![]() |
Benzine in dieseltank
NOOOOOOOOOOOOOOO,
Ik heb per ongeluk benzine beginnen tanken in mijne BMW 320D. Gelukkig heb ik 'm niet gestart (en ik had ook "maar" 20L er in gedaan). Zucht :cry: |
Het heeft lang geduurd, maar joepie, ik ben niet meer de enige nu die dat ook heeft voorgehad al :cheer:
|
Auto naar garage laten doen, leidingen allemaal laten kuisen, filter laten vervangen en probleem opgelost.
NIET STARTEN eender hoe! :D |
Citaat:
|
Ik heb dat ook al voor gehad. Onderweg sputter sputter. Was dan nog mijn wagen niet ook. :oops:
Gelukkig kende iemand van het bezinningscentrum iets van auto's, haalde de benzine eruit en deed er diesel in en die wagen deed het weer na even wat zwarte wolken te hebben uitgeblazen. :oops: |
Toch wel opletten hoor.
De motor NIET starten is het veiligste. Uiteraard kan een dieselmotor met een klein percentage nog rijden. Als je rijdt totdat de motor stilvalt geeft dat een risico. Maar de injectiepomp (vroeger) en de injectoren kunnen beschadigd geraken. Vooral de electronsich gestuurde injectoren (common rail) zijn hier heel gevoelig aan. Meestal overleven ze het, niet altijd. Waarschijnlijk rij je nu gewoon weg nadat alles gekuist is. Maar na enkele tienduizenden kilometers betaal je de prijs. De levensduur van de injectoren is mogelijks ingekort. Af en toe (om de 5000 km) een beetje extra smering in de brandstof kan dit helpen voorkomen. |
Met zo'n bak kan die, in verhouding kleine, garagekost er wel af zeker ? :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je wel start zitten die injectoren daardoor vol met benzine die geen smeereffect heeft. Integendeel : met benzine was je olie weg. Dus je injectoren hebben geen smering en "gripperen". Lopen vast. Edit: De injectoren van rechtstreekse benzine inspuiting werken anders.... |
Is mij ook eens overkomen maar dan diesel in mijn benzine Opeltje.
Heb um wel gestart en reed nog 100 meter, moest helemaal leeg gepompt worden en doorgeblazen. Heeft me 200 euro gekost. |
Citaat:
|
Laten slepen naar garage en als je hem niet gestart hebt, blijft het bij de benzinetank laten kuisen, anders... alle leidingen ook nog. Kan je toch wel voor een BMW tussen de 600 euro kosten hoor! Zeker niet starten!
|
Citaat:
|
20L is te veel.
vroeger deden ze nog tot 5l naft in volle dieseltank om niet te bevriezen. Maar da was in de tijd dat de dieselmotoren nog konden denken zonder computer :lol: vuil, roet, zwaar en .... niet kapot te krijgen dus. recente 320D .... mmmmm niet starten, maar dokken :-) in een oude mercedes 300 diesel echter ... gewoon volkappen met diesel en starten en wachten tot het erdoor is jong (toch enen met grote tank optie, verdunning). |
Je moet dan eenvoudig een paar lepeltjes suiker in de benzinetank kippen en alles draait weer gewoon zonder problemen. Dat werkt wel alleen bij BMW's die hebben daar speciale motoren voor.
|
Citaat:
Ja die kan je goed saboteren zo. |
Citaat:
|
Helemaal off topic maar echt gebeurd. Zo'n 30 jaar geleden.
Bij een lastige collega heeft een andere collega een tube tandpasta in de motorolie gekieperd.:-D:-D:-D:-D Elke honderd meter werd die uitlaat blauwer en blauwer.8O |
Nieuwe auto kopen. Een Wolga bijvoorbeeld.
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
't Is te zeggen: ik niet, maar mensen die ik kende. |
Citaat:
|
Suiker houdt ook verse beton slap trouwens :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
IK zou zoiets NOOIT zelf doen! |
Citaat:
Als puber mag je nooit een handjevol suikerklontjes in zo'n betoncamion gooien. :mrgreen: |
Citaat:
maar kwaliteit gaat achteruit ja Ken je die landen waar gebouwen soms iets meer instorten dan anderen? Ken je bouwvakkers en hun ...handelen? In die landen drinken die ook graag thee met veel suiker. maar ik zeg verder niets |
Citaat:
|
Citaat:
Zuigen. Nadien vol doen met diesel :lol:. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pijnlijk. :? :(
|
De volgende keer stap je terug binnen in de nafstatie, koop uwzelf een bidon en een stuk slang van een meter of 2. Effe hevelen, en terug volkappen met de juiste brandstof.
Ikzelf heb het nog niet voor gehad, maar ik los dat simpeler op. Ik bel de pechdienst. |
Natuurlijke reflex. Ge voelt gewoon dat een diesel motor niet thuis hoort in een BMW. Een 3 reeks hoort een 6 in lijn benzinemotor te hebben.
|
Citaat:
Veel hangt natuurlijk af van het feit hoe leeg je tank was. Mijn moeder heeft dit voor gehad bij hare Ford Focus. Ze reed nog minstens 100 km tot ze een plaspauze inlastte, daarna starte het mormel niet meer. De auto trok wel minder goed op, op de autostrade was haar dit niet opgevallen, het viel pas op toen ze de snelweg verliet en naar het wegrestaurant reed. Auto laten afslepen naar een garage. Laten leegpompen en spoelen. Opnieuw tanken. Ze moest ook nog betalen voor het verwijderen van de tankinhoud en voor het verwijderen van de diesel die gebruikt werd voor het spoelen. Dit terwijl ze zag dat de garagist de brandstof in de tank van de verwarmingsketel kapte. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be