![]() |
Riziv betaalt het religieus verwijderen van overtollig vel
Zo bezie ik het althans.
Vermits mijn religieuze overtuiging me verplicht om tussen mijn vijftig en zestig jaar een facelift te ondergaan, ga ik er dan ook maar van uit dat dit door de Belgische ziekenfondsen zal worden terugbetaald? (dit gaat ook over het verwijderen van overtollig vel, we gaan toch niet discrimineren?) Voor het ritueel verwijderen van overtollig vel aan kleine penisjes wordt alvast in de terugbetaling voorzien. Voor het terug aanspannen van het hymen wordt ook terugbetaling voorzien, zodat de patienten maagdelijk met hun geïmporteerde neef het huwelijksbed in kan stappen. (zouden ze dan ineens ook zo'n nep-bloed-capsule inplanten, zodat het laken lekker bloederig wordt?) Enfin, "raar genoeg" blijken de rituele besnijdenissen jaarlijks te stijgen. Oekandana? Citaat:
Natuurlijk zijn de hygienische omstandigheden het belangrijkst. Maar kan iemand me eens vertellen waarom dat dan zou moeten terugbetaald worden? Of zou het toegestaan zijn de oorlelletjes van het eerste kleinkind ritueel te verwijderen op de keukentafel als het niet wordt terugbetaald door het Riziv ? |
Volgens mij is dit inderdaad een ingreep die geen terugbetaling verdient...
Al zou de budgetaire besparing hierop niet echt een verschil maken. |
Citaat:
En sommige schoonheidsingrepen vallen ook onder de terugbetalinge . |
Citaat:
MAG HET NOG aub? Of dacht U dat een neuscorrectie bij Hoeybreghts wordt terugbetaald? meen je dat van een Bcup upgraden naar C met de nodige uplifting ook terugbetaald wordt? Dit zijn nice-to-have dingen waarvan iedereen weet dat ze niét worden terugbetaald. Daaronder vallen ook facelifts en rituele besnijdenissen (als men die laatste verminkingen sowieso al wil toelaten!) |
Citaat:
Het verschil tussen medische en esthetische ingrepen zou grosso modo het verschil moeten zijn tussen gedekt en niet gedekt door het RIZIV. |
Citaat:
Het lijkt me normaal dat iemand die brandwonden oploopt een "esthetische operatie" kan krijgen, en dat er een verschil is met iemand die vindt dat zijn neus liever een maatje kleiner wordt gemaakt. |
Citaat:
|
Citaat:
heb je de openingspost niet begrepen? Of meen je dat een religieuze besnijdenis ook tot medische noodzakelijkheid behoort? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Als niet gelovige word ik weer eens genaaid. Ik draag al bij voor het loon van pastoors, imams en rabbijnen en nu weer voor 'culturele' of 'religieuze' besnijdenissen.
Mag ik hopen dat de restjes ten minste in een kebab worden verwerkt? |
Citaat:
Je moet weten wat je wil. |
Citaat:
|
Citaat:
ik zal het anders zeggen: voor borsten, billen, aangezicht en alle andere dingen van de niet-moslim wordt het onderscheid reeds gemaakt. Voor het besnijden van de moslimjongens, het terug aanspannen van het hymen van de moslima (ook wel maagdenvlieshersteloperaties genoemd) wordt dit onderscheid (medische noodzakelijkheid) dus NIET gemaakt: deze medisch niet-noodzakelijke rituele verminkingen worden WEL terugbetaald. Heeft U nu begrepen waarom ik hierover "kanker"? |
Citaat:
|
Er zijn hier die hun antisemitisme echt niet kunnen verbergen, hé...
|
Citaat:
Uiteraard vind ik dat geen van beide medische ingrepen moeten worden terugbetaald, noch voor moslims, noch voor joden. En anders moet mijn religieuze rituele face-lift ook worden terugbetaald. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het niet gaat over besnijdenissen, dan gaat het over koosjer of halal vlees. De nazi's zijn zo ook begonnen, hoor, met te hetzen tegen koosjer e.d. |
Citaat:
Ik raad je niet aan er foto's van op te zoeken. ;-) |
Citaat:
Van in het begin al. Alleen maak ik er geen zoveelste moslim><niet-moslim-pastiche van. |
Citaat:
Wat denk jij? |
Citaat:
Is het echt zo moeilijk voor Europa om het bestaan van een beetje diversiteit te aanvaarden, na al wat Semieten & andere minderheidsgroepen Europa hebben gebracht? |
Citaat:
Dit opent perspectieven. (tenzij U het enkel wil toestaan als men 100% rasechte afstamming kan bewijzen natuurlijk). |
Citaat:
De klassieke truuk van de antisemieten. "Ik ben deels van Joodse afkomst. Dus mag ik tegen Joden hetzen." Wat een racistische redenering ook, alsof slechts een bepaalde afkomst het recht geeft om bepaalde dingen te zeggen. Het komt erop neer dat besnijdenis, koosjer, enzovoort voor praktiserende Joden (en moslims) belangrijke zaken zijn. Wie het besnijdenis, koosjer, enzovoort gemunt heeft, heeft het doorgaans op het Jodendom gemunt, en waarschijnlijk op diversiteit in het algemeen. |
Citaat:
|
Citaat:
'Het aantal rituele besnijdenissen in ons land is de afgelopen vijf jaar toegenomen. De ziekteverzekering (Riziv) kwam vorig jaar tussenbeide voor 25.286 besnijdenissen, goed voor een totale kost van 2,476 miljoen euro. Dat schrijft Le Soir.' |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U vind het "raar" dat het aantal besnijdenissen om religieuze redenen toeneemt. Maar u weet toch dat de besnijdenis niet uitsluitend in het orthodoxe Judaïsme een verplichting is? Het is evenzeer het geval in de Islam. Ik ben er trouwens van overtuigd dat het aantal "islamitische" besnijdenissen de grote meerderheid zal zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
En of iemand zijn velletje nog heeft of niet, verandert dat iets aan de persoon? Ik persoonlijk ben in ieder geval tegen alle staatsondersteuning, van eender welk religieus gebruik. Scheiding tussen kerk en staat, te moeilijk?:roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be