Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Paars gijzelt de automobilist-dieselrijder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96663)

De schoofzak 20 oktober 2007 15:29

Paars gijzelt de automobilist-dieselrijder
 
Het zoveelste lijk uit de paarse kast, is het tekort in de staatskas.
Nog niet voldoende gebouwen en fabrieken (belgakom ...) verkocht voorzeker.

En nu weigert de paarse oude regering iets te doen wat ze altijd al gedaan heeft en beloofd heeft: het omgekeerde klik-sisteem toepassen voor de nafte. Naar mijn inschatting heeft dat dus niets maar dan ook niets met lopende zaken te maken, vermits het oude parlement er nooit graten in gezien heeft. Men zou ook aan het nieuwe parlement de zaak kunnen voorleggen, maar daar zijn ze te koppig voor. Want ze zouden moeten toegeven dat ze de senten nodig hebben (de mr-blauwe-geld-minister) of ze kloten liever de nieuwe te komen meerderheid (de sossen-swa-belle-et-tais-toi-Vandenbosse, en zeker de PS)

Waarover gaat het: zie knip en plak uit de standaard vandaag:


zaterdag 20 oktober 2007 | Bron: BELGA
Dieselrijder krijgt geen korting meer



BRUSSEL - Bestuurders die met een dieselwagen rijden, krijgen geen korting meer aan de pomp. Het omgekeerd kliksysteem wordt sinds de verkiezingen van 10 juni niet meer toegepast.
Daardoor worden prijsverhogingen niet langer gedeeltelijk ongedaan gemaakt wanneer de dieselprijs boven 1,10 euro per liter klimt, schrijft De Tijd.

De maximumprijs voor diesel steeg gisteren naar een recordhoogte van 1,158 euro per liter. Daarmee is het record geëvenaard van 2 september 2005, toen de orkaan Katrina de Amerikaanse olieproductie verstoorde.

De regering kan bij hoge brandstofprijzen een korting toekennen. Dat kan door toepassing van het omgekeerd cliquet- of kliksysteem. Als de prijs van brandstof boven een bepaald niveau stijgt (1,10 euro per liter voor diesel en 1,50 euro voor benzine), zorgt dat mechanisme er via een accijnsverlaging voor dat de verhoging niet volledig wordt doorgerekend.

Sinds de regering in lopende zaken is, wordt het omgekeerd kliksysteem niet meer toegepast. 'Een regering in lopende zaken kan een dergelijke beslissing niet nemen', klinkt het op het kabinet van aftredend minister van Financiën Didier Reynders (MR).

bentje 20 oktober 2007 16:19

Neen, maar justitie en overheidsbeslissingen kunnen ze wel nemen met een regering in lopende zaken.
De regering is nog niet gevormd als het hen goed uitkomt, ja! :evil:

Eddy B 20 oktober 2007 16:23

Ze hebben teveel geld opgedaan he... elke cent is welkom nu, en elk excuus is goed...

kelt 20 oktober 2007 16:38

diesel dan minder verdorie........

bentje 20 oktober 2007 17:16

Mijn dieseltaksen vallen niet weg in de plaats? 8O zucht...

Jazeker 20 oktober 2007 17:50

Tijd dat er wagens gelanceerd worden die rijden op het bloed van VLD of SP.a excellenties. Dat gaat populair worden...

Knuppel 20 oktober 2007 18:48

Dat het in stand houden van Belgique ons bakken geld ging kosten was voorspelbaar.

En noch is het lang niet genoeg want ik merk niets van protestacties.

bentje 20 oktober 2007 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3010877)
Tijd dat er wagens gelanceerd worden die rijden op het bloed van VLD of SP.a excellenties. Dat gaat populair worden...

:lol: Kopeeeeuh, en ik word zeker vertegenwoordiger! ;-)

Garry 20 oktober 2007 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 3010724)
diesel dan minder verdorie........

Misschien kunnen we de zaken ook eens van een andere kant aanschouwen.Toch raar als je weet dat motorjachten, die niet voor iedereen zijn weggelegd, lekker rond varen, dikwijls voorzien van twee flink uit de kluiten gewassen diesel motoren, op gewone stookolie. Vóór de eenmaking van europa konden ze dan ook nog eens tax-free bevoorraden als ze het slim aanpakten. Of ze dat privilege nu nog hebben weet ik niet, daar wil ik me niet over uitspeken. De gewone man mag in zijn beurs tasten zoals altijd.

Ook werd er ons steeds voorgelogen dat met de komst van de euro het niet duurder zou worden. Wanneer men echter een gemiddelde prijs stijging berekend van "sla 118%, boter 66%, brood 85%, savooi 97%, confituur 112%, aardappelen 1770 %, melk 183%, benzine/diesel 72%, koffie 64%, is van 2000 tot 2006 er een gemiddelde stijging van 285,2222%. Is er hier iemand waarvan zijn loon ook zoveel gestegen is? Maar we betalen toch iets minder peronenbelastingen he.

Leo 21 oktober 2007 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3010877)
Tijd dat er wagens gelanceerd worden die rijden op het bloed van VLD of SP.a excellenties. Dat gaat populair worden...

Hoeft niet, hoor... Tenslotte zijn we niet zo bloeddorstig.

Ik rijd al dertig jaar op LPG, nu met een installatie die zó streng gekeurd is dat ik binnen mag in ondergrondse garages. En dat allemaal voor grofweg 1/3 van de dieselprijs en een meerverbruik van pakweg 20%. Reken en tel: ik rij voor minder dan halve prijs...

Leo 21 oktober 2007 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3011664)
Misschien kunnen we de zaken ook eens van een andere kant aanschouwen.Toch raar als je weet dat motorjachten, die niet voor iedereen zijn weggelegd, lekker rond varen, dikwijls voorzien van twee flink uit de kluiten gewassen diesel motoren, op gewone stookolie. Vóór de eenmaking van europa konden ze dan ook nog eens tax-free bevoorraden als ze het slim aanpakten. Of ze dat privilege nu nog hebben weet ik niet, daar wil ik me niet over uitspeken. De gewone man mag in zijn beurs tasten zoals altijd.

Ook werd er ons steeds voorgelogen dat met de komst van de euro het niet duurder zou worden. Wanneer men echter een gemiddelde prijs stijging berekend van "sla 118%, boter 66%, brood 85%, savooi 97%, confituur 112%, aardappelen 1770 %, melk 183%, benzine/diesel 72%, koffie 64%, is van 2000 tot 2006 er een gemiddelde stijging van 285,2222%. Is er hier iemand waarvan zijn loon ook zoveel gestegen is? Maar we betalen toch iets minder peronenbelastingen he.

Ik neem aan dat je de prijzen van vandaag vergeleken hebt met de prijzen van vóór de invoering van de Euro. Dat is je goed recht, maar de eerlijkheid gebiedt erbij te vertellen dat die prijssprongen er voor het grootste gedeelte pas het laatste jaar gekomen zijn. Die hebben dus niks met de Euro te maken.

Ik heb zo een licht vermoeden dat daar andere dingen verantwoordelijk voor zijn... Waarom bijvoorbeeld moet een Belgische krant in Nederland 25% (De Standaard) meer kosten dan bij ons, en vice versa? Prijzen kunnen vergelijken was toch de idee en wisselkoersverschillen wegwerken. Als het spel niet gespeeld wordt zoals het hoort moet je niet de spelregels verantwoordelijk stellen maar wel de spelers.

Jan van den Berghe 21 oktober 2007 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3011664)
Ook werd er ons steeds voorgelogen dat met de komst van de euro het niet duurder zou worden. Wanneer men echter een gemiddelde prijs stijging berekend van "sla 118%, boter 66%, brood 85%, savooi 97%, confituur 112%, aardappelen 1770 %, melk 183%, benzine/diesel 72%, koffie 64%, is van 2000 tot 2006 er een gemiddelde stijging van 285,2222%. Is er hier iemand waarvan zijn loon ook zoveel gestegen is? Maar we betalen toch iets minder peronenbelastingen he.

Vraag is of dit wel volledig aan de euro toe te schrijven is. Als men de frank (gekoppeld aan de mark) had behouden, waren de prijzen dan gelijk gebleven? Wat was de inflatie van de frank indertijd, en wat is die nu met de euro? Allemaal zaken die je toch in het achterhoofd moet houden voor je hier conclusies trekt.

Jan van den Berghe 21 oktober 2007 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leo (Bericht 3011838)
Ik heb zo een licht vermoeden dat daar andere dingen verantwoordelijk voor zijn... Waarom bijvoorbeeld moet een Belgische krant in Nederland 25% (De Standaard) meer kosten dan bij ons, en vice versa? Prijzen kunnen vergelijken was toch de idee en wisselkoersverschillen wegwerken. Als het spel niet gespeeld wordt zoals het hoort moet je niet de spelregels verantwoordelijk stellen maar wel de spelers.

Buitenlandse kranten kosten bij ons ook maar, en dat heeft alles te maken met de binnen- en buitenlandse distributietarieven. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Jantje 21 oktober 2007 07:51

Citaat:

Ook werd er ons steeds voorgelogen dat met de komst van de euro het niet duurder zou worden. Wanneer men echter een gemiddelde prijs stijging berekend van "sla 118%, boter 66%, brood 85%, savooi 97%, confituur 112%, aardappelen 1770 %, melk 183%, benzine/diesel 72%, koffie 64%, is van 2000 tot 2006 er een gemiddelde stijging van 285,2222%. Is er hier iemand waarvan zijn loon ook zoveel gestegen is? Maar we betalen toch iets minder peronenbelastingen he.
De komst van de Euro heeft hier nu eens geen bal mee te maken.

Voor 2000 was het leven in Belgie goedkoper dan in Nederland of Frankrijk en kwamen die naar ons om levensmiddelen te kopen.
Nu gaan wij grensbewoners naar Nederland kopen.

Waarom, wel melk is er 30% goedkoper, aardappelen 25%, bloem 40%, groenten en fruit gemiddeld 35% en frisdrank 25%.

Ja, zelfs voertuigen zijn daar nu zo'n 15% goedkoper.

Het leven in Nederland is dus gemiddeld 30% goedkoper dan hier, dit terwijl het voor 2000 daar juist 20% duurder was dan hier.

Moet je nog een beter bewijs dat de Euro er voor niets tussen zit, want als dat wel zo was, dan hadden de prijzen in Nederland moeten gestegen zijn.

kelt 21 oktober 2007 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3011664)
Misschien kunnen we de zaken ook eens van een andere kant aanschouwen.Toch raar als je weet dat motorjachten, die niet voor iedereen zijn weggelegd, lekker rond varen, dikwijls voorzien van twee flink uit de kluiten gewassen diesel motoren, op gewone stookolie. Vóór de eenmaking van europa konden ze dan ook nog eens tax-free bevoorraden als ze het slim aanpakten. Of ze dat privilege nu nog hebben weet ik niet, daar wil ik me niet over uitspeken. De gewone man mag in zijn beurs tasten zoals altijd.

Ook werd er ons steeds voorgelogen dat met de komst van de euro het niet duurder zou worden. Wanneer men echter een gemiddelde prijs stijging berekend van "sla 118%, boter 66%, brood 85%, savooi 97%, confituur 112%, aardappelen 1770 %, melk 183%, benzine/diesel 72%, koffie 64%, is van 2000 tot 2006 er een gemiddelde stijging van 285,2222%. Is er hier iemand waarvan zijn loon ook zoveel gestegen is? Maar we betalen toch iets minder peronenbelastingen he.

Als ik dat zo aanschouw zal de "obesitas-epidemie" binnen enkele jaren tot het verleden behoren...allemaal noodgedwongen minder eten en meer fietsen :twisted:

De schoofzak 21 oktober 2007 08:11

Als 't daar allemaal zo goedkoop en zo goed is, waarom komen ze dan zo graag wonen in Vlaanderen ??

Jantje 21 oktober 2007 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3011857)
Als 't daar allemaal zo goedkoop en zo goed is, waarom komen ze dan zo graag wonen in Vlaanderen ??

Omdat ze hier mogen bouwen wat ze willen en zich in Nederland aan strikte regels moeten houden en omdat ze hier minder belastingen moeten betalen op hun vermogen.

Eddy B 21 oktober 2007 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3011840)
Vraag is of dit wel volledig aan de euro toe te schrijven is. Als men de frank (gekoppeld aan de mark) had behouden, waren de prijzen dan gelijk gebleven? Wat was de inflatie van de frank indertijd, en wat is die nu met de euro? Allemaal zaken die je toch in het achterhoofd moet houden voor je hier conclusies trekt.

Iedereen mist hier duidelijk het belangrijkste punt : de herwerking van de index door Verhofstadt!
Brood, melk, suiker, koffie, etc zijn dingen van elke dag.
TV, computer, etc zijn dingen die je maar eens om de zoveel jaar koopt.

De samenstelling van de index (VHS dus) heeft ons goed bij ons pietje, want iedereen denkt dat zijn loon aangepast zal worden aan de prijzen, maar dat is al lang niet meer waar!

Jantje 21 oktober 2007 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3011873)
Iedereen mist hier duidelijk het belangrijkste punt : de herwerking van de index door Verhofstadt!
Brood, melk, suiker, koffie, etc zijn dingen van elke dag.
TV, computer, etc zijn dingen die je maar eens om de zoveel jaar koopt.

De samenstelling van de index (VHS dus) heeft ons goed bij ons pietje, want iedereen denkt dat zijn loon aangepast zal worden aan de prijzen, maar dat is al lang niet meer waar!

Niet alleen de herwerking van de index, maar ook de vele verdoken taksen die hij en zijn regering hebben ingevoerd worden vergeten.

Veel van die taksen zijn zelfs niet gekent bij de bevolking

duveltje382 21 oktober 2007 08:55

Een fiets kopen zou ik zo zeggen

Leo 21 oktober 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3011841)
Buitenlandse kranten kosten bij ons ook maar, en dat heeft alles te maken met de binnen- en buitenlandse distributietarieven. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Best mogelijk, maar dan moeten onze handelaars die ook maar naar de goedkoopste distributeur gaan (of mogem ze dat niet???). Op mijn werk doen ze dat in elk geval wel.

Overigens, waarom moet een boek, tijdschrift of krant in zeg maar Putte aan beide kanten van de "schreve", in hetzelfde dorp dus, twee prijzen hebben? Waarom moeten de posttarieven binnen de Eurozone verschillen? Met de privatisering in het achtrerhoofd?

Ik vind dat allemaal niet kunnen, zeker niet binnen een toch niet zó grote regio als de Nederlands-Vlaamse waar het geschreven verkeer behoorlijk intens is.

Jan van den Berghe 21 oktober 2007 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leo (Bericht 3012599)
Best mogelijk, maar dan moeten onze handelaars die ook maar naar de goedkoopste distributeur gaan (of mogem ze dat niet???). Op mijn werk doen ze dat in elk geval wel.

Ja, maar dat zal niets veranderen aan het feit dat distributie van binnenlands materiaal in het buitenland altijd duurder is dan in het binnenland zelf.

Jan van den Berghe 21 oktober 2007 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leo (Bericht 3012599)
Overigens, waarom moet een boek, tijdschrift of krant in zeg maar Putte aan beide kanten van de "schreve", in hetzelfde dorp dus, twee prijzen hebben? Waarom moeten de posttarieven binnen de Eurozone verschillen? Met de privatisering in het achtrerhoofd?

Tja, omdat de staten in heel wat zaken nu eenmaal soeverein blijven. Een vaste boekenprijs is bijvoorbeeld bij ons niet wettelijk, in Nederland en Frankrijk wel.

Waarom verschillen de posttarieven? Omdat iedere overheidsbedrijf nu eenmaal een andere kostenplaatje heeft en dus een andere prijzenpolitiek. Als de liberalisering eraan komt, zal dit er zeker niet eenvoudiger op worden.

Jan van den Berghe 21 oktober 2007 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3011848)
Waarom, wel melk is er 30% goedkoper, aardappelen 25%, bloem 40%, groenten en fruit gemiddeld 35% en frisdrank 25%.

De melkprijs is in Nederland onlangs sterk gestegen. Een witproduct als Lilac halfvolle melk bij de C1000 kost nu 45 cent, tot voor enkele maanden was dat nog 35 cent (en ik heb zelfs nog geweten dat het 25 cent) was. Bij ons is dat ietsje meer dan een halve euro bij de grote discountwarenhuizen. Ook andere melk- en vetproducten hebben eenzelfde prijsverhoging meegemaakt in Nederland. In Oostburg kost bij de Lidl de goedkoopste bakmargarine 46 cent, en dezelfde prijszetting vind je bij Lidl België. Zo veel verschil is er niet meer. Ik merk dat de prijzen weer naar elkaar toegroeien. Ook frisdrank is niet meer merkelijk goedkoper: 't gaat slechts om enkele eurocentjes. In Nederland betaal je wel bovenop de bijna gelijke prijs nog eens PET-statiegeld. In het ANWB-magazine heb ik trouwens gelezen dat Nederland ook een verpakkingtaks zal invoeren die de prijzen zal beïnvloeden.

Wie het goedkoopste af wil zijn wat frisdrank betreft, moet gewoon naar Frankrijk, waar niet alleen de BTW op niet-alcoholische dranken is verlaagd maar er ook een heel lage verpakkingstaks wordt geheven.

Jan van den Berghe 21 oktober 2007 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3011848)
Ja, zelfs voertuigen zijn daar nu zo'n 15% goedkoper.

Dat moet ik volkomen tegenspreken. Enkele maanden geleden hebben wij omwille van gezinsuitbreiding beginnen uitkijken naar een nieuwe wagen. Een aantal modellen van verschillende merken kwamen in aanmerking, waarvan ik de prijzen heb nagekeken zowel bij ons als in Nederland. Iedere keer bleek de prijs hoger te zijn in Nederland.

En dan heb ik het nog niet over de hoge inschrijvingstaks alsook de veel hogere verkeersbelasting die de Nederlandse automobilist mag slikken!

De schoofzak 21 oktober 2007 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3011873)
Iedereen mist hier duidelijk het belangrijkste punt : de herwerking van de index door Verhofstadt!
Brood, melk, suiker, koffie, etc zijn dingen van elke dag.
TV, computer, etc zijn dingen die je maar eens om de zoveel jaar koopt.

De samenstelling van de index (VHS dus) heeft ons goed bij ons pietje, want iedereen denkt dat zijn loon aangepast zal worden aan de prijzen, maar dat is al lang niet meer waar!


De korf van de indeks, waarin ieder produkt gewogen is volgens zijn belang in de portemonnee van de Vlaming, wordt meebepaald door de vakbonden in een overlegstruktuur.
Ik zal de site van de fod ekonomische zaken nog eens moeten raadplegen.
Ik geloof dat er jaarlijks (alleszins periodiek) wijzigingen zijn om prijsstijgingen, dalingen, nieuwe produkten, verouderde produkten in te kalkuleren.
Maar één ding is zeker: de verschillende produkten onderling zijn "gewogen", dus het gaat niet om de prijs van één brood, maar wel bij wijze van spreken over de uitgave van brood voor een gans jaar, terwijl de prijs van een televisie gedeeld wordt door het aantal jaren dat die geacht wordt mee te gaan in een gemiddeld gezin.

Heb jij links naar die wijziging die Verafstoot hier doorgevoerd zou hebben.
We spreken niet van de gezondheidsindeks die oa zeer bewust autobrandstof en tabak eruit gezwierd hebben.

De schoofzak 21 oktober 2007 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3012953)
Dat moet ik volkomen tegenspreken. Enkele maanden geleden hebben wij omwille van gezinsuitbreiding beginnen uitkijken naar een nieuwe wagen. Een aantal modellen van verschillende merken kwamen in aanmerking, waarvan ik de prijzen heb nagekeken zowel bij ons als in Nederland. Iedere keer bleek de prijs hoger te zijn in Nederland.

En dan heb ik het nog niet over de hoge inschrijvingstaks alsook de veel hogere verkeersbelasting die de Nederlandse automobilist mag slikken!

Off topik:

Vwoila, dat weet jij uit eigen ervaring.
Ik word zo gewaar dat veel mensen op dit forum nogal uit hun nek kletsen, soms ter goeder trouw (maar zelfs dan: je moet korrekt kritisch zijn, en dingen durven sjekken), soms uit dommigheid ....

Tijdens mijn laatste vakantie in Frankrijk heeft de hotelier me verteld dat de jaarlijkse autotaks afgeschaft is en vervangen door een verhoging van de prijs van de autobrandstof.
(een gevolg was, dat op den buiten waar men plaats genoeg heeft, iedereen zijn oude auto behoudt, als een nieuwe gekocht wordt; zo heeft men enige mobilitieitsreserve ...).

Dat zou men hier ook mogen doorvoeren. Vergelijk met de afschaffing (in Vlaanderen, niet in Walenland) van de kijk-en-luisterbelasting.

Garry 21 oktober 2007 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3011873)
Iedereen mist hier duidelijk het belangrijkste punt : de herwerking van de index door Verhofstadt!
Brood, melk, suiker, koffie, etc zijn dingen van elke dag.
TV, computer, etc zijn dingen die je maar eens om de zoveel jaar koopt.

De samenstelling van de index (VHS dus) heeft ons goed bij ons pietje, want iedereen denkt dat zijn loon aangepast zal worden aan de prijzen, maar dat is al lang niet meer waar!

Gij snapt het Eddy, waar ik naar toe wou, electronica is inderdaad goedkoper geworden maar ik leg niet iedere dag een TV toestel tussen mijn boterham en jij waarschijnlijk ook niet. Bovendien is de index erg handig voor de hoge lonen. Wanneer iemand 1000 euro verdiend in de maand en 2% index er bij krijgt maakt dit 1020 euro. Bij een volgende keer dat er vb. 3% bij komt is dit 1020 + 3%= 1050,6 en zo verder. Voor iemand die daar tegenover 4000 euro verdiend + 2% is dit, 4080 euro en de keer daarop + 3% = 4202,4. De kloof tussen groot verdieners en gewone verdieners wordt dus steeds groten niet tegenstaande is de prijs van de levensmiddelen voor alle twee evenveel gestegen en dus is dit een klote systeem.

Garry 21 oktober 2007 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3012943)
De melkprijs is in Nederland onlangs sterk gestegen. Een witproduct als Lilac halfvolle melk bij de C1000 kost nu 45 cent, tot voor enkele maanden was dat nog 35 cent (en ik heb zelfs nog geweten dat het 25 cent) was. Bij ons is dat ietsje meer dan een halve euro bij de grote discountwarenhuizen. Ook andere melk- en vetproducten hebben eenzelfde prijsverhoging meegemaakt in Nederland. In Oostburg kost bij de Lidl de goedkoopste bakmargarine 46 cent, en dezelfde prijszetting vind je bij Lidl België. Zo veel verschil is er niet meer. Ik merk dat de prijzen weer naar elkaar toegroeien. Ook frisdrank is niet meer merkelijk goedkoper: 't gaat slechts om enkele eurocentjes. In Nederland betaal je wel bovenop de bijna gelijke prijs nog eens PET-statiegeld. In het ANWB-magazine heb ik trouwens gelezen dat Nederland ook een verpakkingtaks zal invoeren die de prijzen zal beïnvloeden.

Wie het goedkoopste af wil zijn wat frisdrank betreft, moet gewoon naar Frankrijk, waar niet alleen de BTW op niet-alcoholische dranken is verlaagd maar er ook een heel lage verpakkingstaks wordt geheven.

en dan maar spreken over een één gemaakt europa

Garry 21 oktober 2007 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3011876)
Een fiets kopen zou ik zo zeggen

Mag ik nu even lachen. Akkoord, wanneer die fiets gebruikt wordt als vervoermiddel, maar buiten de schoolgaande jeugd en wat ouderlingen,gebruikt er haast niemand die fiets als vervoermiddel maar wel voor recreatie doeleiden. Zo worden de fietjes achterop of bovenop een rek op de autro gebonden en rijd men +/- 100 Km ver naar de kust of elders om een dagje te gaan fietsen. Savonds, terug het rek op en weer terug naar huis. En dan maar beweren dat de fiets niet vervuilend is. Dat die auto voorzien van een rek met fietsen er op meer weerstand heeft dan zonder , en bij gevolg meer verbruikt en vervuild, daar wordt schijnbaar geen aandacht aan besteed. Dus,.... de fiets is echt niet minder vervuilend maar in veel gevallen meer vervuilend dan de auto.

Leo 22 oktober 2007 05:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3012919)
Ja, maar dat zal niets veranderen aan het feit dat distributie van binnenlands materiaal in het buitenland altijd duurder is dan in het binnenland zelf.

25%? Kom nou...

Jan van den Berghe 22 oktober 2007 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leo (Bericht 3014108)
25%? Kom nou...

De eerste firma die goedkopere prijzen hanteert, zal heel veel klanten trekken. Dat het niet gebeurt, betekent dus dat er weldegelijk factoren zijn die de prijs de hoogte in jagen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be