Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Reynders stelt nieuwe eisen aan de Vlamingen vanuit Parijs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97722)

Knuppel 10 november 2007 15:54

Reynders stelt nieuwe eisen aan de Vlamingen vanuit Parijs

Vanuit Parijs stelt Reynders opnieuw zijn eisen aan de Vlamingen:

Citaat:

zaterdag 10 november 2007 | Bron: AFP
Reynders: 'Logica in België is die van confederatie'

Vicepremier en aftredend minister van Financiën Didier Reynders zegt zaterdag in de Franse krant Le Monde dat 'in België de logica aan het werk is van een confederatie'.
'De stemming woensdag heeft iets kapotgemaakt. Het toont aan dat de Vlamingen redelijk ver kunnen gaan, en erg makkelijk', verklaarde Reynders.

Volgens hem is de stemming van de Vlamingen deze week 'geen eenvoudige wending', maar 'een schok met een grote symbolische waarde, die het Belgische pact in vraag stelt'.

'De logica die in België aan het werk is, is die van een confederatie. De inzet is dus te leren om mensen die in een verschillend universum bewegen, te laten samenleven. En dat lijkt me nog mogelijk', voegde hij er aan toe.

'De Vlamingen zullen moeten aantonen dat ze de federale onderhandelingen tot een goed einde willen brengen en afzien van 'het België van hun dromen', en dat ze het principe van 'samen leven' aanvaarden.'

Om te beginnen staat 'moeten' op stal!

Ten tweede is het aan de Franstaligen om aan te tonen dat ze nog met de Vlamingen willen samenleven. Door altijd solidair aan hetzelfde Franstalige zeel te trekken tégen de Vlamingen gaan ze dat niet kunnen.

Ten derde bestaat het pact niet waarop Reynders doelt.

En last but not least. Ik zou niet weten waar Reynders het recht vandaan haalt om van de Vlamingen te eisen dat ze afzien van het België van hun dromen.

Ha neen, want dan moeten de Franstaligen inboeten op het Belgique van HUN dromen, en d�*t kan niet hé! :evil:

Daimanta 10 november 2007 15:55

Citaat:

document.write('');document.write('');
U hebt toch zeker niet de bedoeling een code-injectie in de software te doen ;)

circe 10 november 2007 15:57

Welk pact? Het "pact" dat we aan Francophonie blijven betalen en afzien om gebruik te maken van onze numerieke meerderheid?

Is dat niet een beetje van VOOR de Franse Revolutie?

Knuppel 10 november 2007 15:57

Ik zag het ook pas nadat artikel gepost werd.

Het is intussen verwijderd. Je kan dus je mening terzake geven.

Daimanta 10 november 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3061415)
Ik zag het ook pas nadat artikel gepost werd.

Het is intussen verwijderd. Je kan dus je mening terzake geven.

Juis ja, ik vind het nogal frapant dat Reynders zn eisen stelt vanuit Parijs, kan je meteen ook zien waar zijn loyaliteiten liggen ;)

De schoofzak 10 november 2007 16:03

Als wij niet het vaderland van onze dromen mogen wensen ...

wat is dat dan voor een demokratie ????

Samen leven is trouwens absoluut noodzakelijk .... in een sterk Verenigde Staten van Europa. (die geen kloon zijn van de usa, versta me niet verkeerd)

en ook nog:
mensen die in een verschillend universum leven ... die moet je niet dag en nacht proberen te doen samenleven ... integendeel, die moet je ieder hun vrijheid (kwasi onafhankelijkheid) geven binnen brede krijtlijnen (subsidiariteit in de EU)

rik47 10 november 2007 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3061420)
Juis ja, ik vind het nogal frapant dat Reynders zn eisen stelt vanuit Parijs, kan je meteen ook zien waar zijn loyaliteiten liggen ;)

Reynders heeft nog wat tijd nodig, bindt wel in bij zulke Vlaamse vastberadenheid, is dat niet gewoon na 8j paars.

Knuppel 10 november 2007 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3061416)
Welk pact? Het "pact" dat we aan Francophonie blijven betalen en afzien om gebruik te maken van onze numerieke meerderheid?

Is dat niet een beetje van VOOR de Franse Revolutie?

Neen. Dat is iets van sinds 1830. Al staat dat nergens op papier.

Vlamingen zijn de best vergrendelde meerderheid ter wereld maar ze kunnen nog veel te gemakkelijk hun democratisch recht doordrukken. En d�*t mag niet, he!

Citaat:

'De stemming woensdag heeft iets kapotgemaakt. Het toont aan dat de Vlamingen redelijk ver kunnen gaan, en erg makkelijk', verklaarde Reynders.
We maken iets belangrijks kapot maken dat niet m�*g kapot gemaakt worden.
Wat zou dat kunnen zijn?

De schoofzak 10 november 2007 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3061430)
Neen. Dat is iets van sinds 1830. Al staat dat nergens op papier.

Vlamingen zijn de best vergrendelde meerderheid ter wereld maar ze kunnen nog veel te gemakkelijk hun democratisch recht doordrukken. En d�*t mag niet, he!

We maken iets kapot dat niet mag kapot gemaakt worden.
Wat zou dat kunnen zijn?

Het huwelijk hé knuppel.
Het heilige huwelijk is nu kapot.
' t Was wel een gearrangeerd huwelijk, gelijk den eerste den beste moslim of aristokraat ... (duidelijk geen rassisme hier, ge kent me hé)

Maar wel leven niet meer in de jaren kort na de oorlog; echtscheiding is nu meer de norm dan samen blijven ....

Knuppel 10 november 2007 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3061427)
Als wij niet het vaderland van onze dromen mogen wensen ...

wat is dat dan voor een demokratie ????

Samen leven is trouwens absoluut noodzakelijk .... in een sterk Verenigde Staten van Europa. (die geen kloon zijn van de usa, versta me niet verkeerd)

en ook nog:
mensen die in een verschillend universum leven ... die moet je niet dag en nacht proberen te doen samenleven ... integendeel, die moet je ieder hun vrijheid (kwasi onafhankelijkheid) geven binnen brede krijtlijnen (subsidiariteit in de EU)

Je moet goed bedenken dat Reynders de separatisten geen eigen Vlaamse staat gunt maar ook alle andere Vlamingen niet het Belgisch vaderland waarvan zij dromen!

Reynders wéét dus waar de Vlamingen van dromen, maar ook d�*t gunt hij hen niet!
Logisch ook als je weet waarop hij doelt. Dat de Vlamingen vorige woendag eens één keertje hun democratische meerderheid gebruikten is onverteerbaar voor onze solidaire medebelg.

Knuppel 10 november 2007 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3061445)
Het huwelijk hé knuppel.
Het heilige huwelijk is nu kapot.
' t Was wel een gearrangeerd huwelijk, gelijk den eerste den beste moslim of aristokraat ... (duidelijk geen rassisme hier, ge kent me hé)

Maar wel leven niet meer in de jaren kort na de oorlog; echtscheiding is nu meer de norm dan samen blijven ....

Oh neen! Daar gaat het niet eens om.
Het is de Franstalige suprematie die wij kapot hebben gemaakt. We hebben voor één keertje ONZE zin gedaan. Op een democratische wijze dan nog. NIET gedaan wat onze solidaire landgenoten van de Vlaamse onderhorigen verwachtten. We hebben HUN 177 jaar oude Belgische droom stukgeslagen, en d�*t is on-ver-geeflijk!

Zwartengeel 10 november 2007 16:27

Kijk, kijk... wat zei diezelfde Reynders een jaar geleden ook alweer?

Citaat:

"De kandidaten van de MR engageren zich elke splitsing van de gerechtelijke en administratieve arrondissementen Brussel-Halle-Vilvoorde te weigeren.... Ze eisen de uitbreiding van de Brusselse Regio naar gemeenten waar een significante francofone aanwezigheid bestaat.... Als er een vaderland bestaat voor Franstaligen, dan is dat een Franstalig vaderland, een Franstalig België."

Knuppel 10 november 2007 16:35

Reynders eigent zich met andere woorden wel het recht toe om van Belgique het vaderland te maken van zijn dromen en die van zijn eigen Franstalig volk, en dit ten koste van Vlaanderen. De Vlamingen echter moeten niet alleen hun geld, maar ook hun grond en hun dromen inleveren.

Kim 10 november 2007 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3061407)

Het zou fijn zijn als je die uitdrukking ook eens op jezelf projecteert wanneer je zegt dat de Franstaligen iets "moeten" tegenover de Vlamingen of dat Vlaams-nationalisten iets "moeten" doen bv.

Jazeker 10 november 2007 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reynders
De stemming woensdag heeft iets kapotgemaakt.

Goed zo.

Knuppel 10 november 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3061492)
Het zou fijn zijn als je die uitdrukking ook eens op jezelf projecteert wanneer je zegt dat de Franstaligen iets "moeten" tegenover de Vlamingen of dat Vlaams-nationalisten iets "moeten" doen bv.

Reynders heeft dat gelukkig al voor mij gedaan: ik moet afzien van mij dromen.
Maar toch bedankt voor je goede raad ten aanzien van mijn persoon.

Ik heb iets tegen dwingelandij. Daarom zal je mij zelden horen zeggen dat iemand anders iets 'moet' van mij.
Kijk maar naar mijn reactie op de eis van Reynders.
Citaat:

Ten tweede is het aan de Franstaligen om aan te tonen dat ze nog met de Vlamingen willen samenleven. Door altijd solidair aan hetzelfde Franstalige zeel te trekken tégen de Vlamingen gaan ze dat niet kunnen.

Ik eis dus niet. Dwing niet, maar laat hen vrij om met hetgeen ik voorstel te doen wat ze willen.

Vermits jij je van elke commentaar onthoudt op de eisen die Reynders stelt mag ik er dus van uitgaan dat je het met hem eens bent?

Kazan 10 november 2007 16:55

Reynders zegt dat w�*j moeten leren samen leven!!??
Wie lapt er hier de taalwetten aan hun laars??? :evil:

Knuppel 10 november 2007 17:02

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel
Kijk, kijk... wat zei diezelfde Reynders een jaar geleden ook alweer?

"De kandidaten van de MR engageren zich elke splitsing van de gerechtelijke en administratieve arrondissementen Brussel-Halle-Vilvoorde te weigeren.... Ze eisen de uitbreiding van de Brusselse Regio naar gemeenten waar een significante francofone aanwezigheid bestaat.... Als er een vaderland bestaat voor Franstaligen, dan is dat een Franstalig vaderland, een Franstalig België."
Inkaderen!
Samen met Reynders woorden vanuit Parijs:

Citaat:

De Vlamingen zullen moeten afzien van 'het België van hun dromen', en het principe van 'samen leven' aanvaarden.'

Eddy B 10 november 2007 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3061407)
Vanuit Parijs stelt Reynders opnieuw zijn eisen aan de Vlamingen:

Ten derde bestaat het pact niet waarop Reynders doelt.

En last but not least. Ik zou niet weten waar Reynders het recht vandaan haalt om van de Vlamingen te eisen dat ze afzien van het België van hun dromen.

Ha neen, want dan moeten de Franstaligen inboeten op het Belgique van HUN dromen, en d�*t kan niet hé! :evil:

Goeie commentaar, valt niet te verbeteren Knuppel! ;)

Eddy B 10 november 2007 17:07

Citaat:

Dus jij vindt dat België maar moet verfransen Kim?

Splitsen. NU.

boerenverstand 10 november 2007 17:14

Ik denk dat Reynders stilaan zijn hand aan het overspelen is.
In een uni-laterale francophone blik: hoe hou ik de PS eronder , hoe hou ik de francophone brusselse stem....moet dat maar ten koste van Vlaanderen.
Wij zijn niet vergeten de knoeiboel op financiën, de arrogante houding/antwoorden in het parlement,...

Knuppel 10 november 2007 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3061523)
Reynders zegt dat w�*j moeten leren samen leven!!??
Wie lapt er hier de taalwetten aan hun laars??? :evil:

Dit klinkt inderdaad niet erg samenleef-achtig maar eerder als: La Belgique sera latine ou elle ne sera pas.

Citaat:

Als er een vaderland bestaat voor Franstaligen, dan is dat een Franstalig vaderland, een Franstalig België."
Als gevolg van het aan zijn laars lappen van de taalwetten door de Franstaligen eist de partij van Didier Reynders de uitbreiding van de Brusselse Regio naar gemeenten waar een significante francofone aanwezigheid bestaat....

D�*t noemen de Franstaligen SAMENLEVEN.

Kortaf 10 november 2007 17:17

Citaat:

Jij stelt dit soort "vermaningen" altijd alsof ze van God zelve komen, zonder de minste argumentatie.

De vraag waar iedereen blijft mee zitten is dus : waarom zou dat moeten?

Burry 10 november 2007 17:19

Ik snap Reynders niet helemaal - ok ik heb maar het stukje uit De Standaard gelezen - maar wat bedoelt ie nu? Dat Vlaanderen nu de 'confederale' manier gebruikt heeft en dat het een federaal België moet blijven? Of dat we naar een confederaal België moeten (en Vlamingen dromen van wat dan?)?

Kortaf 10 november 2007 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3061430)
We maken iets belangrijks kapot maken dat niet m�*g kapot gemaakt worden.
Wat zou dat kunnen zijn?

Reynders heeft gelijk.

De stemming heeft het Belgisch koloniaal project, waarbij de Franstalige minderheid voor eeuwig de lakens zou uitdelen uitsluitend omdat ze Frans spreekt, vernietigd.

Nu ze dit begrepen hebben, kunnen we verder praten.

Knuppel 10 november 2007 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3061568)
Jij stelt dit soort "vermaningen" altijd alsof ze van God zelve komen, zonder de minste argumentatie.

De vraag waar iedereen blijft mee zitten is dus : waarom zou dat moeten?

Kim bedoelde dat ook niet zo, Kortaf.

Mijn commentaar op de eisen van Reynders stoorde haar alleen maar.;-)

Ovidius 10 november 2007 17:25

Citaat:

zaterdag 10 november 2007 | Bron: AFP
Reynders: 'Logica in België is die van confederatie'

Vicepremier en aftredend minister van Financiën Didier Reynders zegt zaterdag in de Franse krant Le Monde dat 'in België de logica aan het werk is van een confederatie'.
Ik ben blij dat hij eindelijk het licht gezien heeft, verder heeft de stemming niets kapot gemaakt, wel integendeel, het hersteld het Belgische evenwicht naar zijn ware proporties. En ja, in de logica van Vlaanderen is dat een confederatie, momenteel.

Citaat:

Volgens hem is de stemming van de Vlamingen deze week 'geen eenvoudige wending', maar 'een schok met een grote symbolische waarde, die het Belgische pact in vraag stelt'.
Volledig akkoord.

Citaat:

'De logica die in België aan het werk is, is die van een confederatie. De inzet is dus te leren om mensen die in een verschillend universum bewegen, te laten samenleven. En dat lijkt me nog mogelijk', voegde hij er aan toe.
Blijkbaar snapt hij het zelf ook wel?! Wat bedoelt hij nu eigenlijk? ff Machiavelli lezen omdat te begrijpen.

Citaat:

'De Vlamingen zullen moeten aantonen dat ze de federale onderhandelingen tot een goed einde willen brengen en afzien van 'het België van hun dromen', en dat ze het principe van 'samen leven' aanvaarden.'
Neen, de stemming in de commissie was juist het signaal aan de Franstaligen dat ze beter stoppen met de retoriek en nostalgie en beter meewerken aan een nieuw België als ze het oude België willen redden. Zoniet zal Vlaanderen uiteindelijk kiezen voor volledige onafhankelijkheid. Niemand kan de krachten stoppen die nu in gang zijn gezet, ook hij niet.

Knuppel 10 november 2007 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3061575)
Reynders heeft gelijk.

De stemming heeft het Belgisch koloniaal project, waarbij de Franstalige minderheid voor eeuwig de lakens zou uitdelen uitsluitend omdat ze Frans spreekt, vernietigd.

Nu ze dit begrepen hebben, kunnen we verder praten.

Ik ben vaak jaloers op jouw schrijfkunst, maar in mijn eenvoudig boerinnentaaltje komt de inhoud wel overeen met wat jij schrijft.

Citaat:

Het is de Franstalige suprematie die wij kapot hebben gemaakt. We hebben voor één keertje ONZE zin gedaan. Op een democratische wijze dan nog. NIET gedaan wat onze solidaire landgenoten van de Vlaamse onderhorigen verwachtten. We hebben HUN 177 jaar oude Belgische droom stukgeslagen, en d�*t is on-ver-geeflijk!

Knuppel 10 november 2007 17:32

Citaat:

Blijkbaar snapt hij het zelf ook wel?! Wat bedoelt hij nu eigenlijk? ff Machiavelli lezen omdat te begrijpen.
Ik denk dat hij de klok heeft gehoord maar nog lang niet weet waar de klepel hangt.

Distel 10 november 2007 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3061498)
Goed zo.

:thumbsup:

Kaal 10 november 2007 17:43

Citaat:

Kim. Er is een hemelsbreed verschil tussen wat een nationalist hier op dit forum zegt en wat Reynders, de numero uno van de franstaligen zegt. Geef toch toe : Reynders is hier zelf druk bezig met de laatste steunpîlaren van België door te zagen. Dat moet je als Belg toch aanvoelen?

Het kan gewoon niet dat één gemeenschap weigert om zelfs te praten over een hervorming van de instellingen. de Vlaamse onderhandelaars eisen 100. In plaats van dan te antwoorden dat men eventueel 50 wil geven, wordt er hier gezegd dat er niets gegeven wordt. En bovendien moeten de Vlamingen zich verontschuldigen omdat ze het hebben durven vragen. Dit getuigt van een tomeloze arrogantie. Ik begrijp die man echt niet : hij heeft de mond vol met België maar doet geen enkele inspanning.

Kaal 10 november 2007 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 3061559)
Ik denk dat Reynders stilaan zijn hand aan het overspelen is.
In een uni-laterale francophone blik: hoe hou ik de PS eronder , hoe hou ik de francophone brusselse stem....moet dat maar ten koste van Vlaanderen.
Wij zijn niet vergeten de knoeiboel op financiën, de arrogante houding/antwoorden in het parlement,...

Beste, Reynders weet dat hij zich dat kan permitteren : het kartel heeft immers bewezen dat het niet bereid is om België op het spel te zetten. De CD&v heeft geen enkele troef meer in handen en Reynders weet dat. Hij meent dus dat hij het Vlaams kartel straffeloos kan jennen met zijn uitsrpraken, die idd enkel bedoeld zijn om de PS van hem af te houden en zijn kiezers te bewijzen dat hij zijn ziel niet verkoopt aan de Vlamingen.

Er is wel een kleine kans dat hij daar tever in gaat (onder druk van de andere franstalige partijen) en zodoende het kartel verplicht om het been stijf te houden, wat eventueel wel tot de laatste clash zou kunnen leiden.

Eddy B 10 november 2007 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3061599)
Ik denk dat hij de klok heeft gehoord maar nog lang niet weet waar de klepel hangt.

In het zuiden is men duidelijk de pedalen kwijt. Zo dikwijls hebben ze ons o zo hard verwittigd dat ze het niet zouden slikken als we de democratie zouden toepassen. Nooit is dit in het verleden ook gebeurd, en de schok dat we dat toch dierven, zindert nog na. Al hun dromen die gebouwd waren op hun mogelijkheid ons te domineren zolang wij maar hun macht in stand hielden, vallen in scherven uit elkaar, het territorium Halle Volvoorde, dat ze reeds als het hunne beschowden, is in één hard moment aan hen ontrukt, en voor eeuwig veilig bij Vlaanderen opgeborgen.

Nooit kunnen hun territoriale droombeelden meer verder rijken dan de huidige taalgrens. De daad vergde slechts 5 minuten politieke moed, maar is volbracht, en ook de Vlamingen die het stemden leken te beseffen dat ze een pas hadden gezet zonder voorgaande an waarvan de nageluiden zwaar zouden doorwegen in onze geschiedenis. Bijna bibberend verlieten ze de raadzaal waar ze zopas hun daad van verraad tegeover de overheersende klasse hadden gesteld, zich maar langzaam bewust wordend dat zij op dat historisch moment voorgoed het juk van overheersing hadden afgeschud.

Nog nabibberend de eerste 24 uur, en nog een beetje in de war, werden verklaringen afgelegd, probeerden ze de tegenpartij nog wat te sussen, maar die tegenpartij kon niet anders dan meer en meer beseffen wat hen op democartische manier was ontnomen. Langzaam maar zeker begint het bij iedereen stilaan binnen te druppelen dat de houding tegenover onze oude overheerser niet meer die van slaaf, maar van meester kan zijn. Langzaam maar zeker, voor de ene uren, voor een andere dagen, zal die mentale sterkte overslaan op het gehele Vlaamse volk, en hun leiders naar verdere overwinningen stuwen.

Dit besef groeit ook bij de anderen, en dus proberen ze zo snel mogelijk de slavenmentaliteit weer terug in de geest van de Vlaming te roepen, maar vergeefs : de klok heeft geluid, een droomvenster opengegaan, en een kracht ontketend bij een volk dat al zoveel kracht heeft getoond.

België zal nooit meer hetzelfde worden.

Chipie 10 november 2007 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3061666)
In het zuiden is men duidelijk de pedalen kwijt. Zo dikwijls hebben ze ons o zo hard verwittigd dat ze het niet zouden slikken als we de democratie zouden toepassen. Nooit is dit in het verleden ook gebeurd, en de schok dat we dat toch dierven, zindert nog na. Al hun dromen die gebouwd waren op hun mogelijkheid ons te domineren zolang wij maar hun macht in stand hielden, vallen in scherven uit elkaar, het territorium Halle Volvoorde, dat ze reeds als het hunne beschowden, is in één hard moment aan hen ontrukt, en voor eeuwig veilig bij Vlaanderen opgeborgen.

Nooit kunnen hun territoriale droombeelden meer verder rijken dan de huidige taalgrens. De daad vergde slechts 5 minuten politieke moed, maar is volbracht, en ook de Vlamingen die het stemden leken te beseffen dat ze een pas hadden gezet zonder voorgaande an waarvan de nageluiden zwaar zouden doorwegen in onze geschiedenis. Bijna bibberend verlieten ze de raadzaal waar ze zopas hun daad van verraad tegeover de overheersende klasse hadden gesteld, zich maar langzaam bewust wordend dat zij op dat historisch moment voorgoed het juk van overheersing hadden afgeschud.

Nog nabibberend de eerste 24 uur, en nog een beetje in de war, werden verklaringen afgelegd, probeerden ze de tegenpartij nog wat te sussen, maar die tegenpartij kon niet anders dan meer en meer beseffen wat hen op democartische manier was ontnomen. Langzaam maar zeker begint het bij iedereen stilaan binnen te druppelen dat de houding tegenover onze oude overheerser niet meer die van slaaf, maar van meester kan zijn. Langzaam maar zeker, voor de ene uren, voor een andere dagen, zal die mentale sterkte overslaan op het gehele Vlaamse volk, en hun leiders naar verdere overwinningen stuwen.

Dit besef groeit ook bij de anderen, en dus proberen ze zo snel mogelijk de slavenmentaliteit weer terug in de geest van de Vlaming te roepen, maar vergeefs : de klok heeft geluid, een droomvenster opengegaan, en een kracht ontketend bij een volk dat al zoveel kracht heeft getoond.

België zal nooit meer hetzelfde worden.

Dan toch een standbeeld voor Leterme? :-D

Distel 10 november 2007 18:11

Wat Reynders hier eigenlijk doet is verklaren dat La Belgique een land is waar de Vlamingen zich niet 100% thuisvoelen, en waar dat nooit het geval zal zijn. Terwijl hij de Vlamingen wilt afbrengen van de splitsingsgedachte, geeft hij hier eigenlijk dè reden om het net wel te doen.

Knuppel 10 november 2007 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3061692)
Wat Reynders hier eigenlijk doet is verklaren dat La Belgique een land is waar de Vlamingen zich niet 100% thuisvoelen, en waar dat nooit het geval zal zijn. Terwijl hij de Vlamingen wilt afbrengen van de splitsingsgedachte, geeft hij hier eigenlijk dè reden om het net wel te doen.

Schitterende samenvatting, Distel!

Eddy B 10 november 2007 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3061683)
Dan toch een standbeeld voor Leterme? :-D

De stemming kwam wel ONDANKS hem. Gelukkig gaf hij niet genoeg toe volgens de meesters.

Chipie 10 november 2007 18:16

Tja...;-)

boerenverstand 10 november 2007 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3061692)

:thumbsup:

circe 10 november 2007 18:30

Citaat:

De franstaligen "moeten" NIKS!

De bedoeling is gewoon dat ze zèlf voor zichzelf zorgen, zoals wij dat ook doen.
Dat ze hun eigen territorium behouden en niet uitbreiden, net zomin als wij dat doen.

Wij MOETEN voor hen NIKS! en evenmin EISEN wij van hen dat ze ons gaan onderhouden en dat het Vlaamse territorium wordt uitgebreid.

Is dat zo moeilijk?

Of vind je ook dat je iets MOET als je geen extra zakgeld meer krijgt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be