Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 20 oktober 2007, 15:29   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Paars gijzelt de automobilist-dieselrijder

Het zoveelste lijk uit de paarse kast, is het tekort in de staatskas.
Nog niet voldoende gebouwen en fabrieken (belgakom ...) verkocht voorzeker.

En nu weigert de paarse oude regering iets te doen wat ze altijd al gedaan heeft en beloofd heeft: het omgekeerde klik-sisteem toepassen voor de nafte. Naar mijn inschatting heeft dat dus niets maar dan ook niets met lopende zaken te maken, vermits het oude parlement er nooit graten in gezien heeft. Men zou ook aan het nieuwe parlement de zaak kunnen voorleggen, maar daar zijn ze te koppig voor. Want ze zouden moeten toegeven dat ze de senten nodig hebben (de mr-blauwe-geld-minister) of ze kloten liever de nieuwe te komen meerderheid (de sossen-swa-belle-et-tais-toi-Vandenbosse, en zeker de PS)

Waarover gaat het: zie knip en plak uit de standaard vandaag:

zaterdag 20 oktober 2007 | Bron: BELGA
Dieselrijder krijgt geen korting meer

BRUSSEL - Bestuurders die met een dieselwagen rijden, krijgen geen korting meer aan de pomp. Het omgekeerd kliksysteem wordt sinds de verkiezingen van 10 juni niet meer toegepast.
Daardoor worden prijsverhogingen niet langer gedeeltelijk ongedaan gemaakt wanneer de dieselprijs boven 1,10 euro per liter klimt, schrijft De Tijd.

De maximumprijs voor diesel steeg gisteren naar een recordhoogte van 1,158 euro per liter. Daarmee is het record geëvenaard van 2 september 2005, toen de orkaan Katrina de Amerikaanse olieproductie verstoorde.

De regering kan bij hoge brandstofprijzen een korting toekennen. Dat kan door toepassing van het omgekeerd cliquet- of kliksysteem. Als de prijs van brandstof boven een bepaald niveau stijgt (1,10 euro per liter voor diesel en 1,50 euro voor benzine), zorgt dat mechanisme er via een accijnsverlaging voor dat de verhoging niet volledig wordt doorgerekend.

Sinds de regering in lopende zaken is, wordt het omgekeerd kliksysteem niet meer toegepast. 'Een regering in lopende zaken kan een dergelijke beslissing niet nemen', klinkt het op het kabinet van aftredend minister van Financiën Didier Reynders (MR).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 oktober 2007, 16:19   #2
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Neen, maar justitie en overheidsbeslissingen kunnen ze wel nemen met een regering in lopende zaken.
De regering is nog niet gevormd als het hen goed uitkomt, ja!
Oud 20 oktober 2007, 16:23   #3
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Ze hebben teveel geld opgedaan he... elke cent is welkom nu, en elk excuus is goed...

.
Eddy B is offline  
Oud 20 oktober 2007, 16:38   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

diesel dan minder verdorie........
kelt is offline  
Oud 20 oktober 2007, 17:16   #5
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Mijn dieseltaksen vallen niet weg in de plaats? zucht...
Oud 20 oktober 2007, 17:50   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Tijd dat er wagens gelanceerd worden die rijden op het bloed van VLD of SP.a excellenties. Dat gaat populair worden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 oktober 2007, 18:48   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat het in stand houden van Belgique ons bakken geld ging kosten was voorspelbaar.

En noch is het lang niet genoeg want ik merk niets van protestacties.
Oud 20 oktober 2007, 18:49   #8
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Tijd dat er wagens gelanceerd worden die rijden op het bloed van VLD of SP.a excellenties. Dat gaat populair worden...
Kopeeeeuh, en ik word zeker vertegenwoordiger!
Oud 20 oktober 2007, 23:11   #9
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
diesel dan minder verdorie........
Misschien kunnen we de zaken ook eens van een andere kant aanschouwen.Toch raar als je weet dat motorjachten, die niet voor iedereen zijn weggelegd, lekker rond varen, dikwijls voorzien van twee flink uit de kluiten gewassen diesel motoren, op gewone stookolie. Vóór de eenmaking van europa konden ze dan ook nog eens tax-free bevoorraden als ze het slim aanpakten. Of ze dat privilege nu nog hebben weet ik niet, daar wil ik me niet over uitspeken. De gewone man mag in zijn beurs tasten zoals altijd.

Ook werd er ons steeds voorgelogen dat met de komst van de euro het niet duurder zou worden. Wanneer men echter een gemiddelde prijs stijging berekend van "sla 118%, boter 66%, brood 85%, savooi 97%, confituur 112%, aardappelen 1770 %, melk 183%, benzine/diesel 72%, koffie 64%, is van 2000 tot 2006 er een gemiddelde stijging van 285,2222%. Is er hier iemand waarvan zijn loon ook zoveel gestegen is? Maar we betalen toch iets minder peronenbelastingen he.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 oktober 2007 om 23:16.
Garry is offline  
Oud 21 oktober 2007, 07:07   #10
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hoeft niet, hoor... Tenslotte zijn we niet zo bloeddorstig.

Ik rijd al dertig jaar op LPG, nu met een installatie die zó streng gekeurd is dat ik binnen mag in ondergrondse garages. En dat allemaal voor grofweg 1/3 van de dieselprijs en een meerverbruik van pakweg 20%. Reken en tel: ik rij voor minder dan halve prijs...
Leo is offline  
Oud 21 oktober 2007, 07:18   #11
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Misschien kunnen we de zaken ook eens van een andere kant aanschouwen.Toch raar als je weet dat motorjachten, die niet voor iedereen zijn weggelegd, lekker rond varen, dikwijls voorzien van twee flink uit de kluiten gewassen diesel motoren, op gewone stookolie. Vóór de eenmaking van europa konden ze dan ook nog eens tax-free bevoorraden als ze het slim aanpakten. Of ze dat privilege nu nog hebben weet ik niet, daar wil ik me niet over uitspeken. De gewone man mag in zijn beurs tasten zoals altijd.

Ook werd er ons steeds voorgelogen dat met de komst van de euro het niet duurder zou worden. Wanneer men echter een gemiddelde prijs stijging berekend van "sla 118%, boter 66%, brood 85%, savooi 97%, confituur 112%, aardappelen 1770 %, melk 183%, benzine/diesel 72%, koffie 64%, is van 2000 tot 2006 er een gemiddelde stijging van 285,2222%. Is er hier iemand waarvan zijn loon ook zoveel gestegen is? Maar we betalen toch iets minder peronenbelastingen he.
Ik neem aan dat je de prijzen van vandaag vergeleken hebt met de prijzen van vóór de invoering van de Euro. Dat is je goed recht, maar de eerlijkheid gebiedt erbij te vertellen dat die prijssprongen er voor het grootste gedeelte pas het laatste jaar gekomen zijn. Die hebben dus niks met de Euro te maken.

Ik heb zo een licht vermoeden dat daar andere dingen verantwoordelijk voor zijn... Waarom bijvoorbeeld moet een Belgische krant in Nederland 25% (De Standaard) meer kosten dan bij ons, en vice versa? Prijzen kunnen vergelijken was toch de idee en wisselkoersverschillen wegwerken. Als het spel niet gespeeld wordt zoals het hoort moet je niet de spelregels verantwoordelijk stellen maar wel de spelers.

Laatst gewijzigd door Leo : 21 oktober 2007 om 07:18.
Leo is offline  
Oud 21 oktober 2007, 07:28   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag is of dit wel volledig aan de euro toe te schrijven is. Als men de frank (gekoppeld aan de mark) had behouden, waren de prijzen dan gelijk gebleven? Wat was de inflatie van de frank indertijd, en wat is die nu met de euro? Allemaal zaken die je toch in het achterhoofd moet houden voor je hier conclusies trekt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 oktober 2007, 07:30   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Ik heb zo een licht vermoeden dat daar andere dingen verantwoordelijk voor zijn... Waarom bijvoorbeeld moet een Belgische krant in Nederland 25% (De Standaard) meer kosten dan bij ons, en vice versa? Prijzen kunnen vergelijken was toch de idee en wisselkoersverschillen wegwerken. Als het spel niet gespeeld wordt zoals het hoort moet je niet de spelregels verantwoordelijk stellen maar wel de spelers.
Buitenlandse kranten kosten bij ons ook maar, en dat heeft alles te maken met de binnen- en buitenlandse distributietarieven. Meer moet je daar niet achter zoeken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 oktober 2007, 07:51   #14
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De komst van de Euro heeft hier nu eens geen bal mee te maken.

Voor 2000 was het leven in Belgie goedkoper dan in Nederland of Frankrijk en kwamen die naar ons om levensmiddelen te kopen.
Nu gaan wij grensbewoners naar Nederland kopen.

Waarom, wel melk is er 30% goedkoper, aardappelen 25%, bloem 40%, groenten en fruit gemiddeld 35% en frisdrank 25%.

Ja, zelfs voertuigen zijn daar nu zo'n 15% goedkoper.

Het leven in Nederland is dus gemiddeld 30% goedkoper dan hier, dit terwijl het voor 2000 daar juist 20% duurder was dan hier.

Moet je nog een beter bewijs dat de Euro er voor niets tussen zit, want als dat wel zo was, dan hadden de prijzen in Nederland moeten gestegen zijn.
Jantje is offline  
Oud 21 oktober 2007, 08:04   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ik dat zo aanschouw zal de "obesitas-epidemie" binnen enkele jaren tot het verleden behoren...allemaal noodgedwongen minder eten en meer fietsen
kelt is offline  
Oud 21 oktober 2007, 08:11   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als 't daar allemaal zo goedkoop en zo goed is, waarom komen ze dan zo graag wonen in Vlaanderen ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 oktober 2007 om 08:11.
De schoofzak is offline  
Oud 21 oktober 2007, 08:19   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als 't daar allemaal zo goedkoop en zo goed is, waarom komen ze dan zo graag wonen in Vlaanderen ??
Omdat ze hier mogen bouwen wat ze willen en zich in Nederland aan strikte regels moeten houden en omdat ze hier minder belastingen moeten betalen op hun vermogen.
Jantje is offline  
Oud 21 oktober 2007, 08:49   #18
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vraag is of dit wel volledig aan de euro toe te schrijven is. Als men de frank (gekoppeld aan de mark) had behouden, waren de prijzen dan gelijk gebleven? Wat was de inflatie van de frank indertijd, en wat is die nu met de euro? Allemaal zaken die je toch in het achterhoofd moet houden voor je hier conclusies trekt.
Iedereen mist hier duidelijk het belangrijkste punt : de herwerking van de index door Verhofstadt!
Brood, melk, suiker, koffie, etc zijn dingen van elke dag.
TV, computer, etc zijn dingen die je maar eens om de zoveel jaar koopt.

De samenstelling van de index (VHS dus) heeft ons goed bij ons pietje, want iedereen denkt dat zijn loon aangepast zal worden aan de prijzen, maar dat is al lang niet meer waar!

.
Eddy B is offline  
Oud 21 oktober 2007, 08:54   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Iedereen mist hier duidelijk het belangrijkste punt : de herwerking van de index door Verhofstadt!
Brood, melk, suiker, koffie, etc zijn dingen van elke dag.
TV, computer, etc zijn dingen die je maar eens om de zoveel jaar koopt.

De samenstelling van de index (VHS dus) heeft ons goed bij ons pietje, want iedereen denkt dat zijn loon aangepast zal worden aan de prijzen, maar dat is al lang niet meer waar!
Niet alleen de herwerking van de index, maar ook de vele verdoken taksen die hij en zijn regering hebben ingevoerd worden vergeten.

Veel van die taksen zijn zelfs niet gekent bij de bevolking
Jantje is offline  
Oud 21 oktober 2007, 08:55   #20
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Een fiets kopen zou ik zo zeggen
duveltje382 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be