![]() |
Advokaat van Redouan S. bedreigd?
Al sinds begin november staat er een opiniestukje op : Vrij van Zegel
ik citeer een deeltje: Citaat:
Wat lees ik nu vandaag in Het Nieuwsblad? Citaat:
Beeldspraak mag dus ook al niet meer? |
van mijn part mogen die poco advokaten eens een goeie rammeling krijgen, ze doen hun werk goed hoor.. alleen geven ze vrij spel aan misbakken inwijkelingen. En deze trend reflecteerd op de andere gematigde inwijkelingen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nu was er gisterenavond op Kanaal 2 toevallig een film over dit thema nl. vreemdling zijn in een "andere cultuur" en hoe het principe van "de rechtstaat" in feite zelfs in een dictatuur een noodzaak is. Mensen die dat niet inzien zouden het ontbreken van een rechtstaat of de onvolmaatheden ervan eens aan den lijve moeten ondervinden.
Wat ik totaal niet begrijp is dat men het niet-behorende tot de vlaamstalige kaukazische mensensoort een "verzwarende" omstandigheid zou zijn. |
Sommigen zijn hier weer precies goe bezig... :roll:
|
Citaat:
http://www.imdb.com/title/tt0312700/ 8-) |
Citaat:
Wat beroepsagitator Luc van Balberghe daar schrijft, laat niets aan de verbeelding over. Het is een regelrechte oproep tot geweld. Een oproep die alvast iemand heeft geïnspireerd. Mensen zoals hem en jij vinden het blijkbaar maar normaal dat advocaten worden bedreigd. Dat daarmee het recht op verdediging wordt gefnuikt, ontgaat deze mensen blijkbaar totaal. Zij zouden waarschijnlijk liever hebben dat bepaalde mensen geen of een slechte verdediging krijgen. In naam van het recht natuurlijk! Schaamtelijk... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is wat trouwens Vrouwe Justitia vraagt. Ze vraagt zeker niet dat men advocaten of rechters gaat bedreigen (in een of andere vorm) omdat ze het hebben aangedurfd niet naar de vox populi te luisteren. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie dit trouwens niet als bedreiging, doch als een gevolg van een lakse wetgeving, waarbij "sommige mensen" wel eens geneigd zouden kunnen zijn om zelf het recht in eigen hand te nemen. D�*t is wat ik in het artikel lees. Jij leest een heleboel andere dingen zo te zien. Nergens wordt vermeld dat "iemand anders" een rechtstreeks bedreiging aan Redouan S. of zijn advokaat heeft gepleegd, enkel wordt de tekst uit het artikel bijna letterlijk aangehaald. Dus blijkbaar mag een journalist ook al niet meer zijn eigen opinie ventileren? Het wordt tijd dat de persvrijheid wordt afgeschaft, dan en je ineens verlost van die "beroepsagiteurs" hé Edina! en met één staatskrantje komen ze dan ook wel toe. Voor sommige mensen moet het toch écht wel een nachtmerrie zijn dat er zoiets als internet bestaat! Op trein, tram en bus kunnen ze de mensen nu wel al het zwijgen opleggen (anders lok je uit en kan dat je leven kosten), maar vanachter het pc scherm is het toch nog iets veiliger (wat dan door sommigen o zo graag als "laf" wordt bestempeld... ) De gelijkenissen met pre WOII en het stalinistische tijdperk beginnen hoe langer hoe dramatischer te worden. |
Citaat:
|
Citaat:
En jij hebt nog nooit naar Marokkaanse forums gaan kijken zeker? Wat van Balberghe schrijft is een sprookje in vergelijking met wat die gasten mogen neerschrijven. Ik heb nog nooit geweten dat zij een aanklacht aan hun been kregen. Het ging namelijk HIER over: Citaat:
Wel grappig dat noch jij noch Edina en blijkbaar evenmin de journalist die het stukje over de "bedreiging" schreef d�*�*r eerst eens over hebben nagedacht! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom zou hij het moeten afkeuren als hij het begrijpelijk vindt?
Is het nu ook al verplicht om iets afkeuringswaardig te vinden of anders strafrechtelijk te worden vervolgd? Het kan goed zijn dat U niet akkoord bent met de opinie van Van Balberghe, maar ik zie daar geen enkele bedreiging in. (Tenzij U: "het zou wel eens kunnen dat 'iemand' zich geroepen voelt" als aanzetten tot geweld aanziet?) en het zich afvragen waar een "pro deo" advokaat van marokkaanse ettertjes (ook wel goed bekend in het drugsmilieu) dan wel zijn inkomsten uit haalt, is volgens jou blijk geven van "persoonlijke afkeer"? Interessante denkpiste. |
Citaat:
Iemand die effektief opriep om Wilders te vermoorden (was nog toen hij gewoon als VVD raadslid werkte) kreeg TOEN 100 uurtjes schoffelen (dat was al zijn tweede veroordeling). Nu zou hij voor Wilders vast niks meer hoeven te schoffelen vrees ik. |
Citaat:
Maar een bedreiging richt je normaal gezien rechtstreeks tot een persoon. De hele tekst echter, worden Redouan en zijn advocaat aangesproken in de derde persoon. Ik lees er niets anders in dan een slecht stukje populistische journalistiek, stijl AEL of zoiets. |
Citaat:
Maar een bedreiging richt je normaal gezien rechtstreeks tot een persoon. De hele tekst echter, worden Redouan en zijn advocaat aangesproken in de derde persoon. Ik lees er niets anders in dan een slecht stukje populistische journalistiek, stijl AEL of zoiets. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Denk er aub altijd aan: een advocaat verdedigt niet de misdaad, hij verdedigt de mens die beschuldigd wordt van een misdaad die hij niet beging en hij verdedigt ook de mens die zo dom, fout, verkeerd, zot, misleid etc was een misdaad te begaan. Ook een beschuldigde heeft rechten en degenen die de wetten en procedures goed genoeg kennen om zichzelf te verdedigen zijn zéér zeldzaam. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98884 |
Citaat:
( merk op dat er hier al vrijelijk om geroepen wordt ) en dan duurt het niet meer zo heel lang voor het gerecupereerd wordt teneinde de gehele justitie te kunnen onthoofden zo gaat dat lopen se... goe bezig |
Citaat:
awel dit is de transparantie die de media je blijkbaar kan verschaffen |
Citaat:
|
Citaat:
want beiden zijn net onstaan door de onthoofding van justitie ... en daar zijn jullie wel vrij intensief mee bezig de dag van vandaag |
Citaat:
|
Citaat:
misschien nog beter was de aantoker G. Demoor met de dood bedreigt... uiteindelijk is dat toch de verantwoordelijke voor heel het gebeuren dat staat buiten kijf shit! ... ach, da's ook weer waar die mens is al een tijdje overleden |
Citaat:
wat echter ook een feit is, is dat misdadigers vaak nogal in de watten gelegd word, ik vind bv. dat vr zware misdrijven vrijspraak op grond van procedurefouten slechts héél uitzonderlijk zou worden toegestaan (en dus nt omwille van een komma te veel of te weinig ) ook ben ik van mening dat de wet-lejeune moet afgeschaft worden en dat allochtone misdadigers moeten teruggestuurd worden. mr nogmaals ,een advocaat past enkel het recht toe, niets meer mr ook niets minder. het is zijn plicht om zijn client zo goed mogelijk bij te staan, als hij iemand vrij krijgt is het nt de schuld van de advocaat mr van de wetgeving, die lagunes voorziet waardoor vrijspraak verkregen kan worden ( vr schuldigen, wel te verstaan, onschuldigen zijn logischerwijze altijd vrij ) |
Citaat:
Citaat:
ik wil er nog ergens inkomen dat al te veel advocaten dat truukje misschien al te lichtzinnig proberen te gebruiken maar er mee wegkomen is nog andere koek voor zo'n aanvraag ontvankelijk wordt verklaard spreekt men niet van een komma of een puntje teveel en stel dan nog in een worst case scenario dat cassatie de uitspraak verwerpt wegens procedurefouten .... dan wordt het gewoon toch weer even overgedaan jammer van al het geld en de verloren tijd ... maar daar eindigd het dan ook Citaat:
het zou het kind met het badwater wegsmijten zijn Citaat:
Citaat:
je spreekt over lagunes waardoor de vrijspraak verkregen wordt .... en dat is uiteraard fustrerend dat daardoor schuldigen vaak vrijkomen ?????????????? als je de vrijspraak krijgt ben je onschuldig en voordat de uitspraak er is ben je ook onschuldig dus waar zie jij die schuldigen ? maw 't komt er eenvoudig op neer als het vonnis je toevallig bevalt dan is alles goed verlopen en anders verdenk je stront aan de knikker |
Citaat:
en ik blijf erbij, een allochtoon die de regels nt naleeft .... BUITEN !!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be