Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Deelnemers verboden betoging opgepakt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104021)

Kay_ 7 april 2008 12:01

Deelnemers verboden betoging opgepakt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Brussel.dhtml

Voila, het mes snijdt dus wel degelijk aan twee kanten.
Ik hoop dat het VB alvast ook even hard zal staan roepen dat dit geen democratie is.

Enkele maanden geleden deden ze nog af alsof zij niet mochten betogen en alle allochtonen wel.
Dit voorval toont aan dat wie geen vergunning heeft, allochtoon of autochtoon, opgepakt zal worden.

HAMC 7 april 2008 12:05

Zijn die mensen ook tegen de grond geklopt of zou dat racisme zijn?

Kay_ 7 april 2008 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3349376)

De Brusselse flikken kennende zal het wel niet al te poeslief geweest zijn, maar soit.

Zwartengeel 7 april 2008 12:08

Thielemans doet zijn reputatie dus wederom eer aan.

Maes_P 7 april 2008 12:09

Citaat:

Als ze zouden tegen de grond geklopt worden omdat ze zwart zijn, wel ja.
Als ze zouden tegen de grond geklopt worden omdat ze illegaal betogen en orders van de politie niet opvolgen, niet nee.

An Arkos 7 april 2008 12:11

Citaat:

Nee, dat zou standaard politie gedrag zijn.

Kay_ 7 april 2008 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 3349387)
Nee, dat zou standaard politie gedrag zijn.

Zero Tolerance tegen alle betogers, behalve die van het VB natuurlijk want dat ben je "raciestisch" tegen Vlamingen.

HAMC 7 april 2008 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 3349383)
Als ze zouden tegen de grond geklopt worden omdat ze illegaal betogen en orders van de politie niet opvolgen, niet nee.

Hevig Maeske.

Maes_P 7 april 2008 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3349396)
Hevig Maeske.

8-)

Zwartengeel 7 april 2008 12:23

Waarom werd deze betoging eigenlijk verboden?

HAMC 7 april 2008 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3349421)

Die mensen kwamen op voor Vlaamse onafhankelijkheid.

Knuppel 7 april 2008 13:20

Citaat:

Het waren negationisten van een volkerenmoord op zwarten waar geen Belgische vorst in betrokken was.

fernand 7 april 2008 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 3349394)
Zero Tolerance tegen alle betogers, behalve die van het VB natuurlijk want dat ben je "raciestisch" tegen Vlamingen.

gelijk welke betoging mag nooit verboden worden. daar wringt het schoentje reeds.burgemeesters moeten zorgen dat de betoging niet uit de hand loopt. yevens zijn de inrichters steeds verantwoordelijk voor het uit de hand lopen

andev 7 april 2008 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 3349383)

Goede definitie van "racisme", heb ik al gelezen trouwens!

Het probleem is dat het meestal (9/10) het tweede soort geval is en niet omdat ze zwart of zo zijn. Alleen draait men de zaken meestal om, nietwaar?
De Chinezen zijn geel, ik heb niet de indruk dat ze daarom ganse dagen op een "racistische" wijze behandeld en besproken worden...
Of zou het een kleurenallergie zijn tegen bepaalde kleuren, dan?

daiwa 7 april 2008 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 3349364)
Dit voorval toont aan dat wie geen vergunning heeft, allochtoon of autochtoon, opgepakt zal worden.

Larie en apekool.
Men kijkt wel degelijk wie de betogers zijn vooraleer ze optreden.

Bob 7 april 2008 21:02

Citaat:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Brussel.dhtml

Voila, het mes snijdt dus wel degelijk aan twee kanten.
Ik hoop dat het VB alvast ook even hard zal staan roepen dat dit geen democratie is.

Enkele maanden geleden deden ze nog af alsof zij niet mochten betogen en alle allochtonen wel.

En zijn er vanuit europa ook al signalen gekomen, dat het een kwakkel was, dat Belgie de betoging heeft verboden ?

Jaani_Dushman 8 april 2008 15:18

Citaat:

Omdat het gericht was tegen een zogenaamd "bevriend regime", namelijk de dictatuur van Kagame.

Rob Roy 8 april 2008 15:41

Citaat:

Ben ik de enige die deze zin uit dat artikel een ongelooflijk staaltje van leugenachtigheid vindt:

Citaat:

Ze worden ook wel negationisten genoemd omdat ze vinden dat niet alleen de Hutu-extremisten, maar ook de Tutsi-milities zich schuldig maakten aan de Rwandese genocide in 1994.
Dus wie vindt dat de moordpartijen door Tutsi's ook niet mogen vergeten worden, is een "negationist"?

Die Hutu's hebben groot gelijk dat ze de hypocrisie van de zgn. internationale gemeenschap aan de kaak willen stellen, mijn gedacht.

Garry 9 april 2008 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 3349379)
De Brusselse flikken kennende zal het wel niet al te poeslief geweest zijn, maar soit.

Flikken kenende schijten ze in hun broek voor de allochtonen.

Enkele jaren geleden werden er te Antwerpen twee Marokkanen opgepakt en weggevoerd naar de Kortevlierstraat (toen Rijkswachtkazerne). Geen 10 min. later zag het zwart van de Marokkane, zowel in de Kortevlierstraat als verderop in de Kloosterstraat. Van waar ze allemaal vandaan gekropen kwamen is een raadsel. Nog een klein half uurtje later kwam daar een dure zwarte BMW aan met twee allochtonen in die de Rijkswachtkazerne betraden en even nadien kwam het opgepakte stel al weer buiten.

Dat is het verschil tussen allochtonen en autochtonen. Wij autochtonen distantiëren ons van ons crapuul. Allochtonen gaan hun crapuul verdedigen en bijstaan.

Ik kan me niet indenken dat, wanneer er twee Belgen ergens opgepakt worden door de politie er tien min. later al een klein legertje Belgen op de been gebracht zou zijn om voor de vrijlating te ijveren. Overigens, het deed zich voor in het volle van de dag, waar zouden ze vandaan moeten gehaald worden? Onze mensen zitten voor het grootste deel, op dat tijdstip, op hun werk in plaats van in de talrijke kaffeetjes waar allochtonen met de dominostenen zitten te spelen.

Oeps, misschien ben ik weeral een racist omdat ik de waarheid vertel?

Kay_ 9 april 2008 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3353263)
Flikken kenende schijten ze in hun broek voor de allochtonen.

Eén van mijn beste kameraden is flik in Schaarbeek en ik kan je verzekeren dat ze geen schrik hebben.

Citaat:

Enkele jaren geleden werden er te Antwerpen twee Marokkanen opgepakt en weggevoerd naar de Kortevlierstraat (toen Rijkswachtkazerne). Geen 10 min. later zag het zwart van de Marokkane, zowel in de Kortevlierstraat als verderop in de Kloosterstraat. Van waar ze allemaal vandaan gekropen kwamen is een raadsel. Nog een klein half uurtje later kwam daar een dure zwarte BMW aan met twee allochtonen in die de Rijkswachtkazerne betraden en even nadien kwam het opgepakte stel al weer buiten.

Dat is het verschil tussen allochtonen en autochtonen. Wij autochtonen distantiëren ons van ons crapuul. Allochtonen gaan hun crapuul verdedigen en bijstaan.

Ik kan me niet indenken dat, wanneer er twee Belgen ergens opgepakt worden door de politie er tien min. later al een klein legertje Belgen op de been gebracht zou zijn om voor de vrijlating te ijveren. Overigens, het deed zich voor in het volle van de dag, waar zouden ze vandaan moeten gehaald worden? Onze mensen zitten voor het grootste deel, op dat tijdstip, op hun werk in plaats van in de talrijke kaffeetjes waar allochtonen met de dominostenen zitten te spelen.

Oeps, misschien ben ik weeral een racist omdat ik de waarheid vertel?

De enige die het woord racist in de mond neemt ben jij.
Dus hou alsjeblieft op met je in de slachtofferrol te wikkelen nog voor je een antwoord krijgt.

Ten andere jouw verhaal gaat over Antwerpen, daar ken ik geen flikken en kan ik me niet over uitspreken.
Maar vooral heb je nog niets gezegd over de reden waarom ik de topic opstartte.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be