![]() |
Herentals, wat een gat...
Gisteren was ik in Brussel, nam ik toch wel de verkeerde trein naar huis terug zeker :roll: Had net de IC naar A'pen centraal gemist en was dan maar op de eerstvolgende gesprongen ervan uitgaande dat alle treinen in die richting naar A'pen zouden leiden. Niet dus. Iets voorbij Mechelen voelde ik reeds nattigheid - landschap was ineens totaal anders dan ik gewend was - doch kon niet uitstappen. Ben dan maar tot eerstvolgende halte blijven zitten: Herentals. Eau jee.
Daar heb ik dan een bus naar huis gepakt, vermits ik daar gratis mee mag reizen en een treinticket niet zag zitten. Ah ja, m'n leefgeld is nog niet gestort en ik moet op de kleintjes letten :roll: Mja, een dik uur op de boemelbus dus. Had net de snelbus naar de sinjorenstad gemist :lolabove: En guess what, was ik zowaar zelfs blij en opgelucht van in A'pen toe te komen. M'n omleiding naar Herentals met als tussenstoppen Grobbendonk en nog zo van die doods/boerse gemeenten-gehuchten (?) deed m'n ogen openen dat het er nog niet zo slecht is - als stad gezien dan - .... Ik kan me namelijk niet inbeelden van ergens in een gat als Lichtaart, Turnhout, Lier, Geel en wat is het daar allemaal dag in dag uit te moeten vertoeven (waar nog minder te zien en te beleven valt dan hier, en waar men precies afgesneden zit van de rest van de wereld). Doe me dat niet aan, lol. |
Citaat:
Grootsteden staan synoniem voor eenzaamheid, Je opende een draad over het feit dat je zelfs bereidt zou zijn andermans kinderen op te voeden in ruil voor wat gezelschap. Nee bemmeke de Kempen is deluxe tegenover het stad. Je had eens moeten gaan wandelen in het gezellige Herentals de vriendelijkheid daar komt u tegemoet. ;-) |
En wat valt er dan te beleven in de stad? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als er in Herentals eens ene wat te rap door de dorpsstraat rijdt, dan maken ze daar niet zoveel spel van als op de Meir in de koekenstad.
. |
lol, maar wat ik bedoelde: ik kwam daar aan langs café Jozef, het Astridplein enzo en ik voelde m'n energie terug opborrelen, yep :-D
|
Citaat:
Zoveel onrecht meegemaakt. U weet dus niets van het leven, liever opgesloten in een grootstad dan rondlopen in de mooie vrije natuur. |
Citaat:
Grobbendonk was het administratief centrum van de Antwerpse regio in de Romeinse tijd. Ken uw geschiedenis meiske. |
En in Lier staat de Zimmertoren.
Alhoewel, een dikke schande dat ze zo'n monument gaan afbreken. Voor amper twee mio aan restauratiekosten die Lier zou moeten ophoesten. En amper protest daar tegen. Mocht ik in Lier wonen ... . |
Herentals ligt dan ook in the middle of nowhere. Ik denk dat ik daar zelfs nooit geweest ben.
|
Vroeger stond daar - Herentals, een frituur met puntzakken nog.
|
Citaat:
|
Ik heb ooit nog nog helemaal naar Herenthout gefietst voor een optreden van Nina Hagen.
https://www.youtube.com/watch?v=5lYggk_vlEA |
Citaat:
Maar ge had ook wat kunnen meespelen. Op een subtiele manier .. . |
Citaat:
|
Citaat:
Beste wielrenner die Belgie ooit kende. |
Citaat:
Heb daar nog Omar and the Howlers zien optreden. Als m'n geheugen me niet in de steek laat was dat het enige optreden dat ik er zag. |
In ieder geval wonen er tegenwoordig in de Kempen veel meer rijke mensen dan in 't stad!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb hierop niet op 1 april willen reageren, want het is geen grap. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
herentals zit vol sloeries
|
Citaat:
. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is die nu nog altijd bezig? Ik heb in zijn human uitlachinterestprogramma in 1991 al geweigerd deel te nemen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik snap niet dat mensen blij kunnen zijn als ze terug aankomen op het Astridplein??? :p
Ik liep daar vroeger met mijn bomma aan de hand, "bomma gaan we naar de zoo?" Ijsje eten, daarna lopen het Astridplein, ons bomma kon zitten op de tram. Er was ruimte tot leven en mensen konden geld uitgeven. Nu zit iedereen op mekaar gedrukt en is er helemaal geen ruimte tot leven meer. Mijn bomma is al enkele malen overvallen en komt 's avonds niet meer buiten. Een Antwerpenaar die tevreden is met het Antwerpen van vandaag, kent het Antwerpen van vroeger niet. Dat is weg, verdwenen. |
Citaat:
. |
Citaat:
"waarom noemt men U de strandzanger ?" "hoe komt het dat U in de marginaliteit raakte ?" "waar koopt U dergelijke kleren ?" "wat trekt U aan in de hoerenbuurt van Gent ?" "Hoopt U ooit nog normaal aan de slag te kunnen gaan ?" "Is het niet triestig om in een hangmat te liggen vegeteren ?" "voel je geen schaamte dat je faalde ?" "waarom draagt U zo een rare pet ?" "Kent U Reinhilde Decleir ?" Een gemiste kans... |
Citaat:
"Hoever van de linkerzijde van uw meetlat van 18cm staat de '0'?" :-) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be