![]() |
Hoe is uw contact met de Franstaligen?
Hebt u contacten met Franstaligen (werk, vrienden, bijvoorbeeld) en, als ja, hoe zijn die contacten? Kunnen Franstaligen en Vlamingen nog met elkaar spreken?
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel allochtonen zijn er en hoeveel van die allochtonen zijn er tweetalig? ;-) Ik ga nu niet vragen hoeveel % van de hooggeschoolde Franstaligen zich in het Nederlands kunnen behelpen.. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik zeg van mijzelf dat ik goed Engels spreek, het ligt dus niet aan mij. Mijn vrouw is Schotse en in de eerste jaren sprak die alleen maar Engels, dat heb ik veranderd met èèn woordje Nederlands per dag, nu spreekt ze redelijk Nederlands. |
ja zeer goed en ja
|
En jij, Everytime?:|
|
Op persoonlijk vlak zullen de meest wel meevallen. Als groep zitten ze met hun tengels aan de opbrengsten van de Vlaamse economie ... en willen dan nog niet eens dank u zeggen. Het schijnt dat het BBP per capita daar 22 % lager ligt (kan iemand dat bevestigen?) wat onvoorstelbaar zou zijn. En zich dan nog zo arrogant opstellen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zo te horen heeft iedereen goede contacten met franstaligen. Ik ook trouwens.
Daarom dat ik het eens zo bizar vind dat er op dit forum zoveel mensen de franstaligen bestempelen als de baarlijke duivel! Misschien is mijn signature nog zo dom niet... |
Citaat:
|
Citaat:
Of moet uw geheugen opgefrist worden? |
Ik heb redelijk veel contact met Franstaligen, sowieso vanuit B Plus.
Die contacten verlopen op exact dezelfde manier als mijn contacten met Nederlandstaligen: uitstekend. :) |
Citaat:
|
Ik heb praktisch enkel contact met Franstaligen.
Dat is me vaak een genoegen. Ik zou wel wat méér Vlaamsche contacten willen, o.a. in Brussel. Daarom ook deze politics dinges hierzo wat mij betreft. Omdat ik verder weinig 'nederlandstalig' contact heb alhier. |
Citaat:
De franstaligen hebben recht op hun eigen politieke mening en hun eigen beleid. Dat komt van geen kanten overeen met die van ons ... dus ... Mijn individuele kontakten met Walen (en de weinige met Fransen uit Frankrijk dus) zijn zeer goed, maar wel steeds in hun taal. Op werkgebied zie ik op veel vlakken dat ze een ander beleid willen voeren. Samenwerken met Walen doe ik niet graag. Teveel "uitleggen" teveel zeveren, teveel peten tekenen, te weinig doen. Pinten pakken en al de rest, dat gaat zeer goed. En als we twee landen zullen zijn, zal het net hetzelfde zijn voor die persoonlijke kontakten. Idem dito als voor Hollanders, Luksemburgers enz. Maar op beleidsvlak zal het beter zijn. Voor beiden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be