![]() |
Waarom PaarsGeel (het echte) niet?
Echt PaarsGeel = NVA+PS+SPa+VLD+MR.
Die hebben een ruime meerderheid van 80/150 (79 eigenlijk met Kir weg). Slechts 5 partijen. Waarom moeten de katholieken er eigenlijk bij? |
Citaat:
En gewoon, omdat het ACW baas is. |
Citaat:
|
Citaat:
Eerst abortusregeling blokkeren en dan het CD&V koste wat kost in een federale regering trekken. |
Citaat:
|
De katholieken hebben, op abortus na, geen uitgesproken standpunt. Lees: ze leveren zetels.
Handig. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu dezelfde methode toepassen op de OVLD, en vaststellen dat die op +- 20 jaar van Vlaams naar anti-Vlaams zijn gegaan. Ze vragen zich nog steeds af waarom de kiezer hen verlaat, ze begrijpen het niet. Begrijp jij het? |
Citaat:
Ze willen Zweeds al niet depanneren, wat zouden ze zich daaraan wagen ? PTB zou nogal kirren van plezier... |
Citaat:
De manier hoe de NVA haar sociaaleconomische broek afstak zegt genoeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is de basis die men gaat proberen uitbreiden mijns inziens. |
Citaat:
|
Citaat:
Koning Coens, zat in de bubbel van 5 en is uitgespeeld De koningen Lachaert en Bouchet zijn in de echt verbonden en blokkeren de plannen van N-VA en PS. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan me anders echt niet voorstellen dat iemand uit zijn eigen vrije wil ertussen gaat wonen, moesten het geen vrienden zijn. |
Ze bewijzen met de dag meer dat een regering in feite nergens voor nodig is.
In een kleuterklas zit meer verstand dan in politieke partijen. |
anders drogen de kwallen uit
|
Citaat:
|
Citaat:
Al meer dan 400 dagen Het marcheert. Meer moet dat niet zijn. :BIG: |
Citaat:
De PS eruit. Maar als je HLN leest ( die altijd Magnette boven De Wever kozen) is het al een uitgemaakte zaak het wordt paars-groen. De voorkeur keuze van die gazet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zonder de N-VA zal het voor de Vlamingen niet kunnen. |
Citaat:
Hielen in het zand en blokkeren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En 16% van de kiezers (federaal) kozen er voor om NV-A federaal te laten besturen. Dat is héél ver van het niveau om zware eisen op tafel te leggen. Dat geldt trouwens ook voor alle andere partijen. Wie denkt dat de grootste zijn = aan een democratische meerderheid hebben moet dringend naar de schoolbanken. |
Als de odyssee van Lachaert hem uiteindelijk in een paarsgroen versie doet eindigen dan wordt het een marxistisch-collectivistische fedregering. Dan betekent
1) dat OBLD feitelijk geen liberale partij meer is. Toch niet in de economische betekenis. Het is doodeenvoudig een anti-Vlaamse partij waar alle aandacht voor het economisch aspect het moet afleggen tegenover electoraal gewin en postjesjagerij; 2) dat Vlaanderen, waar de private ondernemingen véél belangrijker zijn dan in het collectivistisch georiënteerde Wallonië, een scherper links beleid door de strot geramd krijgt; 3) dat de drammers van Groen hier weer het voor het zeggen krijgen. We hebben met dat soort al eens een in-trieste ervaring opgedaan. Vlaanderen had ze, gelukkig maar, daarna met de erop volgende verkiezingen letterlijk allemaal uit het parlement gezwierd. Ik krijg braakneiging wanneer ik denk waar het weer eens zal op uitlopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lachaert draait met de wind. Hij is een Verhofstadt-liberaal. Rechts roepen, maar links denken (uitvoeren?) |
Citaat:
Raar, in de realiteit is het omgekeerde voorgevallen. Herinner u toen de OVLD-leden het confederale programma had gestemd, Rutten heeft het ostentatief in de vuilbak gesmeten, toen zijn de Vlaamse kiezers doorgegaan. |
Citaat:
:twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
Dat ze iedere dag bewijzen dat de ganse politieke kaste een grote peutertuin is, die met kleuter kots een land regeren, hangt me wel deftig mijn kloten uit. Kranten schrijven wat hun bazen willen, altijd zo geweest. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be