Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe is uw contact met de Franstaligen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=106076)

Everytime 19 mei 2008 19:50

Hoe is uw contact met de Franstaligen?

Hebt u contacten met Franstaligen (werk, vrienden, bijvoorbeeld) en, als ja, hoe zijn die contacten? Kunnen Franstaligen en Vlamingen nog met elkaar spreken?

4x10E6 19 mei 2008 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3435041)
Hebt u contacten met Franstaligen (werk, vrienden, bijvoorbeeld) en, als ja, hoe zijn die contacten? Kunnen Franstaligen en Vlamingen nog met elkaar spreken?

Ja (ja, ja, bijvoorbeeld). Uitstekend. Ja.

Chipie 19 mei 2008 19:55

Citaat:

Hoeveel laaggeschoolden telt België en hoeveel van die laaggeschoolden zijn tweetalig?
Hoeveel allochtonen zijn er en hoeveel van die allochtonen zijn er tweetalig?

;-)

Ik ga nu niet vragen hoeveel % van de hooggeschoolde Franstaligen zich in het Nederlands kunnen behelpen..

filosoof 19 mei 2008 19:56

Citaat:

Wat mijn gezin en mij betreft:overal, dagelijks en zeer goed.

HAMC 19 mei 2008 19:58

Citaat:

Mijn contact met Walen en Fransmannen zijn redelijk goed. Ze spreken meestal alleen Frans. Sommigen proberen wel in het Engels waarop ik hen zeg, zeg het maar in het Frans want uw Engels begrijp ik niet.

En ik zeg van mijzelf dat ik goed Engels spreek, het ligt dus niet aan mij. Mijn vrouw is Schotse en in de eerste jaren sprak die alleen maar Engels, dat heb ik veranderd met èèn woordje Nederlands per dag, nu spreekt ze redelijk Nederlands.

BladeToke 19 mei 2008 20:01

ja zeer goed en ja

evilbu 19 mei 2008 20:02

En jij, Everytime?:|

Rechtvaardigheid 19 mei 2008 20:02

Op persoonlijk vlak zullen de meest wel meevallen. Als groep zitten ze met hun tengels aan de opbrengsten van de Vlaamse economie ... en willen dan nog niet eens dank u zeggen. Het schijnt dat het BBP per capita daar 22 % lager ligt (kan iemand dat bevestigen?) wat onvoorstelbaar zou zijn. En zich dan nog zo arrogant opstellen.

Pietje 19 mei 2008 20:02

Citaat:

Die zijn uitstekend 8-)

Den Ardennees 19 mei 2008 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3435086)
Die zijn uitstekend 8-)

ik vind dat Walen altijd bijzonder vriendelijk zijn tegen mij als Vlaming. Ik vraag me soms écht af of het niet te maken heeft met een soort verlatingsangst.

alex2018 19 mei 2008 20:22

Citaat:

Ik heb zeer goede contacten met franstaligen

Everytime 19 mei 2008 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 3435079)
En jij, Everytime?:|

Zeer goed in het algemeen.

Everytime 19 mei 2008 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3435060)
Hoeveel laaggeschoolden telt België en hoeveel van die laaggeschoolden zijn tweetalig?
Hoeveel allochtonen zijn er en hoeveel van die allochtonen zijn er tweetalig?

;-)

Ik ga nu niet vragen hoeveel % van de hooggeschoolde Franstaligen zich in het Nederlands kunnen behelpen..

Dat is geen antwoord op de vraag.

Rudy Van Nespen 19 mei 2008 20:29

Zo te horen heeft iedereen goede contacten met franstaligen. Ik ook trouwens.
Daarom dat ik het eens zo bizar vind dat er op dit forum zoveel mensen de franstaligen bestempelen als de baarlijke duivel!

Misschien is mijn signature nog zo dom niet...

Chipie 19 mei 2008 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3435180)
Dat is geen antwoord op de vraag.

Heb ik ook niet beweerd. ;-)

Another Jack 19 mei 2008 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3435063)
Wat mijn gezin en mij betreft:overal, dagelijks en zeer goed.

Kunt u mij dan als franstalige dan ook eens de waarheid vertellen aub?

Of moet uw geheugen opgefrist worden?

Kim 19 mei 2008 20:37

Ik heb redelijk veel contact met Franstaligen, sowieso vanuit B Plus.

Die contacten verlopen op exact dezelfde manier als mijn contacten met Nederlandstaligen: uitstekend. :)

evilbu 19 mei 2008 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen (Bericht 3435192)
Daarom dat ik het eens zo bizar vind dat er op dit forum zoveel mensen de franstaligen bestempelen als de baarlijke duivel!

Dat is omdat die politici wel stemmen krijgen van ergens.

PollyCorrect 19 mei 2008 20:39

Ik heb praktisch enkel contact met Franstaligen.
Dat is me vaak een genoegen. Ik zou wel wat méér Vlaamsche contacten willen, o.a. in Brussel. Daarom ook deze politics dinges hierzo wat mij betreft. Omdat ik verder weinig 'nederlandstalig' contact heb alhier.

De schoofzak 19 mei 2008 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen (Bericht 3435192)

Wat is dat nu voor dikke zever dat de franstaligen zouden bestempeld worden als baarlijke duivels.
De franstaligen hebben recht op hun eigen politieke mening en hun eigen beleid. Dat komt van geen kanten overeen met die van ons ... dus ...

Mijn individuele kontakten met Walen (en de weinige met Fransen uit Frankrijk dus) zijn zeer goed, maar wel steeds in hun taal.
Op werkgebied zie ik op veel vlakken dat ze een ander beleid willen voeren. Samenwerken met Walen doe ik niet graag. Teveel "uitleggen" teveel zeveren, teveel peten tekenen, te weinig doen.
Pinten pakken en al de rest, dat gaat zeer goed.

En als we twee landen zullen zijn, zal het net hetzelfde zijn voor die persoonlijke kontakten. Idem dito als voor Hollanders, Luksemburgers enz.
Maar op beleidsvlak zal het beter zijn. Voor beiden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be