Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   CCC: Pierre Carette en Bertrand Sassoye aangehouden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107032)

ministe van agitatie 5 juni 2008 10:27

CCC: Pierre Carette en Bertrand Sassoye aangehouden

Pierre Carette en Bertrand Sassoye, twee voormalige leden van de CCC, zijn vanmorgen vroeg in hun woningen in Brussel opgepakt. Carette werd tot levenslang veroordeeld voor zijn aandeel in de bomaanslagen in de jaren '80, maar kwam in 2003 vervroegd vrij.

Beide mannen zijn opgepakt omdat ze de voorwaarden van hun voorlopige vrijlating niet zouden nageleefd hebben. Sassoye en Carette moesten onder meer een vast adres hebben, vast werk zoeken en mochten geen onderling contact hebben.

De Minister van Agitatie interviewde beiden in 2003 bij de vrijalting van Carette. De interviews staan hier.

ministe van agitatie 5 juni 2008 11:04

Naar verluidt is de arrestatie gebeurd omdat Bertrand Sassoye een adreswijziging niet had doorgegeven en een reisje naar het buitenland had gemaakt. Pierre Carette zou genoemd zijn in een zaak van gewapende strijd in Italië.

vlijmscherp 5 juni 2008 11:05

sta jij achter de acties van de mannen?

Another Jack 5 juni 2008 11:10

Zo uw leven verkloten met het jagen op windmolens...

Bestaat daar in de psychiatrie geen remedie tegen?

ministe van agitatie 5 juni 2008 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3474136)

Nee. Ik ben er van overtuigd dat het kapitalisme alleen met geweld omvergeworpen kan worden en ik ben dus geen 'tegenstander' van het gebruik van geweld, maar ik denk dat de geschiedenis aantoont dat de stadsguerrilla niet het beoogde resultaat heeft gehad.
Noch de acties van de Rote Armee Fraktion, noch die van Action Directe, Brigatte Rosso of de CCC hebben bereikt wat ze beoogden. en dat is de essentiële vraag: is het efficiënt.

Los daarvan heb ik bijzonder veel respect voor het engagement, de opofferingsbereidheid, de moed en het analytisch vermogen van beiden. En hun vakmanschap natuurlijk...

De voor de arrestatie aangehaalde redenen zijn wel bizar, vind ik. Zou het betekenen dat Sassoye bijvoorbeeld voor de rest van zijn leven achter de tralies moet omdat hij een adreswijziging niet heeft doorgegeven? Dat kan ik me moeilijk voorstellen...

HAMC 5 juni 2008 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3474136)

Een adreswijzeging is nu niets speciaal he Vlijmscherp.

vlijmscherp 5 juni 2008 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3474147)
Nee. Ik ben er van overtuigd dat het kapitalisme alleen met geweld omvergeworpen kan worden en ik ben dus geen 'tegenstander' van het gebruik van geweld, maar ik denk dat de geschiedenis aantoont dat de stadsguerrilla niet het beoogde resultaat heeft gehad.
Noch de acties van de Rote Armee Fraktion, noch die van Action Directe, Brigatte Rosso of de CCC hebben bereikt wat ze beoogden. en dat is de essentiële vraag: is het efficiënt.

Los daarvan heb ik bijzonder veel respect voor het engagement, de opofferingsbereidheid, de moed en het analytisch vermogen van beiden. En hun vakmanschap natuurlijk...

De voor de arrestatie aangehaalde redenen zijn wel bizar, vind ik. Zou het betekenen dat Sassoye bijvoorbeeld voor de rest van zijn leven achter de tralies moet omdat hijeen adreswijziging niet heeft doorgegeven? Dat kan ik me moeilijk voorstellen...

ik veronderstel dat het voorwaarden voor een voorlopige invrijheidsstelling?

maw, hij zal zijn straf volledig moeten uitzitten.

HAMC 5 juni 2008 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3474150)

Maar nee man, een paar maand misschien totdat zijn VI terug bijeen komt.

ministe van agitatie 5 juni 2008 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3474150)

Dat zou straf zijn, temeer daar Carette in 2003 is vrijgelaten en Sassoye in 2000. En voor zover ik ze ken, zijn ze helemaal niet meer actief op het vlak van aanslagen of zo.

vlijmscherp 5 juni 2008 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3474157)
Dat zou straf zijn, temeer daar Carette in 2003 is vrijgelaten en Sassoye in 2000. En voor zover ik ze ken, zijn ze helemaal niet meer actief op het vlak van aanslagen of zo.

maakt niet uit hé, schending van voorwaarden is schending van voorwaarden.

de vraag is: waarom heeft hij zijn verhuis niet gemeld? had hij iets te verbergen?

ministe van agitatie 5 juni 2008 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3474160)
maakt niet uit hé, schending van voorwaarden is schending van voorwaarden.

de vraag is: waarom heeft hij zijn verhuis niet gemeld? had hij iets te verbergen?

Geen idee. Ik weet dat hij in een café werkte en in een boekhandel in Sint Gillis. Hij was wel politiek actief, maar eerder met affiches en pamfletten en vooral rond andere politieke gevangenen in Europa.
Ik heb hem in oktober voor het laatst gezien op een conferentie rond de moord op Baader, Enslin en Raspe.

HAMC 5 juni 2008 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3474163)
Geen idee. Ik weet dat hij in een café werkte en in een boekhandel in Sint Gillis. Hij was wel politiek actief, maar eerder met affiches en pamfletten en vooral rond andere politieke gevangenen in Europa.
Ik heb hem in oktober voor het laatst gezien op een conferentie rond de moord op Baader, Enslin en Raspe.

Oh, moorden ook al, dat ze hem dan maar levenslang binnenhouden.

ministe van agitatie 5 juni 2008 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3474146)

Bestaat daar in de psychiatrie geen remedie tegen?

Er zijn nog mensen die menen dat politiek engagement een psychische afwijking is. Ze weten niet zeker of het genetisch is of getriggerd wordt door externe factoren ...

Bert Deckers 5 juni 2008 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3474146)

Zoals het AFF doet?

ministe van agitatie 5 juni 2008 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3474166)
Oh, moorden ook al, dat ze hem dan maar levenslang binnenhouden.

Ik acht hem niet verantwoordelijk voor de moord op Baader, Enslin en Raspe. Bertrand was toen 14 jaar ...

Het ging over een videoconferentie als herdenking van die moord.

Another Jack 5 juni 2008 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 3474169)
Zoals het AFF doet?

Als u zich zelf associeert met een windmolen, mij niet gelaten natuurlijk!

Another Jack 5 juni 2008 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3474167)
Er zijn nog mensen die menen dat politiek engagement een psychische afwijking is. Ze weten niet zeker of het genetisch is of getriggerd wordt door externe factoren ...

Als politiek engagement voor u hetzelfde is als bommen leggen...

HAMC 5 juni 2008 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3474172)
Ik acht hem niet verantwoordelijk voor de moord op Baader, Enslin en Raspe. Bertrand was toen 14 jaar ...

Het ging over een videoconferentie als herdenking van die moord.

Kom kom, het volk acht de feiten bewezen.

vlijmscherp 5 juni 2008 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3474181)
Kom kom, het volk acht de feiten bewezen.

ik denk dat jij het over iets anders hebt.

dat zijn niet de slachtoffers van de CCC hé.

HAMC 5 juni 2008 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3474191)
ik denk dat jij het over iets anders hebt.

dat zijn niet de slachtoffers van de CCC hé.

Dat was ironie Vlijm, "het volk". :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be