Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Walestijntjes van de Franstalige Gemeenschap (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104554)

PollyCorrect 17 april 2008 19:41

De Walestijntjes van de Franstalige Gemeenschap

op de website van de Pallie feestelijkheden en culturele hoogstandjes, masarat.be, gesteund door de 'CGRI', heeft een schandelijke 'landkaart' gestaan, waarop men 'Het Conflict' importeert naar België, oftewel België belachelijk maakt in het Midden Oosten, het is maar hoe je het bekijkt.

Ziehier de 'land/schandkaart' die ze nu weggehaald hebben:

Brussel is er Jeruzalem, de arme Waaltjes zijn er de Westoever, en Gaza, ach, dat is de Voerstreek toch?

Goede smaak? En ons belastinggeld wordt via Minister Simonet hiervoor gebruikt.

Deze site had dit gepubliceerd: www.masarat.be, bij conferenties. Daar staat nu een blanco stukje, omdat er zoveel klachten zijn geweest blijkbaar.

http://www.masarat.be/index.php?opti...id=2&Itemid=19

lollysticky 17 april 2008 19:44

mogen we dan al beginnen met het afsluiten van den elentriek, het water,...
ah en de bouw van een muurtje e

PollyCorrect 17 april 2008 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3368267)
mogen we dan al beginnen met het afsluiten van den elentriek, het water,...
ah en de bouw van een muurtje e

Ja, en die Walen, die hebben nog niet door misschien, dat ze eigenlijk bezet zijn, en die moeten morgen met stenen gaan gooien naar de STIB, maar oh, wacht... dat doen ze toch al?!

:? :lol:

Txiki 17 april 2008 19:46

Simplistischer kan dan ook niet he... Symbolisch kan het wel tellen "les flamands nous avons quité la Flandre"...

PollyCorrect 17 april 2008 19:49

En kijk eens naar de spelling, 'Flaanderen' :roll:
dat komt van de CGRI, Commissariat Général aux Relations Internationales
van de Communauté française...

:shock:

moser 17 april 2008 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3368259)
op de website van de Pallie feestelijkheden en culturele hoogstandjes, masarat.be, gesteund door de 'CGRI', heeft een schandelijke 'landkaart' gestaan, waarop men 'Het Conflict' importeert naar België, oftewel België belachelijk maakt in het Midden Oosten, het is maar hoe je het bekijkt.

Hoe? Had FDW dat niet al gedaan toen em een interview gaf aan een israelische krant! :twisted:

Ik begrijp de vergelijking wel een beetje , in Israel stemt men voor idioten (Zie Ariel Sharon) en in Vlaanderen ook (zie VB) :lol:

filosoof 17 april 2008 19:57

Hoe durven ze, spotten met de Profeet!! Oops, met Vlaendren...
Interpelleren in de UNO en het Vlaams Legioen mobiliseren:
http://www.vlaamslegioen.be

PollyCorrect 17 april 2008 19:59

De burgemeester van Voeren vindt het maar nix:

Huub Broers (CD&V), burgemeester van Voeren neemt het niet dat zijn gemeente als Gaza wordt afgebeeld. 'Ik ben geschrokken van de affiche. Als burgemeester van Voeren hoef ik dit niet te accepteren. Het is zonder meer duidelijk dat men de ene haatboodschap gebruikt om de andere te verstevigen. Ik hoef er geen tekening bij te maken dat het de bedoeling is om zowel Israëli’s als Vlamingen af te schilderen als schurken die land bezet houden en een andere bevolkingsgroep onderdrukken.’

Marie-Dominique Simonet, bevoegd Waals minister voor Buitenlandse betrekkingen werd herhaaldelijk om een reactie gevraagd, dit bleef echter onbeantwoord.

lollysticky 17 april 2008 20:03

moet er geen klacht ingediend worden bij het CGKR, of mss even aan de raad van europa vragen om zich hierop toe te leggen...

Txiki 17 april 2008 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3368316)
moet er geen klacht ingediend worden bij het CGKR, of mss even aan de raad van europa vragen om zich hierop toe te leggen...

Ik ga het alleszins wel gebruiken voor mijn volgend artikel in ons Baskisch jongerenweekblad Xirika! Dan kunnen Baskische jongeren nog eens zien hoe ver manipulatie, of pogingen daartoe, hier gaan.

PollyCorrect 17 april 2008 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3368620)
Ik ga het alleszins wel gebruiken voor mijn volgend artikel in ons Baskisch jongerenweekblad Xirika! Dan kunnen Baskische jongeren nog eens zien hoe ver manipulatie, of pogingen daartoe, hier gaan.

Bravo. Doe dat! Zo zie je maar hoe het ge-orchestreerd wordt. De Walen worden opgejut hier, om zich te identificeren met de Palestijntjes, die toch zo zielig zijn (maar wel beter in Westoever en Gaza dan in Egypte of Libanon). De Walen die zo opgejut worden door Marie-Dominique SIMONET, Minister, om zich te identificeren met de zielige Palestijntjes, en per projectie de Walen, die even zielig zijn door de schuld van de stoute Vlamingen, en dus ook eigenlijk stenen moeten gooien, tegen tanks of indien geen tanks dan maar tegen de stadsbussen..

solidarnosc 17 april 2008 22:31

Hebben ze er ook bijgezet wie Hamas is? ;)

liberalist_NL 17 april 2008 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3368259)

Ziehier de 'land/schandkaart' die ze nu weggehaald hebben:

Brussel is er Jeruzalem, de arme Waaltjes zijn er de Westoever, en Gaza, ach, dat is de Voerstreek toch?

Goede smaak? En ons belastinggeld wordt via Minister Simonet hiervoor gebruikt.

Deze site had dit gepubliceerd: www.masarat.be, bij conferenties. Daar staat nu een blanco stukje, omdat er zoveel klachten zijn geweest blijkbaar.

http://www.masarat.be/index.php?opti...id=2&Itemid=19

De Walen zijn echt meesters in het verdraaien van feiten:
1) Wallonië heeft een grotere oppervlakte dan Vlaanderen, zoals niet hier
2) Vlaanderen is bezet gebied, niet Wallonië: dankzij allerlei democratische toeters en bellen hebben de Franstaligen een meerderheidspositie verkregen in de politiek - die hebben ze immers altijd gehad

Txiki 17 april 2008 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3368625)
Bravo. Doe dat! Zo zie je maar hoe het ge-orchestreerd wordt. De Walen worden opgejut hier, om zich te identificeren met de Palestijntjes, die toch zo zielig zijn (maar wel beter in Westoever en Gaza dan in Egypte of Libanon). De Walen die zo opgejut worden door Marie-Dominique SIMONET, Minister, om zich te identificeren met de zielige Palestijntjes, en per projectie de Walen, die even zielig zijn door de schuld van de stoute Vlamingen, en dus ook eigenlijk stenen moeten gooien, tegen tanks of indien geen tanks dan maar tegen de stadsbussen..

Dit is gewoon een morele plicht. Vlaanderen is nog altijd een voorbeeld voor Baskenland hoor. Maandelijks wordt er minstens één keer geschreven over wat hier in Vlaanderen gebeurt. In jongerenbladen, in dagbladen, tijdschriften. Hoeveel interviews ik gegeven heb de voorbije vijf jaren weet ik niet meer. Veel. Hoe vaak ik doorverwezen heb naar Vlaamse professoren en politici weet ik ook niet meer.

Een paar voorbeelden: de video over de nep-onafhankelijkheidsverklaring. Ik ben de dag erna meteen gaan samenzitten met een aantal journalisten om de video te herbekijken en te wijzen op signalen die meteen aantonen dat de video nep is. In Berria (de enige krant volledig in het Baskisch) is er een "special" van zes bladzijden verschenen toen.

Ook over het Vlaams Belang is heel wat inkt gevloeid. Daar heb ik een hand in gehad. Hoewel ik helemaal geen uitstaans heb met die partij en er nooooit op zou stemmen, hebben we dat wel objectief aangepakt. Geen zwart-wit beeld, wel gewezen heb het complexe karakter van wat er rond de partij gebeurt.

Andere voorbeeld: ziekenhuizen in Brussel. Heel scherp artikel. Idem voor BHV.

Ook nu weer is het een kwestie van moeten, van solidariteit, van rechtvaardigheid.

groene flamingant 17 april 2008 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3368630)

FDF is vermoedelijk Al Qaeda.

PollyCorrect 18 april 2008 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 3368643)
FDF is vermoedelijk Al Qaeda.

en het VB? De Likoud? :shock:

solidarnosc 18 april 2008 18:44

A propos. Knokke Heist. Moest dat niet Knock-le-Zoute zijn. ;)

born2bewild 18 april 2008 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3369888)
A propos. Knokke Heist. Moest dat niet Knock-le-Zoute zijn. ;)

nee. Waarom?

C2C 18 april 2008 20:04

OK, "Walestijntjes" vind ik wel echt een geslaagd woord.

Voor de rest laat dit racisme mij koud.

Jonas Elossov 18 april 2008 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3368630)

Das een moeilijke kwestie hé...8O

Als je stelt dat Hamas de beweging is die in Gaza (alias fourons) de plak zwaait, dan moet het de PS van Happart zijn.
Maar ja, wat corruptieschandalen en hun verraderlijke karakter betreft, is de PS dan weer meer te vergelijken met Fatah...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be