Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belg verdient gemiddeld 3.192 euro (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191005)

Amon_Re 30 augustus 2013 09:08

Belg verdient gemiddeld 3.192 euro

3192€ bruto, is na de fiscus nog zo'n 1500€ bruto waarvan die moet leven en waarbij op elke 1€ die hij uitgeeft tussen de 6% tot 21% btw zit en daarbovenop nog eens accijnzen en andere taxen.

Een alleenstaande kan dus amper leven met zijn loon.

Reden dat het gemiddelde zo laag ligt:
Citaat:

De uiterst gedetailleerde studie zet de salarissen van haast alle beroepen in België op een rijtje, op ambtenaren en zelfstandigen na.

De schoofzak 30 augustus 2013 09:17

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6779989)

3192€ bruto, is na de fiscus nog zo'n 1500€ bruto waarvan die moet leven en waarbij op elke 1€ die hij uitgeeft tussen de 6% tot 21% btw zit en daarbovenop nog eens accijnzen en andere taxen.

Een alleenstaande kan dus amper leven met zijn loon.

Reden dat het gemiddelde zo laag ligt:

Het is een schande, daar niet van, maar je moet wel "eerlijk" zijn.
Als je raadt, zeg er dan bij of je met je klak gegooid hebt.

Het is dus wel 1888 eurots netto.

(en hou even ook rekening dat een aantal mensen part time werken; dat trekt het gemiddelde wel even naar beneden, voor onze alleenstaande ...)

http://tools.kluwer.be/Bruto-Netto/

vlijmscherp 30 augustus 2013 09:32

ik verdien minder dan dat gemiddelde en ik heb toch nog wat over elke maand....

maddox 30 augustus 2013 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6779997)

€1888...
De vaste kosten van "wonen", gas electriciteit en water, met bijhorende taxen, belastingen en bijkomende kosten. Huur of een kleine hypotheek...
Daar dan nog eens de vaste kosten voor het "persoonlijk vervoer", is dat nu een fiets, brommer ,auto of een openbaar vervoersabonnement.

Gaat zo'n alleenstaande veel meer kunnen doen dan eten en drinken, en misschien een goedkope hobby hebben?

vlijmscherp 30 augustus 2013 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6780026)
€1888...
De vaste kosten van "wonen", gas electriciteit en water, met bijhorende taxen, belastingen en bijkomende kosten. Huur of een kleine hypotheek...
Daar dan nog eens de vaste kosten voor het "persoonlijk vervoer", is dat nu een fiets, brommer ,auto of een openbaar vervoersabonnement.

Gaat zo'n alleenstaande veel meer kunnen doen dan eten en drinken, en misschien een goedkope hobby hebben?

ja, zonder probleem. met kinderen uiteraard niet, maar dan is er nog wat kinderbijslag bij natuurlijk.

Amon_Re 30 augustus 2013 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6779997)

(en hou even ook rekening dat een aantal mensen part time werken; dat trekt het gemiddelde wel even naar beneden, voor onze alleenstaande ...)

http://tools.kluwer.be/Bruto-Netto/

Dank u voor de correctie.

Amon_Re 30 augustus 2013 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6780024)

Straf. Niet om indiscreet te zijn of zo, maar hoeveel hou je gemiddeld over & hoeveel kost je woning je maandelijks (in de veronderstelling dat je huurt)

maddox 30 augustus 2013 09:45

Citaat:

Als alleenstaande?

Laat ons eens overwegen. €1400 netto...

€450 voor een woning appartementje uit de jaren 60, of een iets modern dingetje via de sociale huisvesting.

Vaste kosten omdat U woont. Gas, electriciteit en water. €70, voor een minimaal comfort (en anders is de vaste kost van wonen hoger)

Persoonlijk transport, als U geluk hebt een fiets. Anders, een wagen is snel €200 in de maand.

Dingen zoals ziekenkas, verzekering hier en daar, pak'm beet €100 in de maand.

Moderne communicatie. €30 in de maand (prepay GSM + basis internet), geen digitale TV ofzo.

Eten en drinken. Als U op water en brood kan leven, dan is het nog betaalbaar, €100 per maand. Veel plezier met uw saai dieet.

Da's tesamen €950 in de maand. (of €1150 als u een afbetaalde zuinige wagen hebt).

Dat wil zeggen, dat U niet meer doet dan slapen, werken en op een beeldscherm staart.

vlijmscherp 30 augustus 2013 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6780041)
Als alleenstaande?

Laat ons eens overwegen. €1400 netto...

€450 voor een woning appartementje uit de jaren 60, of een iets modern dingetje via de sociale huisvesting.

Vaste kosten omdat U woont. Gas, electriciteit en water. €70, voor een minimaal comfort (en anders is de vaste kost van wonen hoger)

Persoonlijk transport, als U geluk hebt een fiets. Anders, een wagen is snel €200 in de maand.

Dingen zoals ziekenkas, verzekering hier en daar, pak'm beet €100 in de maand.

Moderne communicatie. €30 in de maand (prepay GSM + basis internet), geen digitale TV ofzo.

Eten en drinken. Als U op water en brood kan leven, dan is het nog betaalbaar, €100 per maand. Veel plezier met uw saai dieet.

Da's tesamen €950 in de maand. (of €1150 als u een afbetaalde zuinige wagen hebt).

Dat wil zeggen, dat U niet meer doet dan slapen, werken en op een beeldscherm staart.

we hebben het toch over €1.888 netto ??? dat is meer dan €400 meer dan wat jij hier berekend.

vlijmscherp 30 augustus 2013 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6780039)
Straf. Niet om indiscreet te zijn of zo, maar hoeveel hou je gemiddeld over & hoeveel kost je woning je maandelijks (in de veronderstelling dat je huurt)

te indiscreet ;-)

maar ik woon wel samen.

manta 30 augustus 2013 09:52

Citaat:

²
Maar sparen zit er niet meer in... :-(

maddox 30 augustus 2013 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6780048)
we hebben het toch over €1.888 netto ??? dat is meer dan €400 meer dan wat jij hier berekend.

Ik ken genoeg mensen die met minder dan €1400 moeten rondkomen. Een doorsnee kassierster van bij een supermarkt bijvoorbeeld, of kuispersoneel. Vandaar het getal.

Maar kom, het verschil blijft hetzelfde, U schrijft dat U minder hebt dan €1888 per maand. €1800 is ook minder.

Daarentegenover, €450 huur is laag tegenwoordig, en dan heeft de huurder waarschijnlijk een sociale woning (twijfelachtig als alleenstaande ouwe belg zonder koters), of een woning waarbij die voor buiten aan't stoken is, en stromend water langs de muur heeft.

Dan is €70 per maand voor gas, electriciteit en water ook aan de lage kant. Da's eerder een getal voor rijke tisten die zonnepanelen hebben gelegd en een supergeïsoleerde woning hebben.

En €200 per maand voor een wagen, da's een ouwer beestje dat niet veel gebruikt wordt en binnen kan staan.

giserke 30 augustus 2013 09:55

Zo zie je maar. Rijk trouwen is de oplossing.

Knuppel 30 augustus 2013 09:55

Citaat:

Wil dat zeggen dat het je niet stoort dat de CEO van B-post zijn neus ophaalt voor een kleine 300.000 euro per jaar?

Of dat je hier achter staat?

http://www.knack.be/nieuws/belgie/pi...on-104407.html

Mijn pensioen bedraagt iets meer dan 1000 euro per maand. (Ik kreeg vorige week bericht dat ik oktober zelfs 6,97 euro belastingen zal terugtrekken)
Ook ik slaag erin om elke maand toch nog een klein bedrag opzij te zetten voor onverwachte tegenslagen. In tegenstelling tot jou heb ik echter wél kritiek op het fiscale beleid in dit land.

En ik ben niet de enige. Volgens Trends heft België de hoogste lasten op arbeid, de twee hoogste op vermogen, en ook de belasting op consumptie (BTW) is niet om mee te lachen.

http://trends.knack.be/economie/nieu...0383129515.htm

maddox 30 augustus 2013 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6780051)
te indiscreet ;-)

maar ik woon wel samen.

Dat veranderd wel het hele verhaal nietwaar. Dan kan je de huur/hypotheek al met 2/3de verhogen en nog voordeliger uitkomen.
Gas en electriciteit stijgen niet zoveel bij een koppel. Water wel, maar verdubbeld niet.
Transport, kosten stijgen alleen met gebruik, niet door bezit.

Oftewel, het is beter voor 2 alleenstaanden die werken toch samen een huis te huren, dan alleen te blijven sappelen.
Natuurlijk, vanaf het moment er uitkeringen in't spel komen , veranderd dat het verhaal weer compleet.

giserke 30 augustus 2013 09:58

Ik lees enkel dat ze nog een reden zoeken om mensen noch wat meer te belasten als hun loon boven de 3192€ is.

Knuppel 30 augustus 2013 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6780067)
Dat veranderd wel het hele verhaal nietwaar. Dan kan je de huur/hypotheek al met 2/3de verhogen en nog voordeliger uitkomen.
Gas en electriciteit stijgen niet zoveel bij een koppel. Water wel, maar verdubbeld niet.
Transport, kosten stijgen alleen met gebruik, niet door bezit.

Oftewel, het is beter voor 2 alleenstaanden die werken toch samen een huis te huren, dan alleen te blijven sappelen.
Natuurlijk, vanaf het moment er uitkeringen in't spel komen , veranderd dat het verhaal weer compleet.

Goed opgemerkt, vooal je laatste zin...

Van mijn pensioen betaal ik alles alleen. Mijn levenservaring zorgt ervoor dat je mij daar niet over zult horen klagen. Ondanks mijn eerder beperkte pensioen en tanende gezondheid (NIET wegens de politieke gang van zaken in dit kloteland!) ben ik een gelukkig mens. Waar ik mij mateloos aan erger is waar het geld naartoe gaat dat de sukkelaars die daarvoor wérken door de vraatzuchtige Belgische overheid wordt afgetroggeld. De maffia doet het voor minder.

Skobelev 30 augustus 2013 10:47

zelfs als je met twee gaat werken blijft er jaar na jaar minder en minder over. :?

En baajdeweej, 'k zou ze geen eten willen geven dewelke maandelijks tussen de 2200 en 2600 euro bruto opstrijken...dikwijls nog met moeilijke uren en relatief vervelend werk.

vlijmscherp 30 augustus 2013 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6780058)
Ik ken genoeg mensen die met minder dan €1400 moeten rondkomen. Een doorsnee kassierster van bij een supermarkt bijvoorbeeld, of kuispersoneel. Vandaar het getal.

Maar kom, het verschil blijft hetzelfde, U schrijft dat U minder hebt dan €1888 per maand. €1800 is ook minder.

Daarentegenover, €450 huur is laag tegenwoordig, en dan heeft de huurder waarschijnlijk een sociale woning (twijfelachtig als alleenstaande ouwe belg zonder koters), of een woning waarbij die voor buiten aan't stoken is, en stromend water langs de muur heeft.

Dan is €70 per maand voor gas, electriciteit en water ook aan de lage kant. Da's eerder een getal voor rijke tisten die zonnepanelen hebben gelegd en een supergeïsoleerde woning hebben.

En €200 per maand voor een wagen, da's een ouwer beestje dat niet veel gebruikt wordt en binnen kan staan.

met €1.400 verdien je niet veel, te weinig om deftig te leven, daar ben ik volledig mee eens. maar met 1.888??? sorry, dat is een belediging voor al diegenen die wel rond komen met pakweg €1.600.

Knuppel 30 augustus 2013 11:35

Wat een zever.

Het gaat helemaal niet over het bedrag dat iemand verdient, maar over wat degene door wiens zweet het verdiend werd daarvan overhoudt nadat de Roverheid er met haar tengels heeft aangezeten.

Vette Pois(s)on 30 augustus 2013 11:38

belasting in la belgique is pure diefstal

De Brabander 30 augustus 2013 11:49

Moest het alleen de federale belasting zijn, zou het nog meevallen. Helaas zijn er nu ook gewesten die belastingen heffen...

eno2 30 augustus 2013 11:51

Ik heb 20 jaar ervaring met armoede, en ik moet zeggen dat de armoedegrens correct berekend is. Die bedraagt nu 980€ en daarvan moet je net rond kunnen komen. Ik zat er al die tijd wel onder.

Knuppel 30 augustus 2013 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 6780151)
zelfs als je met twee gaat werken blijft er jaar na jaar minder en minder over. :?

En baajdeweej, 'k zou ze geen eten willen geven dewelke maandelijks tussen de 2200 en 2600 euro bruto opstrijken...dikwijls nog met moeilijke uren en relatief vervelend werk.

Voeg daar ook de kleine zelfstandigen bij die 7 dagen op 7 werkten om hun belastingen te kunnen blijven betalen, maar die met minder pensioen eindigen dan asiel-en andere gelukzoekers "leefloon" krijgen.
D�*t is wat steeds meer mensen kotsbeu zijn. D�*t en de hemelsbrede kloof tussen hun inkomen en de miljoenenbonussen die "managers" van falende banken EN overheidsbedrijven gegund wordt door (en VOOR!) hun "verkozenen".
D�*t en het FEIT dat de bank- en overheidschandalen betaald worden met door de Roverheid gepikt geld, van mensen die in verhouding nog geen habbekrats verdienen.

maddox 30 augustus 2013 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6780156)
met €1.400 verdien je niet veel, te weinig om deftig te leven, daar ben ik volledig mee eens. maar met 1.888??? sorry, dat is een belediging voor al diegenen die wel rond komen met pakweg €1.600.

Met €1400 zit je nochtans in een vrij brede basis van de "werkende mens". De €1150 jobkes zijn niet zo legio meer, daar niet van. Maar er zijn nog steeds mensen die voor €950/maand 37u in de week moeten werken.... Waarom die niet op uitkering gaan, is eigenlijk onbegrijpelijk.(samenwonende of gehuwd waarschijnlijk, want dan is de uitkering echt wel idioot laag)

Maar die €1888 is het gemiddelde. Dat wordt wel ferm scheefgetrokken door de "echt grootverdienders", van die kwispels die €30 000 in de maand net binnensleuren. Om maar een idee te geven, een "nieuwe Overheids CEO" gaat naar huis komen met om en nabij de €12000 per maand net. En da's dan niet gedacht aan de trukken die je kan toepassen met dat budget om het helemaal te veranderen.

In alle geval, ik denk dat we het wel eens zijn dat als een werkgever €4000 op tafel moet leggen, om iemand €1500 netto laten over te houden, er iets ferm verkeerd loopt.

reservespeler 30 augustus 2013 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6780058)

Tel maar iemand die een oudere woning heeft en met mazout moet verwarmen.
2000 liter (met warm water) is geen uitzondering aan (momenteel 0,85 / liter) = 1700 euro = 140 / maand.
Elektriciteit kost al vlug 50 euro per maand.
Water met afvoer en zuivering kost al vlug 50 euro per maand.
Verzekering woning kost al vlug 30 euro per maand.

Vaste kosten

Huur 450 euro
Elektriciteit 50 euro
Water 50 euro
Verzekeing 30 euro
Verwarming 140 euro
Auto 250 euro (afschrijving, verzekering, taks, brandstof)
Totaal 970 euro

Dan heb je niet gegeten, geen TV, geen telefoon, geen internet, geen pech met defecte toestellen, geen ...

Karel Martel B 30 augustus 2013 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 6780221)
Wat een zever.

Het gaat helemaal niet over het bedrag dat iemand verdient, maar over wat degene door wiens zweet het verdiend werd daarvan overhoudt nadat de Roverheid er met haar tengels heeft aangezeten.

/spabert mode

Maar je krijgt er toch zovele fantastische dingen voor in de plaats?

/spabert mode off

Savatage 30 augustus 2013 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6780242)
Ik heb 20 jaar ervaring met armoede, en ik moet zeggen dat de armoedegrens correct berekend is. Die bedraagt nu 980€ en daarvan moet je net rond kunnen komen. Ik zat er al die tijd wel onder.

Je deed dan ook niets.

vlijmscherp 30 augustus 2013 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6780277)
Tel maar iemand die een oudere woning heeft en met mazout moet verwarmen.
2000 liter (met warm water) is geen uitzondering aan (momenteel 0,85 / liter) = 1700 euro = 140 / maand.
Elektriciteit kost al vlug 50 euro per maand.
Water met afvoer en zuivering kost al vlug 50 euro per maand.
Verzekering woning kost al vlug 30 euro per maand.

Vaste kosten

Huur 450 euro
Elektriciteit 50 euro
Water 50 euro
Verzekeing 30 euro
Verwarming 140 euro
Auto 250 euro (afschrijving, verzekering, taks, brandstof)
Totaal 970 euro

Dan heb je niet gegeten, geen TV, geen telefoon, geen internet, geen pech met defecte toestellen, geen ...

ik zeg dit met alle respect voor mensen die moeten rondkomen met minder dan mij hé. Maar als je €1888 verdiend, dan blijft er toch genoeg over van die €970 vaste kosten per maand om te leven?
Niet dat je enorm veel gaat sparen, maar genoeg om te leven.

alles verandert als je begint over de alleenstaanden die met €1.100 moeten rondkomen, en zo zijn er ook teveel.

vlijmscherp 30 augustus 2013 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6780249)
Met €1400 zit je nochtans in een vrij brede basis van de "werkende mens". De €1150 jobkes zijn niet zo legio meer, daar niet van. Maar er zijn nog steeds mensen die voor €950/maand 37u in de week moeten werken.... Waarom die niet op uitkering gaan, is eigenlijk onbegrijpelijk.(samenwonende of gehuwd waarschijnlijk, want dan is de uitkering echt wel idioot laag)

Maar die €1888 is het gemiddelde. Dat wordt wel ferm scheefgetrokken door de "echt grootverdienders", van die kwispels die €30 000 in de maand net binnensleuren. Om maar een idee te geven, een "nieuwe Overheids CEO" gaat naar huis komen met om en nabij de €12000 per maand net. En da's dan niet gedacht aan de trukken die je kan toepassen met dat budget om het helemaal te veranderen.

In alle geval, ik denk dat we het wel eens zijn dat als een werkgever €4000 op tafel moet leggen, om iemand €1500 netto laten over te houden, er iets ferm verkeerd loopt.

dat wil ik zeggen hé, die €1888 per maand is mss niet fantastisch veel, maar om te leven, vind ik het genoeg. Ik heb het hier wel duidelijk over iemand die geen kinderen heeft.

€1400 is al iets compleet anders, maar ik ken er toch die overleven met dat geld hoor. veel luxe ga je dan niet hebben, dat is waar.

Effect 30 augustus 2013 12:53

Allez kheb toch meer als dat. Gaf me een goed gevoel toen ik de krant las :)

Ondernemerke 30 augustus 2013 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6780249)

Iemand die het begrijpt waarom een werknemer 100 euro/maand netto opslag geven veel meer kost dan enkel die 100 euro. En dat is het grote probleem geworden. Leg het maar eens aan een werknemer uit waarom je niet iedereen zomaar enkele euro's per uur bruto meer kunt geven.

Anderzijds moet ik zeggen dat 1800 euro netto om te leven maar ??? Als ik dat dan nog maal twee zou doen, dus 3600 euro als gezin met kinderen ... Ik zou afzien. Maar ik moet mezelf als Zaakvoerder wel een heel hoog loon uitkeren. Bedrijfswagens worden heel zwaar belast en ik geef jaarlijks al een werknemersloon aan VAA uit :cry:

Als ik in mijn buurt rondkijk dan zie ik heel veel villa's staan waarvan het K.I. al enkele maandlonen bedraagt. Plus wagens op de opritten die meer aan leasing kosten dan wat een gemiddeld koppel maandelijks dan verdient. Maar men leeft naar wat men verdient. Mensen die als koppel 3600 euro/maand verdienen voelen zich daar misschien bij gelukkig, anderen die meer dan 15.000 euro/maand binnen krijgen moeten hun rekenmachine erbij halen om elke maand alles betaald te krijgen.

Ondernemerke 30 augustus 2013 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6780310)
dat wil ik zeggen hé, die €1888 per maand is mss niet fantastisch veel, maar om te leven, vind ik het genoeg. Ik heb het hier wel duidelijk over iemand die geen kinderen heeft.

€1400 is al iets compleet anders, maar ik ken er toch die overleven met dat geld hoor. veel luxe ga je dan niet hebben, dat is waar.

488 euro verschil? Gaat dit het dan goed maken?

vlijmscherp 30 augustus 2013 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke (Bericht 6780361)
488 euro verschil? Gaat dit het dan goed maken?

daarmee kan je toch al iets doen, niet?

Knuppel 30 augustus 2013 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6780367)
daarmee kan je toch al iets doen, niet?

Zou je dat niet beter gaan vertellen tegen Johny Thijs? De man die zijn neus ophaalt voor 290.000 euro?

eurobug 30 augustus 2013 13:48

Gemiddelde en mediaan

Weer typisch, gemiddeldes ipv. medianen... Als er daar enkele pipo's bijzitten die erg veel verdienen wordt het gemiddelde sterk opgetrokken, en de mediaan niet. Het echte interessante "gemiddelde" is weten wanneer de helft meer en de helft minder verdiend, dat is pas een interessant gemiddelde. Als 1000 man 1000 euro verdient, en 1 man 1 miljoen is het gemiddelde ook 2000, dus wat heb je daaraan

Uit cijfers VDAB van 2010: De FOD Economie becijferde dat het gemiddelde maandloon van een voltijdse loontrekkende 2.936 euro bruto bedraagt. Verder ligt het mediaanloon op 2.595 euro bruto per maand. Dit laatste betekent dat de helft van de voltijds werkende Belgen minder dan 2.595 euro verdient en de andere helft meer.

Dit scheelt toch wel een slok op de borrel voor de "gemiddelde" Belg.

Universalia 30 augustus 2013 14:35

Daarom dat er zoveel BMW's, Audi's, Mercedes SUV's en andere zware wagens rondrijden, en er velen maar snoepreisjes doen het hele jaar door nu snap ik dat ook.

En toch nog durven klagen ondanks die 3.192€ die ze elke maand mogen bijschrijven. :roll:

Het is dan ook algemeen geweten dat Belgen klagers zijn in hart en nieren.

p.s. Ik verdiende nog nooit zo een bedrag integendeel, ik weet wat armoede is, de meeste van die klagers blijkbaar niet. :oops:

rafkaf 30 augustus 2013 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6780501)
Daarom dat er zoveel BMW's, Audi's, Mercedes SUV's en andere zware wagens rondrijden, en er velen maar snoepreisjes doen het hele jaar door nu snap ik dat ook.

En toch nog durven klagen ondanks die 3.192€ die ze elke maand mogen bijschrijven. :roll:

p.s. Ik verdiende nog nooit zo een bedrag integendeel, ik weet wat armoede is, de meeste van die klagers blijkbaar niet. :oops:

Bruto...

eurobug 30 augustus 2013 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6780501)

De helft van de belgen verdient minder dan 2600 bruto. Voor een alleenstaande geeft dit 1640 euro netto. De helft van de Belgen moet het dus met minder doen.

Aan de andere kant kan je ook zien dat het gemiddelde significant hoger is dan de mediaan. Statistisch duid dit op een distributie met een dikke staart, maw. er is een aanzienlijk deel mensen dat echt buitenproportioneel veel verdient.

meneer 30 augustus 2013 14:54

Citaat:

Extreem gierig ? Alle dagen patatten met ajuinsaus & oud brood met choco & kraanwater ? Kleding van op de voddenmarkt of persoonlijk in de vuilbakken opgeraapt ? Een ouwe Nokia van in 2000 , of geen GSM ? Nooit naar café, restaurant, bioscoop ? Je leeft in een kruipkot van 10 vierkante meter met wc in het trappenhuis, in de armste buurt van de armste stad of vergeten gat in België ?:-)
Maar je hebt toch een computer ? Misschien verplicht voor uw werk te kunnen doen ? Uitzonderlijke luxe die je jezelf toestaat ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be