![]() |
Wallonië realiseert slechts 8 procent van de winst in België
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...n-Belgie.dhtml
Citaat:
Bedrijven betalen toch hun belastingen op de plaats waar hun maatschappelijke zetel gevestigd is? Of word er op de winst van multinationals geen belastingen betaald? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens: Brussel zou dan idd op papier het rijkste gewest zijn. Tot men in ofwel wallonie of vlaanderen met de vingers knipt en (indien geregionaliseerd) de belastingen aanpast of de wetgeving of zoiets. Er is niets dat men zo gemakkelijk verplaats als een zetel. |
Ik zou toch ook eens willen dat iemand uitlegt hoe dat nu juist zit. Brussel zou toch direct en indirect tonnen geld moeten binnenrijven door de aanwezigheid van al die bedrijven.
Edit: ah zo. Ja, de directe belastingen worden dus federaal geïnd. |
als gij een postbus huurt in brussel en daar uw maatschappelijke zetel hebt, dan zijt ge van die vervelende fiscuscontroles vanaf hé. Wat is de kans ook weer op controle te krijgen aldaar? 1% of zo?
Meestal steken ze dan wat bureaus ginder, met paar man personeel in. Maar het gros van gebouwen, productie, magazijnen, distributie etc zit in vlaanderen. |
het kaat koet met de oekonoemie
|
Nuke 'em.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En binnenkort ook Ford Genk niet. D�*t staat als een paal boven water. Maar helaas: die paal bevalt mij niet. . |
Citaat:
Maar die plaats heeft vaak niets te maken met waar de winst gemaakt wordt. Banken, grootwarenhuizen, ... maken hun winst in Vlaanderen, maar rapporteren ze wel in Brussel waar hun hoofdkwartier is. De realiteit is dat Brussel met 10% van de bevolking slechts 8% van de reële waarde creëert. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Luierikken zeg ik u. 't zijn allemaal luierikken !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ook dat moet men relativeren. Want wat er 'echt' wordt verdiend door de ondernemingen, dat zullen we waarschijnlijk nooit 'echt' weten. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarvan trek je alle waarde af die in realiteit buiten Brussel wordt gerealiseerd, en alle virtuele waarde die alleen maar tot stand komt door consolidaties van inkomsten uit buitenlandse dochters, en waar toch geen belasting op geheven wordt. Dan hou je de reële toegevoegde waarde over die in Brussel zelf gerealiseerd wordt. En die is dus 8% van de totale toegevoegde waarde voor België. |
Citaat:
Bijkomend: KMOs zijn relatief 'grotere' belastingbetalers dan grote multinationals. Iemand die vergeten is dat we de banken gered hebben? |
Wallonië afstoten voordat ze ons meesleurt in het faillissement, hebben ze zo Fortis ook niet aangepakt?
|
Citaat:
|
Citaat:
Get your facts straight. |
Citaat:
|
Triestig, eigenlijk. Ik ben er vrij zeker van dat mits wat investeringen, hervorming en de val de PS (het moeilijkste) Wallonië erg winstgevend kan zijn, al is het slechts op toeristisch vlak. Toerisme is al vrij belangrijk in het grootste deel van Wallonië, maar Charleroi en Luik blijven hevig bloedende wonden. Die moeten we doen genezen. Desnoods door een protectionistische heropstarting van de kolen-en-staalindustrie.
|
Citaat:
Nadelen zijn vooral hun ondermaats onderwijs in vergelijking met die zelfde regio's van hierboven met vooral een slecht talenonderwijs, teveel stakingen, slechte wegen (net zoals in Vlaanderen trouwens) en een slechte spoorinfrastructuur. |
Citaat:
|
Citaat:
Geen enkele Westerse regio kan de concurrentie met de lageloonlanden aan. Blijven inzetten op de secundaire sector heeft geen enkele zin. Het is weggegooid geld. Wallonië heeft net een radicale coupure nodig met haar industrieel verleden. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Of wat moet ik precies verstaan onder dat 'protectionisme'? Citaat:
Of beter: welke nieuwe markt heeft bijvoorbeeld het Ruhrgebied daarvoor gevonden? Waarom heeft het Ruhrgebied, eveneens zwaar getroffen door deïndustrialisatie, een werkloosheidscijfer van 11% terwijl Henegouwen er een heeft van 19%? |
Citaat:
|
Zeker? Volgens deze site bevindt haar maatschappelijke zetel zich in Leuven.
|
Citaat:
Een kleine KMO als de mijne kan dat niet, want om een winst van pakweg €25000 te compenseren moet je €714.000 eigen vermogen hebben... |
|
Citaat:
|
De Standaard is weer goed bezig, in dat geval...
|
Citaat:
Maar dat het enkel de PS is, lijkt me kort door de bocht. Het is ZEKER de PS die een oorzaak is van het verval, maar ik zie niet direct in dat het aantreden van de MR een kentering zou veroorzaken. Ik denk dat sommige Vlaams-nationalisten zoals Antoon Roosens gelijk hebben als ze zeggen dat bepaalde mechanismen -laat ons ze voor onze Vlaams-nationalistische vrienden maar gemakshalve transfers noemen (hoewel ik nooit geld in een valiesje de taalgrens heb zien overgaan)- niet echt aansturen tot activiteit. |
Citaat:
Toerisme alleen kan Charerloi en Luik niet overeind houden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be