![]() |
Milquet een gemakkelijke zondebok voor Vlaamse frustraties?
Is Milquet het zwart schaap geworden van de Vlamingen die hun onredelijke eisen blijven stellen?
Absurd om te zien hoe Milquet hier wordt gestigmatiseerd, alsof Maingain geen veel radicaler agenda heeft, laat staan dat die samengaat met de MR kliek van Reynders. |
Mijn optie staat er niet tussen :(
|
Ze is geen zondebok. Ze heeft gewoon zelf gekozen voor die rol door enkel de belangen van de Franstaligen te gaan verdedigen. Logische keuze wat mij betreft maar dan bewijs je natuurlijk de onwerkbaarheid van België.
|
Citaat:
|
Citaat:
EddyB, niet opnieuw beginnen. De afspraak was: als ge de poll niet aankunt, ga dan weg. Mijn polls zijn van een hoger niveau dan: "Milquet = DiRupo". |
Citaat:
Ga jij me hier de les spellen op een open forum? Jij mag je onnozelheden posten, dus ik mag er toch commentaar opgeven zeker? Als het je niet aankunt, blijf dan weg. Van afspraak weet ik niks, ik heb niks getekend... |
Een beetje verdraagzamer, Eddy...
C2C heeft z'n pilletje nog niet gekregen. |
Waarom maak je eigenlijk nog polls aan als mensen toch maar kunnen kiezen uit dezelfde opties?
|
Citaat:
|
Zondebok niet
Alle Vlaamse onderhandelaars + de pers zeggen het Milquet is gewoon madame non, het poppetje dat altijd nee schud bij elk voorstel. Reynders heeft schrik van Di Rupo die terug zou inbreken |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens heeft ieder landsgedeelte zijn eigen media die weinig rekening houden met wat er aan de overkant gebeurd. |
Citaat:
|
Als zelfs Bart De Wever zegt dat de media teveel focussen op de figuur van Milquet als madame non, dan zet dat wel een en ander in perspectief.
|
Leuke enquete met alleen maar ja antwoorden :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
flauwe poll hoor
|
Citaat:
|
Citaat:
het antwoord telkens "nee" is, terwijl bij bovenstaande poll, het antwoord telkens "ja" is. |
Waar zijn de "nee" opties in de poll?
|
het leidt geen enkele twijfel dat Maingain allesbehalve bevorderlijk is voor een akkoord. Dus om van Milquet de enige schuldige te maken voor de mislukking is idd niet terecht, maar ik denk dat men ten lange leste Maingain zou kunnen negeren. Als Reynders de macht ruikt zal hij klein broertje Maingain mogelijk wel laten vallen. Milquet is echter een cruciale schakel in de regeringsvorming, indien zij neen zegt tegen een coalitie, dan komt die coalitie er gewoon niet.
|
Neen ze is geen zondebok geworden, ze heeft nooit deelgenomen aan de onderhandelingen en was nooit van plan om compromissen te sluiten. Waarom zat ze er dan eigenlijk? Waarom heeft ze aan die formatiegesprekken deelgenomen als ze toch niet van plan was om een regering te vormen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Niks willen veranderen .....hoe is het mogelijk,zelfs de bakker om de hoek aanvaardt dat wijzigingen,aanpassingen.....moderniseringen nodig zijn..... Inderdaad,Mangain heeft waarschijnlijk een "radicaler" agenda...maar zolang die niet openlijk in de politiek ligt is het maar dat....een agenda...iets privé Milquet het moet toegegeven worden,is tenminste duidelijk....ze is voor kolonialisme ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens helemaal geen probleem : de vld-ers gaan in de Vlaamse rand wonen, tekenen die over aan wallonië en Brussel in een verdragje, en de vlamingen staan voor voldongen feiten, en de VLD-ers worden MR-ers, zodat die alleen kunnen heersen zonder het FDF... ALLES om zogezegd België te redden he. |
Citaat:
|
Citaat:
Zoiets als : is de zon warm, geeft ze licht of schijnt ze alleen overdag ? :-D |
Citaat:
|
Citaat:
Bij die eisen zat onder andere de uitbreiding van brussel, een item van de MR(FDF) wat al voor de verkiezingen was kenbaar gemaakt. In tegenstelling tot CD&V-NVA zijn ze bij de MR niet in staat om tot een realistisch eisenpakket te komen en verstoppen ze zich volgens mij achter de figuur van Milquet die al de wind van voren had in de vlaamse media. |
Citaat:
|
Citaat:
"C2C" zo'n enquete op de manier dat u dat stelt, is de walen gelijk geven. U bent misschien een halve waal? dan is het begrijpelijk voor de forumgangers, waarvan u er zo'n 80% uitsluit, door hun keuze buiten zicht te houden! Snap het toch eens dat de walen altijd zullen NON zeggen op gerechtvaardigde eisen, waardoor Vlaanderen een rechtvaardiger bestuur zou kunnen op poten zetten, sinds de Belgische constructie van 1831. Velen hebben dit allang zien aankomen, maar hebben zeer lang moeten wachten op een degelijk en sterk Vlaams Front tegen de profiterende walen en eindelijk is het er toch van gekomen en ik hoop dat deze frontvorming stand houdt. Indien dit niet het geval zal zijn dan stevenen we af op een nog grotere Vlaamse frontvorming bij de eerstvolgende verkiezingen als die er nog zullen zijn!! Dus ik kan niet stemmen op zo'n eenzijdige enquete waar mijn keuze buiten zicht wordt gehouden!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be