den eerste te zijn....

Enne er zijn nog méér Vlaamse partijen mijn beste,of ligt uw afkeer voor het Vb er zo dik op dat u deze opzettelijk bent vergeten...:roll:

looneytoon1975 8 mei 2011 21:18

*high five*

eno2 8 mei 2011 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 5447699)
*high five*

spreek Nederlands, joker
waardeloze poll

Svennies 8 mei 2011 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5447747)
spreek Nederlands, joker
waardeloze poll

Nah, en dat van een beroepsklager ....:roll::roll:

Fieseler 8 mei 2011 22:53

Ik waan me hier bij de VRT.
Het VB is zelfs niet in de enquête opgenomen...:roll:

Salvadorii 8 mei 2011 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5447828)
Ik waan me hier bij de VRT.
Het VB is zelfs niet in de enquête opgenomen...:roll:

Oei, had ik niet gezien, anders had ik niet gestemd. Foute enquete dus.

plakker 8 mei 2011 23:01

VB, maar die zit niet in uw poll

elsina 8 mei 2011 23:25

Ik dacht eerst voor den BuB te stemmen, maar ze staan er niet bij :cry:;-)

UFSIA 8 mei 2011 23:44

Ik stel voor dat diegenen die VB zouden willen stemmen op de nva knop duwen hier. En dan op 't einde zien we of we ( weliswaar samen ) meer dan 50 % halen.

mvg. Sint Ignacius

plakker 8 mei 2011 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 5447869)
Ik stel voor dat diegenen die VB zouden willen stemmen op de nva knop duwen hier. En dan op 't einde zien we of we ( weliswaar samen ) meer dan 50 % halen.

mvg. Sint Ignacius

Nogal een vreemd idee, maar goed, ervan uitgaande dat men dan zo Vlaams mogelijk stemt, ga ik akkoord.
Bij deze...

eno2 9 mei 2011 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5447826)
Nah, en dat van een beroepsklager ....:roll::roll:

waaah ga uien pellen op het dak

vlijmscherp 9 mei 2011 07:15

totaal geen idee op wie ik zou stemmen. SPa, Groen! = te Belgicistisch, te behoudsgezind, en zeker SPa teveel meestappen in het liberale verhaal.
CD&V en OVLD: sowieso te rechts, vooral op socio-economisch vlak, te Belgicistisch.
N-VA: te rechts, zowel economisch als etisch.

een flamigante sociaal-democratische partij, daar zou ik op stemmen zè, maar die bestaat niet :-(

Fieseler 9 mei 2011 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5447927)
een flamigante sociaal-democratische partij, daar zou ik op stemmen zè, maar die bestaat niet :-(

inderdaad...zoals ik reeds aangaf: VB staat er niet bij

vlijmscherp 9 mei 2011 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5447928)
inderdaad...zoals ik reeds aangaf: VB staat er niet bij

laat ons zeggen dat ik 1) het VB geen sociaal-democratische partij vind en 2) andere problemen heb met het VB.

Fieseler 9 mei 2011 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5447932)
laat ons zeggen dat ik 1) het VB geen sociaal-democratische partij vind en 2) andere problemen heb met het VB.

Ik vind dat u 100% het recht heeft om dat te vinden.

Daartegenover staat dat ik dan weer van mijn kant vind dat het VB wél een flamingante sociaal democratische partij is.

vlijmscherp 9 mei 2011 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5447936)
Ik vind dat u 100% het recht heeft om dat te vinden.

Daartegenover staat dat ik dan weer van mijn kant vind dat het VB wél een flamingante sociaal democratische partij is.

bon, meningen zijn vrij.

Fieseler 9 mei 2011 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5447937)
bon, meningen zijn vrij.

'T is te zeggen: meningen "hebben" is nog min of meer vrij.
Een mening "geven" wordt gecontroleeerd door het establishment...behalve (voorloppig) op internet ;-)

Txiki 9 mei 2011 07:59

Compleet overbodige oefening, die bovendien niet eens volledig is.

Txiki 9 mei 2011 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5447747)
spreek Nederlands, joker
waardeloze poll

2

guido 007 9 mei 2011 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 5447683)
Met onze vorst, die een nieuwe verkiezing wil boycotten, had ik graag eens getoetst via een virtuele verkiezing. Stemplicht is er niet, doch graag jullie mening

onvolledige lijst dus waardeloos.

centrist 9 mei 2011 08:12

Net zoals enkele maanden geleden is mijn stem naar een partij (CD&V) gegaan die dringend een signaal moet ontvangen dat ze (of toch de strekking Peters/Beke) goed bezig zijn momenteel. Strategisch, dus niet noodzakelijk uit overtuiging. Opnieuw: stel dat een slechte pijling die partij zou doen overwegen om terug naar haar oude krokodillen te luisteren... Ik mag er niet aan denken.

fox 9 mei 2011 09:08

Dergelijke Polls op politics.be zijn compleet ridicuul. Mensen die op politics.be komen zijn geen goeie referentie voor de totale Vlaamse bevolking. Diegenen die hier komen zijn vaak vrij goed geinformeerd en goed geinformeerde mensen stemmen Vlaams. Vandaar dat u hier altijd monsterscores zal zien voor NVA.

Jozef Ostyn 9 mei 2011 09:21

Ik blijf CD&V stemmen.

Xenophon 9 mei 2011 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5447937)
bon, meningen zijn vrij.

Niet in Belgie, hier zijn de meningen die je wel of niet mag hebben aan strenge regels onderworpen.

Er is dus geen vrijemeningsuiting.

Xenophon 9 mei 2011 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door centrist (Bericht 5447953)
Net zoals enkele maanden geleden is mijn stem naar een partij (CD&V) gegaan die dringend een signaal moet ontvangen dat ze (of toch de strekking Peters/Beke) goed bezig zijn momenteel. Strategisch, dus niet noodzakelijk uit overtuiging. Opnieuw: stel dat een slechte pijling die partij zou doen overwegen om terug naar haar oude krokodillen te luisteren... Ik mag er niet aan denken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5448010)
Ik blijf CD&V stemmen.

Leve de federale Vlaamse minderheidsregering van de CD&V!

Leve Belgie!

quercus 9 mei 2011 11:39

Citaat:

Ik blijf CD&V stemmen.

Dan hoop ik dat u, bij échte verkiezingen, niet een lijststem maar een naamstem uitbrengt op een CD&V kandidaat met een meer uitgesproken Vlaams profiel.

Xenophon 9 mei 2011 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5448166)
Dan hoop ik dat u, bij échte verkiezingen, niet een lijststem maar een naamstem uitbrengt op een CD&V kandidaat met een meer uitgesproken Vlaams profiel.

?

Wie is dat dan?

Is er zelfs ook maar èèn CVP'er die de Federale Vlaamse minderheidsregering afgekeurd heeft?

quercus 9 mei 2011 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5448185)
?

Wie is dat dan?

Is er zelfs ook maar èèn CVP'er die de Federale Vlaamse minderheidsregering afgekeurd heeft?

Daar kan ik ook niet zomaar op antwoorden. Wie als (bewuste) Vlaming ondanks alles toch nog op CD&V wil stemmen moet dit dan maar zelf uitzoeken. CD&V is mijn keuze niet.

Maar ik neem aan dat de vele mandatarissen van uitgesproken ACW-signatuur zullen beïnvloed worden in een meer Belgicistische richting.

fonne 9 mei 2011 12:21

Citaat:

De vraag is of er zo nog gaan overblijven. ACV heeft al laten weten dat de CD&V moet beseffen dat de paar stemmen die haar nog resten vooral van het ACW komen. Het zit er dus dik in dat er serieuze ruzies gaan uitgevochten worden tussen de Belgicystische ACW kringen en Vlaamsgezinden over de lijstvorming.
Een heleboel Vlaamsgezinden zal bij de gemeenteraadsverkiezingen trouwens niet meer onder CD&V naam opkomen, maar op open lijsten met de N-VA als trekker, kwestie van al niet op voorhand verloren te zijn.
En zo wordt de CD&V dan een marginaal travaillistisch partijtje, genre CdH.

Geert C 9 mei 2011 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5447996)
Dergelijke Polls op politics.be zijn compleet ridicuul. Mensen die op politics.be komen zijn geen goeie referentie voor de totale Vlaamse bevolking. Diegenen die hier komen zijn vaak vrij goed geinformeerd en goed geinformeerde mensen stemmen Vlaams. Vandaar dat u hier altijd monsterscores zal zien voor NVA.

Als je dat zelf gelooft... :rofl:

fox 9 mei 2011 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 5448310)
Als je dat zelf gelooft... :rofl:

Het is geen kwestie van geloven. Het is de realiteit.

Vito 9 mei 2011 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 5447683)

Wat is er gebeurd met Vlaams Belang en LDD?

Kingsale 9 mei 2011 14:53

hallo

Citaat:

Ik blijf CD&V stemmen.

is dat je broodheer

Jozef Ostyn 9 mei 2011 15:10

Citaat:

Ik stem eigenlijk uitsluitend op personen, wel steeds op de CD&V-lijst. De kandidaten die daarbij mijn voorkeur genieten selecteer ik op basis van diverse voor mij belangrijke criteria.

eno2 9 mei 2011 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5447996)

goed geïnformeerd waarover en door wie

Xenophon 9 mei 2011 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5448583)
Ik stem eigenlijk uitsluitend op personen, wel steeds op de CD&V-lijst. De kandidaten die daarbij mijn voorkeur genieten selecteer ik op basis van diverse voor mij belangrijke criteria.

Je maakt me nieuwsgierig.

Jozef Ostyn 9 mei 2011 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5448730)
Je maakt me nieuwsgierig.

Blijf maar nieuwsgierig. Maar iedereen die mij een beetje kent weet dat ik o.m. over een sterk ontwikkelde Vlaamse reflex beschik.

Albrecht 9 mei 2011 18:32

Geen VB, LSP, PvdA, ...

Ik teken een gek figuurtje op het blaadje.

Xenophon 9 mei 2011 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5448981)
Blijf maar nieuwsgierig. Maar iedereen die mij een beetje kent weet dat ik o.m. over een sterk ontwikkelde Vlaamse reflex beschik.

Daarom ben ik nieuwsgierig. Tenslotte zit de CD&V in een anti-Vlaamse federale regering. De Belgicistische partij waar "Vlaams zijn goed is voor tijdens de verkiezingen."

Hoe rijm je dat dan met uw Vlaamse reflex?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be