![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebt u contacten met Franstaligen (werk, vrienden, bijvoorbeeld) en, als ja, hoe zijn die contacten? Kunnen Franstaligen en Vlamingen nog met elkaar spreken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja (ja, ja, bijvoorbeeld). Uitstekend. Ja.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 mei 2008 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel allochtonen zijn er en hoeveel van die allochtonen zijn er tweetalig? ![]() Ik ga nu niet vragen hoeveel % van de hooggeschoolde Franstaligen zich in het Nederlands kunnen behelpen.. Laatst gewijzigd door Chipie : 19 mei 2008 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wat mijn gezin en mij betreft:overal, dagelijks en zeer goed.
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 mei 2008 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ik zeg van mijzelf dat ik goed Engels spreek, het ligt dus niet aan mij. Mijn vrouw is Schotse en in de eerste jaren sprak die alleen maar Engels, dat heb ik veranderd met èèn woordje Nederlands per dag, nu spreekt ze redelijk Nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() ja zeer goed en ja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() En jij, Everytime?
![]()
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Op persoonlijk vlak zullen de meest wel meevallen. Als groep zitten ze met hun tengels aan de opbrengsten van de Vlaamse economie ... en willen dan nog niet eens dank u zeggen. Het schijnt dat het BBP per capita daar 22 % lager ligt (kan iemand dat bevestigen?) wat onvoorstelbaar zou zijn. En zich dan nog zo arrogant opstellen.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() ik vind dat Walen altijd bijzonder vriendelijk zijn tegen mij als Vlaming. Ik vraag me soms écht af of het niet te maken heeft met een soort verlatingsangst.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Ik heb zeer goede contacten met franstaligen
You can do anything, but not everything. —David Allen Laatst gewijzigd door alex2018 : 19 mei 2008 om 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Zo te horen heeft iedereen goede contacten met franstaligen. Ik ook trouwens.
Daarom dat ik het eens zo bizar vind dat er op dit forum zoveel mensen de franstaligen bestempelen als de baarlijke duivel! Misschien is mijn signature nog zo dom niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb redelijk veel contact met Franstaligen, sowieso vanuit B Plus.
Die contacten verlopen op exact dezelfde manier als mijn contacten met Nederlandstaligen: uitstekend. ![]()
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik heb praktisch enkel contact met Franstaligen.
Dat is me vaak een genoegen. Ik zou wel wat méér Vlaamsche contacten willen, o.a. in Brussel. Daarom ook deze politics dinges hierzo wat mij betreft. Omdat ik verder weinig 'nederlandstalig' contact heb alhier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De franstaligen hebben recht op hun eigen politieke mening en hun eigen beleid. Dat komt van geen kanten overeen met die van ons ... dus ... Mijn individuele kontakten met Walen (en de weinige met Fransen uit Frankrijk dus) zijn zeer goed, maar wel steeds in hun taal. Op werkgebied zie ik op veel vlakken dat ze een ander beleid willen voeren. Samenwerken met Walen doe ik niet graag. Teveel "uitleggen" teveel zeveren, teveel peten tekenen, te weinig doen. Pinten pakken en al de rest, dat gaat zeer goed. En als we twee landen zullen zijn, zal het net hetzelfde zijn voor die persoonlijke kontakten. Idem dito als voor Hollanders, Luksemburgers enz. Maar op beleidsvlak zal het beter zijn. Voor beiden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |