![]() |
Vrouwen aan de macht.
We hadden in een vrij recent verleden reeds Margaret Thacher (VK), Benazir Bhutto (Pakistan), Golda Meïr (Israel), Indira Ghandi (India), Tansù Ciller (Turkije), om maar de bekendste te noemen.
Vandaag zijn onder andere volgende vrouwen aan de macht: Premier Khaleda Zia (Bangladesh), President Megawati Sukarnoputri (Indonesië), Premier Portia Simpson Miller (Jamaica), President Ellen Johnson-Sirleaf (Liberia), President Gloria Macapagal-Arroyo (Fillipijnen), President Chandrika Kumaratunga (Sri Lanka), ....en natuurlijk Kanselier Angela Merkel van Duitsland. Twee andere merkwaardige, vrij machtige en zeer populaire vrouwen op dit moment zijn de Amerikaanse Secretary of State en haar Israëlische collega. ![]() De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rice geeft in Jeruzalem een persconferentie met haar Israëlische ambtsgenote Tzipi Livni. En er zijn ook nog de bekende pretendenten voor toekomst zoals bijvoorbeeld Hillary Clinton. Toch wel een leuke ontwikkeling, zo vind ik toch. . |
Citaat:
|
Bwa. Ondertussen is toch wel al duidelijk dat het toch niet zo veel verschil maakt.
|
![]() ![]() ![]() ![]() :cheer: :cheer: :cheer: 8) |
Citaat:
|
Wat uitmaakt is hun ingesteldheid!!! & knowhow verder maakt het totaal niets uit welke kleur of geslacht de persoon in kwestie is.
|
in de realiteit blijkt dat mooie vrouwen meer gedaan krijgen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dichter bij huis is het aangenamer om naar Freya en Van Brempt te kijken, al is de inhoud meestal noppes, dan naar Leterme en Annemans, terwijl die twee meer te vertellen hebben. |
Citaat:
Elke millimeter die je aan die tendens toegeeft, is een stuk afbraak van de democratie, dit is van de soevereine macht van de burger. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De premier van Zuid-Korea is ook een vrouw.
|
Mij kan het niet schelen of een leider man of vrouw is, maar de redenen waarom wel. Het feit dat Rice haar positie heeft gekregen, heeft niets te maken met haar capaciteiten (waarover ik me niet uitspreek).
|
Citaat:
|
Citaat:
De regering Bush had een zwarte vrouw nodig om haar aartsconservatieve imago wat te temperen. |
Citaat:
|
Tiens, en hoe zit het eigenlijk met de vrouwelijkheid van onze teergeliefde administratie en moderatie hier op het forum? :>
|
Citaat:
Neen, sérieus? Vrouw of man, mij maakt het niets uit. Wel moet nog steeds erkend worden dat de weg naar de top voor vrouwen iets moeilijker verloopt dan voor mannen. Hiermee pleit ik niet voor positieve discriminatie enkel voor geduld. Duizenden jaren patriarchale maatschappelijke organisatie, doe je jammer genoeg niet te niet in enkele decennia. Maar de vrouwen komen er wel.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben ook niet zo gewonnen voor vrouwen in de politiek, ik vind het meer een verarming dan een verrijking
aan de andere zijde vind ik wel dat vrouwen moeten kunnen participeren in de politiek via bijzondere vrouwenraden |
Citaat:
voor gefrustreerde rechtse windbuilen is een levenloos kwakje na een rukpartij van een half uur het hoogst haalbare. |
De Dietsche Meisjesscharen vond ik anders wel goed.
![]() |
Citaat:
evolueer, germaan. evolueer. |
Citaat:
|
Haal jij eerst die verderfelijke kop weg uit je avater, da's wat anders.
|
Citaat:
|
Blijkbaar dacht men daar anders over.
Citaat:
|
Citaat:
zwijgen is toestemmen e, oude geilaard :-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
:-D
Tokomstig presidente in Frankrijk 8) ![]() |
Citaat:
dom, óerdom kalf. dan nog veel liever vervotte ofzo hoor |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be