Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   India bouwt auto van 2.500 dollar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100144)

Jantje 30 december 2007 13:43

India bouwt auto van 2.500 dollar
 
Citaat:

India bouwt auto van 2.500 dollar


De Chinese BYD F1: voor 3.000 dollar

Het Chinese BYD liet onlangs de wereld versteld staan met zijn Toyota Aygo-kloon die voor drieduizend dollar aan de man kan worden gebracht. Het Indiase Tata gaat doet nog een beetje straffer met een auto die voor 2.500 dollar (1.736 euro) wordt verkocht.

Tata toont volgende maand op de Auto Expo in New Delhi de goedkoopste auto in de wereld. Dat weet het persbureau Reuters te melden. Aan de auto hangt een prijskaartje van 2.500 dollar. In de loop van 2008 komt die op de markt.Aan de stunt van Tata hangt een risico: als de prijs van grondstoffen omhoog gaat, kan de auto duurder worden en wellicht toch meer in de buurt van de 3.000 euro gaan kosten.

Pikant detail: de Indiase gigant Tata wordt ook genoemd als mogelijke nieuwe eigenaar van Jaguar en Land Rover. Die merken zijn door Ford in de etalage gezet en naar verluidt heeft het bedrijf 2,05 miljard dollar (1,42 miljard euro) geboden voor beide premium-merken. In het eerste kwartaal van 2008 moet die deal rond zijn. (autoweek.nl/jvr)
http://www.hln.be/hln/nl/940/Autonie...0-dollar.dhtml
Let vooral op het pikante detail dat zij ook een Europees top merk willen overnemen en dus zeker niet zomaar de eerste de beste zijn, maar weldegelijk over de nodige kennis beschikken om een veilige auto te bouwen.
Gaan we met de Chinese en Indiase voertuigen dezelfde weg op als 35 jaar geleden met de Japanse voertuigen.
Eerst massaal alles afkeuren en daarna massaal mee gaan rondrijden.

En ga ook even de reacties op HLN zelf lezen, ze geven je een beter inzicht in bepaalde mentaliteitsheersingen over deze voertuigen.

Jazeker 30 december 2007 13:45

Als ze er even lang over gaan doen als de Japanners om deftig uit een crash test te komen, dan wacht ik nog wel even. Ik denk dat Honda nog maar 15 jaar terug de eerste veilige wagens begon af te leveren...

Ovidius 30 december 2007 13:49

Ik wacht nog ff tot de prijs ver genoeg zakt dat men mij betaald om een auto te kopen, moet kunnen.

Zwartengeel 30 december 2007 13:49

Die Chinese auto's zijn een tijdje terug zelfs omwille van veiligheidsredenen weer van de Belgische markt gehaald, als ik me niet vergis. Dat belooft voor deze hier...

Jantje 30 december 2007 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3179568)
Als ze er even lang over gaan doen als de Japanners om deftig uit een crash test te komen, dan wacht ik nog wel even. Ik denk dat Honda nog maar 15 jaar terug de eerste veilige wagens begon af te leveren...

De Honda Civic was tijdens mijn legerjaren zelfs een hype en dat is reeds meer dan 30 jaar geleden.

Honda is enkel met een paar nieuwe modellen terug gevlogen, maardat kwam omdat men hier de testen plots had verzwaart.
En het waren dan nog modellen ontworpen en getekend door Europeanen.

Jazeker 30 december 2007 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3179606)
De Honda Civic was tijdens mijn legerjaren zelfs een hype en dat is reeds meer dan 30 jaar geleden.

Mijn vader heeft een stuk of 4 honda civic's gehad maar die kwamen allen uit de crash tests als conservenblikjes. Gelukkig was mijn vader een goed chauffeur :?

Jantje 30 december 2007 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3179579)
Die Chinese auto's zijn een tijdje terug zelfs omwille van veiligheidredenen weer van de Belgische markt gehaald, als ik me niet vergis. Dat belooft voor deze hier...

Idd, maar die testen grenzen dan ook aan het absurde.
Zo moeten zij een bocht van 75° kunnen nemen tegen topsnelheid, zonder met hun wielen van de grond te komen.
Maar ook de Chinezen hebben reeds veel bijgeleerd en gaan binnenkort waarschijnlijk met goedkope voertuigen op de Europese markt komen die de testen wel hebben doorstaan.

Vergeet ook niet dat er op dit ogenblik slechts één merk is dat met slechts twee modellen 5 sterren haald in de Europese veiligheidstesten.
De meeste modellen komen niet verder dan 3 sterren en zijn dan nog stik duur ook.

Jantje 30 december 2007 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3179617)
Mijn vader heeft een stuk of 4 honda civic's gehad maar die kwamen allen uit de crash tests als conservenblikjes. Gelukkig was mijn vader een goed chauffeur :?

In die tijd was de Citroën 2pk ook nog een goedgekeurde auto evenals de VW golf I en de Kever en de Fiat 500 en Fiat 126, welke het echt niet beter deden dan de Civic. Deze modellen haalden zelfs slechtere resultaten dan de Civic.

Aeternitas 30 december 2007 14:26

Als ze getest worden naar Westerse maatstaven, geen enkel probleem.

Jantje 30 december 2007 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3179579)
Die Chinese auto's zijn een tijdje terug zelfs omwille van veiligheidsredenen weer van de Belgische markt gehaald, als ik me niet vergis. Dat belooft voor deze hier...

Citaat:

Tata
Alle foto's van Tata





Zoek binnen Yahoo! Auto Kies uw favoriete automerk uit de lijst: Alfa Romeo Alpina Aston Martin Audi BMW Bentley Bertone Brilliance Bugatti Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Corvette Dacia Daihatsu Daimler Dodge Ferrari Fiat Ford Holden Honda Hummer Hyundai Infiniti Irmscher Jaguar Jeep Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Laraki Lexus Lincoln Lotus MG MINI Marcos Maserati Maybach Mazda Mercedes Mitsubishi Morgan Nissan Opel Orca Pagani Peugeot Pininfarina Pontiac Porsche Renault Rinspeed Rover SEAT Saab Saturn Skoda Smart Spyker Ssangyong Subaru Suzuki Tata Toyota Volkswagen Volvo
Meest recente foto's


Alle foto's van Tata if(window.yzq_d==null)window.yzq_d=new Object();window.yzq_d['rIPmodmSs_E-']='&U=127q33d7j%2fN%3drIPmodmSs_E-%2fC%3d-1%2fD%3dOEM%2fB%3d-1';
Tata Recent nieuws


Tata Elegante Concept: geschikt voor Europa (Autowereld.com)
Tata heeft in Genève de conceptcar Elegante onthuld. De Indiase autofabrikant geeft met deze conceptcar de toekomstige designrichting van Tata aan. Volgens de fabrikant is de conceptcar zo ontwikkeld dat deze voldoet aan de Europese ...
http://nl.cars.yahoo.com/merken/tata/index.html
Citaat:

Europese veiligheidseisen
Zoals gezegd is de auto ontwikkeld om ook te voldoen aan de Europese veiligheidseisen. Daarmee geeft Tata al aan dat de auto heel goed in Europa op de markt zou kunnen komen. Als tegenhanger van de Dacia Logan bijvoorbeeld?
http://nl.cars.yahoo.com/20032007/4/...-europa-0.html
Tata Motors Limited werd in 1945 opgericht en wist maar liefst 4 miljoen auto´s te verkopen, dit zonder ooit op de Europese of Amerikaanse markt te komen.
Het zijn dus echt geen kleine jongens die hier bezig zijn. Maar mensen die reeds jaren verstand hebben van de autoindustrie.

ZERO 30 december 2007 14:42

Ik heb geld genoeg voor een moffenbak, dus waarom zou om financiële redenen voor minder comfort kiezen?

filosoof 30 december 2007 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3179621)
Idd, maar die testen grenzen dan ook aan het absurde.
Zo moeten zij een bocht van 75° kunnen nemen tegen topsnelheid, zonder met hun wielen van de grond te komen.
Maar ook de Chinezen hebben reeds veel bijgeleerd en gaan binnenkort waarschijnlijk met goedkope voertuigen op de Europese markt komen die de testen wel hebben doorstaan.

Vergeet ook niet dat er op dit ogenblik slechts één merk is dat met slechts twee modellen 5 sterren haalt in de Europese veiligheidstesten.
De meeste modellen komen niet verder dan 3 sterren en zijn dan nog stik duur ook.

Bronnen?

http://www.euroncap.com/tests.aspx

Kim 30 december 2007 14:46

No way dat ik ooit een Chinese of Indische wagen zou kopen. De goedkope prijs is ten koste van de veiligheid en dat heb ik er echt niet voor over.

Groentje-18 30 december 2007 14:46

De veiligheid van die dingen laat meestal te wensen over (en is vergelijkbaar met onze eerste 'auto's'.)
Er is nog altijd een gat in de markt voor de auto die en snel kan rijden, en die een heel laag risico op verwondingen geeft bij een botsing voor de inzittenden en voor de geraakten.
Een sponsen of watten auto zou bijvoorbeeld een goed idee zijn. Snelheid aanpassen bij regen, of sneeuw gebeurt dan meteen automatisch. :mrgreen:

filosoof 30 december 2007 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3179561)
http://www.hln.be/hln/nl/940/Autonie...0-dollar.dhtml
Let vooral op het pikante detail dat zij ook een Europees top merk willen overnemen en dus zeker niet zomaar de eerste de beste zijn, maar weldegelijk over de nodige kennis beschikken om een veilige auto te bouwen.
Gaan we met de Chinese en Indiase voertuigen dezelfde weg op als 35 jaar geleden met de Japanse voertuigen.
Eerst massaal alles afkeuren en daarna massaal mee gaan rondrijden.

En ga ook even de reacties op HLN zelf lezen, ze geven je een beter inzicht in bepaalde mentaliteitsheersingen over deze voertuigen.

Lijkt wel véél op een Toyota Aygo/CitroenC1, Peugeot..: alle drie samen om 't beter te zien:



Another Jack 30 december 2007 14:48

Duitsers zijn niet onder de indruk, zij weten dat de meeste Europeanen kiezen voor statusmerken, ook al is de betrouwbaarheid en de prijs slecht.

Dronkoers 30 december 2007 14:50

Bestaat daar een +200PK-versie van? ;-)

Jantje 30 december 2007 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3179725)

Je resultaten over het algemeen al eens goed bekeken.
Vooral deze categorie Pedestrian.

Jantje 30 december 2007 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3179734)
Lijkt wel véél op een Toyota Aygo/CitroenC1, Peugeot..: alle drie samen om 't beter te zien:



Als je via de links hun site gaat lezen, zal je dan ook vaststellen dat ze het zelfs niet ontkennen, maar openlijk toegeven dat zij niet verlegen zijn om inspiratie en technische ervaringen van andere merken te stelen.
En geven zelfs toe dat ze niet echt veel veranderen aan de modellen en technische zaken van de gestolen modellen.

En de drie door jou aangebrachte merken zijn nu juist drie merken die met het zelfde teken en ontwerpkantoor werken, dit om kosten te besparen.

Het is dus helemaal geen toeval.

ZERO 30 december 2007 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3179750)
Als je via de links hun site gaat lezen, zal je dan ook vaststellen dat ze het zelfs niet ontkennen, maar openlijk toegeven dat zij niet verlegen zijn om inspiratie en technische ervaringen van andere merken te stelen.
En geven zelfs toe dat ze niet echt veel veranderen aan de modellen en technische zaken van de gestolen modellen.

In dat geval zullen ze niet zo gemakkellijk op de EU-markt verschijnen,
want het model van een auto is nog altijd auteursrechterlijk beschermd.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be