Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Spotten met het geloof! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45418)

De Nachtuil 31 januari 2006 08:03

Spotten met het geloof!

2 Bijlage(n)
Even een peiling organiseren over het (beledigen van) geloof.

Lincoln 31 januari 2006 13:31

Waarom spotten met het geloof, is daar een reden voor??

skaldis 31 januari 2006 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1527632)

Omdat er niet met te discussieren valt. En die cartoons zijn geen spot, das humor om de vele aanslagen die moslims tegen ons plegen te verwerken. Geen humor, niets verwerken, oorlog. En dat is waar achterlijke gelovigen overal in de wereld op aan sturen, of het nu geiteneukers, koeienaanbidders of vissekoppen zijn.

Lincoln 31 januari 2006 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 1527646)
Omdat er niet met te discussieren valt. En die cartoons zijn geen spot, das humor om de vele aanslagen die moslims tegen ons plegen te verwerken. Geen humor, niets verwerken, oorlog. En dat is waar achterlijke gelovigen overal in de wereld op aan sturen, of het nu geiteneukers, koeienaanbidders of vissekoppen zijn.

Dus als het niet ter discussie valt mag je ermee spotten ? als ik je begrijp.

colargo 31 januari 2006 13:45

spotten of humor !!

Lincoln 31 januari 2006 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colargo (Bericht 1527664)
spotten of humor !!

Ik denk dat het eerder spotten is dan humor.

skaldis 31 januari 2006 13:52

Mohammed met een hoofd als een bom is humor, geen spot. Mohammed die in de hemel stop roept, de maagden zijn op is geen spot maar humor.

Lincoln 31 januari 2006 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 1527677)
Mohammed met een hoofd als een bom is humor, geen spot. Mohammed die in de hemel stop roept, de maagden zijn op is geen spot maar humor.

Bij u is dat geen spot omdat mohamed niets betekent voor u , voor mij is dat wel spot omdat mohamed veel betekent voor mij. Stel u voor, iemand spot met iets dat je heel lief hebt en veel betekent voor u ,hoe zou je je daarbij voelen ?? begrijp je.

colargo 31 januari 2006 14:04

als ik over iemand z'n flaporen,bierbuik,korte beentjes,.... lach&grapt en iemand anders over mijn twee houten benen en houten kop met twee glazen ogen;-) .
Ik spreek dan bij mensen die je al een tijdje kent he.

Dan is het de manier dat je het brengt direct duidelijk of je spot of grapt, je moet het wel geraffineerd kunnen brengen.

Het leven is veel aangenamer als je humor hebt en brengt, en als je niet alles au sérieu neemt. De ene cultuur heeft dat meer dan de andere zeker.

Quote : lincoln
Stel u voor, iemand spot met iets dat je heel lief hebt en veel betekent voor u ,hoe zou je je daarbij voelen ?? begrijp je.

En dan, als je je goed in je vel voelt raakt dit je toch niet!!!
Zijn jullie dan allemaal onvolwassen mietjes!! en dit is niet spottend he ;-)

Maw al die mensen die in Antw, Brussel,... tijdens de zomer met hun lief die in decolté en zomerkledij over de straat lopen en waar marokkanen die vrouw voor hoer uitschelden. Als marokkanen dit zeggen voelen we ons niet aangesproken :-)

Als ze me verplichten voor hun moskee te betalen en als ze van me stelen,of aantastelijk doen, enz....dan voel ik me wel aangesproken.

StevenNr1 31 januari 2006 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1527683)
Bij u is dat geen spot omdat mohamed niets betekent voor u , voor mij is dat wel spot omdat mohamed veel betekent voor mij. Stel u voor, iemand spot met iets dat je heel lief hebt en veel betekent voor u ,hoe zou je je daarbij voelen ?? begrijp je.

Mja, ze moeten mijn moeder bijvoorbeeld niet gaan uitmaken, maar soms spot ik wel zelf met haar. Dus... who cares.
En zeker met een fictief iets als God of Allah of ... kan toch wel gespot worden? Mohamed mag dan wel bestaan hebben, als we met Napoleon mogen lachen dezer dagen, ook met hem, beide historische figuren.
Als ik morgen profeet van de koffiepot wordt en de verering van de koffiepot promoot, mag er dan niemand met mij spotten? Of met hetgeen sommige van mijn aanhangers in naam van de koffiepot uitsteken, nu of later?

skaldis 31 januari 2006 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1527683)

Ach man, kijk eens rond, westerlingen doen niet anders dan met zichzelf lachen, heb je onze stand-up comediants al eens bezig gezien. Het zijn achterlijke oogkleppendragers die niet lachen kunnen. Danneels heeft meer humor in z'n kleine teen dan de hele moslimgemeenschap van de hele wereld.

colargo 31 januari 2006 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 1527737)
Ach man, kijk eens rond, westerlingen doen niet anders dan met zichzelf lachen, heb je onze stand-up comediants al eens bezig gezien. Het zijn achterlijke oogkleppendragers die niet lachen kunnen. Danneels heeft meer humor in z'n kleine teen dan de hele moslimgemeenschap van de hele wereld.

:rofl:

Idd alles is gecompliceerd en moeilijk en vervelend bij die moslim gemeenschap.

Lincoln 31 januari 2006 14:48

Als men met iets spot moet men ook de risico's daarvan accepteren daar gaat het om, Als je een baksteen naar je hoofd krijgt dan moet je ook verder blijven lachen een niet brand een vuur uit schreeuwen naar de moslimgemeenschap,. even consequent blijven a.u.b. !!!

Lincoln 31 januari 2006 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 1527737)

Dat zeg je maar dat gebeurt nooit,. Je doet alsof maar als het op neer komt dat je uitgelachen wordt dan zul je je niet prettig in je vel voelen.

Lincoln 31 januari 2006 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1527736)
Mja, ze moeten mijn moeder bijvoorbeeld niet gaan uitmaken, maar soms spot ik wel zelf met haar. Dus... who cares.
En zeker met een fictief iets als God of Allah of ... kan toch wel gespot worden? Mohamed mag dan wel bestaan hebben, als we met Napoleon mogen lachen dezer dagen, ook met hem, beide historische figuren.
Als ik morgen profeet van de koffiepot wordt en de verering van de koffiepot promoot, mag er dan niemand met mij spotten? Of met hetgeen sommige van mijn aanhangers in naam van de koffiepot uitsteken, nu of later?

Een groot verschil als je met je eigen moeder spot maar als een cartoonist met je moeder spot een iedereen lacht ermee zul je wel anders kijken zene!

Desiderius 31 januari 2006 14:55

Humor en intelligentie gaan hand-in-hand.
Een religie die geen humor kent/tolereert kan ook geen intelligentie kennen/tolereren.

Ik zal maar aan de verleiding weerstaan om heel concreet te worden zeker?

Lincoln 31 januari 2006 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 1527807)
Humor en intelligentie gaan hand-in-hand.
Een religie die geen humor kent/tolereert kan ook geen intelligentie kennen/tolereren.

Ik zal maar aan de verleiding weerstaan om heel concreet te worden zeker?

Intelligentie=met jan een alleman spotten ??Als dat uw definitie is voor intelligentie dan verkies ik liever stom-verdovend-domheid boven intelligentie.

Desiderius 31 januari 2006 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1527819)
Intelligentie=met jan een alleman spotten ??Als dat uw definitie is voor intelligentie dan verkies ik liever stom-verdovend-domheid boven intelligentie.

Kunnen omgaan met humor vereist dan ook weer de nodige intelligentie.
Een beetje zelfrelativering doet vaak wonderen...

Ik zou nu heel concreet kunnen worden en voorbeelden aanhalen van de oneindige welvaart en voorspoed die Allah over zijn (goed)gelovig volk al heeft uitgestrooid, maar dat zou niet netjes zijn. ;-)

StevenNr1 31 januari 2006 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1527802)
Een groot verschil als je met je eigen moeder spot maar als een cartoonist met je moeder spot een iedereen lacht ermee zul je wel anders kijken zene!

Boh nee. Er worden zoveel mensen door cartoonisten of stand-ups te kakken gezet, precies of die trekken zich daar zoveel van aan.

En dan reageer je btw niet op de rest van m'n bericht?

skaldis 31 januari 2006 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1527802)

Sla eens een krant open. Veel van onze politici hebben kinderen hoor.

redwasp 31 januari 2006 18:06

assalaam alaikum,

laten we allen proberen om zo te leven dat we de vreugde en de vrede van alle levende wezens vergroten.
laten we allen proberen om zo te leven dat we het lijden van alle levende wezens helpen verzachten en dat we zelf geen lijden veroorzaken.
laten we allen zo proberen te leven dat we vreugdevol en licht zijn, en dat onze vreugde van die aard is dat ze anderen verlicht en vreugdevol maakt.
laten we allen zo proberen te leven dat we geen onderscheid meer maken tussen dat wat we 'aangenaam' noemen en dat wat we 'onaangenaam' noemen.

lieve vrienden, volgens mij is het niet nodig om anderen te kwetsen. we moeten dus voorzichtig zijn wanneer we lachen met religieuze gebruiken van onze medemensen. ik weet zeker dat god (wie of wat ze ook mag zijn) een enorm gevoel voor humor heeft. wij kunnen god met onze grapkes niet beledigen of krenken. maar de honderden mensen die eerlijk proberen om een goed leven te leven en op god te vertrouwen kunnen we wel krenken. we zouden ons daarvan bewust moeten zijn en proberen om die mensen geen pijn te doen.

incha'allah zullen we ooit allemaal zo kunnen leven dat we vrede en vreugde om ons heen zaaien, lijden en verdriet met de wortel uitroeien. incha'allah zullen we ooit die vreugde leren kennen die zich als een epidemie om ons heen verspreid en zullen we ooit inzien dat ons onderscheid tussen 'aangenaam' en 'onaangenaam' berust op oppervlakkige illusies.

assalaam alaikum

colargo 31 januari 2006 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1527788)
Als men met iets spot moet men ook de risico's daarvan accepteren daar gaat het om, Als je een baksteen naar je hoofd krijgt dan moet je ook verder blijven lachen een niet brand een vuur uit schreeuwen naar de moslimgemeenschap,. even consequent blijven a.u.b. !!!

een baksteen, en je vergeet de moorden en aanslagen:lol:

en idd we blijven lachen met jullie gemeenschap omdat het een joke is, waarom lachen wij niet met de chinese gemeenschap! Omdat die zich gedragen. De joden gedragen zich ook, zelf al zijn het rare kierewieten.

Maar de maghreb persoontjes:roll: jullie hebben zelf jullie reputatie gemaakt.
Ze kunnen geen werk vinden, nie moeilijk meer dan de helft vind het niet nodig naar school te gaan.
Ik zou als werkgever eerlijk gezegd ook gene in dienst willen nemen om geen gezaag te hebben, ze hebben het weer ver geschopt. De werkgevers boetes geven als ze er gene in dienst nemen. Als die marokkaan nu gaat werken moet dat toch ook raar zijn, ik werk hier omdat de regering een mes op de werkgever z'n keel heeft gezet! Leuk.

skaldis 31 januari 2006 18:24

kust mijn kloten

Ik lijdt aan hoogheidswaanzin en zal het hier eens komen uitleggen. Waar ik mee begin is met me te onderscheiden van de rest, daarom begin ik steeds mijn gelul met kust mijn kloten en eindig ik ook aldus. Het is zoiets als de besnijdenis of het niet dan wel tot zich nemen van het vlees van een uitverkoren dier. Ik ben niet als jij, ik sta boven jou. Voorts kom ik hier zeer hypocriet de blijde boodschap verkondigen, moralistisch gezwets dat ik zelf in het dagelijkse leven niet kan toepassen omdat de wereld nu eenmaal niet perfekt is en ik het dus ook af en toe eens op de heupen krijg en eens woedend wordt of de kleine een pets op de broek geeft omdat hij al drie dagen loopt te zagen en wenen om een samsonkoek mee naar school te krijgen.

kust mijn kloten

StevenNr1 31 januari 2006 19:56

:lol:

colargo 31 januari 2006 20:02

Die kust m'n kloten vind ik veel mooier klinkend, dan die asalaaa aleikum van Redwasp.
Is ook veel meer oprechter.

:cheer:

Lincoln 31 januari 2006 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colargo (Bericht 1528215)
een baksteen, en je vergeet de moorden en aanslagen:lol:

en idd we blijven lachen met jullie gemeenschap omdat het een joke is, waarom lachen wij niet met de chinese gemeenschap! Omdat die zich gedragen. De joden gedragen zich ook, zelf al zijn het rare kierewieten.

Maar de maghreb persoontjes:roll: jullie hebben zelf jullie reputatie gemaakt.
Ze kunnen geen werk vinden, nie moeilijk meer dan de helft vind het niet nodig naar school te gaan.
Ik zou als werkgever eerlijk gezegd ook gene in dienst willen nemen om geen gezaag te hebben, ze hebben het weer ver geschopt. De werkgevers boetes geven als ze er gene in dienst nemen. Als die marokkaan nu gaat werken moet dat toch ook raar zijn, ik werk hier omdat de regering een mes op de werkgever z'n keel heeft gezet! Leuk.

Voila dat wilde ik horen , het is niet een kwestie van humor of het tegengestelde,. Het is de individu zelf een de identiteit die men wilt bereiken met de spot, anders zoals redawsp zei; met de spot kwetst je niet god of allah maar de persoon zelf die erin in gelooft.

Maar goed, als je een baksteen naar je hoofd toegestuurd krijgt een blijft lachen mag je voor mij verder spotten, tenzij je de helft van je hersens kwijt raakt dan is dat niet meer evident.

Bobke 31 januari 2006 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1527788)

Ziet ge zelf het verschil niet tussen humor en geweldpleging ?
Maar als dan de baksteen terugkeert zullen het racisten zijn natuurlijk.

colargo 31 januari 2006 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1528430)
Voila dat wilde ik horen , het is niet een kwestie van humor of het tegengestelde,. Het is de individu zelf een de identiteit die men wilt bereiken met de spot, anders zoals redawsp zei; met de spot kwetst je niet god of allah maar de persoon zelf die erin in gelooft.

Maar goed, als je een baksteen naar je hoofd toegestuurd krijgt een blijft lachen mag je voor mij verder spotten, tenzij je de helft van je hersens kwijt raakt dan is dat niet meer evident.

Hoe komt het eigenlijk dat "jullie" zo in heel europa(wereld) onder vuur liggen.!

colargo 31 januari 2006 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1528456)

Let op stenigen is wel hun specialiteit he;-)

Lincoln 31 januari 2006 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1528456)

Een baksteen terug gooien ,dat zal nooit gebeuren , ik zie ze al in hun broek doen.

StevenNr1 31 januari 2006 21:37

Wat heeft nen baksteen naar iemand zijn hoofd smijten nu te maken met spot?

Lincoln 31 januari 2006 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colargo (Bericht 1528465)
Hoe komt het eigenlijk dat "jullie" zo in heel europa(wereld) onder vuur liggen.!

Ik zie nergens vuur of heb ik het mis.

Lincoln 31 januari 2006 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1528476)
Wat heeft nen baksteen naar iemand zijn hoofd smijten nu te maken met spot?

Idd dat heeft niets te maken met de spot ,het is eigenlijk meer als moddergooien,;

P.S: Mss is dat een beetje ruw uitgedrukt, maar af een toe is wat forceren met een paar woordjes kan geen kwaad hé, of niet.

Rene Artois 31 januari 2006 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1527632)

Dat is de vraag niet. Waarom het verbieden? Dat is de vraag.

Lincoln 31 januari 2006 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colargo (Bericht 1528470)
Let op stenigen is wel hun specialiteit he;-)

Je vergist je het is een voorgerecht.:twisted:

Lincoln 31 januari 2006 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois (Bericht 1528486)
Dat is de vraag niet. Waarom het verbieden? Dat is de vraag.

Verbieden is een andere kwestie, want je kunt eigenlijk niets verbieden of opleggen.

StevenNr1 31 januari 2006 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1528485)
Idd dat heeft niets te maken met de spot ,het is eigenlijk meer als moddergooien,;

P.S: Mss is dat een beetje ruw uitgedrukt, maar af een toe is wat forceren met een paar woordjes kan geen kwaad hé, of niet.

Ik zie het verband niet.
Ik weet alleen dat spot hier niet als slecht wordt ervaren, ok, je kan er over gaan, of je kunt echt iemand uitmaken met de bedoeling om hem of haar echt te raken, te kwetsen, maar eens lachen met iemand zijn papa die bijvoorbeeld vroeger in WOII nog 'ne zwarte' was, kan perfect, behalve als die mens net gestorven is natuurlijk.

StevenNr1 31 januari 2006 21:46

En om terug te komen op mijn koffiepot en Napoleon, als het iets fictiefs of een overprezen historisch figuur betreft, moet het zeker kunnen.

Lincoln 31 januari 2006 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1528497)
En om terug te komen op mijn koffiepot en Napoleon, als het iets fictiefs of een overprezen historisch figuur betreft, moet het zeker kunnen.

Dat is het verschil ,voor u betekent god of allah iets dat fictief is, voor mij niet, vandaar de verschillen,.
Als moslim kan ik niet spotten met iemand die ik loyaal een lief heb, spotten een tegelijk loyaal zijn kan gewoon niet.

lomeanor 31 januari 2006 22:01

Maar respect begint moet humor stoppen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be