Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Mocht u een Nigeriaan zijn in de Niger-Delta... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93827)

C2C 25 augustus 2007 15:29

Mocht u een Nigeriaan zijn in de Niger-Delta...
 
Wat zou u doen mocht u een Nigeriaan zijn die in de Niger-Delta overleeft? Daar worden gigantische olievoorraden weggehaald zonder dat de plaatselijke bevolking er ook maar iets aan overhoudt. In de plaats krijgen ze een vernietigd milieu, complete armoede en ongelofelijke corruptie.

Wie zich verzet tegen de Westerse oliebedrijven en de Nigeriaanse corrupte klasse, riskeert opgehangen te worden.



Mocht u in die situatie leven, wat zou u doen?

Vlaanderen Boven 25 augustus 2007 15:48

Zoveel inlevingsvermogen heb ik nu ook weer niet.

Zwartengeel 25 augustus 2007 16:05

Ik zou politiek asiel proberen aan te vragen in het Grote Beloofde Land, Frankrijk.

Brandaan 25 augustus 2007 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2878896)
Wie zich verzet tegen de Westerse oliebedrijven en de Nigeriaanse corrupte klasse, riskeert opgehangen te worden.

Ophangen is een beetje overdreven, maar het is terecht dat deze lieden hard worden aangepakt. Het zijn immers geen rebellen, het zijn ordinaire criminelen die dmv ontvoeringen, bedreigingen, afpersingen en moord enkel zelf een slaatje uit de situatie willen slaan.

Ambiorix 25 augustus 2007 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 2878932)
Zoveel inlevingsvermogen heb ik nu ook weer niet.

Bwa, als ge inschat dat ge hetzelfde karakter/maatschappijvisie hebt, maar gewoon daar zoudt geleeft hebben..

Metternich 25 augustus 2007 16:20

Ik zou me aansluiten bij het gewapend verzet

Flippend Rund 25 augustus 2007 16:22

Ik zou me aansluiten bij de corrupte klasse, een evidente optie die je over het hoofd hebt gezien.

Metternich 25 augustus 2007 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 2879023)
Ik zou me aansluiten bij de corrupte klasse, een evidente optie die je over het hoofd hebt gezien.

Je denkt toch niet dat jij kunt binnendringen in de gesloten wereld van "ons kent ons"?

C2C 25 augustus 2007 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 2879023)
Ik zou me aansluiten bij de corrupte klasse, een evidente optie die je over het hoofd hebt gezien.

Ge moet daar bijzondere kwaliteiten voor hebben. Vandaar dat ik die optie niet heb neergepend. Niemand hier beschikt immers over de vereiste skills.

Vlaanderen Boven 25 augustus 2007 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2879017)
Bwa, als ge inschat dat ge hetzelfde karakter/maatschappijvisie hebt, maar gewoon daar zoudt geleeft hebben..

Dat is het nu net...ik denk dat dat vrijwel onmogelijk is. Wij kunnen ons gewoon bijna niet inbeelden hoe het is om in een dergelijke cultuur en omgeving op te groeien. Die 'what if?'-uitspraken die we hier zitten doen zullen altijd goedkoop zijn.

Jazeker 25 augustus 2007 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2878979)
Ik zou politiek asiel proberen aan te vragen in het Grote Beloofde Land, Frankrijk.

:rofl: Je bent een genie!

Groet 25 augustus 2007 17:42

Proberen te emigreren.

Jazeker 25 augustus 2007 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2879040)
Ge moet daar bijzondere kwaliteiten voor hebben. Vandaar dat ik die optie niet heb neergepend. Niemand hier beschikt immers over de vereiste skills.

Woon jij in de Niger-Delta dan?

Jazeker 25 augustus 2007 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2878896)
Wat zou u doen mocht u een Nigeriaan zijn die in de Niger-Delta overleeft? Daar worden gigantische olievoorraden weggehaald zonder dat de plaatselijke bevolking er ook maar iets aan overhoudt. In de plaats krijgen ze een vernietigd milieu, complete armoede en ongelofelijke corruptie.

Wie zich verzet tegen de Westerse oliebedrijven en de Nigeriaanse corrupte klasse, riskeert opgehangen te worden.



Mocht u in die situatie leven, wat zou u doen?

Die complete armoede hadden ze reeds. Wie laat de oliemaatschappijen toe om daar te pompen? Wie laat dat toe? Kom je dan uit bij mij of bij een lokaal potentaat? Richt je aanval dan op die potentaat.

maddox 26 augustus 2007 10:41

Ik heb wel de capaciteiten om tot de ons kent ons klub daar te komen, op 2 kleine details na. Ik ben niet zwart en ik woon lekker hier.

Wat "ginder" betreft. hetgeen ze daar nu ondergaan hadden we hier tijdens de 30 jarige oorlog. We zijn er toch ook bovenop gekomen nietwaar. Handen uit de mouwen en bouwen aan de toekomst.
En dat doe je niet door oliepijpleidingen proberen af te tappen met een vuurstenen boor, noch door de mensen die de know how hebben te ontvoeren en/of te doden.

An Arkos 26 augustus 2007 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2880669)
Ik heb wel de capaciteiten om tot de ons kent ons klub daar te komen, op 2 kleine details na. Ik ben niet zwart en ik woon lekker hier.

Wat "ginder" betreft. hetgeen ze daar nu ondergaan hadden we hier tijdens de 30 jarige oorlog. We zijn er toch ook bovenop gekomen nietwaar. Handen uit de mouwen en bouwen aan de toekomst.
En dat doe je niet door oliepijpleidingen proberen af te tappen met een vuurstenen boor, noch door de mensen die de know how hebben te ontvoeren en/of te doden.

Je snapt het niet, die olie vergroot juist de ongelijkheid en doordat de leidingen niet goed onderhouden worden, lekt de olie weleens in de natuur, of erger, in woonwijken, waar ze tot enorme catastrofes kan leiden.

lombas 26 augustus 2007 11:03

Ik zou me aansluiten bij de goede blanke man. Die weet het tóch beter en zijn ongelofelijke verwezenlijkingen en wereldbeheersing brengen vrede en voorspoed naar mijn dorp.

Na enkele jaren ben ik burgemeester en eet uit de handen van mijn meesters. Zo kan ik op termijn een tweedehands Mercedes 280SE (uit 1971) kopen waarmee ik met mijn paramilitaire garde domme zwartjes die weigeren onder de goddelijke hand van de goede Europeanen te leven, van de oliepijpen kan wegjagen. 's Middags, na een rustig maal met de notabelen van mijn oliedorp, besteed ik dan aandacht aan het ziekenhuis en de middelbare school van mijn dorp, de enigen in een straal van honderden kilometers, die gebouwd zijn met het ingezamelde geld van de brave christenvrouwen van mijn heren. Elke twee jaar word ik met overweldigende meerderheid herverkozen.

En dan, tegen mijn zeventigste, als ik het roer heb overgedragen en mensen me nog altijd vlot bezoeken voor advies, hoe de withuidige noorderlingen best te dienen, kan ik tevreden terugzien op mijn keuze en denken aan al die kinderachtige mede'broeders' die zich verzet hebben tegen de Evolutie met dromen als 'macht voor zwarten' en 'onafhankelijkheid', en mijn pensioen niet meer kunnen meemaken.

Brandaan 26 augustus 2007 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2880696)
Je snapt het niet, die olie vergroot juist de ongelijkheid en doordat de leidingen niet goed onderhouden worden, lekt de olie weleens in de natuur, of erger, in woonwijken, waar ze tot enorme catastrofes kan leiden.

Die leidingen gaan nagenoeg nooit uit zichzelf lekken door gebrek aan onderhoud, lekkages worden 9 van de 10 keer veroorzaakt doordat men olie probeert af te tappen.

maddox 26 augustus 2007 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2880696)
Je snapt het niet, die olie vergroot juist de ongelijkheid en doordat de leidingen niet goed onderhouden worden, lekt de olie weleens in de natuur, of erger, in woonwijken, waar ze tot enorme catastrofes kan leiden.


Zeker, als er al eens een lek door slecht onderhoud ontstaat, stromen de lokalen toe om hun vinger in dat lek te steken. En dan gebeuren er drama's als er eentje tussen loopt met een zelfgerolde sigaret.

In realiteit, is het een heel ander scenario, en is het een of andere inventiveling die een poging waagt een kraantje te monteren op die dikke stalen buis met het zwarte goud erin. En in zeer veel gevallen loopt dat serieus mis.

En An Arkos, je reageert niet op het feit dat het ontvoeren van oliemedewerkers en het doden van lokale werknemers (die eenzame kuisman of schilder die toch aangenomen is door de westerse oliemaatschappij, door de invloed van vader/oom/stamhoofd/politicus met bijbedoelingen) door de lokale milieuactivisten.

Lof der Zotheid 26 augustus 2007 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2880710)
Ik zou me aansluiten bij de goede blanke man. Die weet het tóch beter en zijn ongelofelijke verwezenlijkingen en wereldbeheersing brengen vrede en voorspoed naar mijn dorp.

Na enkele jaren ben ik burgemeester en eet uit de handen van mijn meesters. Zo kan ik op termijn een tweedehands Mercedes 280SE (uit 1971) kopen waarmee ik met mijn paramilitaire garde domme zwartjes die weigeren onder de goddelijke hand van de goede Europeanen te leven, van de oliepijpen kan wegjagen. 's Middags, na een rustig maal met de notabelen van mijn oliedorp, besteed ik dan aandacht aan het ziekenhuis en de middelbare school van mijn dorp, de enigen in een straal van honderden kilometers, die gebouwd zijn met het ingezamelde geld van de brave christenvrouwen van mijn heren. Elke twee jaar word ik met overweldigende meerderheid herverkozen.

En dan, tegen mijn zeventigste, als ik het roer heb overgedragen en mensen me nog altijd vlot bezoeken voor advies, hoe de withuidige noorderlingen best te dienen, kan ik tevreden terugzien op mijn keuze en denken aan al die kinderachtige mede'broeders' die zich verzet hebben tegen de Evolutie met dromen als 'macht voor zwarten' en 'onafhankelijkheid', en mijn pensioen niet meer kunnen meemaken.

Dat lijkt mij de beste optie. Met een beetje geluk wordt ge zelfs nog de gouverneur van uw provincie en kunt ge u een eerstehands Mercedes aanschaffen, om later nog beter van uw vredig pensioen te kunnen genieten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be