![]() |
De strijd tegen het islamo-fascisme
De strijd tegen het islamo-fascisme wordt steeds belangrijker naarmate de Nederlandse autoriteiten steeds verder gaan in een dhimmi politiek. Dat een minsister van BZ doodleuk zegt dat Nederland de Dar Al Suhl is spreekt boekdelen.
De mensen die dat dan lezen denken dan dat het contract als iets positiefs gezien moet worden om tot een verzachting van het conflict te komen, Dar Al Suhl echter is een tussenfase op weg naar de Dar Al Islam. Wat zo'n uitpraak van een Minister van BZ, die wel weet wat de betekenis van Dar Al Suhl is, is een feitelijk bewijs van de juistheid van wat Bat Ye'or en Ali Sina naar voren brengen. De islam als religio-ideologie kent enkel het principe van een vinger pakken, om een hand te nemen en uiteindelijk de hele arm. Het concept van Bot heeft veel weg van het contract van Mekka, de islam zal het gebruiken zolang dat nodig is om het vervolgens te breken op het moment dat er genoeg invloed bereikt is om het einddoel te bereiken. Ik vind het vreselijk belangrijk om zoveel mogelijk mensen te bereiken om oogjes te openen. Daarom wil ik proberen om zoveel mogelijk samen te werken en informatie te delen. Als uit een minderheid in een moslim gedomineerd land komende weet ik hoe de islam is en de intolerantie van het in mijn ogen gruwelijke gedachtevirus. Ik hou van mensen, mensen willen leven, bestaan, gelukkig zijn en hun kinderen opvoeden en belangrijker behoden. Dus ik haat niemand die moslim is ik haat wel de islam omdat het mensen onmenselijk maakt. We hadden als kind heel lieve vriendinnen maar zo gauw zij er achter kwamen dat zij moslima's waren werden het krengen. Niet omdat zij slecht en haatvol waren maar omdat ze zo gemaakt werden door de invloed van een walgelijke religio-ideologie die gedachtes en gevoelens verpest. Daarom is het net zoals het nazisme een gedachtenvirus dat eens uitging van een heel zieke profeet of fuhrer. Ik zeg omdat ik veel heel harde statements zal doen en er mischien onstaan dat de mens moslim maar ik kan patienten toch niet haten en patienten zijn het. Ik zeg altijd moslim mensen worden gemaakt naar het evenbeeld van de de doodzieke, machtswellustige, charismatische zelfbenoemde profeet. Zo goed als nazies gemaakt werden in het evenbeeld van hitler. Voor mij zijn mohammad en hitler precies hetzelfde, natuurlijk in een andere tijd en met een andere waanleer maar het principe blijft hetzelfde. Wat is het essentiele verschil tussen iemand een untermensch noemen omdat die persoon een andere huidskleur, haarkleur of ogen heeft of om iemand een untermensch te noem omdat die persoon geen volgeling van het monster mohammad en zijn zelfbedachte gruwel god allah is. Er bestaat geen verschil het is in beide gevallen een beroep doen op de laagst mogelijke instincten binnen de mens. Het is ook zo walgelijk te moeten horen, wanneer je diepe kritiek hebt op de islam je tot voor raciste uitgemaakt wordt, belachelijk natuurlijk omdat (1) de islam geen ras is en (2) Dewi en ik binnen een racistische maatschappij zelf aan het korste eind zouden trekken. Binnen een arabisch gedomineerd kalifaat zouden wij op alle fronten tot untermensch gemaakt worden, twee vrouwtjes met een een hindoe achtergrond die samenleven en onze vrijheid willen binnen een tolerante maatschappij. Het ergste soort volgens de volgelingen van het grote monster. Maar het gaat niet enkel om ons het gaat om iedereen die niet door het gedachte virus besmet is, wij met zijn allen christenen, agnosten, hindoes, boeddhisten en humanisten want wij allen zijn in de ogen van de islam verwerpelijke honden en varkens en dan maakt het ook niet uit wie je bent wat je dromen zijn je bent gewoon verwerpelijk. We zijn nu in Nederland waar we door de niet islamitische mensen goed behandelt worden en waar we vrij kunnen spreken en leven, laten we dit toch behouden, laten we toch de moed hebben om de strijd aan te gaan. Gedurende de cartoon rel werden we vanwegen onze homepage door moslims wereldwijd op een walgelijke manier bedreigt, haatmail waar je koud van wordt maar uiteindelijk als je je niet laat intimideren dan is allemaal geblaf. Wat we met zijn allen moeten doen is spreken en nergens doekjes omheen binden, mensen benaderen over het gevaar van het gedachtevirus en als het even kan moslim mensen bevrijden van de klemmende greep van de klauwen van mohammad's waanzin. Ik denk ook wel dat het belangrijk is om duidelijk te maken dat Hindoes door de islam permanent worden bedreigt en waar mogelijk onderdrukt. Er is in Nederland eigenlijk weinig bekend over de moslim aggressie tegen Hindoes omdat Hindoes over het algemeen stil zijn. Ook valt de Hindoe niet enorm op omdat we onze religie binneshuis houden en niet aan Nederland, of welk land dan ook, onze religieuze en maatschappelijke denkbeelden opdringen. Voor de islam zijn wij samen met de Joden ongeveer het meest verwerpelijk. Wij zijn de beeldenaanbidders, tenminste in hun ogen, die mohammad zo fanatiek en moorddadig bestreed en wat zijn gehersenspoelde volgelingen nog steeds doen. Het wordt in Nederland, met de toenemende invloed van de religio-ideologie islam, steeds bedreigender. Ja er zijn aanvallen geweest door moslims die in die media zoveel mogelijk genegeerd werden en worden. Ik zelf leg hierin een verband met wat Bat Ye'or over Eurabia schreef, de moslims krijgen steun ongeacht hun kwaadaardigheid. Voor mij is het dan ook belangrijk om zoveel mogelijk informatie uit te wisselen over het feit dat de islam zich tegen iedereen richt, of je nu Hindoe bent of Joods of Christen of Humanist (kan het het lijstje oneindig uitbreiden). Het is niet te geloven hoe de linkse media het islamo-fascisme beschermd en het is ook beangstgend. Beste groeten Laksmi Pramuja http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=4462 |
Citaat:
|
Islamo-fascisme.. een mooi woord voorwaar ! Een vereniging van het "kwaad" van het Oosten met het "kwaad" van het westen. Welk kwaad ? eigenlijk dat gene wat het individu ondergeschikt maakt aan een ideologie en/of religie
op basis van idealen/principes gevoed door een afkeer van daztgene wat van die idealen/principes afwijkt. In feite een streven naar eenvormigheid of zo je wil : normaliteit. De geschiedenis leert dat er steeds "abnormalen" in opstand komen. De mens wil zelf uitmaken wat "geluk" en/of zijn bestemming is. Vol verbazing en ongeloof lees ik soms artikels van gesluierde en gehoofddoekte vrouwen die beweren dat hun ondergeschikte rol in de Islam hen gelukkig maakt; dat dit eigenlijk geen ondergeschikte plaats is, maar hun juiste plaats ; bovendien verwijzen ze ernaar dat zelfs in de meest theocratische islamstaten het beroepsleven kansen aan vrouwen biedt. Dit is slechts één aspect van die cultuur/religie & het is gemakkelijk onderuit te halen, resp. het tegendeel te bewijzen. Helijktijdig zien we hoe inderdaad "het systeem" zich langzaam maar zeker aanpast aan de moderne vereisten om vrouwen in het maatschappelijk leven te integreren. Misschien krijgen we wel een islamietische wereld : maar die zal absoluut niet lijken op de hedendaagse islam. Is er overigens iemand die gelooft dat "het christendom nu" nog altijd hetzelfde is als pakweg deze religie in de maatschappij van het laat West Romeinse rijk ? |
Op http://www.gebladerte.nl/00017p02.htm vond ik ooit een artikel uit Nieuwsbrief voor de Leidse regio 2, oktober 1990, Auteur: Tups, onder de titel: Wat is fascisme?
Wie geïnteresseerd is kan daar het origineel vinden. Het is treffend hoe gelijklopend de ideeën van het fascisme en die van de mohammedaanse leer zijn: Ongelijkwaardigheid. In de mohammedaanse leer zijn enkel de volgelingen volwaardige mensen. De anderen zijn Untermenschen. Zondebokken In de mohammedaanse wereld wordt “de anderen”, niet alleen de joden, steeds de schuld gegeven voor eigen falen. Nationalisme Het eigen volk, Mohammed’s volgelingen, gaat voor alles, is het beste ooit. Leiders In de mohammedaanse wereld is er een uitgesproken voorkeur voor de ene leider, voor de dictatuur. Seksisme Mannen zijn volgens de mohammedaanse leer de beste. Zij zijn sterk, gevoelloos en agressief. De vrouw is de huissloof, de stoeipoes, en de geboortemachine. Geweld De mohammedaanse leer predikt geweld, geweld tegen alles en iedereen: de “andere”, de niet zo goede volgeling, de vrouw, het kind, ... Symbolen De mohammedaanse wereld dweept met symbolen: Mohammed, de koran, de zwarte maansteen Gevoel Volgens volgelingen van Mohammed moet je niet al te zeer nadenken. Het gevoel moet overheersen. Het is irrationeel want: "Iedereen weet toch dat homo's aids hebben". Het mohammedanisme grijpt heel veel terug naar vroeger. Oude mythen en volksgebruiken, daar kicken ze op. Hier komt ook de gedachte dat er een soort natuurlijke orde is. Met de vrouw onder de man, geen vreemde, enge mensen... Crisis Mohammedanisme speelt in op onzekere gevoelens hij mensen. Het biedt een schijnoplossing. Stookt vooroordelen nog eens extra op, zaait door straatterreur angst en de roep om een sterke man. Het mohammedanisme is reactionair, het staat aan de kant van de huidige heersers, aan de kant van de staat. Mohammedanisme is vaak de laatste 'oplossing' als de parlementaire "democratie" niet meer werkt. De rechten van minderheden, arbeiders en vakbonden worden afgeschaft, het leger en de smeris krijgen meer bevoegdheden. |
Even een antwoord herhalen dat ik op een ander topic heb gepost. Dit is mijn mening over het islamo-fascime en hoe we het moeten bestrijden.
In hun eigen landen doen ze wat ze willen en ik zeg niet dat we geen zaken met moslimlanden mogen doen. Ik wil er alleen de nadruk op leggen dat ze hun waarden en normen hier niet mogen komen opdringen. Vergeef me dat sommigen me hier als een racist zullen bestempelen, maar de waarheid dient gezegd te worden. Qua sociale structuur en wetten, staan sommige landen even ver als dat wij in de middeleeuwen stonden. Hoeft dit te betekenen dat deze landen verloren zijn? Absoluut niet, maar ze evolueren gewoon trager. Geef hen de die kans hiertoe en dring hen ook niets op. Daarnaast vind ik het ook verkeerd dat het Westen zich als de betweter opwerpt en iedereen de ogen gaat uitsteken met de hier bekomen luxe. Dan moet je er niet van schrikken dat sommigen hierdoor verblind raken en dat jaloezie kan omslaan in haat. Persoonlijk ben ik er 100% van overtuigd dat alle landen een andere koers tegenover elkaar moeten gaan varen en alle culturen elkaars verschillen moeten accepteren, of we geraken nergens. Laat ik het zo stellen: vroeger was ik links, maar dan had ik nog nooit van bepaalde culturele fenomenen als besnijdenissen, stenigingen en ander soort van verminkingen gehoord. Toen geloofde ik nog dat alle volkeren gelijkwaardig waren. Van die stelling ben ik afgestapt. Volgens mij bevatten alle culturen fouten, ook de mijne. Dat ga ik niet ontkennen, maar ik beschouw een cultuur die verdraagzaam is tegenover buitenstaanders, homo's en vrouwen veel hoogstaander dan 1 die dat niet kan. Daarom vind ik niet dat deze culturen de onze moeten komen besmetten met hun onverdraagzaamheid. Laat ik het zo stellen: Bush en Bin Laden zijn wat mij betreft allebei kanten van dezelfde medaille en zitten allebei grondig fout. |
Boadicea,
Ben het volledig met je eens! Vroeger was ik niet links, noch rechts, maar idealistisch. Nu ben ik gewoon realistisch en ben ik van oordeel dat de islam op dit moment de grootste bedreiging voor de wereldvrede betekent. Moslims zijn de nazi's van de 21e eeuw.... |
|
Citaat:
Allemaal heel schoon en bewonderenswaardig, maar als ze het inderdaad echt menen, is het een zeer kleine minderheid met nauwelijks invloed op de tegenwoordige tendensen en stromingen in de islam. Niet bij de migranten en niet in hun landen van herkomst. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben je ooit al eens naar Marokko geweest beste smiley? Indien niet, doe het dan maar eens en bekijk of het Marokkaanse volk nazi's zijn en of je niet met hen kan discussiëren over hun religie. Ik beweer niet dat iedereen zo is maar het merendeel is dat wel hoor. Stel je voor smiley, ik heb zelf nog pintjes gedronken met een bevriende Marokkaan in Marrakech. Natuurlijk gebeurde dat in een clandestien cafeetje maar blijkbaar was het desondanks algemeen gekend. Echt wel enorm tof. |
Citaat:
|
Trouwens uw niveau van berichten kunnen tippen aan dat van Jantje. Als dat geen compiment is. Ik lig hier al in een deuk. Vanavond ga ik dit eens afprinten en tonen aan m'n vrienden. Dat wordt lachen geblazen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En sukkels maar hopen en blijven dromen dat de islam in te passen valt in onze Westerse maatschappij. Ondertussen ziende blind voor de 'integratieproblemen' die nu reeds overal (hier en in al onze buurlanden) opduiken. Neen dat heeft niks met de islam te maken sussen ze zichzelf, dat heeft alles met armoede en racisme te maken. Zeker niks met de islam. Sukkels toch. Ga maar verder lachen met je vrienden. Ik hoop dat je veel plezier hebt. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
En je moet niet beginnen over individuen ik heb het over de islam, de kern van de islam zelf, niet over de volgelingen de slachtoffers ervan. U houd daardoor de bron van de problemen steeds maar de hand boven het hoofd. U wil niet, net zoals de volgelingen ervan, de islam met haar koran en andere rotschriften met haar rotprofeet als bron van de problemen aanwijzen. U legt steeds de schuld bij individuen die de islam zouden 'misbruiken' voor hun slechte doeleinden. De islam is immers perfect is dan nog het laatste wat je er nog moet aan toevoegen. Dan praat je net zoals een echte 'gelovige'. Islam is peace... Ik doe dus net het tegenovergestelde. Ik leg de oorzaak van de problemen niet bij de individuele volgelingen doch wel bij de bron zelf, de kern van de islam. Anders blijft het dweilen met de kraan open. De islam moet haar erkenning weer worden afgenomen. Ze moet haar plaats krijgen tussen de gevaarlijke sektes. Men moet de waarheid over de islam beginnen schrijven ook al kwetst dit bepaalde 'individuen' en gaan zij over tot geweld. |
Citaat:
is het omdat men in de naam van het Christendom miljoenen al gedood heeft, dat het Christendom gevaarlijk is? |
Citaat:
Van het christendom gaat geen gevaar uit voor onze Westerse maatschappij. Van de islam echter wel. En wat dodental betreft. De islam heeft sinds haar ontstaan reeds de meeste doden op haar geweten. Ik heb nog nooit verontschuldigingen hierover gehoord van de kant van de volgelingen van de islam dit in tegenstelling tot de kerk. Volgelingen van de islam zijn de beste ontkenners en hebben moeite om de oorzaak van de problemen bij zichzelf en zeker niet bij hun islam te leggen. Zij wijzen daarom steeds naar de anderen zoals in ons land... naar de racisten :roll: "moslims zijn heel sociaal, als er iets is dan komen ze met 30 man en vragen ze of je een probleem hebt" |
Citaat:
|
Citaat:
Heeft iemand dat Wikipedia-artikel ook werkelijk gelezen? Er zijn waarschijnlijk wel een paar tientallen van die liberale, progressieve en hervormingsgezinde volgelingen van Mohammed, maar zij leggen weinig gewicht in de schaal tegen de honderden miljoenen die de beweging in de andere richting maken. De fundamentalisering van de mohammedaanse leer is ononderbroken bezig sinds ongeveer 1100, enkel onderbroken door een korte periode van “verlichting” tijdens de kolonisering van de meeste mohammedaanse landen. Het lijkt er sterk op alsof men de opgelopen vertraging in volle galop wil inhalen. Reeds in 1981 stelde V.S. NAIPAUL (Nobelprijs literatuur 2001) die fundamentalisering vast in zijn, Among the Believers: An Islamic Journey, New York, 1981, ISBN 0-394-71195-5. Op zijn volgende reizen werd het beeld er zeker niet beter op: V.S. NAIPAUL, Beyond Belief. Islamic Excursions among the Converted People, London, 1998, ISBN 0 349 11010 7 Ironisch genoeg wordt in het Wikipedia verwezen naar de sufi-bewegingen. Sinds een paar honderd jaar staan die zwaar onder druk. Sufi’s worden niet ernstig genomen in de mohammedaanse wereld en zij vertegenwoordigen hooguit nog 3% van alle mohammedanen, voornamelijk in de periferie van de mohammedaanse wereld. Nog ironische wordt de auteur van dat artikel wanneer gesproken wordt over de persoonllijke interpretatie. Nasr Abu Zaid weet daar alles over. Om zijn vege lijf te redden, en zijn huwelijk, is hij maar uit het tolerante Egypte naar Europa moeten vluchten. Hij heeft geluk gehad. Een gelijkgestemde collega wer in het Midden-Oosten uit het klaslokaal gekieperd. Van twee hoog. Het Wikipedia-artikel is een irrealistische wensdroom, of werd geschreven door iemand die de goedgelovige zand in de ogen wil strooien. |
Zo kun je altijd wel iets vinden om te kakken op de islam. Want het zal wel nooit goed zijn. Islam moet slecht zijn en kan nooit goed zijn al bestaat er een progressievere lijn binnen dat geloof. Wie is er dan blind? Ik heb dan ook nergens beweerd dat het de grote massa is die de progressieve lijn volgt. Laten we hopen (al zijn er velen die dat niet willen) dat de lijn zich doortrekt.
|
Citaat:
Wie is er dan blind? Ik heb, dacht ik, voldoende aangetoond dat de lijn van de fundamentalisering zich doorzet, maar dan wil "men" het tegendeel blijven hopen, zoals "men" in 1941 nog steeds bleef hopen dat het niet zo'n vaart zou lopen met het nationaal-socialisme? De realiteit is nu eenmaal dat er enkele duizenden progressieven, liberalen of hervormingsgezinden zijn die een onmogelijk gevecht leveren tegen honderden miljoenen die de andere richting uitgaan. |
Citaat:
Wat, waar, wanneer ? Even een ontnuchterend artikeltje om jou te confronteren met je selectieve blindheid. Zes weken lang zat verslaggever Ali Hussain in een volledig geïslamiseerde buitenwijk van Leeds. Wat maakt plekken als Beeston tot voedingsbodems voor moslimse haat? De rijke geur van Indiase kruiden drijft door de straat. Stemmen keuvelen in het Urdu en een Bengaals dialect. Mannen met baarden en lange jurken slenteren langs en jongeren dragen hun spijkerbroek volgens voorschrift opgerold boven de enkel. Ik voel me hier thuis, maar ook alsof ik in een vreemd land ben. Het lijkt wel Azië in plaats van in Beeston, de buitenwijk van Leeds waar twee van de terroristen van 7 juli hebben gewoond. Ik ben hier om de stemming te peilen, een jaar na die aanslagen in Londen. Anhar Ghan is, buurtwerker bij het islamitische centrum waar ook Mohammad Sidique Khan kwam, de leider van de bommengooiers. De onweerstaanbaar gulle, hartelijke Ghani wordt mijn eerste ‘vriend’ in de zes weken die ik hier doorbreng als undercover verslaggever (ik doe me voor als student). We zijn allebei in de twintig en onze ouders komen uit Bangladesh. We kletsen in het Engels en het Bengaals over zijn gezin – hij is getrouwd en heeft één kind – en hoe je een baan vindt en een goed cv opbouwt. Normaal gesproken werkt Ghani met jongeren, maar hij doet alles om mij te helpen. Met zijn hippe spijkerbroek ziet hij eruit als een van die hoopgevende figuren in het moderne multiculturele Engeland, en voor mij als nieuweling in zijn stad is hij een steun en toeverlaat. Ik ben geschokt als hij me op een dag begint uit te leggen dat de bommengooiers moeten worden gezien als martelaren. ‘De westerse geest en de moslimgeest zijn twee verschillende psychologieën’, zegt hij. ‘Als moslim zie ik in dat mijn leven niets betekent tenzij ik me opoffer voor Allah.’ Ik knik, ik wil dat hij doorgaat. ‘Weet je, mijn leven is niets waard,’ vervolgt hij. ‘Ik zou die twee seconden slechtheid zó opgeven.’ De aardse ervaring, bedoelt hij, is maar een moment vergeleken bij het paradijs. Later begint hij Abdullah Faisal te verheerlijken, een opruiende islamitische geestelijke die in 2003 in de gevangenis kwam omdat hij had aangezet tot het vermoorden van joden. Faisal, van wie wordt gezegd dat hij de bommengooiers van 7 juli sterk heeft beïnvloed, pleit voor het verspreiden van de islam ‘met de Kalashnikov’ en verklaarde dat een van de doelstellingen van de jihad is ‘het uitdunnen van de ongelovige bevolking’. Ghani noemt hem ‘een van de goeien’ en raadt me aan een opname van zijn preken te bemachtigen. Ik kijk naar hem en word kwaad. Hoe kan zo’n jonge man die zo op mij lijkt de wereld door zo’n oorlogszuchtige bril bekijken? Hoe is hij verstrikt geraakt in dit kwaadaardige dogma? Vroom ben ik niet, maar ik voel me wel moslim – en sinds 9/11 ben ik daar vaak aan herinnerd. Toch voel ik niet de desillusie en de woede tegen het Westen die Ghani voelt. Wat maakt wijken als Beeston precies tot een voedingsbodem voor haat? Mijn ouders brachten me naar Engeland toen ik twee was en we kwamen in een dorpje in Oxfordshire terecht. Daar opende mijn vader het enige Indiase restaurant en groeide ik op in een zeer Engelse omgeving, ook al waren mijn ouders strenge moslims. Pas op mijn tiende verhuisden we naar Londen, een cultuurschok die bijna even groot was als de verhuizing van Bangladesh naar Engeland. In Oxfordshire was ik het enige Aziatische kind op school, hier in Oost-Londen zag ik nauwelijks blanke leerlingen. Ik leerde vloeken in een Bengaals dialect. Dank zij mijn eerdere ervaringen stond ik open voor de wereld buiten de moslimgemeenschap en niet al te ver weg lagen welvarender wijken met allerlei andere culturen. Tot 9/11 dacht ik nooit na over mijn identiteit of hoe andere mensen me zagen. Plotseling was er een oorlog tegen terrorisme en lagen de moslims onder vuur. Het effect was dat ik me meer moslim ging voelen, niet minder. Ik ben ervan overtuigd dat dit veel sterker geldt voor de jeugd van Beeston. Beeston is langzaam uit elkaar gevallen sinds het ineenstorten van de textiel- en kolenindustrie. De werkloosheid is met 8 procent tweemaal zo hoog als elders in Leeds en 42 procent van de bewoners zit in de categorie ‘economisch inactief’. In de loop der jaren zijn moslims uit Pakistan, Kashmir en Bangladesh hier neergestreken en hebben er veel winkels en bedrijven geopend. Die gaan vijf keer per dag dicht voor het gebed. De enige niet-Aziaat die ik spreek in die zes weken is de concierge van een pension – met een Aziatische eigenaar. Ik begin me merkwaardig apart van de Engelsen te voelen, een afwijkend personage in een bizarre reality show. De sociale verhoudingen in Beeston cirkelen rond bepaalde gemeenschapscentra, scholen, winkels en moskeeën. De drie grootste moskeeën bedienen verschillende groepen: de Hardy Street-moskee is voor de Kashmirmoslims, de Stratford Street-moskee wordt gedomineerd door de Pakistaanse Tablighi Jamaat, een groep die zich bezighoudt met da’wa, niet-gewelddadige zending, en dan heb je nog de Bengaalse moskee op de Tunstall Road. De dagen hier worden gevuld met moskeebijeenkomsten waar mensen nieuws en informatie uitwisselen. Ik ervaar het gevoel van broederschap als zeer troostrijk: terwijl we knielen en bidden, de voeten recht naar Mekka gekeerd, raken onze schouders elkaar aan om Satan uit te drijven (als we dat niet doen, zou de duivel in de ruimte tussen ons in gaan zitten). Dat schoudertje wrijven ben ik niet gewend en ik voel een vreemde eenheid en intimiteit. Ik begin te begrijpen waarom jonge mannen, niet bekend met de mogelijkheden van Engeland buiten Beeston, hun bestemming konden vinden in de islam. Sommige gelovigen bezoeken meer dan één moskee, en een van de drie Londense-bommengooiers, Khan, bezocht ze alledrie. Ghani raadt me niet af naar de Tablighi-moskee te gaan, maar waarschuwt me wel dat ze daar een beetje ‘dwingend’ zijn in hun preken. Het belangrijkste centrum van de Tablighi, de Markaz-moskee, ligt in Dewsbury. Duizenden gelovigen uit heel Yorkshire komen hier elke avond samen. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt in Engeland. Je gaat naar de Markaz-moskee door een buurt die bezaaid is met Aziatische winkels. Overal mannen met soepjurken en nergens een vrouw te bekennen. (Noot redactie: hier werden vorige maand twee jonge mannen gearresteerd die iets met de Canadese terreurplannen te maken zouden hebben.) Het gebouw heeft een reusachtige aula en nog twee kleinere zalen waar de preken in andere talen te horen zijn. Ik ben een paar keer naar de Markaz-moskee geweest, op uitnodiging van Sabeer, een wat ouder lid van de Stratford Street-moskee. Op een dag neem Sabeer me mee naar de kantine nadat we naar de biyan, de preek, hebben geluisterd. We zitten in kleermakerszit op witte papieren tafelkleden en worden bediend door mannen met grote emmers vol lamscurry en rijst. We eten met onze handen, allemaal uit dezelfde bak. Droom ik? Ben ik in een tijdmachine gestapt? Ik moet mezelf blijven vertellen dat dit Yorkshire is, de streek van de brede klinkers, het lauwe beer en cricketspeler Geoff Boycott, maar het is ook Pakistan, het land waar twee van de bommengooiers een training hebben gevolgd. Het is Eid ul-Adha, het festival dat viert dat God aan Abraham vroeg zijn zoon te offeren. De moslimse traditie is om dan nieuwe kleren te dragen en bij vrienden en familie op bezoek te gaan. Vanmorgen is de Bengaalse moskee in Beeston volgepakt met mensen. Het is vreemd om niet thuis te zijn met Eid, maar het is een feest van gastvrijheid en een man die ik ken als Jabbar nodigt me na het gebed uit bij hem thuis. Jabbar is in de 30 en heeft een doe-het-zelf-zaak op de Dewsbury Road. Aan de buitenkant is hij een hardwerkende, verantwoordelijke family man die de boel bij elkaar houdt. We drinken thee en eten rijst met curry. Ik begin over 9/11 en hij spreekt over een ‘westers complot tegen moslims’. Jabbar gelooft niet dat Osama Bin Laden een groep islamitische terroristen ïnspireerde tot die gruweldaden. Nee, het was een westerse samenzwering en hij heeft een dvd om dat te bewijzen. Ook de Londense aanslagen waren een complot, zegt hij. Hoe kan zo’n vriendelijke, gastvrije man zo begoocheld zijn? Maar hij is lang niet de enige. Een van de strengste samenzweringstheoretici is Imran Bham van de computerwinkel. ‘Je komt nergens met die vuile kuffaar (ongelovigen, red.)’, zegt hij. ‘Deze broeders’ hebben volgens hem niets te maken met de aanslagen van 7 juli. ‘Begrijp me goed. Amerika en Engeland hebben een reden nodig om naar Irak te gaan en als ze geen reden hebben, verzinnen ze er wel een.’ Alweer heb ik het gevoel dat ik in een vreemde luchtbel ben binnengetreden, een wereld waar de gewone werkelijkheid die ik ken niet bestaat. Bham vraagt of ik mezelf ooit zou opblazen voor het geloof. Ik antwoord dat de Koran zegt dat je onschuldige mensen geen schade mag toebrengen. ‘Wat voor Koran was dat?’ riposteert hij. ‘Hou jezelf niet voor de gek met dat verhaal dat de jihad een innerlijke strijd is om je leven te beteren en op tijd op te staan voor het gebed en dat soort dingen. Dat is geen jihad. Wie heeft je dit verteld?’ Na zes weken maak ik me stilletjes uit de voeten, op naar Leeds en met de trein terug naar Londen. In het centrum van Leeds voel ik de claustrofobie van me af glijden. Wat een opluchting om weer in een grotere, gevarieerdere wereld te zijn. Ik voel me wel schuldig dat ik de mensen van Beeston voor het lapje heb gehouden. Hoe gastvrij ze ook zijn, ze vertegenwoordigen een verontrustende kant van het hedendaagse moslimse leven in Engeland. Terwijl ik in Beeston zat, prees de imam van de Bengaalse moskee, Hamid Ali, de 7-juli-terroristen. Hij zei dat hun daden de niet-moslims ‘de oren zou doen spitsen’, die zouden eindelijk luisteren. Ik ben erachter gekomen dat dergelijke sentimenten breed leven onder de bevolking in Beeston. Ghani, Bham, Jabbar en vele anderen geloven in een grote samenzwering tegen de moslims. Zelfs de ogenschijnlijk verstandige Sabeer houdt voet bij stuk dat de westerse ‘vijand’ het op hem heeft gemunt. ‘Dat is de weg van de vijand, de kuffaar’, zegt hij. ‘Ik heb het altijd gekend als verdeel en heers.’ Wat die samenzwering betreft, heeft hij volkomen ongelijk, maar de verdeeldheid bestaat zeker. De moslims van Beeston en andere enclaves trekken zich terug en doen niet mee. ‘Kijk eens wat we kunnen bereiken als we eendrachtig samenwerken’, zei Sabeer toen we door een volledig geïslamiseerde wijk reden. Over de prijs van het isolement had hij het niet. Ik zie Sabeers reactie als een defensieve reactie op een door hem waargenomen dreiging. Maar het is ook een standpunt dat hoort bij de gedachte van de wereldwijde islamitische ‘broederschap’, met voorkeursrecht boven andere groepen. Zo lang de cirkel van moslims wantrouwen en afscheiding niet wordt doorbroken, blijft het gevaar bestaan. Ghani en zijn vrienden zullen het gevoel houden dat de westerse geest en de moslimgeest nooit verzoend kunnen worden. Maar voor mij is dat een valse tegenstelling. Beeston heeft me duidelijk gemaakt dat ik mijn islamitische kant niet kan scheiden van mijn ‘westerse’ kant. Ik denk niet in termen van wij tegen zij, goed tegen kwaad en moslim tegen kuffaar. Liever omarm ik de dingen die we met elkaar delen. Gepubliceerd op 06.07.06 @ 04:14 PM Sunday Times http://peterbreedveld.com/ |
Citaat:
Dat een minister van BZ doodleuk zegt dat Nederland de Dar Al Suhl is spreekt boekdelen. :? Srry hij versprak zich, bedoelde tuurlijk te zeggen: Dar Al Sul. :lol: :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Islam is geheel anders, totaal op verovering en geweld gebaseert.Vroeger, en nu nog steeds. Ze hebben zich enkel een tijdje moeten kort houden, tijdens de Gouden Periode van de Europese Kolonisatie, maar nu zijn ze er weer, nijdiger dan ooit. Dit ontkennen zou enorm dom zijn, en gevaarlijk... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be