Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zondag 4 Mei: Betoging vóór België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=3023)

Patriot! 2 mei 2003 09:48

Op ZONDAG 4 MEI 2003 zal een manifestatie plaatsvinden te Brussel, waarin B Plus het voortouw neemt. B Plus stelt immers vast dat vele politici almaar meer tegen de wil van de bevolking ingaan op het vlak van de staatshervorming. Uit alle wetenschappelijke onderzoeken en opiniepeilingen van de laatste 15 jaar blijkt dat de burgers van België, zowel ten noorden als ten zuiden van de taalgrens, zich uitdrukkelijk tegen separartisme kanten. De burgers willen niet dat België barst. Ook de aanhangers van een confederale staat zijn op één hand te tellen. Nochtans trekken de meeste politieke partijen zich van de wil van deze zwijgende meerderheid niets aan.

En waarom? Omdat zij op electoraal vlak niet afgestraft kunnen worden! Voor welke partij kan je immers nog stemmen indien je tegen een verdere staatshervorming bent? Voor welke partij kan je met een gerust geweten stemmen indien je je tevredenheid met onze Belgische, federale democratie wil uiten en indien je wil dat deze democratie versterkt wordt? Zowat alle politieke partijen zijn uitermate opportunistisch als het gaat om het dossier van de staatshervorming. Velen menen in de plaats van de burger te kunnen stellen op welke wijze het land het best bestuurd wordt, namelijk door het bestuur dichter bij het volk te brengen. Nochtans is niet al wat op een lager niveau beslist wordt, beter beslist.

Om de groeiende ontevredenheid van de Belgische bevolking een stem te geven, trekt B Plus op 4 mei 2003 naar Premier Verhofstadt om hem een brief te overhandigen namens de zwijgende meerderheid van burgers en namens tal van organisaties uit het middenveld. Het kan niet zijn dat alle partijen zich laten leiden (of is het lijden?) door de wil van een uiterst kleine, radicale en onverdraagzame minderheid van separatsisten en confederalisten, voor zover die laatste twee niet dezelfden zijn. En het is in een democratie vooral onbegrijpelijk dat er zo dikwijls en zo fundamenteel aan de Grondwet gemorreld wordt zonder dat de bevolking eerst wordt geconsulteerd! In de vele democratische landen wordt voor veel minder belangrijke zaken een bindend referendum gehouden!!

De manifestatie van 4 mei 2003 zal geen manifestatie van B Plus alleen zijn. Zij zal worden ondersteund door tal van andere organisaties uit het middenveld, cultuur, sport en politiek. Stap met ons mee en laat zien dat de Belgen de wil hebben om als één volk samen te leven, in volle respect voor elkaars verscheidenheid. Laat zien dat ze naar Europa een hoopvolle boodschap kunnen sturen. Zend samen met ons een krachtig signaal uit dat de politieke partijen na de verkiezingen van 18 mei 2003 niet naast zich neer zullen kunnen leggen! Laat horen dat de politici de mensen niet mogen bedriegen door te zeggen dat ze tegen separatisme zijn, maar wel voor de splitsing van de sociale zekerheid, of delen ervan! Ze moeten beseffen dat de mensen weten dat de splitsing van de Sociale Zekerheid gelijkstaat met separatisme. Zo dom zijn onze mensen niet. Ze laten zich geen blaasjes wijsmaken.

Hieronder volgen de concrete gegevens van de manifestatie:

Datum: ZONDAG 4 MEI 2003
Startpunt: Albert II laan om 14u00
Eindpunt: TROONPLEIN EN Kabinet Premier Verhofstadt

Van harte welkom en hopelijk tot dan!!!

C uit W 2 mei 2003 09:50

Citaat:

De manifestatie van 4 mei 2003 zal geen manifestatie van B Plus alleen zijn. Zij zal worden ondersteund door tal van andere organisaties
We zullen zien :!:

Luddo 2 mei 2003 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:

De manifestatie van 4 mei 2003 zal geen manifestatie van B Plus alleen zijn. Zij zal worden ondersteund door tal van andere organisaties

Kan de stad Gent die grote toeloop wel aan? :D

C uit W 2 mei 2003 09:58

Heb je een bus nodige om al de bubbels te laten komen, of is een tandem voldoende?

Patriot! 2 mei 2003 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:

Citaat:

Gent?

Luddo 2 mei 2003 10:15

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Excuseer, ik dacht dat het in Gent doorging! Veel succes maar ik zal er niet zijn. Ik kijk wel op TV naar de rechtstreekse uitzending van het evenement! Moet "Vlaanderen Vlagt" de aankomst niet decoreren? :D

Patriot! 2 mei 2003 10:52

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Excuseer, ik dacht dat het in Gent doorging! Veel succes maar ik zal er niet zijn. Ik kijk wel op TV naar de rechtstreekse uitzending van het evenement! Moet "Vlaanderen Vlagt" de aankomst niet decoreren? :D

Vlaggen zullen er genoeg zijn :lol:

Guderian 2 mei 2003 11:01

Alle, de ouden-van-dagen en het Waalse profitariaat gaan ook nog eens op straat komen. :lol:

Guderian 2 mei 2003 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Vlaggen zullen er genoeg zijn :lol:

Vodden wil je zeggen! :lol:

Vlaanderen_onafhankelijk 2 mei 2003 11:09

Kan niemand in Brussel ergens een paar Vlaamse vlaggen gaan ophangen, dan kunnen we meteen allemaal zien hoe vredelievend de Belginiksen werkelijk zijn (remember de dreigementen mtb tot de RD onlangs)...

Pat 2 mei 2003 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Kan niemand in Brussel ergens een paar Vlaamse vlaggen gaan ophangen, dan kunnen we meteen allemaal zien hoe vredelievend de Belginiksen werkelijk zijn (remember de dreigementen mtb tot de RD onlangs)...

Op voorwaarde dat de NVA de glasschade volledig vergoedt, dit geldt ook voor de Waalse vlaggen want dan pas is de testcase compleet. :lol:

Vlaanderen_onafhankelijk 2 mei 2003 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Op voorwaarde dat de NVA de glasschade volledig vergoedt, dit geldt ook voor de Waalse vlaggen want dan pas is de testcase compleet. :lol:

Ah neen, de Belginiksen moeten maar bewijzen dat ze echt vredelievend zijn en dat de Vlaamse vlag niet als een rode lap op een stier werkt...
En waarom Waalse vlaggen? De Belginiksen bestaan uit Walen die op onze kost leven en Vlaamse landsveraders die liever lopen onder de Belgische foeilijke vlag dan onder onze trots Vlaamse Leeuw...

Raf 2 mei 2003 11:22

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pat

Ah neen, de Belginiksen moeten maar bewijzen dat ze echt vredelievend zijn en dat de Vlaamse vlag niet als een rode lap op een stier werkt...
En waarom Waalse vlaggen? De Belginiksen bestaan uit Walen die op onze kost leven en Vlaamse landsveraders die liever lopen onder de Belgische foeilijke vlag dan onder onze trots Vlaamse Leeuw...

Mijn land is België, niet Vlaanderen. Hoe kan ik dan een landverrader zijn?

Vlaanderen_onafhankelijk 2 mei 2003 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Mijn land is Vlaanderen en niet het verfoeilijke Belgiquesken, zo kunnen we bezig blijven...
Vlaanderen en Wallonië zijn twee apparte landen, kunstmatig samengebracht onder dat derde 'ding', iedereen die voor het behoud van dat verfoeilijke derde ding is, is voor mij een landverader...

Raf 2 mei 2003 11:29

Citaat:

Citaat:

Mijn land is Vlaanderen en niet het verfoeilijke Belgiquesken, zo kunnen we bezig blijven...
Vlaanderen en Wallonië zijn twee apparte landen, kunstmatig samengebracht onder dat derde 'ding', iedereen die voor het behoud van dat verfoeilijke derde ding is, is voor mij een landverader...

In jouw fantasie mag Vlaanderen dan al een appart land vormen, in de realiteit vormt het samen met Wallonië nog altijd één land, België. Ik heb hier nog nergens een doorslaggevend argument gezien dat mij er van kan overtuigen dat jouw fantasie beter zou zijn dan de werkelijkheid...

Vlaanderen_onafhankelijk 2 mei 2003 11:34

Citaat:

In jouw fantasie mag Vlaanderen dan al een appart land vormen, in de realiteit vormt het samen met Wallonië nog altijd één land, België. Ik heb hier nog nergens een doorslaggevend argument gezien dat mij er van kan overtuigen dat jouw fantasie beter zou zijn dan de werkelijkheid...

Wat zijn de voordelen van België?
Face it, de Walen zijn een loodzwaar blok aan ons been...

Raf 2 mei 2003 11:40

Citaat:

Citaat:

Wat zijn de voordelen van België?
Face it, de Walen zijn een loodzwaar blok aan ons been...

Dat is wat JIJ beweert... Ik heb er persoonlijk geen last van...

Antoon 2 mei 2003 11:50

De waarheid is als volgt: Wallonië kost meer geld dan Vlaanderen, terwijl ze minder opbrengt. Maar de bevolking ligt daar niet echt wakker van.

Vlaanderen kent namelijk een ongekende voorspoed, maakt deel uit van één der rijkste regio's en hoogste levensstandaard ter wereld.

Een groot aantal Vlamingen ziet wel iets in een verdere federalisering van de bevoegdheden, maar wilt uiteindelijk ook de monarchie behouden en blijven deel uitmaken van België.

Of het zo blijft duren , dat zal de toekomst uitwijzen. Maar op dit ogenblik is er geen sprake van twee onafhankelijke staten.

And that my friends, you can take to the bank. (sorry voor het Engels)

Xenon 2 mei 2003 11:55

:!: :!: :!:

De vereniging der paleontologen deelt mee dat tijdens de Brusselse openluchttentoonstelling van zondag 4 mei het op straffe van een gevangenisstraf 1 tot 5 jaar verboden is de zeldzame tricolore fossielen te ontrvreemden.
Deze objecten zijn immers onderwerp van talrijke belangrijke studies. Een belangrijk stroming binnen het vakgebied is er zelfs van overtuigd dat deze vreemde, doch sympathieke fossielen niet van deze wereld zouden zijn.

Dank bij voorbaat

Raf 2 mei 2003 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De waarheid is als volgt: Wallonië kost meer geld dan Vlaanderen, terwijl ze minder opbrengt. Maar de bevolking ligt daar niet echt wakker van.

Vlaanderen kent namelijk een ongekende voorspoed, maakt deel uit van één der rijkste regio's en hoogste levensstandaard ter wereld.

Een groot aantal Vlamingen ziet wel iets in een verdere federalisering van de bevoegdheden, maar wilt uiteindelijk ook de monarchie behouden en blijven deel uitmaken van België.

Of het zo blijft duren , dat zal de toekomst uitwijzen. Maar op dit ogenblik is er geen sprake van twee onafhankelijke staten.

Ik heb er geen probleem mee dat Wallonië "meer kost" dan Vlaanderen. Mijn solidariteit met de minder begoede landgenoten is niet beperkt tot het noordelijk deel van het land. Ik zie ook geen heil in verdere federalisering, eerder het omgekeerde. Voor de gemiddelde Belg zal dat de doorzichtigheid van de structuur alleen maar ten goede komen. Men moet al bijna hogere studies ondernemen om in het kluwen van federale en gewestelijke parlementen en regeringen door de bomen het bos nog te zien.

Xenon 4 mei 2003 14:21

ondanks het stralende weer,
ondanks de overdreven media-aandacht,
ondanks dat de overgrote meerderheid der Belgen hun mening deelt :roll: ,
ondanks de oproep der prominenten,
ondanks de mobilisatie door de cdh,

wordt Brussel net niet overspoeld door de aangekondigde tricolore golf (volgens radio 1 max. 500 betogers) :lol: :lol: :lol:

Jan van den Berghe 4 mei 2003 14:33

Citaat:

Ik heb er geen probleem mee dat Wallonië "meer kost" dan Vlaanderen. Mijn solidariteit met de minder begoede landgenoten is niet beperkt tot het noordelijk deel van het land.

Blijkbaar verwart u solidariteit met een ander uitgavepatroon. Ook ik heb er geen probleem mee dat de Walen meer geld aan dit of dat besteden, zolang ze het maar zelf betalen. Als mijn buurman zich een dure wagen wil kopen, dan mag hij dat gerust... en ik zal meegenieten iedere keer wanneer die voor de deur staat te pronken. Maar dat betekent nog niet dat ik moet opdraaien voor mijn buurmans wensen. Solidariteit is echter iets anders: het is een gewilde en verantwoorde keuze waarbij een sterkere een zwakkere helpt. In België is de geldstroom echter onverantwoord hoog en tevens berust ze op een afdwongen mechanisme, niet op vrije wil. Daarom kan dat niet met het woord solidariteit omschreven worden, maar alleen met "plundering".

Raf 4 mei 2003 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Ik heb er geen probleem mee dat Wallonië "meer kost" dan Vlaanderen. Mijn solidariteit met de minder begoede landgenoten is niet beperkt tot het noordelijk deel van het land.

Blijkbaar verwart u solidariteit met een ander uitgavepatroon. Ook ik heb er geen probleem mee dat de Walen meer geld aan dit of dat besteden, zolang ze het maar zelf betalen. Als mijn buurman zich een dure wagen wil kopen, dan mag hij dat gerust... en ik zal meegenieten iedere keer wanneer die voor de deur staat te pronken. Maar dat betekent nog niet dat ik moet opdraaien voor mijn buurmans wensen. Solidariteit is echter iets anders: het is een gewilde en verantwoorde keuze waarbij een sterkere een zwakkere helpt. In België is de geldstroom echter onverantwoord hoog en tevens berust ze op een afdwongen mechanisme, niet op vrije wil. Daarom kan dat niet met het woord solidariteit omschreven worden, maar alleen met "plundering".

Er is geen enkele belasting die ik "uit vrije wil" betaal; ze zijn allemaal het resultaat van een "afgedwongen mechanisme". Of mijn belastingscenten nu naar Vlamingen of Walen gaan, maakt voor mij niets uit.

Thomas Hx 4 mei 2003 14:39

mag ik ook komen :?: 8)

Raf 4 mei 2003 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

Ge moest er al zijn!

Pat 4 mei 2003 14:56

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Ik heb er geen probleem mee dat Wallonië "meer kost" dan Vlaanderen. Mijn solidariteit met de minder begoede landgenoten is niet beperkt tot het noordelijk deel van het land. Ik zie ook geen heil in verdere federalisering, eerder het omgekeerde. Voor de gemiddelde Belg zal dat de doorzichtigheid van de structuur alleen maar ten goede komen. Men moet al bijna hogere studies ondernemen om in het kluwen van federale en gewestelijke parlementen en regeringen door de bomen het bos nog te zien.

België mag blijven (wordt toch irrelevant dankzij Europa) maar ik zie wel heil in een verdere federalisering en vereenvoudiging. Het is inderdaad zo dat men door de bomen het bos niet meer ziet omdat men naast de gemeenschappen zonodig ook nog gewesten wou oprichten. Hetzelfde kan gezegd worden van de senaat, ook op termijn afschaffen dus. Het aantal politieke postjes kan gerust naar omlaag zonder dat men de federale structuur daarom moet beschadigen. Ik wil best solidair zijn met Wallonië voor wat betreft het sociaal aspect (gezondheidszorg ed) maar anderzijds stel ik vast dat er in Wallonië geld verknoeid wordt aan prestigeprojecten zoals dat hellend vlak van Ronquieres om maar iets te noemen. Ook de nieuwe crisis ivm de vliegroutes over Brussel tonen duidelijk dat ook aan Waalse zijde er een groot gebrek is aan solidariteit. Ik vermoed zelfs dat men die nachtvluchten wil afschaffen in de hoop dat die koerierbedrijven zich dan vestigen aan Brussels-south Airport (charleroi). Maw die solidariteit is dus zeer relatief.

Jan van den Berghe 4 mei 2003 15:01

Citaat:

Er is geen enkele belasting die ik "uit vrije wil" betaal; ze zijn allemaal het resultaat van een "afgedwongen mechanisme". Of mijn belastingscenten nu naar Vlamingen of Walen gaan, maakt voor mij niets uit.

Mij wel, daar ik de mening toegedaan ben dat het belastingsgeld in de eerste plaats moet toekomen aan de gemeenschap die dat geld betaalt. We betalen immers belastingen met een bepaald doel, nl. dat de overheid ons daarvoor allerlei diensten aanbiedt (wegonderhoud, onderwijs, nutsvoorzieningen, enzovoort). Daarom is doorzichtigheid in het uitgavepatroon van de overheid noodzakelijk. In de Scandinavische landen weet de belastingsbetaler bijna op de cent waar zijn belastingsgeld naar toe gaat; hier echter verzwijgt de staat dat uit schrik dat de ongelijke geldstromen nog duidelijker aan het licht zouden komen.

Raf 4 mei 2003 15:10

Citaat:

Citaat:

Mij wel, daar ik de mening toegedaan ben dat het belastingsgeld in de eerste plaats moet toekomen aan de gemeenschap die dat geld betaalt. We betalen immers belastingen met een bepaald doel, nl. dat de overheid ons daarvoor allerlei diensten aanbiedt (wegonderhoud, onderwijs, nutsvoorzieningen, enzovoort). Daarom is doorzichtigheid in het uitgavepatroon van de overheid noodzakelijk. In de Scandinavische landen weet de belastingsbetaler bijna op de cent waar zijn belastingsgeld naar toe gaat; hier echter verzwijgt de staat dat uit schrik dat de ongelijke geldstromen nog duidelijker aan het licht zouden komen.

Alle Belgen dragen bij aan de belastingen, en het is ook maar normaal dat het geld inderdaad terugvloeit naar de gemeenschap; de Belgen dus.
Binnen Vlaanderen zijn er wellicht ook regio's die "meer kosten" dan andere. Ga je die ook afstoten?

Thomas Hx 4 mei 2003 15:28

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

Ge moest er al zijn!

ai :? 8)

Jan van den Berghe 4 mei 2003 15:55

Citaat:

Alle Belgen dragen bij aan de belastingen, en het is ook maar normaal dat het geld inderdaad terugvloeit naar de gemeenschap; de Belgen dus.
Binnen Vlaanderen zijn er wellicht ook regio's die "meer kosten" dan andere. Ga je die ook afstoten?

Blijkbaar hebt u voorgaande discussies over dit onderwerp nooit gevolgd, anders zou u immers weten dat niet de transfer een reden voor splitsing is maar wel een argument in de discussie voor of tegen splitsing.

Ieder land is administratief ingedeeld, dus is het mogelijk de geldstromen in te delen. Dit kan in kaart gebracht worden, maar dat wil de Belgische staat niet in tegenstelling tot bijvoorbeeld Duitsland waar de geldstroom naar het Oosten volmaakt in kaart wordt gebracht. Bij ons laat dit al het ergste vermoeden.

Het gaat trouwens niet zozeer over het bedrag als dusdanig (dat wel schandalig hoog is, vergeleken met Duitsland bijvoorbeeld), maar in de eerste plaats om het bestedingspatroon. Hebben de Walen andere opvattingen over overheidsinvesteringen en is hun bestedingspatroon anders, dan is dat op zich geen probleem zolang ze dat maar met hun eigen belastingen betalen. En daar ligt de kat gebonden: het verschil in opvattingen, bestedingspatroon en politiek beleid is dermate anders dan de fiscaliteit deze verschillen moet volgen anders ontstaan er scheeftrekkingen. Deze scheeftrekkingen zijn er nu daar de beleidslijnen verschillend blijven.

Raf 4 mei 2003 16:19

Citaat:

Ieder land is administratief ingedeeld, dus is het mogelijk de geldstromen in te delen. Dit kan in kaart gebracht worden, maar dat wil de Belgische staat niet in tegenstelling tot bijvoorbeeld Duitsland waar de geldstroom naar het Oosten volmaakt in kaart wordt gebracht. Bij ons laat dit al het ergste vermoeden.

Dat in kaart brengen mag jij dan al interessant vinden, ik niet. Voor mij speelt het geen rol of mijn belastingscenten gebruikt worden om de noden in Wallonië te lenigen, dan wel die in Limburg of Bachte-de-kuupe.

Zeno! 4 mei 2003 16:20

Brussel 3 mei: 10.000 manifestanten (Gay Pride)

Brussel, 4 mei: 500 manifestanten (Bplus)

ai, ai, ai...

Jan van den Berghe 4 mei 2003 16:21

Citaat:

Dat in kaart brengen mag jij dan al interessant vinden, ik niet. Voor mij speelt het geen rol of mijn belastingscenten gebruikt worden om de noden in Wallonië te lenigen, dan wel die in Limburg of Bachte-de-kuupe.

Blijkbaar ontgaat u het kernpunt nog altijd: het bestedingspatroon. D�*�*r draait alles rond, niet rond het verlenen van daadwerkelijke steun als dusdanig.

Ieder goed bestuur moet geldstromen in kaart brengen. In een onderneming wordt dat maandelijks heel nauwgezet gedaan. Alleen willen bepaalden dat niet wanneer het over de overheid gaat. Merkwaardig toch. Dan mag er blijkbaar onduidelijkheid en een soort vage duisternis hangen.

Zeno! 4 mei 2003 16:21

En... zullen ze hun brief wel kunnen afgeven aan Verhofstadt nu die midden in een regeringscrisis zit!? (extra ministerraad e.d.)

ai, ai, ai....

Raf 4 mei 2003 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1

ai, ai, ai...

Wie het kleine niet eert, ... Trekt jullie vereniging dan ZOVEEL meer volk?

Raf 4 mei 2003 16:23

Citaat:

Citaat:

Blijkbaar ontgaat u het kernpunt nog altijd: het bestedingspatroon. D�*�*r draait alles rond, niet rond het verlenen van daadwerkelijke steun als dusdanig.

Ieder goed bestuur moet geldstromen in kaart brengen. In een onderneming wordt dat maandelijks heel nauwgezet gedaan. Alleen willen bepaalden dat niet wanneer het over de overheid gaat. Merkwaardig toch. Dan mag er blijkbaar onduidelijkheid en een soort vage duisternis hangen.

Heeft Vlaanderen dan zo'n voorbeeldig "bestedingspatroon"?

Jan van den Berghe 4 mei 2003 16:27

Citaat:

De studie over het bestedingspatroon in de ziekenhuizen laat inderdaad uitschijnen dat de Vlaamse ziekenhuissector een voorbeeld is in vergelijking met de Waalse. Ook de manier waarop de RVA in Vlaanderen tewerk gaat, laat een duidelijk verschil zien met de gevolgde politiek van de Waalse RVA-diensten.

Zeno! 4 mei 2003 16:40

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1

ai, ai, ai...

Wie het kleine niet eert, ... Trekt jullie vereniging dan ZOVEEL meer volk?

Als de gehele Vlaamse beweging al haar leden en sympathisanten moest optrommelen, je zou wat zien. "Roze Leeuwen" incluis! :wink:

Supe®Staaf 4 mei 2003 16:43

Citaat:

Citaat:

De studie over het bestedingspatroon in de ziekenhuizen laat inderdaad uitschijnen dat de Vlaamse ziekenhuissector een voorbeeld is in vergelijking met de Waalse. Ook de manier waarop de RVA in Vlaanderen tewerk gaat, laat een duidelijk verschil zien met de gevolgde politiek van de Waalse RVA-diensten.

Dan nog biedt corrigerend optreden een beschaafdere oplossing, dan een land naar de verdoemenis proberen slaan omwille van die te remediëren bagatellen.

Jan van den Berghe 4 mei 2003 16:46

Tussen haakjes. "Superstaaf", moet u nu niet gaan betogen en de eenheid van de Belgische natie belijden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be