Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vrouwen aan de macht. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53910)

Antoon 25 juli 2006 19:01

Vrouwen aan de macht.

We hadden in een vrij recent verleden reeds Margaret Thacher (VK), Benazir Bhutto (Pakistan), Golda Meïr (Israel), Indira Ghandi (India), Tansù Ciller (Turkije), om maar de bekendste te noemen.

Vandaag zijn onder andere volgende vrouwen aan de macht:

Premier Khaleda Zia (Bangladesh),
President Megawati Sukarnoputri (Indonesië),
Premier Portia Simpson Miller (Jamaica),
President Ellen Johnson-Sirleaf (Liberia),
President Gloria Macapagal-Arroyo (Fillipijnen),
President Chandrika Kumaratunga (Sri Lanka),
....en natuurlijk Kanselier Angela Merkel van Duitsland.

Twee andere merkwaardige, vrij machtige en zeer populaire vrouwen op dit moment zijn de Amerikaanse Secretary of State en haar Israëlische collega.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rice geeft in Jeruzalem
een persconferentie met haar Israëlische ambtsgenote Tzipi Livni.

En er zijn ook nog de bekende pretendenten voor toekomst zoals bijvoorbeeld Hillary Clinton.

Toch wel een leuke ontwikkeling, zo vind ik toch.

.

Apocalyps 25 juli 2006 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1837263)
.....

Volledig met je eens.

Vlaanderen Boven 25 juli 2006 19:13

Bwa. Ondertussen is toch wel al duidelijk dat het toch niet zo veel verschil maakt.

Mitgard 25 juli 2006 19:45

:cheer: :cheer: :cheer: 8)

Jozef Ostyn 25 juli 2006 21:05

Citaat:

We hadden in een vrij recent verleden reeds Margaret Thacher (VK), Benazir Bhutto (Pakistan), Golda Meïr (Israel), Indira Ghandi (India), Tansù Ciller (Turkije), om maar de bekendste te noemen.

.

Kleine correctie Sukarnoputri is niet meer aan de macht in Indonesië.

pinbag 25 juli 2006 21:15

Wat uitmaakt is hun ingesteldheid!!! & knowhow verder maakt het totaal niets uit welke kleur of geslacht de persoon in kwestie is.

Internaut 25 juli 2006 21:28

in de realiteit blijkt dat mooie vrouwen meer gedaan krijgen

Jozef Ostyn 25 juli 2006 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 1837568)
in de realiteit blijkt dat mooie vrouwen meer gedaan krijgen

Benazir Bhutto is een stuk mooier dan Margaret Thatcher, maar toch kreeg de laatste veel meer gedaan.

Jaani_Dushman 25 juli 2006 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 1837284)
Bwa. Ondertussen is toch wel al duidelijk dat het toch niet zo veel verschil maakt.

Politiek gezien, misschien niet. Maar in sommige gevallen oogt het toch mooien...

Antoon 25 juli 2006 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1837514)
Kleine correctie Sukarnoputri is niet meer aan de macht in Indonesië.

oeps

Antoon 25 juli 2006 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1837577)
Maar in sommige gevallen oogt het toch mooien...

Inderdaad. Ik kijk liever naar een persconferentie met Condoleeza Rice en Tzipi Livni dan naar een persconferentie met Bush en Olmert. Wat de inhoud ook moge zijn.

Dichter bij huis is het aangenamer om naar Freya en Van Brempt te kijken, al is de inhoud meestal noppes, dan naar Leterme en Annemans, terwijl die twee meer te vertellen hebben.

baarle 25 juli 2006 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1837587)
Inderdaad. Ik kijk liever naar een persconferentie met Condoleeza Rice en Tzipi Livni dan naar een persconferentie met Bush en Olmert. Wat de inhoud ook moge zijn.

Dichter bij huis is het aangenamer om naar Freya en Van Brempt te kijken, al is de inhoud meestal noppes, dan naar Leterme en Annemans, terwijl die twee meer te vertellen hebben.

Politiek draait niet om uitzicht.

Elke millimeter die je aan die tendens toegeeft, is een stuk afbraak van de democratie, dit is van de soevereine macht van de burger.

Antoon 25 juli 2006 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1837600)
Politiek draait niet om uitzicht.

Elke millimeter die je aan die tendens toegeeft, is een stuk afbraak van de democratie, dit is van de soevereine macht van de burger.

Ik zeg alleen dat ik er liever naar kijk. Niet dat ik erop stem. ;-)

Ke Nan 26 juli 2006 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1837576)
Benazir Bhutto is een stuk mooier dan Margaret Thatcher, maar toch kreeg de laatste veel meer gedaan.

Maggie kon misschien beter pijpen, slikken, deep throat enzo. :D

pinbag 26 juli 2006 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 1838181)

hebde Thatcher haar hangwangen al bezien ;-) die steeekt uw hoofd in haar mond en zuigt uw oogballen uit :lol:

Lof der Zotheid 26 juli 2006 11:35

Citaat:

Twee andere merkwaardige, vrij machtige en zeer populaire vrouwen op dit moment zijn de Amerikaanse Secretary of State en haar Israëlische collega.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rice geeft in Jeruzalem
een persconferentie met haar Israëlische ambtsgenote Tzipi Livni.

En er zijn ook nog de bekende pretendenten voor toekomst zoals bijvoorbeeld Hillary Clinton.

.

:oops: Megawati Sukarnoputri wás de president van Indonesië tot in 2004. Tegenwoordig is het een man, namelijk: Susilo Bambang Yudhoyono, beter gekend als SBY...:oops:

Nick_ 26 juli 2006 12:20

De premier van Zuid-Korea is ook een vrouw.

van Maerlant 26 juli 2006 12:27

Mij kan het niet schelen of een leider man of vrouw is, maar de redenen waarom wel. Het feit dat Rice haar positie heeft gekregen, heeft niets te maken met haar capaciteiten (waarover ik me niet uitspreek).

Jozef Ostyn 26 juli 2006 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1838502)
Het feit dat Rice haar positie heeft gekregen, heeft niets te maken met haar capaciteiten (waarover ik me niet uitspreek).

Volgens mij is dit niet correct. Rice was een uitstekende National Security Adviser en ook voor Secretary of State heeft zij duidelijk de vereiste capaciteiten. als ik haar vergelijk met bv. Madeleine Albright, Warren Christopher, Alexander Haig, enz. dan steekt zij met kop en schouders boven sommige anderen uit.

van Maerlant 26 juli 2006 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1838528)
Volgens mij is dit niet correct. Rice was een uitstekende National Security Adviser en ook voor Secretary of State heeft zij duidelijk de vereiste capaciteiten. als ik haar vergelijk met bv. Madeleine Albright, Warren Christopher, Alexander Haig, enz. dan steekt zij met kop en schouders boven sommige anderen uit.

Ik heb gezegd dat ik mij niet uitspreek over haar capaciteiten. Ik zei enkel dat ze niet daarom gekozen is ;)
De regering Bush had een zwarte vrouw nodig om haar aartsconservatieve imago wat te temperen.

exodus 26 juli 2006 12:36

Citaat:

.

Alle drie machtsgeile, gewetensloze en in de carrousel meedraaiende vrouwen. Niets nieuws onder de zon.

Bad Attila 26 juli 2006 12:38

Tiens, en hoe zit het eigenlijk met de vrouwelijkheid van onze teergeliefde administratie en moderatie hier op het forum? :>

La Chunga 26 juli 2006 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 (Bericht 1838489)
De premier van Zuid-Korea is ook een vrouw.

Die van Noord-Korea overweegt het te worden!

Neen, sérieus?
Vrouw of man, mij maakt het niets uit. Wel moet nog steeds erkend worden dat de weg naar de top voor vrouwen iets moeilijker verloopt dan voor mannen.
Hiermee pleit ik niet voor positieve discriminatie enkel voor geduld. Duizenden jaren patriarchale maatschappelijke organisatie, doe je jammer genoeg niet te niet in enkele decennia.
Maar de vrouwen komen er wel....

Mambo 26 juli 2006 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 1838181)

Ik heb daar zo mijn twijfels over;-)

Max van Dietschland 29 juli 2006 21:42

Citaat:

Neen, vrouwen zijn niet bekwaam om staatshoofd of regeringsleider te zijn. Een ministerpost is voor een vrouw het hoogst haalbare en dan nog voor een zeer beperkt aantal.

PAJOT 29 juli 2006 21:47

ik ben ook niet zo gewonnen voor vrouwen in de politiek, ik vind het meer een verarming dan een verrijking

aan de andere zijde vind ik wel dat vrouwen moeten kunnen participeren in de politiek via bijzondere vrouwenraden

Mitgard 29 juli 2006 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1845108)
Neen, vrouwen zijn niet bekwaam om staatshoofd of regeringsleider te zijn. Een ministerpost is voor een vrouw het hoogst haalbare en dan nog voor een zeer beperkt aantal.

voor gefrustreerde rechtse windbuilen is een levenloos kwakje na een rukpartij van een half uur het hoogst haalbare.

Max van Dietschland 29 juli 2006 21:56

De Dietsche Meisjesscharen vond ik anders wel goed.

Mitgard 29 juli 2006 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1845115)
ik ben ook niet zo gewonnen voor vrouwen in de politiek, ik vind het meer een verarming dan een verrijking

aan de andere zijde vind ik wel dat vrouwen moeten kunnen participeren in de politiek via bijzondere vrouwenraden

het is schoon om oude germanistieke gewoonten te bewonderen, maar we leven in 2006.
evolueer, germaan. evolueer.

Max van Dietschland 29 juli 2006 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1845123)
voor gefrustreerde rechtse windbuilen is een levenloos kwakje na een rukpartij van een half uur het hoogst haalbare.

Haal jij eerst maar je verderfelijke avatar weg. Vunzigaard 8) !

Heftruck 29 juli 2006 22:03

Haal jij eerst die verderfelijke kop weg uit je avater, da's wat anders.

Max van Dietschland 29 juli 2006 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 1845133)
Haal jij eerst die verderfelijke kop weg uit je avater, da's wat anders.

Cyriel Verschaeve was een man van eer, op wie we in Vlaanderen kunnen trots zijn. 8)

Heftruck 29 juli 2006 22:31

Blijkbaar dacht men daar anders over.

Citaat:

Bij het uitbreken van Wereldoorlog II dacht
Verschaeve dat "het" ogenblik voor Vlaanderen aangebroken was. Hij hoopte met de hulp van de Duitsers zijn iedeaal, nl. de eenheid van de Nederlanden in een geest van een Germaans christendom, te kunnen verwezenlijken. Hij wordt benoemd tot voorzitter van de Vlaamse Cultuurrad en verleent zijn morele steun aan de Oostfronters die het goddeloze kommunisme gingen uitroeien om de toekomst van het zelfstandige Vlaanderen in een nieuw Europa te verzekeren. In 1944 wordt hij nog gelauwerd als eredoctor aan de universiteiten van Jena en Keulen. In augustus 1944 vlucht hij naar Duitsland. Hij vindt tenslotte in 1945 een onderkomen in Solbad Hall in Oostenrijk. Op 11 december 1946 veroordeelt de Krijgsraad te Brugge hem bij verstek ter dood. Cyriel Verschaeve sterft in Solbad Hall op 8 november 1949.
Niets meer dan een fascist, net als jij.

Duvelke 29 juli 2006 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1845129)
Haal jij eerst maar je verderfelijke avatar weg. Vunzigaard 8) !

Wat heeft dat met de inhoud van zijn post te maken?
zwijgen is toestemmen e, oude geilaard :-P

van Maerlant 29 juli 2006 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 1845148)
Blijkbaar dacht men daar anders over.

Niets meer dan een fascist, net als jij.

Wat een fascist zeg :? Heeft hij ook maar één iets nazistisch gedaan?

Heftruck 30 juli 2006 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1845192)
Wat een fascist zeg :? Heeft hij ook maar één iets nazistisch gedaan?

Tut, tut, ik heb geen zin om argumenten te gaan zoeken. Ik heb dus onvoorwaardelijk gelijk. :-P :lol:

garfield 30 juli 2006 16:29

:-D

Tokomstig presidente in Frankrijk 8)

Ambiorix 30 juli 2006 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1837348)

:cheer: :cheer: :cheer: 8)

maar die Gennez, wég daarmee
dom, óerdom kalf.
dan nog veel liever vervotte ofzo hoor

Tavek 30 juli 2006 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1845115)

Ergens heb ik zo het gevoel dat gij niet echt snel aan een vriendin gaat geraken.....

Zeno! 30 juli 2006 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 1845755)
Ergens heb ik zo het gevoel dat gij niet echt snel aan een vriendin gaat geraken.....

Maar van die 'vriendin' maar gewoon 'vrienden'!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be